Miksi on kiellettyä olla onnellinen kolmen tytön äiti tai isä?
Ulkopuoliset surkuttelevat ja jopa säälivät perhettämme, kun meille ei ole tullut poikaa. Ihmisille on jotenkin ylivoimaista ymmärtää, että olemme aivan tyytyväisiä ja onnellisia näin.
Totta kai poikaKIN olisi ollut yhtä tervetullut, mutta en tajua miksi minun pitäisi olla pettynyt tyttöihini. Samalla tavalla olisin varmasti tyytyväinen, jos meillä olisi kolme poikaa.
Ihmisillä tuntuu todella olevan kadoksissa onnen avaimet, kun onnea mitataan perheen lasten sukupuolella. Tästäkö on kyse, vai mikä teitä ulkopuolisia oikein vaivaa??
Kommentit (48)
Esikoisen kummitäti #1, kotonaan
Esikoisen kummitäti #2, kotonaan
Ystävän äiti, jalisottelussa
Työkaveri, töissä
Puolituttu, kirkossa
kolmen pojan jälkeen.
Ei olla kerrottu suvulle sukupuolta. Tiedän että sieltä tulee "vihdoin tyttö" tai "nyt ei tartte enempää lapsia!"
On voivoteltu että meillä on VAAN poikia, vaikka niistä kaikki toki ilosia ovat.
Tuli mieleen vielä yksi huvittava kommentti. Kun toinen tyttömme oli syntynyt, eräs äiti leikkipuistossa kysyi, että no kumpi tuli.
Kun vastasin että tyttö, niin äiti meni vakavaksi ja sanoi: "No onhan siinä se hyvä puoli, että voi kierrättää vaatteet".
Ajattelikohan hän lohduttavansa minua kommentillaan? :DD
kolmen pojan jälkeen. Ei olla kerrottu suvulle sukupuolta. Tiedän että sieltä tulee "vihdoin tyttö" tai "nyt ei tartte enempää lapsia!" On voivoteltu että meillä on VAAN poikia, vaikka niistä kaikki toki ilosia ovat.
Meille on tulossa kolmen tytön jälkeen vauva, jonka sukupuoli ei ole tiedossa. Minua rassaa jo etukäteen sukulaisten kommentit: jos tulee poika, niin vöyhkätään että tulihan se poika viimein, ja jos tulee tyttö, niin lohdutellaan että ainahan voitte vielä yrittää poikaa.
Pitäisi varmaan tehdä tilasto siitä, kuinka moni vain onnittelee LAPSESTA. :)
Meillä kaksi poikaa ja onnellinen lapsistani.
Ja itseänikin tympii kun muutamat on sanonu et kai te sen tytön vielä teette. Siihen olen vain tokaissut että kolmas lapsi olisi tervetullut, oli hän sitten tyttö tai poika sillä ei väliä.
Mua itseäni ei tosiaankaan riivaa mitenkään jos olet onnellinen, hyvä niin.
Silti mä mielessäni vähän säälin sitä että teillä ei ole myös poikaa.
tyttöperheiden olla onnellisia? Todella vainoharhaista!