Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä junttiudessa on niin pahaa?

Vierailija
15.10.2025 |

Aina, kun eksyn palstalle, tulee jossain keskustelussa ennemmin tai myöhemmin vastaan ininää junttiudesta. Mikä siinä junttiudessa on niin pahaa, että on koko ihmiselämän pahin olomuoto? Minä kyllä olen ihan rehellinen juntti, enkä yritä esittää mitään hienostobimboa. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Me Volvokuskit olemme ihan hienoja miehiä.

Vierailija
2/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junteista puhuu eniten ihmiset, jotka eivät ole paljon matkustelleet, joo viikonloppu Pariisissa ei ole matkustelua, eivätkä siten ole nähneet muiden maiden juntteja. Luulevat siis että Suomessa on maailman ainoat juntit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä persuja, perusjuntteja. Enkä potkupallisteja, edellisiäkin juntimpia.

Vierailija
4/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta persuista.

ap

Vierailija
5/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys, juuttuminen, taantuminen.

Vierailija
6/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelleille potkiminen on kyllä sairasta. Ootko uhri?

Vierailija
7/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juntti voi olla (ja onkin) paljon osaavampi, kuin joku kaupunkilaishempsankeikka. 

Vierailija
8/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jankuttaminen, misogynia, rakkauden ja rakastelun rumasti kuvaaminen, oksettava, ällöttävä vastenmielinen.

Vierailija
9/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako tämä sivistyksen puutetta? Ei se ole ainoa tärkeä asia elämässä. Voi olla hyvän tahtoinen vaikka sivistystä ei paljoa olisi.

Vierailija
10/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta juntti tarkoittaa omiin ajatuksiinsa ja näkemyksiinsä juuttunutta, eli lähinnä persua muistuttavaa, joka näkee asiat vain yhdeltä kantilta.

Vierailija
11/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu junteista. Ei kaikki ole. Se on ihan, mihin on tottunut. Jyväskyläläiset ja porilaiset juntit tuntuu kamalilta, mutta tamperelaiset juntit on jotenkin kotoisia, kun olen täällä ikäni asunut.

Vierailija
12/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu junteista. Ei kaikki ole. Se on ihan, mihin on tottunut. Jyväskyläläiset ja porilaiset juntit tuntuu kamalilta, mutta tamperelaiset juntit on jotenkin kotoisia, kun olen täällä ikäni asunut.

Miten jyväskylän juntit eroaa tamperelaista junteista? Kannattaa eri jääkiekkojoukkuetta?

Vierailija
13/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jyväskylän juntit eroaa tamperelaista junteista? Kannattaa eri jääkiekkojoukkuetta?

Vaikeaa selittää, mutta on niillä keskisuomalaisilla jokin oma junttiusvivahteensa. Ja kuten sanoin, niin tampereella "omat juntit" tuntuvat tutummilta. Mustamakkaraa, ilves vs tappara jne. Puolet suvustani on kyllä Keski-Suomesta, mutta vaikka heidän kanssaan on viettänyt aikaa niin eron huomaa kyllä. En nyt niitä ihan kaikkia junteiksi laske, mutta osa on. Ja niitä on sekä Jyväskylässä, että sitten maalaiskunnassa.

Vierailija
14/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta persuista.

ap

Näitä Persupersupersupersupersu ja Igorigorigor jankkaajia palstalla riittää🙈

Vierailija
15/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hieman yksinkertainen, minä alla sinä päällä?

minä olen hieman tyhmä, minä olen todictyhmä, olen todella taukki.

Vierailija
16/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta persuista.

ap

Näitä Persupersupersupersupersu ja Igorigorigor jankkaajia palstalla riittää🙈

Niin, se on ikävää, että persuista tulee mieleen junttius, ja iigoreista iigorit.

Vierailija
17/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aikamoinen maalaisjuntti ja viihdyn kaltaisessani seurassa. Mutta junttiuteen negatiivisessa mielessä kuuluu kyräily, kaunaisuus ja pahan puhuminen niistä, jotka ovat erilaisia kuin itse. Tätä on aika paljon liikkeellä. Toki tällaisia voivat olla myös ns. sivistyneet ihmiset,  mutta he edes yrittävät peittää sen.

Vierailija
18/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta juntti tarkoittaa omiin ajatuksiinsa ja näkemyksiinsä juuttunutta, eli lähinnä persua muistuttavaa, joka näkee asiat vain yhdeltä kantilta.

se rasittava noissa vihervassuissa on, että he luulevat kokeneensa jonkun valaistuksen ja pitävät sen vuoksi velvollisuutenaan ja oikeutenaan kasvattaa muita, jotka eivät heidän mielestään vielä ymmärrä asiaa 'oikein'. hei, mitä jos ymmärtääkin, mutta ovat silti eri mieltä? onko koskaan käynyt mielessä?

Vierailija
19/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/26 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä sivistyksen puutetta? Ei se ole ainoa tärkeä asia elämässä. Voi olla hyvän tahtoinen vaikka sivistystä ei paljoa olisi.

Siitä puuttuu hyväntahtoinen lapsekkuus. Se on pahimmillaan tylsää ja karkeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi