Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikkakunta tai seutu, jonne et IKINÄ muuttaisi Suomessa. Miksi et?

Vierailija
02.02.2010 |

Mä en jotenkin näe itseäni asumassa itäsuomalaisessa kunnassa tai pikkukaupungissa. Ahdistaisi ihan hirveästi, jos kaupungissa on alle 100 000 asukasta. Haluan kunnon vanhan keskustan ja meininkiä ja tällä hetkellä ainoa, jossa sitä edes jotenkin on, on Helsinki.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä en tykkää sisäänpäinlämpiävistä ihmisistä, jälkimmäinen on muuten vaan niiiin ankea.

Vierailija
82/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(poislukien Tampereen seutu, missä en voisi missään tapauksessa asua -syyn siihen löytyy ihan tv2:ta katsomalla...)

Mikä tämä syy on? (kun en katso telkkaria)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkikin tuntuu varsin ankealta paikkakunnalta, huh!

Nykyään asun Keski-Euroopassa noin miljoonan asukkaan kaupungissa. Tuntuu juuri sopivalta. Autolla pääsee muutamassa tunnissa mm. Italiaan.

Vierailija
84/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä voisi asua keskellä isoa kaupunkia,muuten voisin asua vaiikka seinäjoella kunhan ei ole keskustassa.Pääasia että läheltä löytyy harrastusmahdollisuuksia,koulut, päiväkodit,1-2 kauppaa niin hyvä homma.Eli siisi lähellä luontoa mutta silti lähellä palveluita.

-Tamperelainen

Vierailija
85/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jotenkin näe itseäni asumassa itäsuomalaisessa kunnassa tai pikkukaupungissa. Ahdistaisi ihan hirveästi, jos kaupungissa on alle 100 000 asukasta. Haluan kunnon vanhan keskustan ja meininkiä ja tällä hetkellä ainoa, jossa sitä edes jotenkin on, on Helsinki.

Vierailija
86/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkhään muuhunkhaan issoon kaupunkhiin. Mulla meinaan ahistas niin perhanasti, jos olis naapurit vieri vieressä. Ihmisistä tykkään, mutten siitä, jos ne näkis ikkunasta sisäle. Ja täälä saa huutaa kakaroilekki vappaasti, jos siltä tuntuu. Ei tarvi miettiä että soittako joku kökkö johonki, jos vähän ääntä korottaa.

Mutta se mikä passaa toiselle, ei usein passaa toiselle. Kaikki mahtuu johonki. Jokhainen sinne minne itse parhaaksi näkkee.

Vierailija
87/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vahvisti mielipiteeni eli en missään nimessä muuttaisi Helsinkiin.

Vierailija
88/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Espoossa 20 vuotta. Kokemuksiani: Rauhallista, pieni päiväkoti, pieni koulu, paljon ihania leikkipuistoja ja uimarantoja. Hyvät ulkoilumaastot, kaunis merenranta, paljon harrastusmahdollisuuksia. En törmännyt koskaan väkivaltaan. Ihmiset PALJON ystävällisempiä ja paremmin käyttäytyviä kuin täällä, varsinaissuomalaisessa pikkukaupungissa.

Vierailija
89/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai oikeastaan muuallekaan pikkuisiin teollisuuskaupunkeihin, jotka pyörivät just yhden tehtaan ympärillä.

Lappiin voisin muuttaa, Espoota rakastan, samoin länsirannikkoa Turun rajalta aina Ouluun saakka, mutta Kemi kuuluu jo noihin kamaliin teollisuuspitäjiin. Ahvenanmaa olis myös ihqu paikka :)

Vierailija
90/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingistä, Hyvinkäältä, Hämeenlinnasta, Hattulasta, Joutsenosta, Lappeenrannasta, Tampereelta, Pietarsaaresta ja Kokkolasta.

Viihdyin kaikissa paikoissa erinomaisesti. Helsingissä kävin oopperassa, baletissa ja museoissa; Joutsenossa kävelin parin kilometrin matkan s-markettiin saadakseni vaihtelua ja kun halusin oikein repäistä, kävin harrastamassa napatanssia eläkeläismummojen kanssa työväentalolla. Kussakin paikassa on omat hyvät ja huonot puolet, sopeutuminen on itsestä kiinni, sillä elämä on hyvää, kun sen päättää sellaiseksi tehdä.

Olen asunut ulkomailla jo vuosia ja tämänhetkisessä asuinkaupungissa asukkaita on 15 milj. Täälläkin viihdyn erinomaisesti, mutta joku sisäinen polte ajaa mua vieläkin suurempaan kaupunkiin -olen siis todennut, että kaikista parhaiten viihdyn miljoonakaupungeissa. Se on se mun juttu ;)

Jos joskus palaan Suomeen, olen kaikille vaihtoehdoille avoin.

Vierailija
91/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas rakastan tunturimaisemaa, suopursun tuoksua ja kitukasvuisia mäntyjä ja koivuja. ELi sielunmaisemani on lappi ja sinne haluan vielä joskus takaisin.

Käsivarsi on koti. Haave on päästä takaisin.

Nyt ei mahdollista, mutta viiminen paikka tässä maassa on sitte tietysti tuo pääkaupunki. Tulisin hulluksi.

Vierailija
92/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulle. Inhoan sitä paskantärkeyttä ja kiirettä! Tätini kaatui viime viikolla Helsingin keskustassa ja kukaan ei ollut tullut auttamaan, vaikka kuinka on siisti vanha rouva ja kohteliaasti oli apua pyytänyt!

Kokemusta siis Helsingistä, Espoosta ja Vantaasta asuinpaikkana. Nurmijärven Klaukkala on kuitenkin pahin paikka, missä olen asunut! Järvenpää ja Korso puistattaa.

Pohjois-Savo ei innosta. Maaseudulle en uskaltais lähtee, en pärjäis. Tämmönen n. 100 000 ihmisen kaupunki sopiva.

Vierailija
93/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kerran pääsin sieltä pois

Vierailija
94/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappi niiden valtavien etäisyyksien vuoksi ja itäsuomi siksi että olen länsisuomalainen ja se itäsuomalainen murre ja luonteenlaatu on minusta niin kaukana kuin itä on lännestä.

Vierailija
95/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päiväinen "lumikeskustelu" ratkaisi asian lopullisesti. Tyhmempää väkeä kuin maalaiset saa hakemalla hakea. Ei edes rautalangalla vääntäminen auta niitä ymmärtämään asioita.

Mielummin katselen ylimielisiä, mutta fiksuja ihmisiä, kuin nöyriä ja tyhmiä.

Vierailija
96/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päiväinen "lumikeskustelu" ratkaisi asian lopullisesti. Tyhmempää väkeä kuin maalaiset saa hakemalla hakea. Ei edes rautalangalla vääntäminen auta niitä ymmärtämään asioita.

Mielummin katselen ylimielisiä, mutta fiksuja ihmisiä, kuin nöyriä ja tyhmiä.

miljoonista ihmisistä jonkun palstakeskustelun perusteella...

Vierailija
97/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forssa

Riihimäki

Helsinki

Vantaa

Espoo

Vaasa

Kouvola

Vierailija
98/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päiväinen "lumikeskustelu" ratkaisi asian lopullisesti. Tyhmempää väkeä kuin maalaiset saa hakemalla hakea. Ei edes rautalangalla vääntäminen auta niitä ymmärtämään asioita. Mielummin katselen ylimielisiä, mutta fiksuja ihmisiä, kuin nöyriä ja tyhmiä.

miljoonista ihmisistä jonkun palstakeskustelun perusteella...

Vierailija
99/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muut isot cityt

Vierailija
100/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pääkaupunkiseudulle

- Kuopion pohjoispuolelle

- ihan pikkukaupunkiin