Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikkakunta tai seutu, jonne et IKINÄ muuttaisi Suomessa. Miksi et?

Vierailija
02.02.2010 |

Mä en jotenkin näe itseäni asumassa itäsuomalaisessa kunnassa tai pikkukaupungissa. Ahdistaisi ihan hirveästi, jos kaupungissa on alle 100 000 asukasta. Haluan kunnon vanhan keskustan ja meininkiä ja tällä hetkellä ainoa, jossa sitä edes jotenkin on, on Helsinki.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikka johon en enää palaisi, jos itse saisin päättää kuinka elämä menee. olen maalaistyttö, vaikka olenkin suurimman osan elämääni näissä suomen ja ruotsin isoimmissa kaupungeissa elänyt. jos voisin valita (molemmille vanhemmille työt ja lapsille koulut sekä ystäviä ja sukulaisia lähellä) asuisin mielelläni jossain parintuhannen asukkaan maalaiskunnassa.

Vierailija
62/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka kotiseuturakkautta on loukattu.

Eteläpohojalaaset eivät ainakaan ole umpikieroja, vaan suoria - mutta pitkämuistisia.

Savolaiset sen sijaan ovat niin kavalia ja kieroja, että jos kirnuun laittaa, ei männällä osu.

Pohjanmaa, sen kaikki osat.koska se on täynnä umpikieroja pohjalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuhun suureen kaupunkiin. Maalla on mukavaa :)

Vierailija
64/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tykkää.. Kiva siellä on käydä, mutta ihana kun pääsee pois! =)

Ja Itä-Suomessa asun. Täällä haluaisin asua koko loppuelämäni, jos se minusta on kiinni! =) Täällä on perhe, lapset, suurin osa sukulaisista ja tutuista.

Vierailija
65/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itäsuomalaista sukua ja maalta kotoisin, joten ehkä voisin ainakin muutamaksi vuodeksi muuttaa itäsuomalaiseen tuppukyläänkin. Siellä ihmiset ovat 'minun ihmisiäni', länsirannikon väkeä en sitten ymmärrä millään.

Olen asunut vaikka missä päin Suomea ja ulkomaita ja aina olen viihtynyt. Sekä isoissa että pienissä paikoissa. Joten kaippa se sitten pakon edessä menisi tuo länsirannikkokin...

Mutta tosi hyvä syy täytyisi olla muuttaa pois Helsingin keskustasta. Muu PK-seutu vielä menisi ja joku kasvukeskus, esim Oulu.

Vierailija
66/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt työkseni projekteja ympäri Suomen ja havainnut muutaman peruseron.

Vieraanvaraisuus on suurin Itä-Suomessa ja pienenee tasaisesti, mitä lännemmäs mennään. Turun seutu on ikävin. Pohjanmaalla sentään vieraille näyttämisen halu voittaa nuukuuren. :D

Mutta ahkerimmat ihmiset löytyvät ilman muuta Länsi-Suomesta. Ja kateus on rakentavaa, hyvää - periaattella että jos naapuri rakentaa uuden ladon, naapuri ajattelee että perkules, mää rakennan isomman. Kun taas savolainen menee ja yön pimeydessä tuikkaa naapurin ladon tuleen.

Vierailija
67/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama koskee siis myös tuota Helsingin ja etelä-Suomen aluetta.

Itä-Suomessa tunnen olevani jotenkin "omieni keskellä". Rakastan savolaista lupsakkuutta ja karjalaista iloisuutta...

-50

Vierailija
68/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA en koskaan tuntenut itseäni itä-suomalaiseksi. Se identiteetti ei vain ole mua.

T. länsisuomalainen :)

Vierailija
69/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin. Ihmiset ja ilmasto ovat suomen surkeimmat. Hehkutettu merikin on haiseva, saastunut, sinileväinen, ei paljoa kehumista...

Kokemusta asumisesta Pori-Rauma akselilla.

Onnellisesti jo sieltä pois päässyt :)

Vierailija
70/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pohjoissuomi. Sinne kylläkään vaan sen takia en lähtis, kun kaikki läheiset jäisi niin kauas. Helsinki ja Turku on aika kamalia paikkoja. Ihan kivahan siellä on käydä, mutta ikinä en siellä tahtoisi asua!!!

Vierailija
71/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

savolaisten niin "muka-hauska-huumorintaju" ja ennakkoluulo kaikkea uutta ja vierasta kohtaan on niin puistattavaa.

Vierailija
72/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemusta on 15 vuotta, ei enää ikinä.

Vierailija
73/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin, Länsi-Suomeen enkä maaseudulle (paitsi jonnekin pääkaupunkiseudulle).

Asun Itä-Suomessa keskikokoisessa kaupungissa, enkä hirvittävän hyvin viihdy. Itse asiassa minne en muuttaisi on paljon enemmän kuin minne muuttaisin ;)

Vierailija
74/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskelemassa siellä, mutta oli pakko vaihtaa kesken koulun, kun oli vaan niin syvältä.

Vierailija
75/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maaseudulle tai kehyskuntaan. En Jyväskylää pohjoisemmaksi enkä Lahtea idempään. Tampereella on hyvä asua, Helsinkiin voisin kuvitella muuttavani.

Vierailija
76/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatu romahtaisi. Lisäksi pk-seutu on töykeine ihmisineen vastenmielinen paikka.

Vierailija
77/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin syrjäseudut palvelujen puutteen ja hyttysten takia. Mökki siellä kelpaisi kyllä.

Vierailija
78/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei turvallisuutta, isoja kolhoosikouluja, järkyttävän isoja päiväkoteja, välinpitämättömyyttä, teennäisyyttä, väkivaltaa.

Vierailija
79/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-P:lla ja Satakunnassa on latteat maisemat ja tylyt ihmiset. E-P:lla myös harrastetaan aiheetonta leuhkimista.

Vierailija
80/109 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko Uusimaa. Sen pahempi, mitä lähemmäs Helsinkiä mennään. Varmaan vielä joudun sinne joskus asumaankin, kun nykyisin kaikki siirtyy sinne :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi