Paikkakunta tai seutu, jonne et IKINÄ muuttaisi Suomessa. Miksi et?
Mä en jotenkin näe itseäni asumassa itäsuomalaisessa kunnassa tai pikkukaupungissa. Ahdistaisi ihan hirveästi, jos kaupungissa on alle 100 000 asukasta. Haluan kunnon vanhan keskustan ja meininkiä ja tällä hetkellä ainoa, jossa sitä edes jotenkin on, on Helsinki.
Kommentit (109)
sisäsiittoiseen kyläpahaseen jossa muut tietävät asioistani paremmin kuin minä itse.
Siellähän on paljon todella ihanaa, kuten meri, aurinko, vanhat kaupungit ja niiden rakennukset, paljon kulttuuritarjontaa ja aina iloiset suomenruotsalaiset myös rikkautena.:)
t. Vaasassa aiemmin asunut ja hyvin viihtynyt
Siis en ikinä muuttaisi Ouluun!! Siellä on niin paljon kieroja ja ahneita ihmisiä ja naiset järkejään huoria ja hyväksikäyttäjiä!! Vai onko minun kohdalle vain sattuneet nämä pohjasakkaihmiset? Ja se kaupunki on ruma ja taitaa vieläkin haista pahalle.
mihinkään kaupunkiin jossa on yli 50 000 asukasta, mielellään saisi olla paljon pienempikin kylä, enkä paljon jotain Riihimäkeä lähemmäs Helsinkiä... (Paitsi, etten mä kyllä asuis Riksussakaan... Traumoja :D)
Tällä hetkellä asutaan 8000 asukkaan kylässä, 16 000 asukkaan kunnassa, ja täällä asiat paljon paremmin kuin vaikkapa suuressa naapurikunnassa. Ja viihdymme mainiosti.
En kestä sitä vetkuttelua ja venkoilua. Haluan asua keskustassa kaupungissa jossa on Stockmann, mutta hätätilassa muukin kaupunki käy, kunhan siinä on kunnollinen keskusta eikä se ole idässä.
Siellä on minulle kaikki: koko suku, paljon harrastusmahdollisuuksia ja meri, joka on minulle todella tärkeä. No, ehkä just ja just voisin asua Turussa tai kesäisin Naantalissa...
Olen siellä lapsuudessa asunut ja kaipuu on jäänyt, nyt pakosta kökin pk-seudulla...:(
Asun "pikkukaupungin" (n. 100 000 asukasta) laidalla itä-Suomessa ja viihdyn hyvin. On täydelliset liikuntamahdollisuudet. Omalta takapihalta pääsee hiihtoladulle tai pururadalla juoksemaan ja etupihalta asfaltoiduille pyörätielle pyöräilemään ja rullaluistelemaan, eikä liikennevaloistakaan ole haittaa. ;) Keskusta on kävely-/pyöräilymatkan päässä.
Ahdistaisi joutua käyttämään autoa päästäkseen luontoon liikkumaan. Liian maallekaan en halua, vaikka siellä viihdynkin.
Vaikeinta varmaan olisi jossain länsi-Suomessa, jossa äänekkäänä ja puheliaana savolaiskarjalaisena en osaisi käyttäytyä.
Ei minulla mitään inhokkipaikkaa ole, täällä vaan on kaikki, mitä tarvitsen.
asunut Helsingissä, Turussa ja Joensuussa, aika synkeää mun mielestä joka paikassa. Siksi ajattelin seuraavaksi muuttaa jonnekin lämpimään maahan ulkomaille.
kun se on viehko paikka ja tarpeeksi lähellä Helsinkiä :D
Mutta noin yleisesti ottaen, en haluaisi asua maalla enkä missään pikkukaupungissa. Ei vaan ole minun juttu, liian ahdistavaa (pienet piirit, rajoittunut tarjonta kaikessa ravintoloista kauppoihin jne), kokeiltu on ja onneksi se kokeilu on ohi!
Mä en jotenkin näe itseäni asumassa itäsuomalaisessa kunnassa tai pikkukaupungissa. Ahdistaisi ihan hirveästi, jos kaupungissa on alle 100 000 asukasta. Haluan kunnon vanhan keskustan ja meininkiä ja tällä hetkellä ainoa, jossa sitä edes jotenkin on, on Helsinki.
muut taida asua kuin ne jotka sinne syntyvät tai puoli-ilmaisen tontin tai talon perässä muuttavat.
t. alunperin ei-lappeenrantalainen mutta täällä 10v viihtynyt
olen muuttanut turusta, lapissa sijaitsevaan kylään jossa on n.5500 asukasta. Enkä voisi kuvitella että asuisin missään muaalla(siis voisin asua muualla lapissa, mutta en missään suurkaupungeissa). Turkuun minua ei saisi takaisin edes kilon paloissa. Täällä minu on hyvä ja onnellinen olla. Lappi on niin mun paikka!
koko kaupunki kuolee silloin. Kesällä on paikat (esim. kahvilat) auki enemmän ja väkeäkin enemmän, talvella jengi lymyää ilmeisesti kotona. Etenkin viikonloppuisin koko kaupunki tuntuu sulkeutuvat klo 16 jälkeen!
Mikä vika Naantalin talvessa?
Minä kyllä voisin ehkä muuttaa sinnekin takaisin. Vaikka voihan olla, että aika on kullannut muistot ja sitä voisi haluta aika pian taas pois... :)
että pikkukaupunkiin en muuttaisi. Joko ihan pieni kylä tai sitten iso kaupunki (esim. Tampere, Helsinki) pitää olla.
paitsi landella keskellä ei mitään, huonojen palveluiden ja pitkien etäisyyksien päässä. Asun Espoossa ja viihdyn erinomaisesti. Savoon en muuttaisi edes eläkepäiviksi.
Asun "pikkukaupungin" (n. 100 000 asukasta) laidalla itä-Suomessa ja viihdyn hyvin. On täydelliset liikuntamahdollisuudet. Omalta takapihalta pääsee hiihtoladulle tai pururadalla juoksemaan ja etupihalta asfaltoiduille pyörätielle pyöräilemään ja rullaluistelemaan, eikä liikennevaloistakaan ole haittaa. ;) Keskusta on kävely-/pyöräilymatkan päässä.
Ahdistaisi joutua käyttämään autoa päästäkseen luontoon liikkumaan. Liian maallekaan en halua, vaikka siellä viihdynkin.
Vaikeinta varmaan olisi jossain länsi-Suomessa, jossa äänekkäänä ja puheliaana savolaiskarjalaisena en osaisi käyttäytyä.Ei minulla mitään inhokkipaikkaa ole, täällä vaan on kaikki, mitä tarvitsen.
joilla on pitkä historia, keskiaikaisia kirkkoja jne, mutta jotka kuitenkin ovat ison kaupungin läheisyydessä. Naantali, Porvoo...
Helsinki ja Tampere ovat liian nuoria ja liian isoja. Turussa on omat ongelmansa, esim. päätöksenteko syvältä.