vauvan tuleva mummo
minulla on sellainen ongelma, että saan mieheni kanssa lapsen keväällä, laskettu aika on muutaman kuukauden päästä.
Emme asu virallisesti yhdessä, syynä on monetkin asiat, eikä se vaivaa minua.
Olemme olleet yksissä vajaat kaksi vuotta, enkä ole kertaakaan tavannut mieheni sukua. Mieheni on kyllä tavannut minun sukuani.
Mies vierailee aina itsekseen äitinsä luona. (muuta sukua hänellä ei oikeastaan ole)
Tämä ei aiemmin vaivannut, kun ajattelin, että ehdinhän minä tämän anoppini tavata, mutta nyt siis selvisi ettei mieheni ole saanut edes kerrottua äidilleen, että saamme perheenlisäystä.
Minusta tulevalla mummolla on oikeus asiasta tietää, vaikkei sitten itse halua lapsen kanssa tekemisissä ollakaan.
Olen asiasta jonkin verran painostanut, mutta vastaukseksi saan, että kyllä sen vielä ehtii.
En nyt ihan haluaisi astua mieheni varpailla ja mennä pimputtamaan tulevan mummon ovikelloakaan ja kertomaan uutisen... mitä teen?
Jos heidän perheessään/suvussaan ei ole tapana tommosista(kaan) asioista toitotella liieemmin etukäteen/noin hyvissä ajoin? Minun mieheni perheellä on tällainen käytäntö. Eli esim. raskauksista ei ole tapana kertoa erikseen. Huomaavat kun huomaavat/kuulevat kyliltä tai sitten ilmotetaan kun lapsi on syntynyt. Minun oli tätä todella vaikea käsittää/hyväksyä ensimmäisen raskauteni aikana. Sillon miehen kanssa asiasta kovasti keskusteeltinkin ja mieheni yritti selittää, että näin heillä vaan on aina ollu. Nyt toisen raskauden kohdalla mulle on ollut ihan sama kertooko mies vanhemmilleen vai ei. Ei olisi kai kertonut, mutta kuulivat muualta.