Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt jyrisee ja lujaa

Vierailija
09.07.2022 |

Talon päällä ja ympärillä pyörii ainakin 3 ukkosrintama yht'ainaa, kovaa salamointia ja kolinaa, menin pimeään saunaan, jos siellä olis "turvallisempi olo".

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on turvallisin paikka. Mene sinne.

Vierailija
2/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihahanaaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin jyrisee?

Vierailija
4/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei jyrise eikä kolise. Ukkonen meni taas ohi. Ei ole kertaakaan osunut. Satanut sentään vähän.

Vierailija
5/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto on turvallisin paikka. Mene sinne.

Kiitos, pitää varmaan mennä, äsken kolisi niin julmetusti että lasit kilisi kaapissa, mereltä kun pääsee nousemaan, on se aina kovempi. Ei ole leikkimistä, pimeää on kuin yöllä.

Vierailija
6/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähiö on saimaan ympäröimänä ja ukkonen ei tule kunnolla niskaan edes joka kymmenes vuosi, kun se kiertää niin hyvin tämän mestan. Silloin kun tulee, niin tuleekin iso ukkonen. Toki joitain yksittäisiä salamaniskuja tännekin iskee. Ärsyttää, kun saa kokea niin harvoin ukkosen.

Vierailija
7/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jyrise stadis

Vierailija
8/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jyrisi, mutta laantui jo. Aika kapea rintama.

Vierailija
9/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin jyrisee? Etelä-Suomessa, jyrissyt jo usean tunnin, koko ajan nousee uusi rintama, tuntuu, että jäi pyörimään paikoilleen. Puita paljon lähellä, pitää olla varuillaan.

Vierailija
10/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jyrise stadis

Täällä idässä ei oo jyrissyt koko kesänä.

Vierailija
11/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole ukkostanut vielä kertaakaan koko kesänä vaikka on jo kohta heinäkuun puoliväli. Tänään aamulla satoi ekan kerran yli kolmeen viikkoon, eikä alkukesäkään ollut erityisen sateinen. Vähän oudohko kesä.

Vierailija
12/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten tuli ukkonen kunnolla päälle ja satoi niin, että tiet tulvi ja työpaikan lattialla oli viisi senttiä vettä :D viikko sitten tuli myös ukkonen ihan päälle, silloin olin kotona ja valot räpsyi ja talo tärisi. Nyt taas ukkosrintama näyttää lähestyvän.

Ah niin ja muutama viikko sitten olin telttailemassa kun ukkonen vyöryi päälle. Halusin koiralle seinät ympärille, joten istuttiin sitten ulkohuussissa keskellä yötä pari tuntia :D

Rakastan ukkosta, mutta koiraparkaa pelottaa niin on mennyt ilo ukkosista itseltäkin :(

Vierailija
13/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä valkeakoskella ainakaan jyrise sataa kyllä.

Vierailija
14/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa Helsingissä edes sataisi. Monena päivänä olen katsonut, että Tallinnassa on menossa rankkasade, mutta täällä lahden toisella puolella ei tipu pisaraakaan taivaalta.

Vierailija
15/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi joskus ihanaa saada kunnon ukkoset tänne Helsinkiinkin. Kai toi meren läsnäolo karkottaa ukkospilvet, vai mistä johtuu?

Vierailija
16/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari viikkoa sitten tuli ukkonen kunnolla päälle ja satoi niin, että tiet tulvi ja työpaikan lattialla oli viisi senttiä vettä :D viikko sitten tuli myös ukkonen ihan päälle, silloin olin kotona ja valot räpsyi ja talo tärisi. Nyt taas ukkosrintama näyttää lähestyvän.

Ah niin ja muutama viikko sitten olin telttailemassa kun ukkonen vyöryi päälle. Halusin koiralle seinät ympärille, joten istuttiin sitten ulkohuussissa keskellä yötä pari tuntia :D

Rakastan ukkosta, mutta koiraparkaa pelottaa niin on mennyt ilo ukkosista itseltäkin :(

Olet hyvä ystävä! 

Vierailija
17/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla olen viimeksi viettänyt ukkosen takia aikaa autossa. Kesällä 1994 oli varmaan kovin ukonilma mitä eläissäni olen nähnyt, lähes jatkuvaa salamointia, rankkasadetta, kovaa jyrinää.

Jonain kesänä 80-luvulla oli myös varsin raivokas ukonilma kun olin pentuna maalla mummolassa.

90-luvun jälkeen en ole kokenut kuin maltillisia ukonilmoja, tietysti ehkä ne tuntuisivat kovemmilta, jos ei olisi noita skaalan ääripään raivokkaan rankkoja ukkosia kokenut :P

Vierailija
18/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te kanssa: Tällä jyrisee, niin täälläkin, täällä ei ole jyrissyt 😀

Laittakaa paikkakunta 🙂

Vierailija
19/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lähiö on saimaan ympäröimänä ja ukkonen ei tule kunnolla niskaan edes joka kymmenes vuosi, kun se kiertää niin hyvin tämän mestan. Silloin kun tulee, niin tuleekin iso ukkonen. Toki joitain yksittäisiä salamaniskuja tännekin iskee. Ärsyttää, kun saa kokea niin harvoin ukkosen.

Sama meillä. Sade ja pilvikartassakin on aina vihreä reikä meidän kaupungin kohdalla. Ollan ison vesistön rannalla.

Viimeksi taisi olla kunnon ukkonen joskua 4 tai 5 vuotta sitten  juhannusaattona. Silloin tuli vettä niin, että kadut lainehtivat.

Vierailija
20/23 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi joskus ihanaa saada kunnon ukkoset tänne Helsinkiinkin. Kai toi meren läsnäolo karkottaa ukkospilvet, vai mistä johtuu?

Meri voi karkottaa ukkosen pääsyn mantereelle, mutta nyt, kuten täällä, se nousi juuri mereltä, niin pääsi aika rajuksi. Olen seurannut, jos ukkonen tulee toisesta ilmansuunnasta, on se lievempi ja menee nopeammin ohi, kun se nousee mereltä, ei meinaa loppua tulla lainkaan, nytkin vain pieni tauko ja taas tuli uudet rintamat ja kovat. Hetkessä tuli vettä niin paljon, että kaivo ei pysynyt perässä. Mökillä ukkosta aina odotetaan, siellä se luo jotenkin mystisen tunnelman. Ukkonen ON uhka