Millainen looserimamma vie 1 kk vauvan mummolle hoitoon?
Kommentit (71)
Kävin lääkärissä vauvan ollessa vajaa 2kk, mies kertoi että poika oli huutanut koko poissa olo aikani niin että kakoi välillä. Naama oli siniharmaa ja vauva hysteerinen kun tulin kotiin.
Kun minulla oli rintatulehdus, poikaa hoiti välillä mieheni, välillä äitini. En saanut nukutuksi kun vauva huusi viereisesssä huoneessa ja kakoi. Mitään ei syönyt vuorokauteen kun ei tuttipulloa hyväksynyt koskaan ja rinnalle ei halunnut tulla korkean kuumeni takia.
Vauvan ollessa 4kk, kävin taas lääkärissä. Ja vauvan kummit soittivat minulle hädissään ja kertoivat samaa kuin aikaisemmilla kerroilla olin kuullut.
En sitten tiedä miksi valehtelisivat minulle tästä kun kuitenkin olisivat mielellään hoitaneet vauvaa, mutta mieleni ei oikein tehnyt hoitoon jättää. Inhottavalta tuntui olla pois kun tiesi että vauva huutanut koko sen ajan kun olen ollut muualla. Raskasta tuo huudon kuuntelu on hoitajillekkin.
Ootko ihan varma että vauva huutaa pää sinisenä sun perään?
jos pää hajoaa jo kuukauden vanhemmuudesta niin kannattaa vähän mennä itseensä.
Jos asiaa ajatellaan vauvan lähtökohdista, niin äiti saa omaa aikaa silloin kun vauva on isän kanssa (suurimmalla osalla vauvoista lienee myös isä?) eikä vauvaa tarvitse viedä mummolle tms. hoitoon.sen että joskus pääsee pois...ja on sen ansainnutkin.
Siis joku ihmettelee, mitä eroa on hoitaako vauvaa isä vai mummo?!?!
En osaa sanoa teidän perheestä, mutta meillä isä on lasten ISÄ, ei mikään HOITAJA. Läsnä joka päivä ja hoitanut lapsia ihan päivittäin vauvasta saakka. Tuttu ääni, tuttu haju, tutut otteet jne.
Jos jollain on lapsilla mummo, joka on tiivisti elämässä läsnä joka_päivä, on mummokin toki hyvä ja vauvalle tuttu hoitaja. Olettaisin kyllä, että tämä on aika harvinaista.
että kun huuto lakkaa kuin seinään heti kun vauva pääsee syliini.
Kävin lääkärissä vauvan ollessa vajaa 2kk, mies kertoi että poika oli huutanut koko poissa olo aikani niin että kakoi välillä. Naama oli siniharmaa ja vauva hysteerinen kun tulin kotiin.
Kun minulla oli rintatulehdus, poikaa hoiti välillä mieheni, välillä äitini. En saanut nukutuksi kun vauva huusi viereisesssä huoneessa ja kakoi. Mitään ei syönyt vuorokauteen kun ei tuttipulloa hyväksynyt koskaan ja rinnalle ei halunnut tulla korkean kuumeni takia.
Vauvan ollessa 4kk, kävin taas lääkärissä. Ja vauvan kummit soittivat minulle hädissään ja kertoivat samaa kuin aikaisemmilla kerroilla olin kuullut.
En sitten tiedä miksi valehtelisivat minulle tästä kun kuitenkin olisivat mielellään hoitaneet vauvaa, mutta mieleni ei oikein tehnyt hoitoon jättää. Inhottavalta tuntui olla pois kun tiesi että vauva huutanut koko sen ajan kun olen ollut muualla. Raskasta tuo huudon kuuntelu on hoitajillekkin.Ootko ihan varma että vauva huutaa pää sinisenä sun perään?
vittu näitä teidän juttuja. Eiköhän se ole lapsellekin hyväksi kun äiti on levännyt. Siinä mitään itsekästä ole, jos haluaa yhden illan itselleen. Alkaa vituttaa täällä ihmisten ylisuuret kuvitelmat omasta täydellisyydestään.
Jos mä vien oman lapseni anopille hoitoon viikon ikäisenä, se ei todellakaan kuulu kenellekään, varsinkaan jollekin täysin tuntemattomalle, joka ei tiedä mun elämästäni yhtään mitään.
Ja joo, jos toi sun alotus oli provo, onnistuit.
Mikäli on pakko päästä asioille ilman vauvaa, niin pakkohan se on hoitoon viedä. Myös yksinhuoltajat, koliikkivauvojen äidit ymmärrän.
Miehen sisko voi 5-viikkoisen vauvan mummulaan hoitoon reiluksi vuorokaudeksi, jotta pääsi juhlimaan synttäreitä. Sitä en ymmärrä, kun kyseessä ei olleet ees mitkään pyöreät vuodet. No kyseinen ihminen on muutenkin idiootti.
ole huutanut itseään kipeäksi mummilassa hoidossa ollessaan. Ovatkin iloisia ja sosiaalisia lapsia. Veikkaan, että tuo huutaminen on luonteesta kiinni. On olemassa helppoja vauvoja ja sitten vaativampia...
Kannattaa tehdä lapsia aikuisen miehen kanssa niin ei tarvitse hoidattaa vastasyntyttä anopilla... Mahtaa anoppi olla ylpeä itsestään...
vittu näitä teidän juttuja. Eiköhän se ole lapsellekin hyväksi kun äiti on levännyt. Siinä mitään itsekästä ole, jos haluaa yhden illan itselleen. Alkaa vituttaa täällä ihmisten ylisuuret kuvitelmat omasta täydellisyydestään.
Jos mä vien oman lapseni anopille hoitoon viikon ikäisenä, se ei todellakaan kuulu kenellekään, varsinkaan jollekin täysin tuntemattomalle, joka ei tiedä mun elämästäni yhtään mitään.
Ja joo, jos toi sun alotus oli provo, onnistuit.
ehkäpä kakaras huusi perääs sen takia naama sinisenä kun ylisuojeleva ja täydellinen mamma ei ollut antanut kenenkään muun hoitaa pikkuenkeliä aiemmin ja lapsi ei ollut sitten tottunut keneenkään muuhun.
ehkäpä kakaras huusi perääs sen takia naama sinisenä kun ylisuojeleva ja täydellinen mamma ei ollut antanut kenenkään muun hoitaa pikkuenkeliä aiemmin ja lapsi ei ollut sitten tottunut keneenkään muuhun.
kerrallaan eikä yksikään ole siellä huutanut. Ilmeisesti mummi sitten osannut asiansa? Tyytyväisenä ovat siellä pullosta juoneet maidon ja nukahtaneet mummin syliin.
En jaksanut lukea kuin ketjun alun, kommentoin kuitenkin.
Mä jätin 7 viikon ikäisen vauvan mummolaan, menin kavereiden kanssa ravintolaan ja join vieläpä pari lasia viiniä. Lapsi sittemmin tuosta huolimatta todettu terveeksi ja tasapainoiseksi;-)
Suurin osa mun tutuista tehnyt saman pienen vauvan kanssa, me ei vaan sitä täydellisille mammoille kerrota;-)
Voi hyvänen aika vaikka onkin mummo ni ei se välttämättä tarkoita kahdeksankymppistä vapiseva kätistä mummoa. Olen itsekin mummo ja vasta 55 vuotias ja varmasti osaan hoitaa kuukauden ikäistäkin vauvaa ja vielä erittäin mielelläni. En käsitä miksi tällaisesta nousee tällainen kohu...me mummot olemme varmasti kaikkein luotettavin hoitaja noin pienelle ja aina voi olla tarve saada pienikin vauva hetkeksi johonkin ! Älytöntä vai luuseriäiti = taitaa kirjoittaja olla luuseri !
Ja mun mieheni. Jätettiin vauva kummeille hoitoon (ei siis ees mitään verisukulaisia kuten mummot) ja käytiin kaksin ravintolassa syömässä. Vedettiin jälkkäritkin. Oltiin kyllä tosi itsekeskeisiä paskiaisia. Onneksi jotkut osaavat nämäkin asiat meitä paremmin.
parin kuukauden ikäisenä mummilaan kampaajakäynnin ajaksi ja kun palasin n. kolmen tunnin kuluttua häntä hakemaan, äitini totesi suorastaan pettyneenä vauvan nukkuneen koko ajan. Piti sitten vielä jäädä mummilaan kahvittelemaan, kun mummi halusi päästä edes kerran vaihtamaan vaipan. :)
minusta ainakin pieni vauva on ollut kaikista helpoin jättää hoitoon hetkeksi. En nyt ehkä yöksi ole jättänyt, mutta joksikin aikaa kyllä. Vauva on tyytyväinen kun on puhdas vaippa, masu täysi ja syli. Ei ainakaan meidän vauvat ole millään tavalla reagoineet kun ne on olleet mummolla hoidossa. Ei itkeneet, ei mitään. Ihan on hoito kelvannut.Sitäpaitsi tuossa isässä vauvat nukkuvat koko ajan, ei ne edes tajua missä ne on ja kenen kanssa :) Taitaa enempi olla äidin riippuvuutta ja ongelmia olla erossa vauvasta ;)
Minun mielestäni sitten semmonen 6kk-1,5 vuotias se vasta vaikea on jättääkin. Kun se alkaa jo ikävöimään äitiä ja itkemään perään :( sellaisen kanssa joutuu jo miettimään viitsiikö viedä pitkäksi aikaa ja kenelle.
Ja kuinka viet hoitoon lapsen joka ei huoli tuttipulloa? Ei edes vuorokauden nälkää nähtyään.
En ole ylisuojelevainen enkä suinkaan täydellinen, en vain näe mitään syytä laittaa 1kk ikäistä lasta hoitoon.
Ja miksi laittaisin lapsen hoitoon jos en halua? Johan sitä lasta monta vuotta yritettiin ja 9kk mahassa kannettiin, niin olen vain iloinen että sain vihdoin mahan ulkopuolelle lapseni. En aio vauvojani pistää hoitoon vain av-mammoja miellyttääkseni.
Kiitos, hoidamme mielellään itse omat lapsemme, mummolan aika on sitten kun lapset sitä itse haluavat!
Ja kiitos myös huolen pidosta, nykyään lapsi on iloinen, sosiaalinen ja puhelias 1,5-vuotias jolla ei ole minkäänlaista ongelmaa tottua uusiin ihmisiin.
siitä että muut vievät lapsensa hoitoon vaika viikon ikäisenä. Tosin en ymmärrä tuollaista pakko päästä ryyppäämään kun vauva 1kk ikäinen.
Terveisin sininaamaisena huutavan lapsen äiti.
ole koti-ihminen.Lähdin kouluun vauvan ollessa 3 vkoa ja isä hoiti.Kävin tyhjentämässä pääni kavereiden kanssa, kun vauva oli 4 vkoa, pilkkuun asti.Äiskällä parempi mieli ja vauvalla kans.Äitiyden ei tarvii olla neljän seinän sisällä oloa.Meillä vauva elää vanhempien elämää.Äidit eivät ole yli-ihmisiä,vauvan elämä ei mene pilalle, jos sitä hoitaa välillä joku muu,varsinkin isä,meillä hän on 50% lapsen kasvattaja.
mutta entäs sitten kun täysimetät.Eipä se olekaan niin yksinkertaista,vauva tottunut tissiin ei pulloon ja siksikin voi jo huutaa.
jos pää hajoaa jo kuukauden vanhemmuudesta niin kannattaa vähän mennä itseensä.
Jos asiaa ajatellaan vauvan lähtökohdista, niin äiti saa omaa aikaa silloin kun vauva on isän kanssa (suurimmalla osalla vauvoista lienee myös isä?) eikä vauvaa tarvitse viedä mummolle tms. hoitoon.