Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen looserimamma vie 1 kk vauvan mummolle hoitoon?

Vierailija
29.01.2010 |

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[jos mummi joskus hoitaa? Älkää ny akat olko lapsellisia :D se on ihan eri asia jos joskus vie kuin se että roudaa hoitoon jatkuvasti (siitä voikin tulla jotain ongelmaa) Taitaa eräille tuo äitiys olla liiallista pätemistä ja suorittamista!

Vierailija
22/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö joku esikoista odottaessaa tosiaankin, mitä vauva tuo tullessaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoksilla, pikkujouluissa jne...kyllä se varmaan nyt onkin pilalla. Ihmeen onnelliselta vaikuttaa tuo meidän 8kk

Vierailija
24/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa minulle täti sanoi 1kk-neuvolassa että on tärkeää jättää vauva vaikka mummolle hoitoon hetkeksi että saa omaa aikaa joka virkistää.

Itse en ole vielä antanut hoitoon.

Maanantaina lapsi on hetken mummon kanssa kun minulla on jälkitarkastus. Lapsi on 6 viikkoinen.

Vierailija
25/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin välillä otettiin miehen kanssa ihan kahdenkeskistäkin aikaa ja sikai kai ollaankin selvitty vauva-ajasta virkeinä.

Vierailija
26/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä, että pienen vauvan elämässä saattaa olla muitakin vastuuntuntoisia ja vauvanhoidon taitavia aikuisia, kuin äiti.

Ja onneksi on. Äidilläkin on oikeus saada hengähtää.

Vierailija
27/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vauvan tuoksua ja tuttipulloja. Jonka vauva saa sopeutua perheen elämään, eikä perhe vauvan elämään.

Vauvoista on kasvanut nyt jo isoja, tervepäisiä, itsenäisiä ja ihania lapsia. Ja jos ei olis kasvanut, ainahan ne voi laittaa terapiaan tai myydä eniten tarjoavalle.

Vierailija
28/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vei vauvansa 1kk ja 2kk ikäisenä hoitoon alaikäiselle siskolleen, että pääsisi ryyppäämään.

Looserimamapa hyvinkin, hankki muutenkin lapsen koska muillakin oli ja sitä on kiva esitellä. (Minulle vauvauutisiaan perusteli että kun muillakin on!)

Nyt vauva 3kk koskahan seuraavan kerran vloppun pikkutytön hoidettavana...

Vierailija
29/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiiiin kulunut hokema

iso osa vanhemmista ei todellakaan tiedä mikä on lapselle parhaaksi

hahahahha, ihan oikeesti lopettakaa jo! jokainen varmasti tietää mikä on omalle lapselle parhaaksi.

Vierailija
30/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin minäminäminä ja mun menoni, sitten vasta vauva. Ihan kuin ei olisi jo raskausaikana osannut ymmärtää, mitä vauvan tulo tuo mukanaan.

enää ole, on vain me.

Vierailija
31/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa minulle täti sanoi 1kk-neuvolassa että on tärkeää jättää vauva vaikka mummolle hoitoon hetkeksi että saa omaa aikaa joka virkistää.

En minä vielä tuonikäisen vauvan kanssa kaivannut hetkeäkään omaa aikaa, vaikka vauva kaikki yöt ja päivät huusikin ja ainoastaan syli kelpasi. Eikä tuo kyllä nukkunutkaan kuin 7-10h vuorokaudessa.

1kk kuitenkin hemmetin lyhyt aika, vastahan se vauva on vihdoin saatu kotiin ja heti jo pitäisi saada omaa aikaa!

Nyt sitä huilaamistaukoa vasta kaipaa, kun uhmaikäinen riistää hermoja...

Vierailija
32/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin minäminäminä ja mun menoni, sitten vasta vauva. Ihan kuin ei olisi jo raskausaikana osannut ymmärtää, mitä vauvan tulo tuo mukanaan.

enää ole, on vain me.

toki vauva tulee tärkeysjärjestykssä ykkösenä, mutta emme me kyllä ole ME. Ihan yksilöitä molemmat.

Vierailija
33/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulee että vain heidän läsnäolonsa takaa lapselle hyvän tulevaisuuden.

Vierailija
34/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä meidän poikaa voinut ensimmäiseen 6kk pitkäksi aikaa isällekkään jättää, kun ei koskaan tuttipulloa ja tuttia huolinut.

Miksi muuten isä ei kelpaa vauvan hoitajaksi? Miksi luulette että vauva kärsii [jos mummi joskus hoitaa? Älkää ny akat olko lapsellisia :D se on ihan eri asia jos joskus vie kuin se että roudaa hoitoon jatkuvasti (siitä voikin tulla jotain ongelmaa) Taitaa eräille tuo äitiys olla liiallista pätemistä ja suorittamista!

Vierailija
35/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastahan se pää sieltä pimpistä putkahtikin... Ja heti pitäisi äidin päästä shoppaamaan, kahvilaan ja bilettämään :(

Vierailija
36/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ainakin pieni vauva on ollut kaikista helpoin jättää hoitoon hetkeksi. En nyt ehkä yöksi ole jättänyt, mutta joksikin aikaa kyllä. Vauva on tyytyväinen kun on puhdas vaippa, masu täysi ja syli. Ei ainakaan meidän vauvat ole millään tavalla reagoineet kun ne on olleet mummolla hoidossa. Ei itkeneet, ei mitään. Ihan on hoito kelvannut.Sitäpaitsi tuossa isässä vauvat nukkuvat koko ajan, ei ne edes tajua missä ne on ja kenen kanssa :) Taitaa enempi olla äidin riippuvuutta ja ongelmia olla erossa vauvasta ;)

Minun mielestäni sitten semmonen 6kk-1,5 vuotias se vasta vaikea on jättääkin. Kun se alkaa jo ikävöimään äitiä ja itkemään perään :( sellaisen kanssa joutuu jo miettimään viitsiikö viedä pitkäksi aikaa ja kenelle.

Vierailija
37/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei. Sitä tosin en tiennyt että joillain voi olla oikeasti helppoja lapsia. Sellaisia mitkä nukkuu ja itkun sijaan vienosti kitisevät joskus harvoin. Ei tullut yllätyksenä meidän 7-10h vuorokaudessa nukkuva ja 14h huutava lapsi minulle mitenkään yllätyksenä, vaan se että kaikilla ei näin ole...

Olin tosiaankin varautunut siihen että ensimmäisen vuoden olen kuin zombi. Ja siltikin lisää lapsia haluan.

Tiesikö joku esikoista odottaessaa tosiaankin, mitä vauva tuo tullessaan?

Vierailija
38/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tuommoisia helppoja palleroita jotka nukkuu vaan kokoaika ja tyytyväisenä olla möllöttävät.

Minusta helpoin on jättää 1-1,5v lapsi hoitoon, silloin kun lapsen kanssa voi puhua puhelimessa jos häntä ikävä vaivaa. Meidän lapsi usein pyytää päästä mummille ja ukille yökylään, joten paljon mielummin vienkin, kuin vauvan joka ulvoo naama sinisenä koko poissaolo aikani eikä syö tai nuku.

Alle vuoden ikäinen taas olisi ollut vaikea jättää kun ei kelpaa kuin äiti. Ja kun ruokavalioon kuului tissi.

minusta ainakin pieni vauva on ollut kaikista helpoin jättää hoitoon hetkeksi. En nyt ehkä yöksi ole jättänyt, mutta joksikin aikaa kyllä. Vauva on tyytyväinen kun on puhdas vaippa, masu täysi ja syli. Ei ainakaan meidän vauvat ole millään tavalla reagoineet kun ne on olleet mummolla hoidossa. Ei itkeneet, ei mitään. Ihan on hoito kelvannut.Sitäpaitsi tuossa isässä vauvat nukkuvat koko ajan, ei ne edes tajua missä ne on ja kenen kanssa :) Taitaa enempi olla äidin riippuvuutta ja ongelmia olla erossa vauvasta ;)

Minun mielestäni sitten semmonen 6kk-1,5 vuotias se vasta vaikea on jättääkin. Kun se alkaa jo ikävöimään äitiä ja itkemään perään :( sellaisen kanssa joutuu jo miettimään viitsiikö viedä pitkäksi aikaa ja kenelle.

Vierailija
39/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta helpoin on jättää 1-1,5v lapsi hoitoon, silloin kun lapsen kanssa voi puhua puhelimessa jos häntä ikävä vaivaa. Meidän lapsi usein pyytää päästä mummille ja ukille yökylään, joten paljon mielummin vienkin, kuin vauvan joka ulvoo naama sinisenä koko poissaolo aikani eikä syö tai nuku.

Vierailija
40/71 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen että joskus pääsee pois...ja on sen ansainnutkin.