Marraskuu 2010
Marrasvauvaa toivovat tähän pinoon...
Mulla kp 3/29, joten ei mitään erikoista kerrottavaa :)
-Polluxia
Kommentit (74)
Kp 31... Ei vielä mitään varmaa suuntaan tai toiseen.
Mitä muille kuuluu? Onko uutisia?
Minut on vallannut suurempaakin suurempi epäusko raskautumisesta (tuuliviiri?) Ajattelen, että a) olen kuvitellut kaikki oireet tai b) oireet ovat pillereiden lopettamisen liittyviä. Tästä jälkimmäisestä menin eilen tietenkin lukemaan erinäisiltä keskustelupalstoilta. Tottahan sitä netistä löytää juuri sille epäilykselle vahvistusta, joka on päälimmäisenä mielessä...
Toisaalta tämä sai minut suhtatumaan hieman realistisemmin tähän asiaan. Jos en ole vielä raskaana, niin yritys jatkuu. That's it.
No pakkohan se on vielä sanoa ;). Eilen alavatsaa kutitti ja painoi. Kutitus oli sellaista raapimista sisältä päin... Raskaustesti vessan kaapisssa suorastaan huusi nimeäni illalla ja tänä aamuna, mutta en antanut houkutukselle periksi (yhden miinuksen tein jo kp28).
Vilho kp31/?.
Tuntuupa tutulta tuo Vilhon edellinen kirjoitus.. Multa myös alkaa usko loppua. Vuoto ei alkanut vaikka eilen sitä jo povasin, joten vielä piina jatkuu. Toisaalta jos olen arvioinut myöhästyneen ovispäivän oikein, niin ei sen pitäisi alkaakaan vasta kun sunnuntaina (ja nyt on tosiaan jo kp 38/30). Oireita ei noiden menkkamaisten tuntemusten lisäksi ole. Jos oikein kovakouraisesti kopeloin, niin rinnat on sivulta ihan vähän arat, mutta sekin kuuluu PMS-oireisiin. Tänään väsyttää ihan totaalisesti, kaikki lihakset on ihan veltot ja työnteosta ei tahdo tulla mitään. Mutta näillekin oireille löytyy parempi selitys kuin raskaus: nuha. Nenä on tukossa ja kurkku kipeänä.
Mulla myös kaapissa raskaustesti, joka huutelee kovasti.. Yllättävän pitkään olenkin malttanut olla testaamatta, jospa vielä ensi viikkoon jaksaisin odotella. Vilho, koita säkin vielä vaan vähän malttaa. Mutta entäs muut? Zoey tuolla toisessa pinossa kertoi vielä negasta.. tosi mälsää, olisin niin toivonut jo plussaa ja piinan päätöstä Zoyelle!
Ärsyttää.. jos menkat oikeesti on tulossa viikonloppuna, niin ajoitus on taas ihan huippu. Olen menossa kyläilemään ja tosi tylsää on siellä sitten vuotaa ja kärsiä menkkakivuista. :( Sais tulla nyt heti jos on tullakseen. Yleensä paras keino (mulle) saada myöhästyneet menkat alkamaan on tehdä negatesti, .. pitäisköhän..?
t. Aamupuuro kp 38/30
.. kas siinä pulma.
Käyn täällä pientä taistelua itseni kanssa siitä, pitäisikö testata vai ei. Totesin, että pelkään kumpaakin tulosta. Nega on todennäköinen, mutta sen jos saan niin tämä ihana pilvilinna romahtaa. Ja JOS sen plussan saisin, niin järkytys se olisi, .. en ole tainnut oikein vielä ymmärtää, mitä äidiksi tuleminen tarkoittaa. Tulos: en uskalla testata. :D Olen mäkin ääliö.
Mutta jos kuitenkin testaisin, niin .. aamupissi meni jo, eli kuinka kauan sitä pitäisi pidätellä, että tulos olisi jotenkin luotettava? Ja onko vielä liian aikaista, kun oletetusta oviksesta on kulunut vasta 11 päivää (tai mistä minä tiedän..?).
PMS-oireet nostavat täällä kyllä päätään. Yöllä juilaisi mahaa niin, että heräsin. Rinnat kipeytyy pikkuhiljaa, mikä tarkoittaa vuodon alkamista 3 päivän päästä (sopisi kyllä kuvioon). Yöllä aivastin ja tunsin aikamoisen repäisykivun alavatsalla. Ihan kuin puukolla olisi viilletty vaakasuora viiva muniksesta munikseen. Mun ainut raskausoire???
Mä täällä pidän näköjään pientä monologia.. Missä te muut luuraatte? Vilho, joko testasit? Toivoa_täynnä, mitä kuuluu?
t. Aamupuuro nuhassa kp 39/30
P.S. Luin eilen pakkausselosteesta, että Otriviniakaan ei saa käyttää raskauden aikana.. että olkoon sitten nokka tukossa. On tää niin väärin.
Aamupuuro, ehkä parempi tuo ettei uskaltais vielä testata. Mut pakko tunnustaa.. testasin eilen, illalla vielä tyhmä minä. Ei puhettakaan, ei haamusta, ei mistään. Välillä kans mietin, ettei mun elämä todellakaaan tähän kaadu ja vastahan olemme päätöksen tehneet, että saa tulla jos on tullakseen.. Ja välillä miettin jopa, että ei se haittaisi vaikka vähän odottaisimme. Mutta mutta, kylläpä taas masensi tuo neg. testi.
Se on varma että jotain täällä tapahtuu ja mun värkit toimii... Eli odottelen todennäköisesti vuosisadan menkkafiestaa. Voi pojat. Eilen taas turvotti ihan hulluna. Tänään aamulla heti kun pystyyn nousin tosi tosi kovat menkkakivut, menkkapaine muuttui ihan kivuksikin tässä aamupäivän mittaan ja myös alaselän puolella.
Täällä siis tuskailen edelleen. Kiva Aamupuuro ku ainakin oot vielä mukana ja tsemppiä flunssan taittamiseen lääkkeillä tai ilman ;). Saman kysymyksen esitän, missäs muut?
Vilho kp32/?
29/27. Iso pettymys... Tuskinpa raskaana, vaikka olo on edelleen kumma.
Mietin vain mitä on meneillään: jäikö ovulaatio välistä vai myöhästyikö vain? Ei auta muu kuin odotella kuukautisia. Ensi kiertoon käyn hommaamassa ovistikkuja. Mitä tikkuja suosittelette?
Viime kiertokin pitkittyi ja oli oireita, tosin sieltä tuli melkoiset klimpit ekana päivänä, olisiko jäänyt kiinnyttämättä tai mennyt muuten kesken. :(
Voi mälsä Elsa_Inkeri ja Vilho, tylsät testit näyttää vaan negaa. :( Ne masentaa nyt, mutta parin viikon päästä toivo taas herää. On suuri vääryys, että joillekin vauvaa toivoville raskautuminen on hankalaa tai aikaavievää, ja toiset tulevat raskaaksi noin vain eivätkä edes halua lasta.. Mutta negoista huolimatta, niin kauan on toivoa kun ei ole sitä pahaa punaista ferraria! Rauhassa vaan, päivä kerrallaan (just joo, niinkun se oliskin niin helppoa).
Mä täällä vielä puntaroin, että pitäiskö testata. Hauska, miten ajatukset vaihtuu vuorokaudessa ääripäästä toiseen. Eilen en uskaltanut testata kun pelkäsin sekä negaa että plussaa. Tänään tuntuu vaan siltä, että mitä vaan, kunhan saisin tietää. Lueskelin netistä muiden raskausoireita ja pahuksen monta oli sellaistakin kirjoittajaa, joilla oli suunnilleen sellainen olo kun mulla nyt. Jotkut listasivat flunssankin raskausoireeksi ja siitäkös mä taas hepulin sain.. Ja sitten oli kuuma-kylmä-olo (täsmää), yöllinen hikoilu (täsmää, vaikka mielessä on käynyt myös ennenaikaiset vaihdevuodet *kääk*), alaselkäkipu (täsmää, mutta on myös PMS-oire mulla), kuumeinen olo (täsmää, mutta liittynee flunssaan), suun kuivuminen yöllä (täsmää)... Ei oo kyllä kauheen vakuuttavia oireita :) Maha on turvonnut ja on sen näköinen, että kohta varmaan jotkut jo esittää onnitteluja. Voi piinaa!
t. Aamupuuro kp 40/30
Vilhon fiestat alkoivat aamuyöstä, vuosisadan kivuliaimmat, joskin niukimmat. Kuin patojen aukeamista odottaisi. Ei mahda mitään. Näillä mennään.
Tsemppiä testiin aamupuuro, toivottavasti edes yksi plussa löytyy joukosta. :)
Vilho kp 1/32
Testasin aamulla, nega. Toivottavasti kierto ei veny enää montaa päivää. Puhuttiin vähän että pidettäisiin kuukausi taukoa, joten huhtikuussa sitten jatketaan yritystä. Tämä on mennyt mulla jo sen verran intensiiviseksi, saa ajatukset rauhoitettua. Huhtikuun alussa on myös matka, jossa saa sitten olla ihan rennosti kun ei ole stressiä siitä olisiko mahdollisesti raskaana vai ei.
Mites muilla? Joko täältä on kaikki siirtyneet joulukuun puolelle?
Testasin aamulla, nega. Toivottavasti kierto ei veny enää montaa päivää.
Kerkesin eilen jo innostua ja olin jo jokseenkin varma, että olen oikeasti raskaana. Syy tähän oli kummallinen tunne alavatsassa ja mietin, olisiko se nyt sitä kuuluisaa "paineen tunnetta alavatsalla". Se hävisi yllättäen iltapäivällä ja illalla jäi paperiin ihan aavistus väriäkin. Arvelin menkkojen alkavan yöllä, mutta ei. Ainoastaan kerran "supisti" kohtua, sellainen kipuaalto levisi kohdun kohdalta koko vartaloon, heräsin siihen. Mutta se kipu meni ohi samantien, kun vaihdoin asentoa. Ajattelin niagaran aukeavan tänään reissun päällä, joten otin aamulla kuukupin käyttöön, negatestin jälkeen. Pariin otteeseen olikin sellainen olo, että menkkakivut alkaa nyt, mutta molemmilla kerroilla meni ohi. Ja koko päivässä kuppiin oli kertynyt vain vähän rusehtavia klönttejä sisältävää vaaleaa limaa (anteeksi turhan tarkka kuvaus). Yleensä mulla vuoto alkaa kunnolla muutaman tunnin päästä ensimmäisestä väristä paperissa. Tämä on ihan outoa.
Raskausoireita ei ole (paitsi nälkä on niin että vapisuttaa) ja testi on nega, eli en enää usko olevani raskaana. Epätodennäköistä se olisi ollut muutenkin. Olen siitä oikeastaan aika helpottunut, vaikka myös vähän harmissani. Ja nyt alan olla huolissani tästä kummallisesta kierrosta..
Vilho: pahoittelut ferrarista. Mutta ainakin pääsit uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen. Kyllä me vielä raskaaksi tullaan, kun aika on oikea.
Elsi: Meillä myös taidetaan pitää ainakin yksi kuukausi taukoa, sikäli että kunnon yritystä emme ole vielä aloittaneetkaan. Kesästä on ollut puhetta. Matkan takia jättäisin kyllä minäkin yrityksen tauolle, niin ei tarvitse olla ihan hermoheikko sitten reissussa. Älä nyt ala haaveilla mitään, mutta parhaassa tapauksessa yrittämättömyys tuo mukanaan "vahingon", josta sitten syntyy pikku ylläri.. ;) Se on ollut mun toiveena jo pitkään, mutta vähän huonolla menestyksellä..
Missä luuraa toivoa_täynnä??
t. Aamupuuro kp 40+/30
toivoa_täynnä on taustaillut täällä..:) tilanne vieläkin täysin sama eli kolme negaa taustalla..:( kp.47/32 mennään nyt ellen ole laskuissa seonnut..:D "oireilussa" ei mitään erikoista muutosta paitsi nyt pari päivänä tajuton päänsärky..ja ne menkkamaiset kivut jatkuu ala mahassa ja selässä.. aina oon sata varma että nyt alkaa mutta ei mitään.. =/ ensi viikkoa odotellessa.......
niin ja pahoittelut punaisista ferrareista ja negoista kaikille kenelle on niin sattunut kyllä on vaan niin turhauttavaa ..:( MUTTA EI VAIVUTA EPÄTOIVOON! :)
Täällä yksi tausta joukoista ilmoittautuu mukaan.
Kaksi negaa tehty ja kierto 29/28 .
Viimeinen testi tänään erikoisherkällä testillä (tein kylläkin päivällä). Ovulaation jälkeen pieni limainen ruskeahko klöntti irtosi ja sen jälkeen ollut jo kaksi viikkoa painon tunnetta erittäin vahvasti masussa. Eilen vielä kovat vihlasut vasemmalla puolella ja päänsärky. Väsy ja nälkä. Vielä on siis toivoa plussaan. Pelkään vain pahoin, että toiveet ovat liian suuret ja taas tulee Pettymys kylään ennen viikonloppua.
Kaikille pitkää pinnaa odotteluun...
Heippa kaikille,
Rohkaistuin rekisteröitymään ja kirjottamaan tänne, kun ei oikein uskalla muille jutella. Miulla ei ole kierron kestosta täyttä varmuutta (edellnen 26), marraskuussa on pillerit jätetty pois. Joten toiveet marrasvauvasta taitaa olla liian suuret. MUTTA muutaman päivän on ollu huonovointinen. Tosin en ole varma, että voiko vielä edes olla pahoinvointia? Todennäkösesti siis on jotain ihan muuta... Jos kierto on edelleen sen 26, niin tänään on 23/26. Mitään muuta en voi, ku miettiä et olisiko voinu tärpätä...
Vilho: Ala vaan syömään foolihappolisää. Luin jostain, että sitä olisi hyvä syödä jopa 3 kk ennen raskaaksi tulemista. Ei siitä ainakaan haittaa ole! Itse syön nykyään Multitabsin raskausvitamiinia (maistuu pahalle, yäk!), koska sitä suositellaan myös raskautta suunnittelevalle.
Omaa napaa: Tämän päivän aikana on ruvennut jotain tapahtumaan. Todennäköisesti se paha punainen ferrari kurvailee paikalle ennen huomista. Munista vihloo vähän niinkuin olisi ovis nyt. Samalla alavatsassa tuntuu sellaista menkkamaista juilintaa, muttei kuitenkaan kovin voimakasta (vielä). Yleensä rinnat on kipeänä useamman päivän ennen menkkoja, nyt ei ole ollut sitä merkkiä.. mutta erikoinen tämä kierto on ollut muutenkin. En vielä heitä pyyhettä kehään, mutta vähän huonolta näyttää..
t. Aamupuuro