Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomatodistus saatu, esimies vaatii tulla työhön sitten kun isä tulee kotiin. Oikein?

Vierailija
28.01.2010 |

Kaksi lasta alkoi oksentamaan yöllä ja oksentelevien lasten kanssa käynti terveydenhoitajalla.

Kaksi päivää lomaa, mutta työsssä esim. vaatii tuleman loppulilaksi työhön, kun mies on tullut kotiin. Itsekään en ole ihan työkunossa kun yöllä kahta lasta pukenut puhtaisiin vaatteisiin ja vaihtanut lakanat, valvonut kun oksennuksia tuli kolmesti eikä uudelleen nukkuminen heti onnistunut.

Muuutama tunti illalla työvuoroa.

Ymmärrän että todistus on ensisijaisesti lapsen hoidon järjestämiseen jatkossa. Nyt ei ole ketään huomiseksikaan, lasten isä tulee aina viideltä...

Kokemuksia?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun toinen puoliso tulee kotiin.

Kun meilläkin esimerkiksi mies tekee töitä kotona, niin tuon käsityksen mukaan mulla ei sitten olisikaan ikinä oikeutta hoitaa sairasta lasta, sillä mieshän on kotona.

Vaan kun ei mene niin, sillä ei voida vaatia, että mies pystyy aina jättämään työt tekemättä, jos lapset sattuvat sairastumaan.

Vierailija
82/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se ole sillä tilapäisellä hoitovapaalla, vaan normaalilla vapaa-ajalla. Kun yhdellä vanhemmalla on kerrallaan oikeus pitää sitä hoitovapaata, niin se oikeus on äidillä, kun isä on kerran työpäivänsä siltä päivältä tehnyt. Muttenhan sitä hoitovapaa-oikeutta ei silloin illalla käytä kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä töihin illaksi, kun lapset sairastavat. Aina olen ollut sen ajan kotona heitä hoitamassa, kun on tarvinnut, vaikka isä olisi tullut kotiin omista töistään - tosin en ole vuorotöissä, mutta en kyllä menisi silloinkaan, onhan nyt työntekijälläkin jotain oikeuksia noiden perhevapaiden suhteen, kun oma lapsi on sairas!!!

Vierailija
84/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni tekee yksityisellä yötyötä. En saa jäädä palkalliselle lapsen sairastuessa, koska mieheni on kotona työvuoroni ajan. Sitä ei huomioida, että hänen on nukuttava työvuoron jälkeen.

Kompensoidaan tätä toki niin, että saan jäädä palkatta kotiin "pakottavan perhesyyn vuoksi".

Mutta vituttaa, että työkaverit saa palkan...

Vierailija
85/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun toinen puoliso tulee kotiin.

Kun meilläkin esimerkiksi mies tekee töitä kotona, niin tuon käsityksen mukaan mulla ei sitten olisikaan ikinä oikeutta hoitaa sairasta lasta, sillä mieshän on kotona.

Jos toinen tekee töitä kotona, ei toinen saa tilapäistä hoitovapaata. Tätä on välillä kovasti ihmetelty. Pikkusen nimittäin ne sairaat lapset haittaavat työtä kuin työtä.

Ja esim. pph:mme mieskään ei saa olla pois töistä jos heidän lapsensa ovat sairaana kun äiti (siis pph) on töissä kotona.

Vierailija
86/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni tekee yksityisellä yötyötä. En saa jäädä palkalliselle lapsen sairastuessa, koska mieheni on kotona työvuoroni ajan. Sitä ei huomioida, että hänen on nukuttava työvuoron jälkeen.

Kompensoidaan tätä toki niin, että saan jäädä palkatta kotiin "pakottavan perhesyyn vuoksi".

Mutta vituttaa, että työkaverit saa palkan...

kerran jouduin menemään töihin 14-16.00, kun mies heräsi...

Vierailija
87/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kotona töissä, niin pitääkö sen sitten tosiaan pystyä aina jättämään työnsä lapsen sairastuttua, vaikka perhe itse katsoisi, että vaimon työ kärsisi vähemmän poissaolosta.

Ja entä kun kotona työskentelevän miehen onkin lähdettävä koulutuspäivälle, asiakaskäynnille, tarvikkeita hankkimaan, tms. Saako vaimo siksi aikaa sen sairaslapun sitten! Että kolme tuntia tänään iltapäivällä, ja ylihuomenna koko päivä.

Vierailija
88/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä voit mennä normaalisti töihin.

Vierailija
89/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsilla olis kaikilla 40asteen kuume.

Vierailija
90/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina illan töissä, jos muksut on olleet kipeenä ja isäntä tullut illaksi kotiin...

Ihan ok mun mielestäni. EI ne tenavat kahta aikuista siihen sairastamiseenkaan tarvii.

normaali-ihmisten täytyy myös nukkua välillä.

Sinä puolestasi pystyt ensin valvomaan yön lasten kanssa, hoitamaan heitä päivän ja menemään seuraavana iltana pirteänä töihin :)

Kuinka monta vuorokautta pystyt valvomaan?

Vierailija
91/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies tuli töistä. Jos oli aamuvuoro, etkä päässyt niin usein se iltavuoro teki aamun ja minä meni iltan kun mies kotiutui.

Jos on erilaisia vuoroja niin Pakko on mennä töihin seuraavaan mahdolliseen vuoroon.

Vierailija
92/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärintodistus uupumuksesta. Silloin se on sinun henkilökohtaista sairauslomaasi, eikä mitenkään riippuvainen lapsen toisesta vanhemmasta.

Vierailija
93/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken alkoi toinen lapsi ripuloida hieman, tämä tästä vielä puuttuu!

Ensi yö menee sitten ripuloivien hoidossa oksennuksen kanssa, ei tunnu että huomeniltana on työkunnossa parin yön valvomisn jälkeen, eikä nukkumista päivälläkään mahdollista oksentelevien lasten ollessa kyseessä.

Minulla on esim. migreeeniin määrätyt lääkkeet ja nyt alkaa jo tuntua ettei pää kestä seuraavaa valvottua yötä ja päivää perään, sitten illalla työhön..

Jos mies kertoo kun soitan ennen kotiin lähtöä että ripuli jatkuu illalla niin menen suoraan terkkariin työstä ja pyydän saikkua..

Seuraavan kerran muistan kyllä pyytää todistuksen, joka koskee iltavuoroa, josta ehdin tehdä muutaman tunnin mutta en ole lapsen sairaudesta riippuen työkuntoinen. Työ on tarkkuutta vaativaa ja vastuullista työtä.

Vierailija
94/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, että yötyöläinen tuo lapsen hoitoon koska hänen on nukuttava päivällä, oltuaan tosiaan yön työssä.

Nukkua täytyy. Pois ei lasta ajeta kun yövuoron jälkeen tuodaan lapsi, mahdollinen vapaapäivä seuraavana päivänä, mutta yötyöläinen on tehnyt työn ja alka nukumaan....Vapaapäivänä ei välttämättä tuo, vaikka on niitäkin jotka osan päivää tuovat.

Vierailija
95/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äsken alkoi toinen lapsi ripuloida hieman, tämä tästä vielä puuttuu!

Ensi yö menee sitten ripuloivien hoidossa oksennuksen kanssa, ei tunnu että huomeniltana on työkunnossa parin yön valvomisn jälkeen, eikä nukkumista päivälläkään mahdollista oksentelevien lasten ollessa kyseessä.

Minulla on esim. migreeeniin määrätyt lääkkeet ja nyt alkaa jo tuntua ettei pää kestä seuraavaa valvottua yötä ja päivää perään, sitten illalla työhön..

Jos mies kertoo kun soitan ennen kotiin lähtöä että ripuli jatkuu illalla niin menen suoraan terkkariin työstä ja pyydän saikkua..

Seuraavan kerran muistan kyllä pyytää todistuksen, joka koskee iltavuoroa, josta ehdin tehdä muutaman tunnin mutta en ole lapsen sairaudesta riippuen työkuntoinen. Työ on tarkkuutta vaativaa ja vastuullista työtä.

Meillä mies oli työssä, jossa on vastuussa muiden hengestä. Kyllä vain minä valvoin yöt silloin, vaikka kävin töissä. Nyt tilanne se, että mies on kotona, ei tarvi minun valvoa öitä, mies valvoo.

Minä en tajua, mikä tässä on muka niin epäoikeudenmukaista.

Vierailija
96/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat sairaina, niin kyllä hän menee iltavuoroon/yövuoroon minun palatessani töistä. Menenhän minäkin tällöin aamulla töihin... Miten illalla tehtävä työ eroaa aamusta aloitettavasta?

Vierailija
97/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..töihin ei tarvitse mennä jos on ko. päivä merkitty sairaslomaksi. Itse olen sopinut pomon kanssa välillä että menen illaksi töihin kun mies tulee kotiin, siis jos lapsi on kotona sairaana. mutta esim. kerran kun jouduin sairaalaan lapsen kanssa (olin yön ensiavussa) ja sitten osastolle, niin pomo silti sanoi että minun pitäisi mennä illaksi töihin niin laitoin viestin että en pysty tulemaan koska olen yön valvinut lapsen lanssa. Käsittämätöntä että pomot eivät tälläistä ymmärrä. Silti meidän työntekijöitten pitäsi joustaa AINA.

Vierailija
98/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan selvä asia. Todistus annetaan sitä varten, että voi hankkia hoitajan.

Vierailija
99/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltavuoroon tuleva äiti edes ilmettele tuleeko hän töihin kun isä tulee töistä vai ei, jokainen tietää että aamuvuorolainen jatkaa jos hän ei tule ja välillä se osuisi myös omaan nilkkaa, työnantaja joustaa antamalla kolmeen viikkoon 7 vapaapäivää, tekemällä työvuorolistat valmiiksi kolme kuukautta etukäteen ja lomatkin saa 90% silloin kuin haluaa.

Vierailija
100/104 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vuoksi, eli et itse ole sairas lääkärin mielestä, niin jompi kumpi vanhemmista voi siten jäädä kotiin hoitamaan lapsia ja todella järjestellä jatkohoitoja, mut ei molemmat vanhemmat

olen itse kolimi vuorotyössä ja kyll minunkin mies pääsee töistä klo 17 ennen kuin on kotona ja ennen kuin olen itse ajanut töihin on todella työaikaa ollut jäljellä vain 3-4 tuntia

mut kun sijaisia ei saa, niin aamuvuorolaisen on mukavampi olla vain klo18 töissä kuin klo 21-22 asti

jokainen sen tietää kun aamuvuoron perään tehnyt iltavuoron ja sit tullut taas aamuvuoroon et mitä se on

olen ollut yövuorossakin ja hoitanut lastani päivän nukkumatta ja sit illalla nukkunut hetken ja mennyt uuteeen yövuoroon, sitä se pienten lasten kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan