Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko terapeutin kanssa ystävystyä?

Vierailija
27.01.2010 |

voiko asiakkuussuhteesta tulla sen päätyttyä tai jopa sen aikanakin myös ystävyyssuhde? miksi tai miksi ei?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

_

Vierailija
22/23 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, sitten kun hoitosuhteen päättymisestä on kulunut muutama vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

terapiasuhteessa asiakas on jatkuvasti tukea saava osapuoli, kun taas ystävyyssuhteessa myös terapeutti voi keventää huoliaan ja luottaa 100 %:sti kumppaninsa vaitiolovelvollisuuteen.

Tämä siis vain minun mielipiteeni asiasta.

Pitää jokseenkin paikkaansa mutta eihän sen ystävyydessä tarvi olla yksipuolista, kun terapia on jo päättynyt. Itse asiakkaana tietenkin puhun omista asioista, koska siksi terapiassa olenkin ja tiedostan kyllä hyvin, että terapeuttini tietää enemmän minusta kun minä hänestä. Välitän kuitenkin terapeuttini asioista ja hyvinvoinnista todella paljon. Siksi haluaisinkin voida olla tulevaisuudessa ystävä, jolloin voisin olla tukena vuorostani myös. Ymmärrän, ettei se ole terapiasuhteen aikana mahdollista siinä määrin, kun haluaisin, vaikka väitänkin hänestä nytkin syvästi monien syiden takia ja hän on minulle todella tärkeä ihminen. Mielestäni on vanhanaikaista ajatella, että aiempi terapiasuhde jaottelisi jatkossakin henkilöt potilaaksi ja terapeutiksi. Ihmisiä me kaikki vaan olemme loppujen lopuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän