Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne voisi tehdä valituksen ilkeästä kohtelusta äitiysneuvolassa?

Vierailija
26.01.2010 |

Terveydenhoitaja olin niin törkeä ensimmäisessä neuvolassani, että paha olo on vieläkin. :(

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa suoraan sille th:lle, että sinusta tuntuu pahalta tuollainen kohtelu! Sitten tosiaan nautit vauvastasi ja elämästäsi! Nykyään eroaminen on tavallista ja samoin ylipaino, ehkä se oli vahinko se kommentti, eikä tarkoitettu ilkeilyksi. Joskus sitä lipsauttaa jotain spontaanisti, vaikka ei tarkoita sillä pahaa. t. sh

Vierailija
2/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista reilu vuosi sitten viimeisilläni, tais olla jo 40+0 viikkoa kun meidän terkkarissa oli joku sijainen vastassa kun sinne menin. Olen hoikka ja nuori sekä hyväkuntoinen odottaja ja tämä alkaa mittailemaan mahaa ja toteaa että taitaakin olla aika jättiläinen täällä mahassa ja vihjailla että on se kyllä kauheaa jos tällainen joudutaan käynnistämään sitten että pihalle mahtuu jne. Hyvä etten menny totaaliseen paniikkiin lähestyvästä synnytyksestä tän käynnin jälkeen. Tyttö syntyi kuitenkin spontaanisti viikolla 41+3 ja oli 3910g eli vielä ihan normi kokoinen. Voisivat kyllä vähän miettiä mitä suustaan päästävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelun tasolla ihan hyvin ja nämä tyypit ei muihin törmääkään kuin asiattomiin ja ammattitaidottomiin.

"Paranoidi persoonallisuushäiriö

Epäluuloinen eli paranoidinen persoonallisuus epäilee jatkuvasti ja ilman selvää aihetta kanssaihmisiään, on yliherkkä arvostelulle ja ilmaisee ylemmyyttä toisia kohtaan. Käytökseltään tällainen henkilö on etäinen, torjuva ja aggressiivinenkin. Yletön mustasukkaisuus ja kateellisuus on tavallista. Ryhmätilanteissa paranoidiset henkilöt pyrkivät määräävään asemaan, ja toisinaan heitä löytyy fanaattisten yhden asian liikkeiden johdosta. "

Miksi IHMEESSÄ referoit paranoidia persoonallisuushäiriötä?

Tulen hyvin toimeen useimpien ihmisten kanssa, mutta se nyt vain on ikävä ja kylmä totuus, että joskus saa huonoa palvelua ja siitä pitää AINA valittaa. Annan myös positiivista palautetta.

Kommentoin tätä nyt vähän ulkopuolisena. Suomalaisten ongelma on se, että ei osata antaa, eikä ottaa vastaan palvelua. Kyllähän täysin asiattomasta palvelusta pitää ja kuuluu voida antaa palautetta, samoin hyvästä palvelusta annetaan palautetta. Suomalaiset eivät osaa oikein mitään näistä, antaa hyvää/huono palautetta, eikä niitä osata ottaa vastaankaan.

Ei neuvolatätit mitään jumalia ole, joille ei saa sanoa asioista, jotka loukkaavat. On minusta asiatonta epäillä parisuhteen menevän huonosti asiakkaan painon takia. Ellei sitten asiakas ja neuvolatäti ole puhuneet aiheesta ja neuvolatäti sitten todennut asiaa tarkemmin puitua, että näin voi olla. Onhan tuo aihe sellainen, mistä ei oikein halua kuulla kukaan, koska ulkonäön pitäisi olla toissijainen asia parisuhteessa, mutta ei se valitettavasti ole, eikä sen tarvitse olla se viimeinen asia. Joskus tällaiset avaukset voivat olla ihan hyvästäkin, jos asia on otettu puheeksi korrektilla tavalla, ei vihjailevasti, vaan asian tullessa esille asiakkaan omasta jonkinlaisesta omasta aloitteesta. Jos suoranaisesta sairaalloisesta ylipainosta on kyse, niin sitten minusta asiasta pitäisi mainita, vaikka asiakas miten loukkaantuu. Siitä pitää keskustella ja avoimesti selvittää mitä voi tehdä asialle ja tarjota tukea ja keinoja, eikä vaan napista aiheesta. Jos todella halutaan vaan näpäyttää ja loukata mainitsemalla lihavuuden vaikutuksesta miehen haluihin ja jätetään sitten asiakas tämmöisen asian kanssa oman onnensa nojaan, niin kyllä siinä on sitten tehty melkoinen törkeys.

Vierailija
4/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelun tasolla ihan hyvin ja nämä tyypit ei muihin törmääkään kuin asiattomiin ja ammattitaidottomiin.

"Paranoidi persoonallisuushäiriö

Epäluuloinen eli paranoidinen persoonallisuus epäilee jatkuvasti ja ilman selvää aihetta kanssaihmisiään, on yliherkkä arvostelulle ja ilmaisee ylemmyyttä toisia kohtaan. Käytökseltään tällainen henkilö on etäinen, torjuva ja aggressiivinenkin. Yletön mustasukkaisuus ja kateellisuus on tavallista. Ryhmätilanteissa paranoidiset henkilöt pyrkivät määräävään asemaan, ja toisinaan heitä löytyy fanaattisten yhden asian liikkeiden johdosta. "

Miksi IHMEESSÄ referoit paranoidia persoonallisuushäiriötä?

Tulen hyvin toimeen useimpien ihmisten kanssa, mutta se nyt vain on ikävä ja kylmä totuus, että joskus saa huonoa palvelua ja siitä pitää AINA valittaa. Annan myös positiivista palautetta.

Kommentoin tätä nyt vähän ulkopuolisena. Suomalaisten ongelma on se, että ei osata antaa, eikä ottaa vastaan palvelua. korjaus: palvelua -> palautetta

Kyllähän täysin asiattomasta palvelusta pitää ja kuuluu voida antaa palautetta, samoin hyvästä palvelusta annetaan palautetta. Suomalaiset eivät osaa oikein mitään näistä, antaa hyvää/huono palautetta, eikä niitä osata ottaa vastaankaan.

Ei neuvolatätit mitään jumalia ole, joille ei saa sanoa asioista, jotka loukkaavat. On minusta asiatonta epäillä parisuhteen menevän huonosti asiakkaan painon takia. Ellei sitten asiakas ja neuvolatäti ole puhuneet aiheesta ja neuvolatäti sitten todennut asiaa tarkemmin puitua, että näin voi olla. Onhan tuo aihe sellainen, mistä ei oikein halua kuulla kukaan, koska ulkonäön pitäisi olla toissijainen asia parisuhteessa, mutta ei se valitettavasti ole, eikä sen tarvitse olla se viimeinen asia. Joskus tällaiset avaukset voivat olla ihan hyvästäkin, jos asia on otettu puheeksi korrektilla tavalla, ei vihjailevasti, vaan asian tullessa esille asiakkaan omasta jonkinlaisesta omasta aloitteesta. Jos suoranaisesta sairaalloisesta ylipainosta on kyse, niin sitten minusta asiasta pitäisi mainita, vaikka asiakas miten loukkaantuu. Siitä pitää keskustella ja avoimesti selvittää mitä voi tehdä asialle ja tarjota tukea ja keinoja, eikä vaan napista aiheesta. Jos todella halutaan vaan näpäyttää ja loukata mainitsemalla lihavuuden vaikutuksesta miehen haluihin ja jätetään sitten asiakas tämmöisen asian kanssa oman onnensa nojaan, niin kyllä siinä on sitten tehty melkoinen törkeys.

Vierailija
5/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katso, miten kohtelu muuttuu. Nämä tädit ovat usein sellaisia, että yrittävät päteä pompottamalla hämmentyneitä äitejä, mutta hihittelevät kuin pikkutytöt, kun mies on paikalla.

Vierailija
6/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yhdyn myös siihen näkemykseen, että mihin me th:t voitaisiin valittaa rasittavista, arvostelevista ja paskaa puhuvista äideistä..

Jotka eivät saa sanaa suusta neuvolassa, eivät kysy mitään, vastaavat aina samalla tavalla ja valittavat sitten täällä nimimerkin takana/nimettöminä, kuinka oma terkkari on tyhmä, epäpätevä, ei osaa/tiedä mitään jne. Sitten kun tulevat neuvolaan uudelleen, ovat taas yhtä hymyä ja hilajisuutta... Ja neuvoit sitten niin tai näin, niin aina on neuvottu päin persettä tai erillailla kun arvoisa äiti olisi halunnut tai kun naapurin Pirjolle oli sanottu...

Että kokemusta on lukea, mukavien asiakkaiden palautteita täältä netin kauttakin... Onneks osa asiakkaista on mukavia ja järkeviäkin, jotka ymmärtää, ettei kaikkiin asioihin ole yksiselitteisiä oikeita vastauksia ja etten minä terkkarina voi lukea ajatuksia siitä, mistä asiasta haluaisit erityisesti lisätietoa...

Mutta Ap:n tilanteeseen sanoakseni, niin yleensä tuon tasoiset kommentit sanotaan ääneen sitten siellä kahvihuoneenb puolella...

Vierailija
7/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on th.n tehtävä, koska ylipaino lisää raskauden ajan ongelmia, mutta tuo mies asia meni kyllä jo ihan yli! Mainitse asiasta ensi kerralla. Sano, että th loukkasi ja haluat vaihtaa toiseen jos mahdollista.

Vierailija
8/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Ap:n tilanteeseen sanoakseni, niin yleensä tuon tasoiset kommentit sanotaan ääneen sitten siellä kahvihuoneenb puolella...

Ja vielä valitat siitä, miten susta ruikutetaan "asiattomasti" nettipalstoilla. Katso peiliin.

Vierailija
9/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä valitat siitä, miten susta ruikutetaan "asiattomasti" nettipalstoilla. Katso peiliin.

No sitä tässä justiin hainkin, että ottaisin kyllä valitukset vastaan, jos olisin jotain noin älytöntä mennyt sanomaan asiakkaalle, mutta kun saa lukea/kuulla kritiikkiä jostain aivan älyttömästä tai koko neuvolatoimintaan liittymättömästä, niin pistää se ärsyttään...

Tätä työtä tehdään omalla persoonalla ja aika rajua ja aivan asiatonta kritiikkiä näillä palstoilla terveydenhoitajista kirjotetaan, että sääliksi käy... Joten kehottaisin kyllä useampaakin äitiä katsomaan ihan itse sinne peiliin.

Vierailija
10/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä tässä justiin hainkin, että ottaisin kyllä valitukset vastaan, jos olisin jotain noin älytöntä mennyt sanomaan asiakkaalle, mutta kun saa lukea/kuulla kritiikkiä jostain aivan älyttömästä tai koko neuvolatoimintaan liittymättömästä, niin pistää se ärsyttään...

Tätä työtä tehdään omalla persoonalla ja aika rajua ja aivan asiatonta kritiikkiä näillä palstoilla terveydenhoitajista kirjotetaan, että sääliksi käy... Joten kehottaisin kyllä useampaakin äitiä katsomaan ihan itse sinne peiliin.

Valitat täällä, miten sinua arvostellaan netissä, ja tunnustat samalla, miten sinä ja kollegasi naureskelette asiakkaille kahvihuoneessa, vaikka käsittäkseni teillä on jopa vaitiolovelvollisuus. Se peili, se peili.

Vierailija
11/93 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kysyttiin myös varissuon terveysasemalla meinaanko pitää lapsen. Olin 19 vuotias silloin. Vastatin kyllä terveydenhoitaja kysyi uudestaan " siis oletko varma että pidät tämän lapsen?

Vierailija
12/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa sanoo "Hei" ja rouva X kokee että olipa töykeä olisi kuulunut sanoa huometa, seuraavaksi kassa sanoo huometa niin herra Y kokee kassaneidin olleen liian etäinen ja virkaintoinen ... olisi pitänyt tervehtiä tuttavallisemmin hei tai moi??

Eihän se näin voi mennä.Täysin subjektiivisesti tukittavaa asiaa on turha edes lähteä kolmannenosapuolen edessä puimaan.

En kannata kyllä ensimmäiseski alitus tielle lähtemistä.

Jokin aika sitten oli HS:ssa juttua kanteluista, ja kolmas osapuoli totesi, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa huomautus esim. terveydenhoitajalle, jos potilas tuntee tulleensa asiattomasti kohdelluksi.

Vierailija
13/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loukkaannuin verisesti äitiysneuvolan ensikäynnillä jostain, monestakin asiasta itse asiassa, mielestäni terveydenhoitajani puhui ikävästi, ei ollut riittävän tahdikas, ei huomioinut raskauttani riittävästi jne. Meinasin tehdä valituksen ja ympäriinsä levittelin näkemystäni siitä, että minua on kohdeltu huonosti. Tietenkin kaikki sympatiseerasivat minua, kuten tästäkin ketjusta näkee.

Mutta ajan kuluessa terkan käytös alkoi tuntua ihan ok:lta, ja raskauden edetessä hän alkoi vaikuttaa ihan miellyttävältä. Tajusin jälkeenpäin, että sitä on niin herkässä tilassa raskauden alkuvaiheessa, että sitä tulkitsee kaikenlaista yhdestä ainokaisesta käynnistä.

Annan neuvon: UNOHDA valitukset. Keskitä kaikki energiasi nyt vauvaasi ja anna koko asian mennä toisesta korvasta ulos. Lisäksi pakko sanoa, että hän oli luultavasti oikessa, ylipaino on erittäin haitallista etenkin raskaudessa, ehkä sinun oli pakko kuulla se.

Vierailija
14/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettet raskauden herkistämänä olisi ymmärtänyt jotakin väärin... Ei kai nyt kukaan ammatti-ihminen voi noin sanoa!!!

Mutta sain itse ihan yhtä tökeröä kohtelua, en tosin samasta aiheesta (vaikka ylipainoinen olenkin). Itse ajattelin katsoa vielä yhden kerran ja jos ei käytös muutu otan yhteyttä ihmisen esimieheen!

Vierailija
15/93 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity vauvaasi ja siihen painoosi herranjumala!!! Ettet vain pakoilisi omia tunteitasi. Tätä kutsutaan psykologiassa tunteensiirroksi. Kohdistat vihaa viestintuojaan, kun oikeasti inhoat läskejäsi. Ja kai tiedät, miten mielettömän vahingollista ylipaino on vauvalle! Vaikeuttaa synnytystä yms.

Vierailija
16/93 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isomassa paikassa soittaisin kaupungin vaihteeseen ja kysyisin sieltä oikeaa osoitetta.

Vierailija
17/93 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiukan ylipainoa, muttei mitenkään älyttömän paljon. Tästä terveydenhoitaja piikitteli. Kysyi minulta huomauttelevatko ihmiset minulle työssäni painostani, koska olen liikunta-alalla. Sitten kysyi olenko ihan varma, että mieheni haluaa olla minun kanssani koska olen tälläinen... Ja paljon paljon muuta.

Ap

Vierailija
18/93 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ihmeessä kirjallinen valitus. Tuo on todella asiatonta käytöstä. Painon mittaaminen ja siitä keskusteleminen kuuluu asiaan neuvolassa, mutta sun terkkarin kommentit oli törkeitä.

Vierailija
19/93 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaikkien neuvolatätien pomo joku ylihoitaja. Kun vaihdoin terkkaria niin soitin tälle ihmiselle ja vaihto onnistui heti.

Kysy vaikka joltain toiselta kuntasi terkkarilta kuka heidän pomonsa on.

Vierailija
20/93 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinhän siellä kuuluukin kysyä. :) Ei se minua haittaa. Muut asiaan kuulumattomat ilkeydet sen sijaan haittasi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi