Hassuin nuukailun kohteesi? pihisteletkö jossain typerässä asiassa
Kommentit (107)
Luuletko tosiaankin, että ne Kellogsin murot on jotenkin paljon terveellisempiä kuin Lidlin? Jos nyt semmosta huttua ylipäätään pitää syödä, niin se nyt on ihan yks hailee kumpia ostaa. Uskotko totena ne kaikki "vatsasi voi paremmin laihdut vikossa viisi kiloa" -televisiomainokset?
Äly hoi, älä jätä. Pientä kriittisyyttä peliin.
vaikka meillä ei ole pula rahasta :D Sukuvika kai...
- En osta koskaan pakastuspusseja/Minigrip- pusseja vaan käytän niiden sijaan leipäpusseja. Leipäpusseihin saa myös pakattua työeväät.
- En osta koskaan kaupasta muovipusseja kauppakassiksi vaan kuljetan kangaskasseja. Roskapusseina käytän sitten hedelmäpusseja, päistä auki leikattuja vaippa-, talouspapru- ja wc-paprupusseja.
- Mulla on vaatteet jaettu vaatehuoneessa ykkösvaatteiden pinoon ja kotivaatepinoon. Ykkösvaatteet ovat niitä siistejä, joita käytän töissä ja ihmisten ilmoilla. KOtivaatteet on vanhoja ja huonoksi kuluneita ykkösvaatteita ja niitä käytän vain kotona ja mökillä. JOukossa on ties minkälaisia mainosteeppareita, sukkia, joiden varren kuminauhan on löystynyt niin, että sukat ei meinaa pysyä jalassa, mutta pohja on ehjä jne :D Eli käytän vaatteet loppuun asti.
- Tuon salaa työpaikan timistotarvikekaapista isoja kirjekuoria ja teippejä, että ei tarvitse maksaa postitustarvikkeita Huutiskaupoissa. Tuon myös muuta toimistokamaa töistä, kuten post-it lappuja kauppalapuiksi, kyniä, mappeja, vihkoja jne.
- Ostan Lidlin litrashampoota (1,3 eur/ 1 L) ja laitan sitten kotona pienempään vanhaan Pantene- pulloon.
- Ompelen poikieni housuihin polvipaikkoja, jotta ne housut menevät vielä kotivaatteina.
- Käytän kaikki mahdolliset kartokipakkaukset takan sytykkeenä.
- Syödään miehen kanssa aina töissä eväät, kun työpaikkaruokala on kallis. Ruokalassa lounas on 8,9 eur, kun itse valmistettu lämmin ruoka 1-2 eur.
Riittäähän näitä :D
Vaikka vedenkeitin viekin sähköä enemmän kuin sähköhella, mutta vastaavasti se kuumentaa veden hetkessä verrattuna sähköhellaan, joten sähkönkulutus veden kiehuvaksi keittämisen aikana on pienempi vedenkeittimellä
ruokaa laittaessa keitän veden vedenkeittimellä valmiiksi.
Päin vastoin, vedenketitin kuluttaa enemmän sähköä kun se että laitat veden kattilaan ja kiehautat kansi veden kansi kiinni. Tosin jos nyt sitten tarkoititkin ajan säästöä niin se on sitten eri asia...
Lidlin muroissa on riisiä, sokeria, suolaa ja mallasta. Hui kamala miten epäterveellistä. Samaa kamaa tuntuu olevan noissa Kellogseissakin...
Ikean isot servetit on hyviä nenäliinoja. Isoja ja 100 kpl on 2 €. Meillä ei enää nessuja osteta.
Sinulle joka käytit harsoja nenäliinana. Muistan kyllä, että herkkänenäinen sisko käytti pienenä kangasnenäliinoja ja niitä sitten pestiin.
Jotain muovisia jäätelörasioita ja esim kiinalaisesta saatavia muovipurkkeja pesen ja käytän ruuan säilytykseen jonkun kerran, kunnes tulee esim kastike, mitä en enää jaksa pestä. Ei tule niin paha mieli muovijätteestä, kun jopa käyttää sitä uudestan.
jotka käyttävät vain kangasnenäliinoja? En voisi kuvitellakaan niistäväni enää paperiin, mulla menee nenä niin helposti rikki. Sen jälkeen, kun oon siirtynyt kangasnenäliinoihin, mulla ei ole ollut nenä koskaan rikki, oli sitten miten kova nuha tahansa.
he tuhlaa sita niin mielettomia maaria.
Vaikka vedenkeitin viekin sähköä enemmän kuin sähköhella, mutta vastaavasti se kuumentaa veden hetkessä verrattuna sähköhellaan, joten sähkönkulutus veden kiehuvaksi keittämisen aikana on pienempi vedenkeittimellä
ruokaa laittaessa keitän veden vedenkeittimellä valmiiksi.
Päin vastoin, vedenketitin kuluttaa enemmän sähköä kun se että laitat veden kattilaan ja kiehautat kansi veden kansi kiinni. Tosin jos nyt sitten tarkoititkin ajan säästöä niin se on sitten eri asia...
minä ostan lasten vessaan halpaa vessapaperia
he tuhlaa sita niin mielettomia maaria.
WTF??? :) God damn hilarious! tuliskohan isompi säästö ihan saman vessan käytöstä kun siitä että ostat heidän omaan vessaan halppis paperia? Hihhih..
eikä mätkiä toisia, vaan kertoa ihan omista hassuista säästökohteistaan. Oli siis tarkoitus myöntää muiden edessä, miten hölmö itse on kun säästää hölmöissä asioissa. Kritiikkiä ei siis tarvita, koska jokainen jo valmiiksi kritisoi itseään. Palataan siis alkuperäiseen kysymykseen.
ap
- Tuon salaa työpaikan timistotarvikekaapista isoja kirjekuoria ja teippejä, että ei tarvitse maksaa postitustarvikkeita Huutiskaupoissa. Tuon myös muuta toimistokamaa töistä, kuten post-it lappuja kauppalapuiksi, kyniä, mappeja, vihkoja jne.
Tuot??! Tarkoitit varmaan, että varastat.
Kyllä meilläkin on kaksi kylppäriä ja yksi "vierasvessa". Mitä ihmeellistä siinä on?
Lapset käyttävät omaa kylppäriään ja meillä on makkarin yhteydessä oma.
Ostan kyllä ihan samaa paperia kaikille, mutta lapset käyttävät halpisshampoota ja pesen heidän ja mieheni pyyhkeet harvemmin kuin omani...
minä ostan lasten vessaan halpaa vessapaperia he tuhlaa sita niin mielettomia maaria.
WTF??? :) God damn hilarious! tuliskohan isompi säästö ihan saman vessan käytöstä kun siitä että ostat heidän omaan vessaan halppis paperia? Hihhih..
[...jos en jaksa vaihtaa lakanoita kokonaan. Ostan myös miehelleni halpaa tuoremehua.
i]Kyllä meilläkin on kaksi kylppäriä ja yksi "vierasvessa". Mitä ihmeellistä siinä on? Lapset käyttävät omaa kylppäriään ja meillä on makkarin yhteydessä oma. Ostan kyllä ihan samaa paperia kaikille, mutta lapset käyttävät halpisshampoota ja pesen heidän ja mieheni pyyhkeet harvemmin kuin omani...
minä ostan lasten vessaan halpaa vessapaperia he tuhlaa sita niin mielettomia maaria.
No joo, mutta v*tuttaa, kun työantaja lisää jatkuvasti työkuormaa, mutta ei ole koskaan nostanut pakollisten peruskorotusten lisäksi palkkaa. Joten lisään sitä palkkaa sitten omatoimisesti.
Eiköhän tämä toimistotarvikkeiden hamstraus kotikäyttöön ole ihan joka konttorin perusilmiö.
Hehee! Käytä asioista niiden oikeaa nimeäi]- Tuon salaa työpaikan timistotarvikekaapista isoja kirjekuoria ja teippejä, että ei tarvitse maksaa postitustarvikkeita Huutiskaupoissa. Tuon myös muuta toimistokamaa töistä, kuten post-it lappuja kauppalapuiksi, kyniä, mappeja, vihkoja jne.
Tuot??! Tarkoitit varmaan, että varastat.
Säästöä joko ei tule tai jos tulee, niin korkeintaan sentti.
olla sähköisiä ilman sitä. siis jotain keinokuituja. Tämän teen ihan säästääkseni rahaa, vaikka eihän siinä montaa senttiä säästä. sitäpaitsi tykkäisin pehmeästä pyykistä.
jos toinen sukka parista on aivan rikki (olen laiska parsimaan), niin näitä parittomia voi aivan hyvin pitää keskenään :)
Nämä on ihan samaa sarjaa kuin teidänkin anoppienne omituisuudet. = )
ja annostelen eri karkkipäiville. En anna lapselle viikkorahaa karkkeja varten.
lapsuudesta muistan, että söimme maissihiutaleita, ja myslipakkauksen äiti otti esille vain juhlapäivien aamuina. huomasin, että tästä on jäänyt mulle joku takaraivoon, kun estelin miestäni ostamasta mysliä, "kun se on niin kallista". mies katsoi aika pitkään, kun muuten aina ostelen jotain hyvää hintaa katsomatta..
Toteutan kaikki nämä mainitsemanne säästökohteet ja matkustan säästetyillä rahoilla etelään!