3-kuumeilijoiden vko 3
Aloitetaanpas uusi viikkopino! Ainakaan en tälle vkolle uutta pinoa huomannut...
Kommentit (69)
Eikä manna!! Mahtavaa! Onnea! Nyt toivotaan superliimaa sulle + lopuille plussanneille!
Hei,
olipa hienoa mannaryyni. Paljon onnea plussasta, kannatti siis jo testata. Nyt on tulos selvillä ja olo varmasti kuin hangon keksillä.
Paljon onnea myös muille plussanneille.
Täällä kärvistellään edelleen. Tuhru on tosiaankin loppunut, eikä vuoto ole vielä alkanut. Rinnat on arat edelleen, ja vatsa kumman paisunut. Olen ajatellut koko ajan että olen saanut muutaman joulukilon. Tyttökin sanoi tiistaina kun oltiin saunassa, että sä olet äiti kyllä nyt syönyt liikaa. Tänää kumminkin katsoin että painoa ei ole tullut yhtään lisää? Joten vatsa muuten vaan pullollaan?
Minä en yleensä testaile "turhaan" eli en ole elämässäni montaa raskaustestiä tehnyt. Nyt kumminkin huomasin meneväni tänään apteekkiin, ja ostavani jopa kaksi testiä. Jos ei vuoto ala yön aikana, testaan aamulla.
Jotenkin hauskaa kun voi edes kuvitella olevansa raskaana. Mulla ei menkat ole yleensä ole myöhässä, joten hauska päästä nauttimaan tästä -jos vaikka- tunteesta. En silti usko että kauheesti kirpaisee vaikka testi näyttää negaa. Se tuhruvuoto kun on aina ollut 100% kuukautisten merkki.
Tulipas tekstiä, mutta tää plussa-aalto saa jo rauhallisinkin ihmisen hötkyilemään :)
Huomiseen
Harakkahuttu
30/28 (tosin kaksi viimeistä kiertoa on ollut 30pv)
Onnea mannaryynille ja peukutus harakkahutulle. Minulla oli juuru tuo vatsan turvotus yksi alkuraskauden oire ennen testaamista.
Töissä on erittäin rauhallista joten olen kerennyt koneelle hyvin tänään. Olen surffannut netissä vauvasivuilla ja tilasin jopa raskautestejäkin, 5 kpl paketin :) Tää on jännää tää odotuksen odotus. Muistan viime raskauksien odotuksessa juuri tämän palstan tsempin ja sen kuinka tarttuvaa testailu ja oireiden tarkkailu on. Kivaa...
kolmosmuru kp 7/28 yk 1
Suurimmat onnitteluni plussan johdosta. Minunkin tissini paisuivat varmaan puoli kuppikokoa tuon uutisen johdosta :D Onnellista odotusta!
Minulta ne menkat jäi tulematta. Ei kuulu, ei näy :( Testi siis oli nega.
Olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä 10 vuotta ennen esikoisen odotuksen alkua. Toisessa kierrossa raskauduin. Mulla alkoi menkat vasta vuosi synnytyksen jälkeen ja yhdet menkat ennätti olla ennenkuin aloin odottaa nuorimmaista. Aina hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen kuukautiset on tullut normaalisti ja raskaudet alkaneet nopeasti.Nyt ei kuulu menkkoja ja olen varma että raskautumisenkin alku antaa odottaa itseään.
Niin ja pitkiä kiertoja ei ole ollut ikinä.
Mistä muuten tilaatte raskaustestejä? Entä ovistestejä?
Onnea kaikille plussaneille, ihanan ja innostavan monta teitä onkin! Toukoaarre, Nella, Manna... Toivottavasti lisää tulee plussaa!
Ja Harakkahutun puolesta jännitän, toivottavasti on huomenna hänelläkin hyviä uutisia!
Ja tervetulo liittyneille, Lotta ja kolmosmuru, ollaan samassa startissa, eli kaikilla viime viikolla horm.kierukka poistettu. (minulla vaan on ikää vähän enemmän eli takarivistä starttaan... -juu, mies on formulahullu).
Oikeastaan piti kysyä, mitä vitamiineja ym käytätte nyt, raskaustoiveissa, ei siis jo raskaana ollessa? Siis ei keinoja tullakseen raskaaksi, vaan mahd. raskauden onnistumisen merkeissä? Tänään tajusin, että olin foolihapon kokonaan unohtanut! En viitsinyt osta raskausvitamiineja, epäuskoisuutta lähinnä, mutta löysin apteekista Multivitan, jossa ei ole A-vitamiinia, mutta on ihan hyvässä annoksessa foolihappoa, joten sen nyt ostin.
Ja vielä piti kysyä samaa kuin Minsku, että mistä saa netistä niitä testejä suoraan kotiin?
T.Mirabel, 6 päivää ilman kierkkaa
Olet kyllä ollut niin kylmähermoinen noiden sun niiiiiin selvien raskausoireiden kanssa, että on kyllä ollut ihailtavaa moinen. Vielä siis mielettömän suuret onnittelut ja suojelusenkelit matkalle mukaan. Nauti, nauti...paisuvasta mahasta ja kaikesta muustakin mukavasta :) Toivottavasti tullaan pian perässä.
Tervetuloa Lotta ja Kolmosmuru, täällä ei tosiaan pääse tunteet pakkaselle tuon vauvakuumeen kanssa. Ihan hurahtanut olen jo tänne, vaikka yhden kierron olen täällä vasta ollut.
Onnittelut myös Toukoaarteelle, hyvä ettei sun tarvinnut täällä kauaa "roikkua". Kiva nähdä muiden plussia, aina se antaa itselle toivoa ja uskoa seuraavaan kiertoon. Toivottavasti seurataan nopsasti odotuspuolelle.
Marju: Toivotaan, että mökkilomailusta huolimatta, on tehtävä jo suoritettu etukäteen ja plussaa tulisi.
Harakkahuttu: Voi, sulla on nyt jännät paikat. Miten saat nukutuksi? Mä en yleensä niinä öinä ole hyvin saanut nukutuksi, kun olin päättänyt, että seuraavana aamuna testaan niin sit aamuyöstä piti jo hiipiä vessaan tekemään testiä. Peukutan sulle kyllä kovasti.
Voi Minsku, tulis nyt selkoa tuohon sun tilanteeseen. Oletko miettinyt gynelle menoa?
Noista vitamiineista piti kirjoittamani jo aikaisemmin. Täällä kun tässä mun kierukkaepisodin aikan selvisi, että me halutaan yrittää lasta ja kun leikkaus oli ohi ja olin jälkitarkastuksessa niin lääkärini kysyi aiotaanko heti yrittää vai mitä. Sanoin ,että joo niin sen hoitsu toi mulle ison muovikassillisen näytteitä nimenomaan raskaanaoleville, imettäville ja raskautta yrittäville naisille tarkoitetusista vitamiineista. Täällä muutenkin joka paikassa muistutetaan tuosta foolihaposta, kyllähän mä sitä suomessakin söin raskautta yrittäessä ja lisäksi silloin ostin apteekista monivitamiinivalmiteen juuri naiselle tarkoitetun. Täällä vaan otetaan niin tosissaan jotkut asiat, ja tässä tapauksessa ihan hyvä. Noi vitamiinit ovat siis nimenomaan reseptillä saatavia vitamiinejä, ei kaupan hyllyltä vapaasti ostettavia.
Nyt on pakko mennä katsomaan Teho-osastoa.
Emu, yk2, 9/28
Piti tulla kurkkimaan, mitä tänne kuuluu. Harmittavan paljon vanhoja tuttuja :( Plussaonnea kaikille.
Onnea Mannaryyni ja Mimosankukka sekä kaikki muut plussanneet!
Kolmosmuru; me varmaan tunnetaankin toisemme jo 5 vuoden takaa ;)
Kun luet alla olevan, ehä tunnistatkin?
Vauvakuume on ollut viimeiset pari kuukautta taustalla viime marraskuussa todetun kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Eilen miehen kanssa oli puhetta kolmosesta ja jotenkin vauvakuumekin taas nosti päätään. Olen nyt syönyt 2kk lääkettä vajaatoimintaan, ensi viikolla lääkäri, vähän jännittää mihin suuntaan arvot menneet ja milloin päästäisiin vauvaa taas yrittämään. Huhtikuussa tulee jo vuosi täyteen yritystä.
Tsempit teille kaikille yritykseen.
Bamboe
Olen hoitoalalla, esikoista (6v) odottaessa pärjäsin joten kuten pahoinvoinnin kanssa syömällä mynthonia (vieläkin sen maku ällöttää). Välillä teki tiukkaa, kun joutui olla kauankin aikaa saman potilaan kanssa ja poistua ei voinut.
Toista odottaessa (nyt 4v) oli erilaisissa työtehtävissä ja sain ihan rauhassa potea huonoa oloa, silloin oksentelinkin välillä.
Nyt olisi sama taas edessä kuin esikoisen kohdalla, jos niin onnellisesti kävisi, että vauvan saisimme.
Bamboe: Juu taidan tietää, kuka olet. Kiva, että olet täällä. Olen siellä toisaalla ihan hiljaa tästä vielä tai vihreästä mainitsin kyllä.
http://www.halpa-testi.fi/?gclid=CMeJsse0kpgCFQpUtAodmxNHoA
täältä tilasin testit. Yli kympin ostokset tuli ilman postikuluja (5 testiä).
Täällä kanssa yksi hoitoalalla työskentelevä. Aiemmissa raskauksissa jossain vaiheessa vaan ei enää pystynyt olemaan töissä vaan piti muutama viikko aikaisemmin jäädä saikulle. Alkuvaiheessa pahoinvointi kakkien hajujen takia oli töissä kauheeta.
Kylpylään työporukan kanssa lähössä Tallinnaan. Vähän rentoutumaan. Nyt pitää jo kiirehtiä pukeutumaan.
Johan sitä iloa kestikin. Eli kesken meni ja rytinällä. Ei kyllä tuntunutkaan oikealta, sen takia varmaan oli pakko testailla joka päivä. Kahden ensimmäisen pojan kohdalla tiesin ja olin aivan varma raskaudesta jo ennen testaamista. Ja hyvin pysyivät vatsassa, eivätkä olisi halunneet pois tulla.
Osaatteko te muut kertoa, joilla on ollut ihan alkuraskauden keskenmeno, että pitääkö käydä jossain näyttämässä, että kaikki on tullut ulos? Ja milloin on hyvä aika mennä? Entä kuinka kauan on odotettavissa tätä tulvamaista vuotoa?
Silmät turvonneena ja nenä punaisena Nella, kp 1/29, yk 7
Pahoitteluni, Nella!
Siis montako päivää olivat menkat myöhässä? Jos "ei juurikaan", sitten voi olla, ettei tarvi edes käydä näyttämässä, jun vuoto vaan itse rauhoittuu. Jos kuitenkin enemmän kuin 2-3 pvä myöhässä, sitten kannattaisi tarkistaa, ja tarvittaessa esim. supistavilla lääkkeillä vähän edesauttaa ja vuotoa tyrehtää. Monesti se hyvin alkuvaiheessa hyvin runsas vuoto tyhjentää kyllä itse aivan täysin sen kohdun. Jos verta tulee nyt usemman tunnin ajan niin, että vaihdat noin joka puolen tunnin välein ison siteen tai rupea huimamaan/pyöryttäämään, pitäisi mennä ihan päivystykseen. Jos vuoto vaan vähän runsaampi, sitten riittää, kun käyt vaikka viikon sisällä jossain, jossa emättimen kautta UÄ mahdollisuus. No ja tosiaan jos rauhoittuu ja loppu, ei välttämättä tarvi edes mennä.
on tosiaan aivan alkuraskauden km. Nyt olisi vasta kp32/29, joten toivotaan, että menisi pikaisesti ohi ja pääsisi uuteen yritykseen.
Yllättävän pahalta tämä sittenkin tuntuu.
Nella
Siis olo on niin varma että raskaana ollaan. tänään kyllä ajattelin mennä testin ostamaan ja kertoa miehelle. En ole vielä sille edes vihjaissut asiasta että nyt sitä sitten mennään.
pelko pepussa on kova sillä edellinen raskaus päättyi rv 12. Silloin olin menossa np-ultraan ja todettiin sikiön kuolleeksi. Eli joudun jännäämään aika kauan miten tämän raskauden kanssa käy.
inhottavinta edellisen raskauden kanssa oli ettää sikiö oli ollut kuolleena jonkun aikaa n. viikko ja vuoto ei ollut alkanut itsestään vaan jouduttiin tekemään lääkkeellinen keskeytys. lääkkeet eivät ensin meinanneet auttaa ja suunniteltiin jo kaavintaa.
Oireita: oksettava olo kokoajan, jatkuva nälkä, eilen rupesin vielä 22.30 tekemään ranskalaisia ja lihapuikkoja, kun oli vaan niin kamala nälkä. Kahvia ei tee mieli, väsymys on kova. Voisi vain nukkua.
NellaN pahoittelut KM:stä, hali
Bamboe on hyvä pitää välillä taukoa pitkässä yrityksessä. Mulla meinasi pää hajota asian kanssa ja pienen tauon jälkeen NAPS nyt sitä ollaan raskaana. Zemppiä yritykseen!
EMu Kumma juttu että raskaana ollessaan hyysätään niin erityisen paljon kaikesta. Eikö ne terveelliset elämän tavat pitäisi olla ihan ei raskaanakin hallussa ja kunnossa.
Mua välillä ärsyttää jopa raskaana ollessaan kaikkien hyysäys, ja ihan kuin naisesta tulee kaikkien yhteistä omaisuutta kun odottaa. Mahaa lääpitään ja kysellään kokoajan vointia. Toiset tykkää toiset ei.
Mirabel: toivottavasti pian saat hyviä uutisia ja pääset vaihtamaan odotuspuolelle.
Harakkahuttu: testasitko jo?
Manna. Onnea! päästään siirtymään kummat odotuspuolelle. superliimaa ja tarrasukkia matkaan!
Angelinako Zemppiä piinailuun!
Senny-76: toivottavasti pääset pian odotuspuolelle. Tylsin vaihe kierrossa menossa sinulla. Koita jaksaa!
marju73. Tärppi onnea!
L0tta Tervetuloa!
Bakteeri Piinailuun zemppiä! mulla on ollut inhottavia valeraskauksia ja silloin sattuu ja pahasti kun vuoto alkaa. Toivottavasti sä olet raskaana!!
Toukoaarre: Nähdään odottajissa. Onnea!
Kolmosmuru Tervetuloa!
pikkupippuri Vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan. nähdään odotuspuolella!
Pahoittelut jos en kaikkia muistanut.
Tästä lähden "turhan" testin ostoon =)
Mimosakukka 43/28-32 rv 6+1
Voi Nellaseni, ei saa olla totta... :´( Olen niin pahoillani.
On niin julmaa, kun ehtii jo iloita ja varovaisesti suunnitella tulevaa ja sitten käy noin... Lähetän oikein kovasti jaksamisia sinulle!
Harakkahuttu pitää nyt sitten jännitystä yllä!! Semmoiset on kyllä sun oikeet...joko olet testannut?!?
Kaunis kiitos ja halaus kaikille onnitelleille, epätodellinen olo on kyllä vieläkin...
Loppukesällä/syksyllä/alkutalvella kun noita ylipitkiä kiertojani tarvoin läpi niin tuntui, että kaikki tarvittava hormoonitoiminta minusta olisi jo kadonnut iän/painonnousun myötä. Viimeisin kierto ennen tätä oli 45 päivää ja ovis oli siinä kp30-31 joten nyt kun plussa näkyi jo kp29 iltapäivä-pissasta niin taisi olla pitkästä aikaa ihan oikea normikierto minullakin.
Mutta mikään ei ole niin varmaa kun epävarmuus, Nellan ikävät uutiset pitävät mullakin jalat tiukasti maassa vielä monenmonta viikkoa..
t. Manna
mannaryyni: Valtavasti onnea plussasta:)!!
NellaN: Pahoittelut KM:sta:(! Kurjaa, että piti käydä noin... Voimia kovasti sinulle!
Täällä palstalla näkee kans tän elämän todellisen puolen. Toista onnittelee koko sydämmestään ja samaan aikaan on pahoillaa yhtä paljon toisen puolesta. Voi, kunpa kaikki voisi saada toivomansa ja ansaitsemansa plussan ilman pettymyksiä ja pidempiä odotteluja! Voimia kaikille tähän "projektiin"!
Halauksin, Senny
mannaryyni: Onnea kovasti plussasta! :) Ja Mimosankukalle myös!
NellaN: Pahoittelut km:sta. :(
Niinkun otsiskossakin lukee, niin tänään tuli vatsatauti. :/ Koko viikon oli ylävatsa tosi kipeä ja nyt sittne kipu häsisi, eli tämä tauti siis oli tuloillaan. Ja selkäkipukin vähän hellitti. Eilen oli tosin pakko ottaa burana. Onkohan plussahaaveet vaan haavetta? Pöh! Tänään nukuin lasten kasnsa paikkäreitä kaksi tuntia. Eli äsynyt olin. Oltiin pojan kanssa kahtensa pävinä tällä viikolla tutustumassa päiväkotiin, joten sieltäköhän se tauti tuli..? No, ei sille voi nyt mitään.
Joten on tällä hetkellä sellainen olo, että tuntuu, että haluaako ihan oikeasti sitä kolmatta lasta vielä .. Vauvakuume on kovasti laskenut. Luulisin, että liittyy tähän kun on yritystä niin kauan jo takana. Jotenkin vaan tuntuu, että ensi kierrossa en jaksa bongata ovista ollenkaan, jos nyt siis ei tärppää. Taidan jättäa pari kiertoa väliin tätä yritystä jos ei tärppää. Pitää saada nuo menkkakivut jotenkin kuriin ja niihin ei auta kun tulehduskipulääke. Ja mitä järkeä on tulla raskaaksi kun selkä on niin kipeä. Mutta jos tietty nyt tärppää, niin sitten täytyy elää sen mukaan. Mutta sellainen olo on, että yritys jäisi kevääseen. Nyt on vahvasti sellainen fiilis.
Hyvää viikonloppua! :)
Ja tsemppiä!! :=)
Kp 18/28-30, yk 18
P.s. Minun la. olisi 6.10.´09
NellaN - ikävää että kävi noin. Jo parissa päivässä sitä ehtii mielessään suunnitella kaikenlaista vauvan tuloon liittyvää, ja pettymys on sitten kova kun vuoto alkaa. Sure vaan rauhassa, ja sitten voimia uuteen yritykseen.
2poj@näiti - mulla ainakin pieni tauko vauvakuumeiluun teki ihan hyvää. Se tauon pitäminenkin on vaan yllättävän vaikeaa. Mulla auttoi se että olin niin kipeä, etten yksinkertaisesti jaksanut ajatellakkaan lastentekoa.
Mannaryyni, Emu76 ja muutkin kiitos tsempistä, tässä nyt tilanne katsaus....
Tosiaankin yöllä heräsi moneenkertaan miettimään testin tekemistä. Eilen aamulla sitten testasin apteekin omalla, ja sain tulokseksi Plussan :))
En tiedä mikä se tuhruvuoto sitten oli, mutta nyt elän tän tuloksen mukaan. Uskomatonta kyllä. Olen tosiaan ollu 1½ kuukautta sairaana. Kolme lääkekuuria ja kasapäin särkylääkkeitä, nenäsuihkeita ja ties mitä lääkkeitä. Uudenvuoden aikaan olin pari päivää terveenä, ja silloin jaksoi heilutella peittoja.
Joten koitan uskoa, että tämä vauvanalku nyt tosiaan haluaa tulla maailmaan. Vaikka km kummittelee vahvasti mielessä, yritän nauttia tästä tilanteesta, ja ihanasti pömpöttävästä vatsasta.
Mies oli meilläkin ihan ulkona tilanteesta. Alkuviikosta kuljin side pöksyissä sen tuhruvuodon takia, ja mies pepulle taputellessaan tostesi, että sullahan on menkat taas alkaneet. Eilen sitten yllätin sen näyttämällä raskautestiä missä oli kaksi viivaa. Mies ei ole siis mitenkään kuumeillut kolmatta, mutta suloisesti jo eilen antoi pusuja vatsalle, joten kaikki hyvin :)
Harakkahuttu 4+3 la23.9
Jos tämä homma nyt meni putkeen, jäisin vauvalomalle elokuussa kun esikoinen menee kouluun. Tällä hetkellä elämä tosiaan hymyilee.
Valtavat onnittelut plussasta, kyllä ne oireesi vaan sitten olivat vahvat vaikka vähän tuhruttelikin :)))
Syysvauvaa sitten vaan odottelemaan! Meillä on sama tilanne kun teillä eli esikoiset aloittavat koulun ensi syksynä ja sopivasti jään siinä sitten äitiyslomalle jos kaikki menee hyvin. Todella sopivasti siis; ä-loma alkaa elokuussa ja LA on vasta syyskuussa joten tytöt saavat rauhassa aloittaa koulun elokuussa ja saamme keskittyä heihin, onhan eka koulupäivä iso juttu ja he saavat siihen nyt kaiken jakamattoman huomion kun vauva (toivottavasti) tulee sitten vasta syyskuun lopussa :)
Ei siis olisi paljon parempaan saumaan tämä plussa voinut tulla... toivottavasti kaikki vaan menee hyvin; niin mulla, sulla kun muillakin plussanneilla tämän raskauden kanssa :)
Onnea vielä kerran!!!
t. Manna
Onnea plussasta Toukoaarre!!!
Tervetuloa uudet L0tta ja kolmosmuru!!
Goikin: Niin, oireiden kanssa pääsee sekoilemaan kyllä ihan kunnolla... toisille selvä raskausoire ei toiselle merkkaa mitään ja toisinpäin. Koeta ottaa stressaamatta loppukierto, helpommin sanottu kun tehty... Kumpa nuo oireesi nyt tarkoittaisivatkin plussaa :) Mullahan rinnat muuttuivat omituisiksi ja paisuivat jo kp19 eli muutama päivä olettamani oviksen jälkeen.
Harakkahuttu: Toihan kuulostaa hyvältä ettei tuhru ole muuttanut vielä muotoaan! Toivotaan nyt että kaikki tiputtelut/tuhruttelut loppuisivat kokonaan ja tämä olisi "sitä" :D
Bakteeri: Pidän ihan hurrrjasti sulle peukkuja että odotuspuoli odottaisi sinua parin päivän päästä!! bd bd
Nella: Onpa kyllä ollut rumbaa sulla noiden testien kanssa, mutta onneksi lopputulos on noin ihana :))))
Kolmosmuru: Tunnustan minäkin miettineeni samoja asioita kun sinä eli kuinka helppoa elämä onkaan nykyään kahden ison kanssa.. mutta kyllä se vauvan kaipuu voittaa vertailun kuten sullakin :)
Marju73: Toivotaan että peitonheiluttelut tuottavat tulosta ;)
Sennylle tsemppiä tuohon kierron ikävimpään vaiheeseen... katse kohti ovista, se on jo ihan nurkan takana ;)
Angelinako: Kuulostipa ikäville nuo raskausoireesi aikaisemmissa raskauksissasi :( Toivottavasti sitten tämän kolmosen kanssa pääset helpommalla. Peukut on pystyssä ettei tätskä löytäisi teille bd bd bd
Minä en sitten malttanut odottaa lauantaihin vaikka niin vannotin.. ajattelin edes koettaa, että mitä näyttää nyt näillä kp29 päivillä joten ajelin suoraan töistä päiväkodin kautta apteekkiin (ja kehitin mukuloille tekosyyn, miksi äidin pitää käydä "lääkeostoksilla"..). Kotiin päästyäni suoraan vessaan ja kahden minuutin kuluttua Clearbluehun piirtyi hento mutta ihan selvä pystyviivakin vaakaviivan kaveriksi, eli se on PLUSSA!!
Laskin jo alustavasti tuolla odotus-laskurilla ja kuukautisten mukaan LA olisi 24.9.2009, heh ihan saman sumppuun siis Pikkupippurin ja Nellan kanssa :))))))
Mutta vielä en kovasti tuulettele, onhan tämä niin riskialtista aikaa tämä alku... samaten päässä pyörii yksi ja sama kysymys; mitä jos taas tulee kaksoset? No näitä ehtii miettiä, nyt päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan että tämä kestää.
t. varovaisesti onnellinen Manna rv4+0