Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-kuumeilijoiden vko 3

12.01.2009 |

Aloitetaanpas uusi viikkopino! Ainakaan en tälle vkolle uutta pinoa huomannut...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voima rutistus nro.3.

Ja olihan niitä plussanneitakin, paljon onnea!

Itselläni meni kierto aivan sekaisin ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja kuukautiset jättivät tulematta. Tein toki testin, mutta nega oli. Nyt ei ole toiveet kovin korkealla. Oviksesta ei hajuakaan ja halutkin ihan tipotiessään. Niin, ja mies päivät töissä ja illat ja puolet yöstä raksalla. Itse hoidan kaikki arki askareet oman työni ohella. Lisäksi 3v tyttömme on päättänyt, että hänen huoneessa on mörköjä. Niitä täytyy sitten käydä etsimässä 5 x / yössä tai sitten tyttö nukkuu meidän sängyssä. Raskaudu nyt siinä sitten!!!

No joo. Jotenkin olin ajatellut että otetaan tämä tilanne ihan rauhakseen ja vauva tulee kun / jos on tullakseen. Pakko näin on toimia, koska elämäntilanne on nyt tälläinen. Odottavan aika vaan on pitkä!

Nyt on pakko lähteä ruokkimaan nuo lapsukaiset. Ja siivota pitäis, pyykit odottaa sekä ripustamista että kaappiin laittamista...

Minsku ( joka kohta lysähtää tämän työmäärän alle, vaikka tuskin se kolmas ainakaan helpottaa kotitöiden määrää...)

Vierailija
22/69 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pp ja nellaN plussasta! Pahoittelut neganneille ja erityisesti nro3:lle keskenmenosta!

Harmin paikka harakkahuttu. Kovin olette jo pitkään yrittäneet. Oletko käynyt tutkimuksissa tai harkinnut käyväsi?

Marju ja 2pojan@iti meillä kanssa pupuiluviikko käynnissä. Ukolla on onnenpäivät, hän ainakin osaa ottaa kaiken irti tästä vauvatehtailusta. Meillä mennään jokatoinen ilta tekniikalla ja oviksen aikaan pari iltaa peräkkäin. On se jo kumma jos ei tästä pian ala tulosta syntymään!!! :) 2pojan@iti selkäkipu on varmaan yksi ovis oire joillakin...toivottavasti onkin sitten oikein mehevä ovis kun noin on selkä kipeä!!!

Mirabel olikos sulla eka yritys vai miten se oli...Mulla eka kerta oli vaikein, pyöri kokoajan mielessä yötä päivää, mut sittemmin on helpottanut. Jos sulla eka niin toivottavasti sit myös vika! Minä juon myös greippi mehua ja olen todennut sen hyväksi ainakin siinä, et on hyvin luonnollisesti kostea kun pupuillaan...limoihin ja limakalvoihin kait sen pitäisikin positiivisesti vaikuttaa. Meillä mennään myös mahdollisimman luomuna...oviksia munkaan ei tartte laskee, kun tunnen ne niin selkeästi.

Eewokki kiinnittyminenhän tapahtyy n. 5-6 pv oviksesta, joten on ihan mahd., että oireesi johtuisi siitä. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei virts.t.infektiosta johdu. Peukkuja!

Töissä olen jaksanut ihan hyvin, tokakiekalla maan takia ihan 4 päivää ennen synnytystä vielä töitä paiskin. Pahoinvointi vaivasi n. 6-11 viikot, mutta oksentaa ei tarvinnut. Nyt arvailen hieman enemmän oireita...mut sitten vain saikkuu, jos on tarve.

Onnea kuumeilijoille ja uimaonnea meille ovistelijoille!

t. wilukisu yk4 kp8/24-26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää...

Lueskelin pinoa,mutta pahoittelen laiskuuttani kun en jaksa jokaiselle erikseen kirjoitella.

Ihanaa, kun on tullut plussiakin pinoon!

Zemppiä pupuiluihin!

Pitkää pinnaa piinailijoille.

Mä en ole vieläkän testannut ja olo on aika varma että olen raskaana. Jotenkin nyt tuntuu ettei ole edes oleellista testa, kun tietää sisimmässään kuinka asiat on.

Ehkä mä tällä viikolla varmuuden vuoksi ja voi sitten miehelle näyttää ne kaksi viivaa.

Kp 40/28-32 tai rv 5+4 (? meniköhän oikein..)

Vierailija
24/69 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä piinailijoita, kunpa olisin teidän housuissanne. Ei millään jaksaisi malttaa odottaa sitä omaa ovisaikaa kuusta, joten piinaillaan sit muidenkin ovisaikoihin ja jännätään sitä sitten :) Olette kyllä ihailtavan pitkäpinnaista väkeä.

Nro3: Pahoitteluni! Elätte nyt tämän surun ja sen jälkeen hiljalleen katsoo eteenpäin tulevaa ja omia ja miehen tuntemuksia mahdollisista uusista lapsista. Aikaahan tuo keskenmenosta selviytyminen vie. Voimahalaus sinne!

Harakkahuttu: Mannaryyniä peesatakseni, ei rusehtava tuhru/vuoto ole vielä menetetty tapaus vielä. Esikoisestani mulla tuli tuhrua ja jopa vertakin viikolle 16 asti. Muistan kun silloin 16+ viikoilla soittelin sekä terveysasemalle ja Naistenklinikalle ja kohtelu oli niin tylyä, että teki pahaa. Ennen kuin täti on kunnolla paikan päällä, on aina toivoa.

Pikkupippuri: Hienoa, hienoa! Onnittelut plussasta. Kyllähän se oli niin sitä itteään ne sun oireet. Voi kunpa täälläkin pian! Nauti "täysin" rinnoin, kirjaimellisesti, raskaudesta ja suojelusenkeleitä matkan varrelle.

Lisäksi Pikkupippuri siihen miten kertoa lapsettomuudesta "kärsiville" pariskunnille on mun mielestä avainsana rehellisyys. Itse tuon lapsettomuuden läpikäyneenä, muistan kun ystävä- ja tuttavapiirimme lisääntyi todella voimakkaasti siihen aikoihin, samoin sukulaiseni. Itse toivoin, että ihmiset sanovat suoraan, koska muistan yhden ystäväpariskuntamme, jotka eivät kertoneet,vaan mä sain sit nähdä sen pikkuhiljaa kasvavan mahan (kun kaikkien mahat valitettavasti tuli silloin tiirailtua) ja jotkut muut kyllä tiesi siitä raskaudesta, mut mä sain vain arvella onko vai eikö. Tiedän, että voi olla vaikeaa kertoa, mutta ei se ihminen sulle ole vihainen tai että miksi teille nyt tulee lisää lapsia, kun joillekin ei yhtäkään vaan enemmänkin on tunne, että ylipäätään miksi ei meille tule, kun muillekin. Varmasti ovat oikein onnellisia teidän puolesta, mut kun haluisi itsekin. En tiedä saitko tästä ajatustenvirrasta mitään tolkkua, toivottavasti. Eli mulle ainakin toimi suora, rehellinen toteaminen. Ja mäkään en usko tai mulla ei ole susta ainakaan sellainen kuva, että sä alkaisit hehkuttaa sitä sellaiselle ihmiselle ja pohtimaan, että miten jaksaa nyt yöt valvoa :)

Senny: Voi itkun itku! Olis nyt voinut se täti pysyä poissa sieltä.

Minsku: Onko sulla ennen ehkäisyä ollut tyypillistä, että pitkiä kiertoja voi yhtä äkkiä tulla? Mä muistan, kun urakalla työstettiin ekaa lastamme ja mulla ei koskaan ollut mitään pitkiä kiertoja vaan ihan tavallisia 28 pv silloinkin, mutta yhtenä kuukautena ei tullut kuukautisia eikä myöskaan raskautta, kävin gynellä, joka ultrasi ja tutki, eikä mitään vikaa löytynyt, epäili vähän itsekin, että kroppa on ikään kuin "valeraskaana", kun pää oli sitä niin kovasti. Tiedä häntä sitten. Mutta lopulta sain vielä viikon aikaa odottaa kuukautisia ja lopulta ne lääkkeillä aloitettiin eli söin muistaakseni keltarauhashormonitabletteja ja sit tuli kuukautiset. Tämä oli vain tämä ainoa kerta.

Mimosakukka: Se tunne on niin jännä, että tavallaan jossain sisuksissaan vaan tietää olevansa raskaana. Toista odottaessa mulla oli juuri tuollainen olo. Lähinnä tein varmistustestin, kun oltiin menossa kavereiden häihin illalla, että voinko ottaa punaviiniä ja nostaa maljan kuohuvaa.

Joku kyseli raskaudenkestoista. Mulla esikoinen tuli 38+0 (vaikka oikeasti viikkkoja oli kyllä vähemmän, koska LA muutettiin lapsen ison koon vuoksi, vaikka sanoimme sen olevan mahdotonta, kun kyse oli inseminaatiosta ja tiedettiin, että lapsi ei ole voinut saada alkuaa aiemmin) ja toinen tuli tasan 39+0. Eli kyllä meillä varmaan sitä kolmattakin odotettaisiin aiemmin saapuvaksi, ellei se insinöörin lapsena noudattaisi jotain outoa matemaattista kaavaa, että sit seuraava olisi se 40+0.

Olishan tämä aika jännittävää olla raskaana täällä Amerikassa, kun raskaudenseuranta, neuvot ja ohjeet on vähän erilaisia.Meidän kuntokeskuksen höyryhuoneen ja saunan ovessa ohjeet mm. että raskaana olevat ja alle 12 vuotiaat lapset eivät saa mennä. ja 10 min on ylipäätään max.aika jonka siellä saa olla. Muuten on hirmu hyviä kokemuksia kyllä ihmisillä täällä ollut keiden kanssa olen jutellut.

ja kohta jo bongaillaan taas ovista :) Tosin odotan vastan reilun viikon kuluttua sitä saapuvaksi. Vastahan täti läks!

Emu, yk2, 7/28

Vierailija
25/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden yrityksen ensimmäinen kierto on nyt siinä vaiheessa, että mitään oireita ei pitäisi vielä olla. Silti tissit ovat jalkapallon kokoiset ja sairaan kipeät. Olen siis turvottanut ne toiveajattelussani. Tämä on aina ollut merkki siitä, ettei tärpännyt... No, vielä on aikaa kuukautisiin. Siispä odotellaan...

Vierailija
26/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senny76 :((((( Niin lupaava tilanne kun sulla oli, harmittavan lopputuloksen sait :(

Oikein paljon tsemppiä nyt sitten seuraavaan kiertoon!

Eewokki: Toivottavasti ei tullut virtsatientulehdus (?)

Minsku: Ehkä kyseessä on vaan pieni välivaihe kun kroppa totuttelee olemaan ilman ehkäisyä? Eiköhän "rakas" täti kohtapuolin kurvaa sulla paikalle ja pääset laskemaan päiviä/yrittämään vauvelia... tai vielä mielummin; ei kurvaisikaan vaan saisit plussan tässä vielä! ;)

Kiva kuulla sinusta Mimosankukka ja vieläpä noin mukavien uutisten kera :))) Kumpa aavistelusi osuisivat oikeaan... no eikai paljon muuta voi enää ollakaan noilla päivilläsi joten bd bd! Milloin ajattelin pissiä tikkuun ja saada asialle varmuuden miehellesikin näytettäväksi?

Emu76: Ihania nuo saunaohjeet sielläpäin maailmaa :D Ei mikään ihme että amerikanturistit saavat täällä slaagin nähtyään/kuultuaan saunakulttuurimme - heh.

Ai niin, mukavia "lentokenttävessailuita" teille sitten ensi viikolla ;))) Sitten voitte nimetä tulevan lapsen kuten David ja Victoria Beckham; heillä kun on Romeota ja Brooklyniä, tulisko teillä sitten John F. Kennedy tms. ;)

Goikin: Eläs nyt menetä toivoasi! Kyllä mä ymmärtäisin mielummin asian niin että nuo oireesi juuri tarkoittavat sitä että olisi tärpännyt. Missä vaiheessa kiertosi on nyt?

Mulla tissit kipeytyivät ja paisuivat kp19 ja siitä asti ovat pysyneet paisuneina. Nännit ovat ihan erilaiset kun koskaan ennen, itse asiassa eilen uimahallissa tuli nähtyä imettävän kaverini rinnat ja mun rinnanpäät näyttävät ihan samalta kun hällä; laajenneet ja turvonneet. Mulla lisäksi värikin niissä vielä hieman tummunut.

Mä haluaisin niiiiiiiin uskoa että tämä on nyt sitä, varsinkin kun yhä paleltaa ja iltaisin sammun viim. klo 23. Ja vatta on sekaisin ja välillä nipistää tuolta alavatsasta. Kaikki muut noista voi mennä kuvittelun piikkiin, mutta ei noi rinnat.

No, ihan kohta se lauantai jo onkin... aika vaan mataaaaaa.. Jossei ikävä yllätys saavu ennen sitä päivää niin ajattelin testata silloin.

t. Manna kp28

Vierailija
27/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... sinulla siis :) Minulle tuo rintojen värin tummuminen on aina merkinnyt raskautta. Toivon ihan hurjasti että sinulle on luvassa pian hyviä uutisia...

Minulla on yleensä ollut kyse toiveajattelusta, kun rinnat ovat turvonneet valtaviksi liian aikaisin. Minulla on vasta kp 20 ja tissit kuin jalkapallot. Vaikka ehkä nämä valeoireet eivät sulje pois mahdollisuutta, että ne muuttuisivat jossain vaiheessa ihan oikeiksi oireiksi. Sen verran vaan jo tietää, että tämän kierron aikana ei voi luottaa mihinkään oireisiin (ehkä rinnanpäiden tummumista lukuunottamatta), sen verran näyttävät hormonit heilahtelevan toiveiden mukaan.

Vierailija
28/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ei jaksa pysyä enää tältä palstalta erossa...

Onnea, Mimosakukka , toivottavasti olet todellakin raskaana!

Ja vastaus Wilukissan kysymykseen: kyllä meillä on vasta eka yritys, eikä edes vielä yritystä kunnolla, kun vasta 5 pvä sitten otettiin hormonikierukka pois, ja nyt 3 vuoden tauon jälkeen eka kuukautismainen vuoto vielä meneillään. Kiertoa en osa siis siitä edes laskea, näkee sitten jatkossa, miten se asettuu, nyt ei kohtu ja munasarjat ole vielä välttämättä edes samassa rytmissä.

Tähän Vauvan-sivuille palasin kuumeiluni kanssa, kun joskus 4-5v sitten täällä usein vierailin, vaikka foorumina se toimii oikein "vanhaaikaisesti" ja kömpelösti. Miksiköhän ne ei uusi sitä vähän nykyaikaisemmaksi?! Pitää jatkossa muistaa, että täällä pitäisi joka viestin alle lisätä myös allekirjoitus, eivät tule automaattisesti. Eli sorry, kun en ole sitä tähän ast tehnyt!

T.Mirabel, 5 päivää ilman kierukkaa

Vierailija
29/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle nro3. Muistan paremmin kuin hyvin tuon oman km viime kesältä, ja kaikki ne tunteet jotka siinä pyörii. Ja mielessä asia pyörii vieläkin, ehkä siksi kun uusi raskaus ei ole alkanut.

Meillä myös mies empi että vieläkö yritetään km jälkeen. Sille otti tosi koville katsoa mun itkemistäni, ja surua. Ei haluaisi semmoista uudelleen. Ihmetteli että on naiset vaan aika sitkeitä, kun aina jaksavat toivoa parasta.

Mimosankukka-paljon onnea. Kyllä sä olet aika hurja kun et ole testannut ollenkaan. Ehkä se äidinvaisto on paras testi : ))

Wilukissa- Me ollan tosiaan yritetty jo jonkun aikaan. Tosin mennään TJOT linjalla. Kumminkin niin, että on yritetty rakastella edes noin oviksen aikaan. Myös esikoista yritettiin 1½ vuotta, joten tää on tuttua, kuopus sai aikansa ekasta yrityksestä. Miehellä joskus todettu huonot siemenet, mutta onhan se saanut mut jo kolme kertaa raskaaksi, joten miksei vielä neljännenkin kerran.

Positiivista on, että verinen vuoto ei ole vielä alkanut. Mutta jos on 20 vuoden ajan aina vuoto alkanut parin päivän päästä tuhrusta, en oikein jaksa uskoa että nyt olisi poikkeus.

Harakkahuttu 29/28 ( joskus kierto voi olla 30-31)

Vierailija
30/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan vielä raskaana, vaikka en ole sitä ihan sisäistänyt kunnolla.

Luin kaikki mahdolliset riskiprosentit iän ja viikkojen mukaan, niin ihmeeltä tuntuis jos tämä tästä jatkuis...eli olen aika pessimistisen odottavaisella kannalla. Jos vkolla 10 raskausoireet jatkuvat, vasta sitten alan uskomaan kunnolla syyskuun vauvaan.

Kyllä mullekin tuli mieleen, että Goikinin epäilyt olis jotain muuta...toivotaan nyt ainakin!

Toivottavasti mannaryyni...toivottavasti nyt olis tärpännyt :) :)

Mitäs nella? Oletko testannut vielä? Laskettuaika osuis tosiaan samaan.

Mimosankukka: kyllä mä aika tarkkaan "tiesin" tutuista oireista, että raskaana ollaan, mutta on se vaan niin ihana tunne tehdä testi ja näyttää juur ukko-kullalle dokumenttia, eihän se muuten olis mua uskonut.

Ihailtavan coolia-menoa...

Ikävää senny, että täti tuli käymään. :(

2pojanäiti: hyvä se oli käydä varmasti ultrassa, sait varmasti kuitenkin mielenrauhaa, ettei mitään esteitä löytynyt sieltä. Kuulin just äidiltäni, miten hältä leikattiin kohtu nelikymppisenä myoomien vuoksi.

Emu76: olen itsekin käynyt jenkeissä saunassa ja meillä oli hulvattoman hauskaa, kun siellä oli suomalainen kiuas ja teksti, jossa luki: ehdottomasti kielletty veden heittäminen kiukaalle. Heh kyllä meillä oli hauskaa ja sitten vähän heitettiin löylyä...

Haleja harakkahutulle, kun teillä on ollut niin kivikkoinen tie ja tietysti kaikille muille. (anteeksi, etten nyt muista kaikkien nimimerkkejä).

pp (4+1) lähtee vähän kuntoilemaan...

Vierailija
31/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Mirabel on oikeassa; nämä sivut toimii tosi huonosti ja vanha-aikaisesti. Meidän masiina toimii ja selain myös tosi hyvin, paitsi näillä vauvan sivuilla.

Saisivat todella tehdä jotain! Enkä myöskään ymmärrä tuota "vapaata sanaa", mihin sitä tarvitaan. Siellä on niin paljon asiattomia vastauksia, etten lue sitä ollenkaan. Kyllä kait nimimerkin takaa vois kirjoittaa arkojakin juttuja...

Vierailija
32/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4-vuotiaan tytön ja 7-vuotiaan pojan 32 -vuotias äiti. Olen haavaillut kolmosesta jo parisen vuotta ja nyt vasta päästiin miehen kanssa yhteisymmärrykseen kolmosen yrittämisestä. Viikko sitten pääsin eroon hormoni kierukasta kuukautisten aikaan, joten yritys voi alkaa.

Molempia lapsia olemme muutamia yrityskiertoja odotellut ja kokenut pari keskenmenoakin, joten ihan heti en tärppiä odota. Keskenmenokin kummittelee takaraivossa. Kuitenkin positiivisella ja jännittyksen sakaisin mielin täällä olemme. Lapsetkin kovasti puhuneet vauvasta...tai koirasta: ;)

Vierailija
33/69 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Vasta tänne i3.kuumeilijoihin lmoittauduin mukaan, mutta nyt uskaltaudun varovasti siirtymään odotuspuolelle. Toissapäivänä testasin plussan, jota en meinaa vielä käsittää todeksi. Vaikka kyllä oireitakin on; hajut öklöttää, palelee ja mahaa nipistelee vähän väliä. Pahoinvointia odotellessa...

Oikein kovasti plussaonnea teille kaikille.

Toukoaarre rv ehkä 5+5 (kuukautisista 6+5)

Vierailija
34/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut toukoaarteella!!! Toivottavasti tulemme täältä laumoittain perässä odotuspuolelle. :)

Ja tervetuloa kuumeilemaan kolmosmuru!

Mannaryynille pidän täällä peukkuja!

Omasta navasta: Jos en ole raskaana, niin sitten on hullu kuumeiluni kehittänyt minulle pahan valeraskauden. Lievä etova olo koko ajan, väsyttää, huippaa, tissit kipeät. Ja tiedän kyllä että olen loistava kehittämään itselleni hämääviä oireita, mutta nyt olis jotenkin niin sellainen olo... Yleensä tässä vaiheessa on jo kovat menkkajomotukset, mutta nyt on vaan hassuja nipistelyjä välillä. Olettamastani oviksesta on sen verran aikaa, että menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna. Jos näin ei käy, testailen alkuviikosta. Pahoin kyllä pelkään, että putoan kovaa ja korkealta viikonloppuna. :(

Bakteeri yk 4, kp 26/27-31 (yleensä kierto 27-29)

Vierailija
35/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ystävät, millaista bisnestä raskaustestien valmistajat tekevätkään. En edes kehtaa kertoa, montako kertaa olen testannut. Nyt kuitenkin kerron :-) ! Lauantaina testasin ekan kerran Clearbluella kp 26/28-29. Tuli haaleaakin haaleampi haamu, miehen mielestä ei mitään. Mielestäni oli kuitenkin selvästi ohjeen mukainen "jos näkyy haalea, olet raskaana". Paketin toinen testi maanantaiaamuna 28/28-29 tuloksena aivan yhtä haalea. Maanatai-iltapäivänä juoksin apteekkiin hakemaan toisen merkin, jolla testasin tyylipuhtaan negan. Tiistaina jälleen testi, tuloksena ei edes kontrolliviivaa. Eilen hipsin kesken työpäivän apteekkiin, ja testasin kolmannella merkillä selvän negan työpaikan vessassa 30/28-29. Tänä aamuna vihdoin ja viimein plussa, jonka mieskin erotti.

Pahoittelut nro3:lle keskenmenosta, Sennylle negasta ja 2poj@näidille mielestäni aika typerän oloisesta gynestä.

Kaikille teille toivotan parhaita plussatuulia, tapaamisiin odotuspuolella!

Nella, 4+1

Vierailija
36/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä hetken aikaa taustaillut ja päätin nyt liittyä joukkoonne.

Olen 32-vuotias kahden lapsen (4v ja 6v) äiti. Kierukka heitettiin nurkkaan viime viikolla noin puolen vuoden vauvapohdiskelujen jälkeen. Minulla ei ole hajuakaan kierrostani ja muutenkin vauvanteon ajoittaminen on minulle uutta, joten saatan kysellä teiltä hölmöjäkin asioita, koittakaa kestää.

T: Lotta, yk1. kp 8/?

Vierailija
37/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muita uusia, jos oli niin tervetuloa kaikille tasapuolisesti.

Ja onnea plussanneille, tunne on varmaan mieletön!

ON: Isännän kanssa on heiluteltu peittoa tällä viikolla. Tänään olisi vielä madollisuus pupuiluun, mutta huomenna lähdetään sinne mökille. Ja oletan kyllä, että ovis oli eilen, joten tässä alkaa olla tämä kierto käsitelty. Nyt sitten vaan odotetaan mitä tapahtuu, tapahtuuko mitään.

Noista raskaustestien tekemisestä, heh se on mun harrastus. Mä kulutan niitä kyllä ennätysmäärän. Enää en edes kehtaa käydä tuosta lähiapteekista itse hakemassa :D Onneksi on tämä netti ja testejä voi tilata halvalla suoraan kotiin.

Jospas nyt menisin haukkaamaan vähän lounasta. Kohta pitää lähteä pikkumiehen kanssa neuvolaan.

Marju yk 4, kp 13/26-29

Vierailija
38/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä moni harrastanut greippimehun juontia? Ite täs aattelin turvautua kokeileen "poppaskonsteja" :). Mitenkä paljon sitä juotte? Missä vaiheessa kiertoa? Entä ootko huomannut jotain konkreettista muutosta sen myötä?

eewokki: Älä nyt vaan seuraa perässä tähän menkka-rumbaan!! Pekutan raskautumises puolesta:)!

mimosakukka: Joko olet testillä vahvistanut tuntemuksesi oikeaksi?

Kolmosmuru ja L0tta: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

Toukoaarre: Onnittelut plussasta:)!!

Bakteeri: Toivottavasti oireesi eivät olisi mielikuvituksen tuotosta, vaan oikeesti siitä itsestään eli raskautumisesta johtuvaa:)!

NellaN: Se on kyl totta, et raskaustestijen valmistajat tekevät hyvää bisnestä:)! Nitä tuntuu valtaosalla kuluvan useempi, kuin yksi/raskaus;).

Tsemppiä ovistelijoille peiton heilutteluun ja piinaileville plussaonnea! Itse elän tätä kurjaa vaihetta eli omaan napaan ei muuta kuin jatkuvaa rättien vaihtoa...

Senny kp 3/23-27

Vierailija
39/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tervetulotoivotuksista.

Täällä on hurjan paljon plussanneita. Onnittelut heille ja paljon onnea matkaan.

Itsellä on vielä tosi epätodellinen olo yrityksestä. Olen tosi onnellinen kun viimein päästiin tositoimiin, mutta tosiaan kun olen ne kaksi keskenmenoa kokenut (molemmat ennen onnistuneita raskauksia) en uskalla heti ekasta plussasta iloita. Toinen asia, mikä mietityttää on meidän pärjääminne äippälomalla. Olemme ostaneet omakotitalon ja menoja on muutenkin hurjan paljon enemmän kun edellisten lasten vauva-aikana. No kai kuitenkin ihan hyvin.

Muutenkin koen, että olen tullut jo tosi mukavuuden haluiseksi mitä tulee yöuniin ja omiin menemiseen, kun lapset on jo omatoimisia ja "helppoja". Nää on näitä miinuksia ja järjen ääni. Kuitenkin kun olen aina halunnut kolme lasta, meitäkin oli perheessä kolme. Kaipaan taas vauvaa, sitä tuhisijaa rinnalla. Rauhallista kotona olemista vauvan kanssa, ilman aikatauluja. Huoh, tahdon vauvan...

kolmosmuru kp7/28? yk 1

Vierailija
40/69 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ptikä pino, että en edes yritä muistaa kaikkia plussanneita, tädin kohdanneita, uusi ja takaisin palanneita.

Onnea kuitenkin kaikille plussanneille. Hih etenkin Nella jäi mieleen, kun on tehnyt oikein pienen mini tutkimuksen eri raskaustestejen toimivuudesta ;)

Nro3 suuret pahoittelut!!! Olen niin pahoillani!

Mirabel: kyllä pahoinvoinnin takia voi joutua saikulle ;) vaikka ei letkuille sairaalaan lähtiskään ;)

Mitä työssäkäymiseen raskaana tulee...niin itselläni pahoinvointi oli niin kamalaa, että en todella meinannut päästä edes lääkärille asti. Esikoisen kanssa makasin kolme kuukautta miltei kotona. Pakollisia menoja aina yritin...päätyen etsimään ensimmäistä paikkaa missä syödä jotain ja oksennellen pitkin katuja, metroaseman roskiksia, julkisissa vessoissa...huippauksen takia jouduin millon istahtamaan mihinkin... mutta kuitenkin välillä johonkin pääsin...töissä en olisi pystynyt olemaan.

Toisen kanssa oksensin sen 10-15 kertaa päivässä myös ja yritin olla hetken töissä. Aika turha kuitenkin sinne oli raahautua, kun yritin jotain koko ajan syödä ja ravasin oksentamaan. Toisaalta kakkosen kanssa huippasi niin paljon, että meinasin pyörtyä aina seistessä ja usein pimeni päässä ...joten toisen kanssa meni kolme kuukautta maaten kotona ja yrittäen selviytyä hengissä. En siis pystynyt hoitamaan edes esikoista. Äiti joka ei pysty liikkumaan tai taju meinaa lähteä on aika huono katsomaan reilu yksi vuotiaan perään :) Suihkussa käynti oli molemmilla kerroilla pahoinvoinnin aikaan sitä, että istuin suihkun lattialla sen pakollisen peseytymisen ja usein oksensin ...pakollisen pesun jälkeen jouduin makaamaan varmaan ainakin tunnin, että kykenin tekemään yhtään mitään.

Muuten molemmat raskaudet on noiden tasan kolmekuukautta kestäneiden pahoinvointejen jälkeen mennyt paremmin kuin hyvin. EI mitään ongelmia, töissä olisin ollut mielelläni vaikka samaan hetkeen asti, kun synnytykset ovat käynnistyneet. Liikuin, jumppasin yms. ihan synnytykseen asti ja olo oli mitä mainioin. Jotenkin tuntuu niin hassulta, että molemmissa raskauksissa kolme kuukautta painajaista ja loput yhtä rallattelua. Ei oikein olisi edes sanonut että olen raskaana, jos se massu ei olisi ollut pallo :)

Täällä aletaan odottelemaan menkkoja saapuvaksi tai sitten tosiaan jos hyvin käy, niin aletaan pitämään peukkuja psytyssä, ettei raskauspahoinvointi tällä kertaa saapuisi meille aivan ääripäänä!

Angelinako, yk1, 25/27-30