Miksi et voi uskoa että jossain maailmankaikkeudessa on Jumala?
Kommentit (226)
koskapa kuvasivat jumalansa ajoittain ilkeiksi ja riitaisiksi oman edun tavoittelijoiksi,jotka erotti ihmisistä vain yliluonnolliset voimat ja kuolemattomuus.
Enpä haluaisi olla tekemisissä sellaisen Jumalan kanssa, joka haluaa kurittaa esimerkiksi pieniä lapsia tekemällä näistä aikuisten miesten seksiorjia, joilla ei ole minkäänlaisia ihmisoikeuksia.
Jos Jumala olisi olemassa, hän joko ei ole Kaikkivaltias tai sitten hän ei ole rakastava ja hyvä.
Jumala haluaa myös kurittaa ihmistä jotta hän pystyy näkemään elämän kauneuden.
Uskon jumalaan ja elämä todellakin on potkinut minua päähän. Niin pahasti että ette voi kuvitella. Mutta nyt olen sinut elämäni kanssa, itseni ja muiden kanssa. Nautin elämästä.
koskapa kuvasivat jumalansa ajoittain ilkeiksi ja riitaisiksi oman edun tavoittelijoiksi,jotka erotti ihmisistä vain yliluonnolliset voimat ja kuolemattomuus.
suhteutettuna jotain järkeä on sielunvaellus ja asteittainen eteneminen kohti jumaluutta, joka on rakkaus. Kristinuskossa esitetään että jumala on rakkaus. Hän antaa ihmisille hyvin erilaiset lähtökohdat, syrjii suurinta osaa maapallon väestöä, ilmaisee tahtonsa epämääräisesti ja ristiriitaisesti ja taivaaseenpääsyä saa yrittää vain kerran. Jos siinä epäonnistuu, ihmistä kidutetaan ikuisesti helvetissä. Camoooooooon.... Tästä kuviosta on hyvin vaikea löytää rakkautta. Itämaisissa sielunvaellususkonnoissa taas elämä elämältä lähestytään jumaluutta ja rakkautta. Kaikki pääsevät perille omassa tahdissaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
jos siitä käytäisiin viikottain koululla kertomassa puolustuskyvyttömille lapsille. Kaikki saisivat yhdessä rukoilla Hammaskeijua ja laulaa ylistysvirsiä Hammaskeijulle. Opettaja korostaisi omaa uskoaan Hammaskeijuun, ja Hammaskeijuoppiaineessa ja oppikirjassa Hammaskeijun olemassaolo esitettäisiin totena. Jokainen ymmärtäisi, että kannattaa uskoa tai ainakin sujuvasti näytellä uskovansa Hammaskeijuun.
Minun puolestani kukin uskokoon mihin haluaa. Ei sen pitäisi ketään haitata. Sen sijaan oman uskon tuputtaminen muiden lapsille on todella ärsyttävää.
Hammaskeiju tai vaikka Nukkumatti.
Hammaskeiju ei kiinnosta ihmisiä kuten Herramme Taivaanisä Jeesus Kristus Nasaretialainen! Aamen
on: Hammaskeijulla ei ole Pyhäähenkeä. Holyspirit mahdollistaa kaiken. Jumalalla on valtava voima. Kunnioittaisit sinäkin Häntä. Aistin pientä halveksuntaa tekstistäsi. Muista että Jumalan pilkka on pahin mahdollinen rike Taivaanisän edessä.
Mistä minä tietäisin mitä jossain kaukana maailmankaikkeudessa on?
Mun on vaan vaikea uskoa sellaiseen Jumalaan joka olisi samaan aikaan kaikkivaltias ja rakastava, mutta niin pikkumainen ja oman egonsa pauloissa, että olisi minulle vihainen siitä etten usko häneen.
jos siitä käytäisiin viikottain koululla kertomassa puolustuskyvyttömille lapsille. Kaikki saisivat yhdessä rukoilla Hammaskeijua ja laulaa ylistysvirsiä Hammaskeijulle. Opettaja korostaisi omaa uskoaan Hammaskeijuun, ja Hammaskeijuoppiaineessa ja oppikirjassa Hammaskeijun olemassaolo esitettäisiin totena. Jokainen ymmärtäisi, että kannattaa uskoa tai ainakin sujuvasti näytellä uskovansa Hammaskeijuun. Minun puolestani kukin uskokoon mihin haluaa. Ei sen pitäisi ketään haitata. Sen sijaan oman uskon tuputtaminen muiden lapsille on todella ärsyttävää.
Hammaskeiju tai vaikka Nukkumatti.
Hammaskeiju ei kiinnosta ihmisiä kuten Herramme Taivaanisä Jeesus Kristus Nasaretialainen! Aamen
on: Hammaskeijulla ei ole Pyhäähenkeä. Holyspirit mahdollistaa kaiken. Jumalalla on valtava voima. Kunnioittaisit sinäkin Häntä. Aistin pientä halveksuntaa tekstistäsi. Muista että Jumalan pilkka on pahin mahdollinen rike Taivaanisän edessä.
mitättömistä mielipiteistä niin tohkeissaan? Ei kai kaikkivaltiaan omanarvontunto pitäisi olla tällasista kiinni.
Mun on vaan vaikea uskoa sellaiseen Jumalaan joka olisi samaan aikaan kaikkivaltias ja rakastava, mutta niin pikkumainen ja oman egonsa pauloissa, että olisi minulle vihainen siitä etten usko häneen.
Jumala loi jättimäisen avaruuden ja miljardit tähdet ja planeetat ja sitten rupesi kyyläämään sitä kuka panee ketäkin mihinkä reikään. Se nyt vaan on niin älytöntä.
Jumala on 100% varmasti. Tunnet hänet koko ajan tässä ja nyt. Jos taas hylkään Jumalan niin kokemuksesta tiedän että siinä joutuu hukkaan ja henkisesti tuuliviirimäisesti ajelehtimaan. Jumalan kanssa suunta on selvä ja se on oma turvallinen henkinen kasvu ja kaikki mikä eteen tulee kasvattaa, jos Jumala on sydämessä.
Kaikki ihmiset eivät kuitenkaan tarvitse jotain uskontoa löytääkseen elämälleen tarkoituksen ja moraalisen mielen. Minusta se on niin, että osa ihmisistä on henkisesti niin epävakaita, että he tarvitsevat auktoriteetin sanelemaan, mitä pitää ajatella, tehdä ja tahtoa. On se auktoriteetti sitten politiikka tai muu yhteiskunnallinen ajattelu (kommunismi, liberalismi, feminismi, you name it), elämäntapa (vaikkapa luonnonsuojelu, kasvissyönti) tai uskonto. Joten pidän - anteeksi nyt vaan - tiukan linjan fanaatikkoja hiukan yksinkertaisina. En nyt sano, että sinä olet fanaattinen, mutta näin siis yleisesti ottaen. Jos joku saa uskonnosta lohtua, niin siittä vaan. Mutta voi sen elämänkäsityksensä muodostaa monella muullakin tapaa.
Ja korostan, etten hauku tuossa varsinaisesti uskovaisia mielisairaiksi. Vaan sanon, että osa ihmisistä on henkisesti niin epävakaita = hauraita, etteivät koe pystyvänsä elämään tasapainoista elämää ilman jotain ulkoa päin tulevaa oppia.
Kaikki uskovaiset eivät varmasti ajattele niin. Mutta osa ajattelee, mukaanlukien tuo siteeraamani yksilö, joka väittää ilman Jumalaa joutuvansa hukkaan ja henkisesti tuuliajolle.
SELLAINEN on minusta hauraan ja hajanaisen persoonallisuuden merkki. Sellaiset ihmiset ovat usein uhreja ääriliikkeiden fanatismille.
Jos Jumala on kaikista kovin tyyppi, niin miksi se anna Saatanalle selkään?
Koska Jeesus voitti Herra Saatanan ilman väkivaltaa. Jeesus kärsi ristillä Herra Saatanankin synnit. Kaikki on annettu anteeksi.
Olen tavallinen 39 vuotias mies, tein portsarin hommia pahamaineisessa ravintolassa vuoden, jossa parhaimmatkaan poket eivät viihtyneet tai voineet olla 2 viikkoa kauempaa.
Paikka oli siinä mielessä haasteellinen, että sitä valloitti paikallinen rikollisjoukko, eikä puukotukset ja muut tilanteet helpottanut siellä oloa.
Itse selvisin täysin ongelmitta koko vuoden, tai sanoisinko lähes täysin:)
En silloin ollut uskossa, mutta myöhemmin olen tajunnut että kyllä minua suojeltiin!
Jeesuksessa on elämä, toivottavasti sen jokainen ymmärtäisi jonain päivänä, mutta tärkeintä on etsiä Jumalaa joka päivä.
suhteutettuna jotain järkeä on sielunvaellus ja asteittainen eteneminen kohti jumaluutta, joka on rakkaus. Kristinuskossa esitetään että jumala on rakkaus. Hän antaa ihmisille hyvin erilaiset lähtökohdat, syrjii suurinta osaa maapallon väestöä, ilmaisee tahtonsa epämääräisesti ja ristiriitaisesti ja taivaaseenpääsyä saa yrittää vain kerran. Jos siinä epäonnistuu, ihmistä kidutetaan ikuisesti helvetissä. Camoooooooon.... Tästä kuviosta on hyvin vaikea löytää rakkautta. Itämaisissa sielunvaellususkonnoissa taas elämä elämältä lähestytään jumaluutta ja rakkautta. Kaikki pääsevät perille omassa tahdissaan yrityksen ja erehdyksen kautta.
Väittäisin hänen tutustuneen itämaisiin uskoihin enemmän kuin sinun. Hän on myös lukuisten itämaisten taistelulajien mestari. Silti hän vakuuttui Jeesuksen voimasta.
Tuhannet muut ihmiset ovat valinneet toisin :D.
Chuck Norrishan on se ylin auktoriteetti kaikessa; jos Chuck Norris uskoo jumalaan niin kyllähän kaikkien muidenkin täytyy...
Kai toi oli vitsi, olihan?
Miksi? Miksi kaikkivaltias on meidän pienten mitättömyyksien
mitättömistä mielipiteistä niin tohkeissaan? Ei kai kaikkivaltiaan omanarvontunto pitäisi olla tällasista kiinni.
Hän myöskin omistaa sinut! Huolimatta siitä, että sinulla on vapaa tahto. Olet kuin windows käyttöjärjestelmä virusten armoilla ja Vapahtaja on ilmainen palomuurisi. Mikset käyttäisi häntä?
itselläni on sen verran kokemusta että ryhdyin joskus meditoimaan täysin terveydellisistä syistä. Suvussa on verenpainetta ja olin stressaantunut jne. Selitinkin sitä täällä yksi päivä. Meditoidessani rupesin suureksi yllätyksekseni jonkin ajan kuluttua näkemään sellaisia pyöriviä värillisiä pilviä! En tiedä onko niissä mitään mystistä, mutta joka tapauksesas niihin liittyy euforinen olo ja halu tulla osaksi jotain suurta ettensanois tietoisuutta. Itse olen mielenlaadultani melko skeptinen, joten en ole sen kummemmin asiassa halunnut edetä. Meditointi jäi yhtäkkiä kun elämän stressikierrokset nousi lasten myötä, mutta nyt kun sillä suunnalla on rauhoittunut, olen ruvennut taas tuntemaan taas tarvetta meditoida ja päästä niihin olotiloihin mitä syvässä meditaatiossa on. Siinä ON kyllä mukana ikäänkuin halu saada yhteys johonkin korkeampaan tietoisuuteen, se on pakko myöntää, niin skeptinen kuin olenkin. Se on ikään kuin järjen ulottumattomissa oleva tarve, ei tietoinen halu tai toivomus.
Että tämän kaiken jäljiltä tekis mieli sanoa että itämäaisen lähestymistavan "oikeudesta" on edes jotain pientä todistetta, noitten pilvien muodossa. Siis että pyhät kirjoitukset väittää jotain, minkä vaikutuksen ihminen voi toistuvasti ja johdonmukaisesti todeta ihan omassa, fyysisessä elämässään. Voihan olla että sekin on vain puhdasta fysiologia, mutta silti mietityttää, ei voi mitään.
Olet kuin windows käyttöjärjestelmä virusten armoilla ja Vapahtaja on ilmainen palomuurisi. Mikset käyttäisi häntä?
Miksi? Miksi kaikkivaltias on meidän pienten mitättömyyksien mitättömistä mielipiteistä niin tohkeissaan? Ei kai kaikkivaltiaan omanarvontunto pitäisi olla tällasista kiinni.
Hän myöskin omistaa sinut! Huolimatta siitä, että sinulla on vapaa tahto. Olet kuin windows käyttöjärjestelmä virusten armoilla ja Vapahtaja on ilmainen palomuurisi. Mikset käyttäisi häntä?
Jos Jumala on mulle vihainen ja kostaa heittämällä mut ikuiseen siksi etten usko häneen niin mitä tekemistä sillä on rakkauden kanssa? Ei mitään. Hän on vain loukkaantunut kun ei saa tahtoaan kaikessa läpi. Jos kyseessä olisi ihminen niin sellaista kutsuttaisiin rasittavaksi narsistiksi ei rakastavaksi ja välittäväksi isäksi.
Ja jos joku omistaa mut niin olen orja, eikä orjalla ole vapaata tahtoa. Looginen mahdottomuus.
En myöskään koe, että olisi kovinkaan todennäköistä, että kukaan joka haluaa omistaa minut rakastaa ja välittää minusta. Itsekkyyttähän tuollainen vaan on.
Ja jos olen windows käyttöjärjestelmä niin palomuuri ei ole minulle vihainen siitä etten käytä sitä, ei sitä kiinnosta yhtään.
Jos kyseessä olisi ihminen niin sellaista kutsuttaisiin rasittavaksi narsistiksi ei rakastavaksi ja välittäväksi isäksi.
lähetyskäsky on hyvin narsistinen ajatus.
onko se sitten tuolla maan sisällä?
onko esim.bin laden saatanan kuva?
mäkin ihmettelen että miksi tarvii rukoilla että joku parantuu syövästä, miksi jumala loi sellaisia soluja, jotka tappaa ihmisen kivuliiasti? ja älkää vastatko tähän että ihmetelemällä ja ei uskomalla joudun sitten kadotukseen ja porteilla punnitaan, vaan vastaa!?
valitettavasti muista nimeä) jossa pohdittiin Jumalan mahdollista olemassaoloa. Jos Jumala on olemassa, miksi sallii pahan? Yhtenä argumenttina oli se, että ilman pahaa ei olisi olemassa hyvääkään. Ei vertailukohtaa. Jotenkin niin se meni.
Ainakin täällä meillä koulu on täynnä Jumalan sanaa. Lapsi ei halua olla joka päivä yksin jossakin kopissa sen aikaa, kun muilla on ruokarukous tai uskonnollinen päivänavaus. (Kysykääpä koululta, kuinka usein uskonnollisia päivänavauksia on. Voitte yllättyä!) Ei siis ole mitään muuta vaihtoehtoa, kun antaa koulun tuputtaa kristillistä sanomaa totuutena. Kunpa näissä asioissa päästäisiin viimein eteenpäin! Uskonnon pakkosyöttäminen lapsille koulussa pitäisi lopettaa!