Miksi et voi uskoa että jossain maailmankaikkeudessa on Jumala?
Kommentit (226)
Ajatteli, että saatana tulee ja laittaa hänen päähänsä pahoja ajatuksia, jotka vievät hänet kauemmaksi hänen jumalastaan.
Siinä vaiheessa ymmärsin, todella syvällä sisämmässäni ymmärsin, ettei minusta koskaan tule uskovaista. Omatuntoni on täysin tuollaista touhua vastaan.
oli tullut juuri sodassa uskoon. Jumala on läsnä taistelukentillä. Ei siinä ole mitään ihmettä. Moni elää nykyään niin silkkistä elämää ettei joudu painimaan henkisten asioiden keskellä.
Uskominen saattaa näköjään tehdä ihmisistä todella kummallisia. Toivottavasti mun aivot eivät koskaan sekoa niin, että höpsähtäisin uskojutuille. Pelkät sanavalinnatkin on ihan uskomattomia (anteeksi sanavalinta)
elämä potkinut päähän. Tai ainakaan jumala ei ole sellainen kuin uskovaiset haluavat uskoa. Rakastava ja oikeudenmukainen jne.
Jumala haluaa myös kurittaa ihmistä jotta hän pystyy näkemään elämän kauneuden.
Uskon jumalaan ja elämä todellakin on potkinut minua päähän. Niin pahasti että ette voi kuvitella. Mutta nyt olen sinut elämäni kanssa, itseni ja muiden kanssa. Nautin elämästä.
Uskominen saattaa näköjään tehdä ihmisistä todella kummallisia. Toivottavasti mun aivot eivät koskaan sekoa niin, että höpsähtäisin uskojutuille. Pelkät sanavalinnatkin on ihan uskomattomia (anteeksi sanavalinta)
uskomattoman värikkäitä mielipiteitä ja sanavalintoja. Miellyttävän hauskaa luettavaa. Virkistää mieltä. Jumalaan en usko. Ennenkuin se näyttäytyy. näyttäytyy.
usko pitää vaan oivaltaa. Ei muuta. Ja jotka eivät sitä tajua, niin tajuavat joskus myöhemmin.
Maailmassa tulee aina olemaan uskovia ja ei-uskovia.
Jokainen tehköön miten tahtoo!!
Ja maailmasta löytyy myös vähän liiankin fanaattisia uskon suhteen.
Minäkin ajattelin vuosikaudet et raamattu on ns. satukirja ja muuta sellasta. Ja tiesin, et jumala on satuhahmo jne.Pidin uskovaisia vähän pipipäinä.
No, mitäpä tuosta, itselle vaan tuli kokemus ja siitä hetkestä tiesin et jumala on. Musta kaikki saa ajatella mitä tykkää. Ja minä haluan uskoa.
Kokemustani voisi sanoa näyttäytymiseksi.
Ja juu, tiedän kyllä teijän vastaukset, olen mielisairas tai sain jonkun hallusinaation tms. Ihan okei, niin saa ajatella
Mutta kun vaan kertautuu samojen ihmisten elämässä. Synnyt epäedullisiin oloihin, vahingoittaviin olosuhteisiin. Yrität kaikkesi mutta elämä tarjoaa pelkkiä takaiskuja. Lopulta sitä vaan väsyy yrittämään... Minäkin olen kärsinyt mielenterveysongelmista koko ikäni ja silti tehnyt kaikkeni että paranisin jne. Yrityksen puutteesta minua ei voi syyttää. Silti asiat vaan kertautuu kertautumistaan. Mielenterveysongelmista aiheutuva köyhyys vaan syvenee. Kaikkeni olen tehnyt lapsenikin kanssa, mutta näen hänen silti menevän osittain samaa tietä kuin itseni :'(((. Tämä on se kaikkein pahin asia. Olen rakastanut ja halannut ja kertonut että lapsi on tärkeä enkä ole huutanut tai pahoinpidellyt jne. Silti lapsi ei ole oppinut monia tärkeitä ihmissuhdetaitoja koska minulla itselläni ei ole ollut mitään mistä opettaa :'((. Se voimattomuus kun omat voimat vaan loppuu ja pitäisi olla parempi ihminen, mutta kun ei osaa eikä pysty :'(.
Harrastamalla itämaisia taistelulajeja. Ilmeisesti lyömällä muita oppii jotain Jeesuksesta. Viittaan tuohon linkkiin jossa Chuck paasaa Raamatun tärkeydestä kouluopetuksessa. Moni uskovainen kuitenkin pitää itämaisia kamppailulajeja paholaisen tai epäjumalan palveluna.
En ihmettelisi yhtään jos on pää vähän pehmentynyt "kamppailussa" kun on ottanut tarpeeksi osumaa.
Mutta kun vaan kertautuu samojen ihmisten elämässä. Synnyt epäedullisiin oloihin, vahingoittaviin olosuhteisiin. Yrität kaikkesi mutta elämä tarjoaa pelkkiä takaiskuja. Lopulta sitä vaan väsyy yrittämään... Minäkin olen kärsinyt mielenterveysongelmista koko ikäni ja silti tehnyt kaikkeni että paranisin jne. Yrityksen puutteesta minua ei voi syyttää. Silti asiat vaan kertautuu kertautumistaan. Mielenterveysongelmista aiheutuva köyhyys vaan syvenee. Kaikkeni olen tehnyt lapsenikin kanssa, mutta näen hänen silti menevän osittain samaa tietä kuin itseni :'(((. Tämä on se kaikkein pahin asia. Olen rakastanut ja halannut ja kertonut että lapsi on tärkeä enkä ole huutanut tai pahoinpidellyt jne. Silti lapsi ei ole oppinut monia tärkeitä ihmissuhdetaitoja koska minulla itselläni ei ole ollut mitään mistä opettaa :'((. Se voimattomuus kun omat voimat vaan loppuu ja pitäisi olla parempi ihminen, mutta kun ei osaa eikä pysty :'(.
Ootko käynyt terapiassa?
elämä potkinut päähän. Tai ainakaan jumala ei ole sellainen kuin uskovaiset haluavat uskoa. Rakastava ja oikeudenmukainen jne.
Uskon jumalaan ja elämä todellakin on potkinut minua päähän. Niin pahasti että ette voi kuvitella. Mutta nyt olen sinut elämäni kanssa, itseni ja muiden kanssa. Nautin elämästä.
Eikä antaisi lasten joutua pahojen ihmisten käsiin. Jos jumala olisi, ei se antaisi vastarakastuneen jäädä auton alle. Jos jumala olisi, ei se antaisi uskovaisten vanhempien teinin tehdä itsemurhaa. Jos jumala todella olisi, hänen vastustajiaan ei olisi. Jos on jumala, on myös saatana.
Jos jumala on, se on vain meidän ihmisten sisällä asuva rakkaus ja saatana meidän itsekkyys. Jumala on silloin myös Allah, Jehova ja samalla kaikki intian jumalat. Se on ukko ylijumala ja afrodite.
On olemssa monenlaista viisautta. Tunneviisautta ja oppinutta ainakin.
Tunneviisautta tulee kun kokee elämässään osumaa.
Hammaskeiju tai vaikka Nukkumatti.
Hammaskeiju ei kiinnosta ihmisiä kuten Herramme Taivaanisä Jeesus Kristus Nasaretialainen! Aamen
hän on kova mies, kovempi kuin monen muun miehet edes yhteensä. Monissa tilanteissa olleena ja kaiken kokeneena hän totesi eräänä päivänä Jumalan olevan olemassa. Naureskeli minulle illalla töihin mennessä että miten tyhmä onkaan ollut "Jumalan olemassa olo on niin yksinkertainen ettei sitä tarvitse edes todistaa"
Kävimme mieheni kanssa lukuisia keskusteluja ja hän vakuutti minut asiasta. Jännä miten hölmöjä me ihmiset olemme. Emme vain näe Jumalaa.
Jumalan olemassa olo on kuin taikatemppu. Hyvin yksinkertainen mutta vaikea tajuta.
Taikatemppua.
sen jumalan olla nimenomaan kristinuskon Jumala? Käykö Brahma tai Vishnu? Kuka niistä monista eri uskontojen jumalista on se oikea?
kokemuksen.Nehän on tieteellisesti todistettukin - ei siis Jumalan olemassaoloksi, vaan erääksi reaktioksi aivoissa,jonka voi saada aikaan tietyillä keinoin.
Minusta on kuitenkin erikoista, miten uskovat eivät kykene uskomaan, etteivät he pysty siirtämään tätä kokemusta toisille. Kun joku kokee lapsen ensimmäisen imuotteen todisteeksi Jumalan olemassaolosta, niin eikö hänelle tule mieleen, että toiselle, joka ei sitä uskonnollista kokemusta ole kokenut, perustelu kuulostaa aivan järjettömältä. Tuo toinen ei näe Jumalaa, vaan ehkä biologian hämmästyttävän voiman ja todisteen ihmisen eläimellisyydestä.
Uskontoa "ainoana järkevänä vaihtoehtona" mainostavat eivät koskaan, eivät myöskään tässä ketjussa, lähde vastaamaan vaikeisiin kysymyksiin. Tuskin heillä on oikeita vastauksia, mutta kai edes itselleen on täytynyt jotenkin selvittää ristiriidat? Jos taas jättää herran haltuun ja uskoo mysteereihin, ei pitäisi edes alkaa argumentoida järkeen vedoten.
äijä tulee ja muuttaa veden viiniksi ni sit voin harkita =)
hei oikeesti se ku nous kuolleista ni, kyl nykyäänkin ihmiset herää "kuolleista" ja silloin kun lääketiede oli niin pitkällä, eli en ihmettele yhtään että jengi sekos ku joku elääkin vaikka olikin ollut kuolleena... hei oikeesti hyvät ihmiset! miksi täällä on nälänhätä, ja kaikkee pahaa tapahtuu jos kerran on jumala olemassa??? vai onko se sitten se saatana? huhhuuh! aika poissaoleva sit on se "jumala"