Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Syyskuisten viikko 3*

12.01.2009 |

Aloitetaas uusi pino uudelle viikolle :D

Olisko halukasta tekemään syyskuisten esittelypinoa? Ja nimiehdotuksia syyskuisille, vai pysytäänkö ihan vaan syyskuisina loppuun saakka? Mulla ei kummempia oireiluja vieläkään, rinnat vaan on alkaneet jo kasvaa, alkaa tuo A-kuppi olla pian tiukka, mukava saada rinnat edes raskausaikoina :D Nukahtamisvaikeuksia ei mulla ole, nukahdan liki heti kun pään painaa tyynyyn ja lisäksi useimpina päivinä oon nukkunut tunnin-puolentoista päikkärit kun mies tulee töistä kotiin. Onko muilla tullut sellaista "voimattomuutta" tai heikotusta? Välillä kun tuntuu että jalat menee ihan hyytelöksi ja on istahdettava hetkeksi ja välillä huimaa niin että hetkeksi sumenee silmissä (ja tuntuu kuin pulssi laskisi hetkeksi tosi matalaksi). Muistelen kyllä että se on ihan normaalia, kumma miten vähän muistaa kuopuksen odotuksesta vaikka siitäkin vasta nelisen vuotta aikaa.. Mutta fiilis on ihanan harmoninen ja tyyni, tämä onkin ihaninta raskauksissa tämä mielen tyyneys, lukuunottamatta tuota km-pelkoa :(

Tervetuloa uusille ja tietysti "vanhoille" !!

*helene 6+0*

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen pahoinvointia ja yleistä palelua varsinkin iltaisin. Väsyttää varsinkin alkuillasta. Rinnat kipeet ja raskaan tuntuiset, mutta en ole huomannut että olisivat kasvaneet

Tänään soitin neuvolaan ja ajattelin että neuvola vasta sitten parin viikon päästä, mutta tuleepahan varattua ajoissa. No, neuvolan täti sitten laski lasketun ajan suoraan kuukautisista, eikä huomioinut ollenkaan pitkää kiertoani ( 45 pv), joten hänen mukaansa viikkoja nyt jo 8+5!!!! Itse kyllä vahvasti olen viikoilla 6+1 tänään.

No täti vaan totes, että "nää on vaan paperihommia, joten näin nyt tehdään. Korjaavat sitten ultrassa!" Että näin meillä... Mulla on sitten neuvola tän viikon keskiviikkona ja itse varasin ultran yksityiseltä ensi viikon maanantaille.

Nimiehdotuksia... eikö nykyinen ole ihan hyvä?! Mun mielestä ainakin!

Koska olen uusi täällä niin pakko tyhmänä kysyä, että mitä tuo esittelypino tarkoittaa?? ;)

Vierailija
2/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa meillä syyskuisilla olla monta pinoa..Saa aina etsiä että mihinkäs sitä kirjottelisi =)

Esittelypino tarkoittaa että jokainen syyskuinen kirjoittaa itsestään pienen esittelyn ja sitten ne kaikki kootaan yhteen.Esittelyyn voi laittaa nimimerkin lisäksi iän, paikkakunnan,synnytyssairaalan nimen, monesko raskaus jne..voisin vaikka aloittaa:

Nimimerkki: Herkkusuu

Ikä; 27

Lapsia ennestään: 2 kpl (pojat 03 ja 05)

Synnytyssairaala: Ras

Oireita on edelleenkin vaikka muille jakaa.Kauhea väsymys,pahoinvointi, paikkojen puutuminen,turvotus ja mitäs vielä...Eka neuvola on jo ylihuomenna, koska viikot on hieman epäselvät.Eli voin siirtyä vaikka elokuisiin

Vois kyllä keksiä syyskuisille jonku nimenki..jos vaan keksisi =)öö miten ois syysnasut?Laittakaahan ehdotuksia

t.herkkusuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä näköjään vuosien saatossa oppii tuntemaan oman kroppansa - mun epäilyt sitten paljastuivat todeksi ja plussa pärähti tauluun muutamien testien jälkeen (jopa mun viime perjantainen pissanäyte labraan oli nega). Eli eli tässä sitä siis ollaan raskaana jälleen :) Jei!

Ja joo tehään esittelypino syyskuisista ihan omaksi pinoksi - voin alottaa sen ja sinne sitten jokainen lisäilee tietonsa :) Ja nimestä - ilman muuta sellainen syyskuuta kuvaava vauva-aiheinen :) Ja kirjotellaan noita kuulumisia aina viikkopinoihin eli viikko alkais aina maanantaista ja päättyis sunnuntaihin ja se kuka aloittaa aina pinon, nii laittais myös sen kuluvan viikon numeron :)

*AJ*

Vierailija
4/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki : unnika

Ikä : 30

Lapsia ennestään : 4 kpl (pojat 00, 01, 03 ja 06)

Synnytyssairaala : Päks

Laskettuaika : 16.9. (omien laskujen mukaan)

Vierailija
5/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti viikkoja kertyy, tiistai on paras päivä kun viikko vaihtuu :) Mukavasti meitä näyttää kertyneen, onnittelut kaikille !!

Oireista: väsymys edelleen, joka ollut alusta alkaen. Huimaus tullut tuntuvaksi, silmissä sumenee ja pulssi hakkaa välillä jopa 95 - 110, mut verenpaineet kuitenkin ihan kohtuut. Eilen hieman yököttävää/oksettavaa oloa, ollut aamuyön kuvotusta jo pari viikkoa. Iholle edelleen ilmestyy näppyjä kuten alkuvkoillakin, aikaisemmin ei ole ollut iho oireita. Ehkä hieman turvonnut/täysi olo kropassa.

Vielä en ole neuvola aikaa varannu. Jotenkin tulee hätäinen olo jos jo heti kilauttaa :) Olo on raskauden suhteen vielä kovin epätodellinen.

Oletteko kertoneet raskaudesta muille? Raskaustesti kun miehen kanssa yhdessä tehtiin niin kerroin heti omalle isälle ja äidille sekä yhdelle kaverille. Miehen siskot jo viime viikonloppuna arvailivat, mutta ei myönnetty.. Mies kai meni hieman paniikkiin ja keksi valkosen valheen. Halutaan ajan mennä, ennenkuin enempiä aletaan kuuluttelemaan. Ja molemmilla kai hieman sulateltavaa itsensäkkin kanssa, "toivotusta yllätyksestä" .

rv 7+0

Vierailija
6/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki: Huurre

Ikä: 29

Lapsia ennestään: Tyttö -05

Synnytyssairaala: KYS

Onnea AJ plussasta! ja kaikille uusille myös!

Alun oireet alkavat pikkuhiljaa tasaantumaan, ainakin nuiden vatsakipujen suhteen. Rinnat jatkaa mukavasti kasvuaa, mikä tosiaan täälläkin on ihan tervetullut oire. Väsymistä tai pahointvointia ei ole vielä ollut mutta alussa vasta mennään. Laskettu aika siis omien laskujen mukaan olis 18.9.

Mekin ajattelimme säästää raskaudesta kertomista vähän myöhemmälle, mutta on niin hirmuisen vaikea olla kertomatta jos jonkun ystän kasvotusten tapaa. Niinpä uutinen on pikkuhiljaa levinnyt aivan lähipiirissä. Toivottavasti kaikki menee nyt sitten hyvin:)

huurre

Vierailija
7/52 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Lähden nyt mukaan tähän ryhmään, vaikka pelkäänkin, ettei kaikki mene hyvin. Yritettiin lasta tuossa reilu vuosi, sitten tärppäsi mutta vasta ekassa ultrassa viikolla 12 selvisi, että vauvan alku oli kuollut viikolla 10. Nyt tuosta keskenmenosta on kolmisen kuukautta. Tammikuun alussa tein pari positiivista raskaustestiä, eli la olisi 9.9.2009. Vatsaa jomottaa ja selkää särkee jatkuvasti, mutta kun varasin neuvola-aikaa, niin sanoivat vaan että on normaalia siihen asti kunnes alkaa myös tulla verta. Pelottaa vaan, kun viimeksikään keskenmenosta ei tullut mitään oireita tai vuotoja, vaan havaittiin vasta ultrassa. Eli nyt täytyisi jännittää kuusi viikkoa ennen sitä ultraa. Onko teillä muilla ollut samoja oireita? Itselläni edellisessä raskaudessa oli kamalaa pahoinvointia, mutta nyt vain pientä etomista. Rintojankin särkee vain murto-osan siitä, mitä viimeksi. Voiko saman naisen raskauksissa oireet vaihdella? Haluaisin uskoa, että tämä raskaus ei mene kesken, koska en varmasti selviäisi toisesta pettymyksestä. En kuitenkaan viitsi tuuletella ennen sitä ekaa ultraa. Nyt yritän vain lepäillä ja syödä vitamiineja opiskelujen ja töiden ohella.

Nanuuk-85, rv 5+6

Vierailija
8/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehkä väärässä pinossa, sillä vasta epäilen olevani raskaana. Ehkä. En oikein jaksa uskoa, ja kuitenkin olen satavarma. Ei olisi ensimmäinen kerta. :) Lauantaina teen testin, jos siihen mennessä ei menkkoja kuulu.

Ajatukset seilaavat vauvassa ja kaikessa mahdollisessa. Jos nyt olen raskaana, niin odotan rumasti sanottuna vahinkolasta. Tilanne on vähän kummallinen, meillä oli yhden ainoan kerran suojaamatonta 4 päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Sanoin miehelleni, että ei ole vaaraa.. nyt vähän pelottaa, josko joudun tunnustamaan olleeni väärässä. Viikko tästä menkat alkoivatkin, tai niin luulin. Kuppiin tuli yhtenä yönä neljä tippaa vuotoa ja siihen se loppui. Kiinnittymisvuotoa? Muita oireita ei oikein ole, paitsi että menkat eivät ole alkaneet. Rinnat ovat ehkä aavistuksen arat.. tai ehkä kuvittelen. Eilen illalla yllättäen maistoin raudan maun suussani. Nukahtaminen on vaikeaa, mutta se on vaikeaa välillä muutenkin.

Sanoin, että tämä lapsi (jos sitä nyt edes on olemassa), on vahinko, sillä emme vielä yritä tulla raskaaksi. Tervetullut hän kyllä olisi, joskin jos saan lauantaina plussan niin olen varmasti aluksi järkyttynyt. Mutta jos nyt on niin, että ovikseni on lähes 2 viikkoa myöhässä ja juuri tuolloin sen ainoan kerran harrastamme suojaamatonta ja tästä yhdestä ensimmäisestä kerrasta saisi lapsi alkunsa, niin se ei sitten kyllä ole mikään vahinko, vaan "meant-to-be". :)

Kiitos kun sain purkaa tuntojani tänne. :) Jännittää lauantai, mutta aikaisemmin en uskalla testiä tehdä. Todennäköisesti saan kuitenkin negan.

Onnea kaikille teille plussanneille! Toivottavasti kaikilla menee kaikki hyvin loppuun asti. :)

t. Näktergal

Vierailija
9/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulleki tämä pinoilu-idea on ihan uus, mutta kai sen oppii tuntemaan...

Elikkä plussasin toissapäivänä, nyt olis kai rv 4+3 eli aika alussa ollaan. Mulla myös oireet lievempiä kuin ensimmäisestä, mutta aavistin olevani raskaana reilu viikko takaperin.

Rinnat tuntuu hiukan raskaammilta, maha on turvoksissa ja nivusissa pistelee hiukan. Lisäksi välillä tulee huimauskohtauksia.

Pikatiedot

Aikaisemmat raskaudet: 1 (tyttö 2004)

LA: 20.9. tai 21.9.

Synnytyssairaala: Oys

Vierailija
10/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olikin mukava löytö, varsinkin kun täällä lahden toisella puolella raskaana olo on aika itsenäistä aikaa.

Kävin eilen neuvolassa ja yllätyin miten erilailla raskausaikaa seurataan Ruotsin puolella. Täällä ajatellaan että raskaus on luonnollinen asia, ja esimerkiksi lääkärikäynteja ei ole lainkaan raskaudenaikana (terveyskeskukseen jos tulee ongelmia) ja vasta viikolla 16 otetaan "kirjoille" neuvolaan! Mitään ei siis tapahdu sitä ennen...ja np-ultraa ei löydy koko kaupungista, lähin paikka jossa saa on 300km etelään ja omalla kustannuksella, jos ei lääkäri katso tarpeelliseksi aikaisemmin (tai ole yli 35v). Rakenneultra onneksi tehdään vkolla 18. Jännittää, kun viime kerralla oli kaikennäköistä seurantaa...ja tuntui että oikein paapotaan ja välitetään :-)

Raskausoireet näkyy lähinnä naamassa, kukkii kuin pahimpina teinivuosina, lisäksi vähän väsyttää ja välillä kuvottava olo.

Hyviä vointeja kaikille,

Syysbebis, vko 6+5

Vierailija
11/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kivasti kasaantunut väkeä taas tänne :)

Ja kiitos A-J kun jaksoit tehdä esittelypinon, mukavasti näkee perusjuttuja muistakin siellä :) Mulle oli kyllä yllätys tuo erillisenäkin aloituksenaan laittamani juttu, että l.a onkin 7.9 eikä tarkasti laskemani 8.9, mutta tekevälle sattuu..eikä tuo nyt päivästä tai parista mene miksikään, nuo kolme lastakin on kaikki syntyneet kuka mitenkin pitkään la:n jälkeen, joten eiköhän tämäkin sitten mene pikemminkin yli kuin ali :D

Väsymys on aivan valtava, on kuin olisi horroksessa kaiken aikaa ja silmät painuu kiinni heti kun oikaisee mihin tahansa makuulle. Vähän jopa ärsyttää olla niin uuvuksissa ja haukotella illatkin jo kuudesta lähtien ja nukkua yöunilla jo yhdeksältä..Mutta tuttuahan tämä on edelliskerroilta jo. Mulla ei minkäänlaista pahoinvointia edelleenkään, ei edes hetkellistä kuvotusta, sympatiani kaikille joilla oksetusta on!! Ruokahimoja on alkanut tulla, tosin terveellisiä sellaisia, eli mässyttelen alvariinsa appelsiineja ja ananasta :D Vielä menee tovi ennenkuin ruokahalu alkaa lisääntyä jos samalla kaavalla menee mitä edellisetkin raskaudet, vasta tuossa rv.16 tienoilla joutui mutustella ylimääräisiä välipaloja. Hyvä olo toistaiseksi fyysisesti ja henkisesti, lukuunottamatta tota väsypuolta..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!

*helene 6+2*

Vierailija
12/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tänne kirjottelen kun olen nyt tehny jonkun 4 testiä viikon sisällä, ihan haamu viivasta alko ekalla kerralla eikä tää tämän aamuinenkaan niin kovin vahva ollut mutta selkeä viiva kuitenkin joten luulen olevani raskaana, jee!

Ikä: 27

eka raskaus (epäily)

helsinki on kotimme

laskettu aika olis kai:18.9

kerta en raskaudesta tai täsät sivuta pajon tiedä niin on ollu kiva lukee teidän muiden tuntemuksia. Itselläni ei kauheesti oo mikään muttunu olotilan suhteen,eilen krampas maha vähän illalla ja rinnat on ollu viimesen viikon aina välillä vähän arat. Mutta anyway, onnea teille kaikille ja minä jatkan näitten testien tekemistä joka toinen päivä josko tuo viiva vahvistuis edelleen.

Vierailija
13/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mitään kiittämistä *Helene26* ton esittelypinon aloittamisesta - oon jo tottunut tekeen niitä ;) Tosiaan, ko mulla on tytöt Kesäheinä 07 ja Elotähkä 08, niin oon tottunut pinoilija.

Ja mulla kans on päätänsä nostanut tajuton päänsärky ja etominen :/ Ei yhtään kivaa, ei! Ja ko noista ruokahimoista puhuitte, niin viime viikolla huomasin, että olin joka ruokaan tukkimassa Auraa ja valkosipulia. Mulla on vieläkin aivan outo fiilis tän raskauden kans, että nyt tää on taas totisinta totta. Tänään soitin neuvolaan ja sain ajan vika viikolle kuluvaa kuuta Ei tosiaan tiedetä, että millä viikoilla tää raskaus itseasiassa ees on, ko mun viimiset menkat oli 2.12 ja silti testit ennen eilistä ollu negaa. Eli menkkojen mukaan mulla ois viikot 6+1, mutta katellaan...

Nyt muihin hommiin - mukavia oloja kaikille :)

*AJ*

Vierailija
14/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIiva se on hailakkakin viiva, että kyllä sie raskaana olet :D

*AJ*

Vierailija
15/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne jonnekin jo pitkät pätkät kirjoittelinkin, mutta se ei ollut tämä pino ei! :)

Olen kaikissa aiemmissa raskaudessani (4kpl) kärsinyt siis pahoinvoinnista noin viikolle 16 asti. Vaiva on alkanut heti positiivisen testin tehtyäni. Nyt pahoinvointi on (ainakin vielä!) lievintä tähänastisista ja toivonkin sen pysyvän tällaisena..! Tämän olon kanssa vielä pärjäisin. Vielä olen pystynyt juomaan kahvia, eivätkä ruuat haise pahalle - nämä jutut tuttuja edellisistä odotuksista, eritoten alkuraskaudesta.

Olen jotenkin tavallista kärsimättömämpi ja väsyneempi ollut, aamulla ja illalla (ja joskus siinä välilläkin) palelee ja olen tuttu näky haahuilemassa ympäri taloa viltti hartioilla. Rinnat eivät ole arat sen kummemmin, mutta kasvaneet ja raskaat. Turvotusta on, koskapa farkut ja tutut lenkkihousut puristavat jonkin verran. Olen repinyt nyt plussan jälkeen joka ilta (eilinen jäi väliin ja sen jotenkin huomaa) lenkille - oli sää millainen hyvänsä! Ulkoilu kohentaa mieltä ja kuntoa. Ja on pahoinvoiville erityisesti suositeltavaa, vink vink!

Mielen ailahteluista huolimatta olen onnellinen tästä odotuksesta. Vaikka on jo viides, onnentunne on sama kuin ensimmäistä odottaessa. Sillä erotuksella, ettei enää niin jännitä ja on jotenkin varmempi olo. Tietää, että pärjää.

Onnea kaikille uusille plussanneille! Joku oli Kempeleestäkin..? Me muutimme tänne Päijät-Hämeeseen Kempeleestä vuosi sitten. Asuimme siellä tosin vain 7kk, kun myimme talomme naapuripaikkakunnalta ja lähin (tarpeeksi iso!) vuokra-asunto löytyi sitten Kempeleestä. Tykkäsin asua sielläkin.

Vointeja!

unnika 5+0 (kai)

Vierailija
16/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei kaikille!

Täällä ilmestyi haalea plussa predictorin testiin viime torstaina, ja plussa vahvistui vielä sunnuntaina tummaksi viivaksi apteekin omaan testiin. Meille siis tulee syyskuussa pikkukakkonen! Esikoistyttö täyttää juuri vuoden ja toiselle lapselle annettiin lupa tulla ja niinhän siinä kävi että samantien tärppäsi. Sinänsä uskomatonta koska vällyjen väliin päästiin yhden ainoan kerran joulukuussa peuhaamaan, ja sekin oli omasta mielestäni monta päivää ovulaation jälkeen... Pitikin sitten tehdä pariin kertaan testi ennenkuin uskoin :D

Iloinen yllätys oli kyllä. Nyt vaan toivotaan että pysyy pikkuinen kyydissä loppuun asti! Onnittelut kaikille muillekin plussanneille! :)

Vierailija
17/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä äskeiseen viestiin laittaa että viikkoja on nyt sitten kai n. 4+5

Vierailija
18/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uskaltauduin jo tänne teidän sekaan vaikka vasta maanantaina se plussa siihen tikkuun prätkähti mutta olen vaan niin onnellinen ettei meinaa nahoissaan pysyä! Toisaalta ei voi uskoa todeks ollenkaan, ehkä se tästä pikkuhiljaa rupeaa enemmän tuntumaan todelliselta...

Ei ole sitten ollut pienintäkään oiretta raskaudesta viellä, mutta kyllä niitä kerkee sitten tulemaan. Esikoisesta oli niin hirveä pahoinvointi, että sai olla pää pytyssä vähän väliä =)

Mag-gie: Kyllä soitin heti äidille ja isälle, siskoille ja muutamalle ystävälle mutta mies ei ole kertonut vielä kenellekkään ja ajateltiin nyt jonkun aikaa olla aika hissukseen kun pelottaa jos se sitten meneekin kesken...

Tässä menee varmaan hetken aikaa, että rupeaa kaikkia täällä muistamaan ja tuntemaan, mutta ei se mitään, onhan meillä pitkä taival yhdessä edessä =)

Niin ja raskausviikkoja nyt sitten on vissiinkin 4+2

Vierailija
19/52 |
14.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille syyskuisille :)

Minä myös testasin maanantaina plussan, tosin jo kp 45 tuolloin. Kierto ollut epäsäännöllinen, joten lasketusta ajasta ei tarkkaa tietoa.

Oireitakin on; hajut öklöttää, palelee 24/7 ja alavatsaa nipistelee. Nukuttaakin aikas hyvin. Pahoinvointia odotellessa...

Meillä on ennestään poika 04 ja tyttö 06 (täytti tänään 3vuotta!). Ekaa yritettiin pitkään, joten en oikein vielä usko tätä todeksi, kun tärppäs jo toisesta kierrosta.

Ultran varasin yksityiselle parin viikon päähän, jotta saan varmuutta laskettuun aikaan. Kuukautisista la olis 4.9 eli nyt rv 6+5, mut todellisuudessa tää on varmaan ainakin viikkoa aikaisemassa eli eiköhän syyskuun puoleen väliin mene la.

Me ei olla kerrottu vielä kellekään, eikä kerrota ennen sitä ultraa ellei joku suoraan arvaa. Ei olla juuri yrityksestäkään hiiskuttu, joten ei pelkoa arvailuista.

Tästä tämä odotus sitten alkaa, tarrasukkia matkaan kovasti kaikille :)

Vierailija
20/52 |
15.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on *Toukoaarrre* hieman sama homma, etten oikeeta la:a tiiä ennenko ultrataan, koska mullakin kierto vissiin venähti viimeksi viikolla, kahella. En halunnu siihen alkuraskauden ultraan, mutta nyt on mieli hieman muuttunut ja saatan kävästä yksityisellä. Menkoista se neuvolantäti kuiten laski näin alustavasti. Ja sun tyttärelläsi on hyvä syntymäpäivä 14.1., mulla meinaan kans - täytin vaan 30 vuotta enemmän, ko sun tyttösi :)

Ite oon kertonu vasta vanhemman tyttäreni kummille rtästä askaudesta, vaikka tekis huutaa kaikille siitä :) Ehkä oma äitini arvaa, koska soitin hälle tossa tovi sitten ja kyselin, että mikä ihme mulla on, ko menkat ei ala enkä oo testien mukaan raskaana. Äitini kun on terveydenhuolto-alalla töissä, nii osaa ynnätä. Sanoikin mulle, että jospa sie ootatkin neljättä. Ite vaan tuumasin, että ei voi olla mahollista, ko testit negaa.

Väsymys on nyt myös rantautunut tännekkin. Eilen oltiin kylästelemässä, nii haukottelin vaan koko ajan. Ja tänään aamulla oisin voinut nukkua vaikka ja kuinka kauan, mutta pakko oli nousta. Kello kun näytti jo puol 10.

Pitää mennä päivän askareisiin - heitän petivehkeet pihalla, ko pakkasta on -21, jee!

*AJ*