Kesäkeijut vk 3
Heippa kaikille
ajattelimpa tässä aloittaa uutta viikkoa. Tuli tänään käytyä neuvolassa aamulla ja eipähän tuolla mitään uutta ollut. Sf mitta oli huikeat 21..eli ylikäyrien mennää. No tuo tulee tasoittumaan. On kyllä huomannutkin että masu paisuu valtavasti. Ihmetteli vahvoja potkuja kun olivat jo niin selkeät..eli jalkapalloilija tulossa. Painokin oli nyt noussut lähtölukemiin että eiköhän tämä tästä.
Meevi kysyi hammaslääkäristä: minulta kysyttiin ekassa neuvolassa että tarviinko hammastarkastusta. Eli kannattaa soitella vaikka hammashoitolaan niin pääset jonon ohi. Raskauden aikana joillakin on hammasvaivoja. Työkaverinikin kertoi ettei ikinä aiemmin ollut reikiä hampaissa ja raskauden aikana niitä tuli kymmenen..johtuu kuulemma hormooneista.
Ruu muistaakseni kyseli esittelypinoa..juu sellainen on mutta taisi olla sivulla 6 jos en ihan väärin muista. Se olisi varmaan hyvä nostaa sieltä jotta ei ihan unohtuisi.
mukavaa viikonalkua!
t. Tr02 19+6
Kommentit (27)
enpä ole aikoihin kirjoitellut kun ei ole oikeen mitään ollutkaan... Tänään aamulla neuvolassa pitkästä aikaa, sydämen syke kuunneltiin ekan kerran ja lukemiksi tuli n. sataakuuttakymppiä, eli vahvasti näyttäisi siltä että kolmas tytöntylleröinen niiden mukaan olisi tulossa.. ainakin aiemmat tyttöraskaudet ovat niin menneet.
Liikkeet olen tuntenut jo parisen viikkoa, painoa ei ole tullut vielä yhtään, mutta vatsa on jo kasvanut näkyväksi..:) Eli kaikki siis ok..
Murhetta ja huolta on kuopuksen puolesta, huomenna menemme silmälääkäriin selvittämään valkoista läikkää mustuaisessa.. Toivon tosiaan ettei kyse ole tuon ikäisten (1,5v) yleisimmästä syövästä, retinoblastoomasta..Eli pahanlaatuisesta kasvaimesta silmässä.. Tulisi jo pian huominen, jotta saisin mielenrauhan, odottaminen on niin stressaavaa ja pelko pienen tulevaisuudesta niin hirveää..
Kuulemisiin ja hyviä vointeja!
Vendi09 ja rv 16+5
En ole pitkään aikaan täällä vieraillutkaan muuta kuin satunnaisesti lukemassa. Joskus muutama kuukausi sitten taisin pari kertaa kirjoitella. Tää toinen odotus on ollut aikas erilaista kuin ekan. Ekasta luin netistä ja lehdistä koko ajan kaikkia aiheeseen liittyviä juttuja ja muutenkin asia oli mielessä koko ajan. Nyt koko raskaus on tupannu usein vähän niinkuin unohtumaan. Ultrat on sitä tietty tehny konkreettisemmaks samoin kuin neuvolassa ekaa kertaa kuullut sydänäänet viime viikolla. No kai tää tällainen on aika normaalia kun kaikki ei oo niin uutta kuin esikoista odottaessa...En millään jaksais odottaa kesäkuuta ja vaavin syntymää:)
Meidän esikoistyttö on siis 3v, täytttää nyt keväällä neljä. Hän on pehepäivähoidossa ainakin toukokuun loppupuolelle jolloin multa loppuu luennot (olen opiskelija), ehkä hän jatkaa muutamana päivänä viikossa hoidossa kesäkuun puolellekin, ei olla vielä päätetty. Sitten saa hänkin jäädä kesälomalle eikä sitten syksyllä jatka enää hoidossa. Minäkin ajattelin syksyksi tuota kerhoa jota on aamupäivät kaksi kertaa viikossa.
Nyt täytyy mennä katsomaan jos jotain ruokaa laittais. Paljon jaksamista tulosten odottamiseen vendi09:lle!
Kiitos tr02 löysin esittelypinon ja lisäsin itseni sinne. Nyt pakko kysellä että olisko joku joka sen päivittäis sellaseks nopeemmin luettavaks, mä oon aika onneton tollasissa joten en edes yritä.
Meillä oli neuvola eilen ja kuunneltiin syndänäänet, kuuluivat hyvin ja olivat 150 luokkaa. sf-mitta mulla oli 17 joten samoissa mennään kun tytönkin kanssa, ainakin vielä.
Meillä on uus neuvolantäti (ihan mukava mutta ottaisin vanhan takas), mulla oli noussut paino jonkun vähän reilu 300g/viikko ja se oli sitä mieltä että ei ennen puoltaväliä painon pitäis nousta. Mielenkiinnolla odottelen että rupeeko natkuttaan tosta painonnoususta enemmänkin, sit kyllä rupee ärsyttään.
Joko vendi09 sai tietää mistä johtuu silmän valkoinen piste? Toivottavasti ei mitään vakavaa!
tinky kyseli töissä olosta. Meillä täyttää tyttö ensiviikolla 1vee ja hänen kanssaan kotona olen, en ole vielä varmaksi lyönyt ajatusta mutta ajattelin että hän voisi myös mennä jonnekkin kerhoon tms. sitten syksyllä, en tosin yhtään tiedä kuinka täällä meillä niitä järjestetään.
Saako udella että missäpäin asutte?
Nyt täytynee mennä puuhaamaan taas jotain, tuntuu että koko kämppä räjähtää ja äiti vaan surffailee netissä =)
Ruu rv 18+5
Oli pakko tulla kommentoimaan tuota Ruun painonnousujuttua kun mä taas olin viime viikolla neuvolassa ja mun paino taas on laskenu n. 150g viikossa niin mun terkka oli huolissaan kun painon olis pitänyt nyt jo nousta (silloin rv 17+1). :) Eli vähän erilainen suhtautuminen... ite en oo laskusta ollu huolissani kun raskauden aikana oon lähes lopettanu karkkien syönnin kun ei vaan ole tehny mieli (normaalisti syön karkkia ihan liikaa) ja muutenkin on pitäny syödä ihan pieniä annoksia (mutta usein) ettei oo tullu huono olo. Ja kun tuota ylimääräistä on tullu viime vuosina sellanen viidestä kymmeneen kiloon...painan nyt saman verran kuin odottaessani esikoista ihan viimeisilläni:)
Aika kumma muuten että multa ei oo vielä otettu sf-mittaa...mistäköhän johtuu.
Ja niin me asustellaan Satakunnassa...
Hippiainen rv 17+6 kai
kyllä nuo neuvolan tädit saa mielen välillä horjumaan.. tuohan on ihan normaalia että paino nousee. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Itsekin kuulun nyt tässä raskaudessa näihin joille ei paino nouse. Sama "tauti" kuin hippiäisellä ettei karkki maistu. Nyt alkaa makeakin maistumaan mutta päätin olla ilman karkkia. Suurkuluttajana tiedän että sitten syöminen taas repee käsistä. Edellisessä raskaudessa taas söin ihan hulluna ja painoa tuli noin 15kg. Uskon kyllä että nyt kun 20 viikkoa tulee täyteen ja vaavi alkaa kasvamaan enemmän kokoa niin paino alkaa nousemaan.
Hippiäinen: minulla esikoisesta aloitettiin sf-mitan otto vasta viikolla 22 ja nyt oli 19 ja risat. Asuimme silloin eri paikkakunnalla joten tästä varmaan johtuu ja varmaan on paljon terveydenhoitajastakin kiinni. Milloin sinulla on seuraava käynti? Minullakin otettiin ensimmäinen mitta nyt 19+6 viikolla.
Täytyy vaan olla murehtimatta turhia.
t. Tr02 20+0
Täytyy tulla kommentoimaan taas tässä välissä... :P
Multa ei myöskään ole otettu kertaakaan sf mittaa, ja nyt on menossa viikko 21.
Tai ekassa ultrassa sanottiin, että mittaa oli sikiöllä 47mm, onko se sitten sama kuin tuo sf mitta? Emmie ummarra noista ku oon ekakertalainen.. :D
Rakenneultra oli eilen, ja lääkäri sano et mitat vastaa viikkoja, mutta ei sit kertonu niitä kuitenkaan. Paitsi pään mitan, ja reisiluun pituuden, mitkä katsotaan tuossa ultrassa.
Eikä paino ole vieläkään noussut ollenkaan..jepjep.. :|
-Meevi ja pikkuinen 20+1-
Jalat oli vauvelilla niin tiukasti ristissä jotta sukupuoli jäi todellakin veikkaukseksi -kätilö tosin sanoi että yleensä poijjaan vehkeet vilahtaa jossain kuvassa jos sellaiset on taimella ollakseen...uskoisimmeko että neljäs tyttö tulossa :-D
Painoarvio oli 350g, liikuskeli laiskasti ja rakenteet oli ok. Se mua jäi mietityttämään kun kätilö löysi päästä 2,5mm nesterakkulan -sanoi kyllä että noita kystia tulee ja menee ja kaikki on normaalia kun ei mitään muuta "oireita" mihinkään sairauteen löytynyt. Kutsui myös lääkärin katsomaan ja lääkäri sanoi oitis ettei syytä huoleen. Hän ei edes löytänyt koko kystaa... Onko kokemuksia vauvan kystista???? Kätilö sanoi että ultrattavilla masu-vauvoilla kystiä löytyy viikottain ja häviävät itestään, ovat harmittomia...uskonko...??? Olenko kenties miehen syövän takia taipuvainen hysteriaan...?
Liikkuuko teidän vauvat kuinka ahkerasti?
Meillä hillutaan aamulla anivarhain ja illalla unille mentäessä, päivisin harvoin toistaiseksi olen tuntenut mitään.
Mä oon pääasiassa kotona lasten kanssa, esikko on koulussa ja 4-vuotias ja 1,3 -vuotias ovat kotona. Käyn parina iltana viikossa töissä sillein että isä on silloin lapsukaisten kanssa. Ja samalla mallilla olen ajatellut jatkaa myös uuden tulokkaan synnyttyä. 4-vuotias käy kerhossa kerran viikossa ja isosiskonsa kera hän käy myös 4h-kerhossa. Ja koululainen käy ratsastustunneilla. Muutoin vakaata kotielämää :o)
Olen myös kovin kiinnostunut miten vendin lapsukaisen silmä-asian kanssa kävi! Toivomme parasta vaikka merkit huolestuttavilta kuulostavatkin ja odottelemme kuulumisia!!!!!!
Terkkusin tonttis ja papu 20+1
Niinpä niin, hammasta kävin rassauttamassa... Anneh ja ketkä muut sitä tarkastusaikaa nyt miettivät niin juttu lienee sillä tavalla, että raskaana olevalla on *oikeus* päästä raskausaikanaan hampaiden tarkastukseen julkiselle. Mitään muuta velvoitetta kunnalla ei ole (siis jos paikattavaa tms on, niin sit mennään normisti jonoon muiden kanssa). Mut mä en kakkoselta saanu edes sitä tarkastusaikaa... Asutaan Vantaalla ja kun olin kesäkuussa 07 pissannu tikkuun viivat, ni neuvolan jälkeen hetimiten soitin hammashoitoon... Ajan sain maaliskuulle 2008, jolloin mulla oli kaksviikkoinen vauva sylissä ja 1,5v taapero nilkoissa... Että käymättä jäi. Nyt oon juurihoidattanu itteäni yksityisellä (maksaa muuten oikeasti vaan pari kymppiä enemmän ko julkisilla Kela-korvausten jälkeen ja ajan saa!!!), enkä aio edes yrittää Vantaan kaupungilta aikaa.
Ja sit noista työkuvioista on ollu puhetta: Mä teen puolikasta yökön paikkaa sairaalassa, perhetyötä satunnaisen epäsäännöllisesti ja sit heittelen joskus keikkaa vanhalle osastolleni... En siis ole enää kotono, menin töihin osa-aikaisesti jo lokakuun alusta, vaikka edellinen mammaloma päätty vasta marraskuussa 2008 :) Mut pojat me hoidetaan vielä kotona (tarhapaikkaa on haettu osa-aikaisesti maaliskuun alusta), eli miehen kalenterin mukaan sovittelen nuo mun keikkatyöni, kunhan mies ensin sovittelee mun yövuorojeni mukaan omat työnsä... Mukava paletti :D Me kun asutaan 550km:n päässä suvuistamme, niin ei tarvi paljo apuja mummuilta huudella...
Mut toi hoitojuttu on mun päässä nyt sillä mallilla, et jos saadaan se 10pv/kk puolipäivähoito, ni pojat jatkais siinä kesällä/syksylläki... Ehkä. Toisaalta mulla on ajatuksena synnyttää polikliinisesti (en kerrassaan *jaksa* maata sairaalassa, se on mun osaltani kyllä nähty) ja toisaalta musta on kornia viedä lapset hoitoon ja olla ite kotona, mut olis se toisaalta iso apu... Meillä kun on kesällä kolme alle kolmivuotiasta, niin varmaan ne kymmenen päivää kuukaudesta vois ihan oikeasti olla sit niitä siivous- ja leipomispäiviä... Pitää vielä miettiä.
Ai nin, se sf-mitta... Mun käsityksen mukaan ei ainakaan alle rv18 hyödytä ottaa mittoja, koska sikiö on vielä niin pieni, ettei kohdun koko kerro asiassa vielä mitään merkittävää... Kukas se ei tienny, mikä sf-mitta on. Se on symfyysi-fundus-mitta, eli suomeksi häpyluunliitos-kohdunpohjamitta, jolla siis mitataan sikiön kasvua. Otetaan mittanauha ja mitataan sentit häpyluusta kohti napaa (ja sen ohi :D) kohdun korkeimpaan kohtaan. Pystyyköhän tästä ymmärtämään nyt yhtään mitään... :P
No mutta.
Loppuun vielä toive siitä, et jos Vendi voisit pian tulla kertomaan kuulumisia... Huolestuttaa aina nämä palstahiljaisuudet moisten uutisten jälkeen...
Luuk@ & Oiva 16+4
joku kysyi vauvan liikkeistä...minulla työaikana potkii aika oaljon kun teen istumatyötä ja yleensä röhnötän tässä työpöytää vasten niin taitaa kaveri joutua vähän ahtaalle ja näillä potkuilla tekee tilaa itselleen. Illalla kun käyn nukkumaan meno taas jatkuu. Eilen esikoisenikin tunsi potkuja ja oli aivan innoissaan.
Onneksi ensiviikolla on 4d ultra niin pääsee kurkkimaan millainen potkupalloilija sieltä tulee..
voi luuk@ ollaan siis kohtalotovereita näiden hampaiden suhteen. Minä rupesin jo lottoamaan jotta saan rahaa tekareihin. Tuntuu taas toisessa poskessa että jotain siellä on...ja epäilenkin hammasta joka paikattiin niin syvälle että hermonpäät tuli näkyviin. Nyt tänään olen menossa yksityiselle koska vihloo niin kovasti koko kalustoa että saavat laittaa vaikka jonkun lakan päälle jotta pystyisi ulkona olemaan.
Minusta tuo on hyvä idea että vie lapset hoitoon joinain päivinä, sillä lapsillekin on mukavaa kun saavat leikkiä ikäistensä kanssa välillä eikä aina kotona..ja toki täytyy itsellekin saada aikaa, muuten ei jaksa.
Itse olen kanssa muuten miettinyt tuota poliklinista synnytystä, koska viimeksi olin niin väsynyt kun kotiin tulin sairaalasta. Meillä oli 3-4 henkeä kokoajan samassa huoneessa ja jokaisen lapsethan söi tietysti eriaikaa. Öistä ei meinannut tulla mitään. Toki myös edellisen traumaattisen synnytyksen jälkeen olen vakavasti harkinnut myös sektiota...no onneksi tässä on vielä aikaa ja mielikin kerkee muuttumaan moneen otteeseen.
t. tr02 20+1
käympä minäkin tänne ilmoittautumassa.
koulua kun on intensiivisesti ei oikein repeä tänne blogittaa, ei sitten millään.
pakkanen taas kiristy, kiva! täälä onkin satanut vettä ja ollut oikein ankeaa, nyt jopa on jään päälle tullut lunta maahan ja voi käydä reipastelemassa ulkona kun ei tarvi pelätä että heti kumoon kaatuu..
ylihuomenna on itellä sitten puoliväli. eli 20+0. siistiltä tuntuu. ei kyllä ole vielä suuremmin ollut vaivoja, mitä nyt nuo liitokset mutta jokainenhan sen jo täällä tietää että mulla ne on ja piste:)
koulussa kun istuskelee ei oikein suoli pääse tekemään tehtäviään ja ummetus on se vaiva. eilen lopputunnit koulussa tuntu että ei kertsikka mä täälä pysty istumaan enää, mut silti istuin. puolikumaras sai kävellä ja eihän se suoli sit tyhjentyny ollenkaan. aamupalaksi söin tänää nelivetopuuroo ja oon muutenki juonu normia enempi vettä (juon kyl paljon muutenki mut nyt ihan killittäny) ja söin paljon salaattia ruoalla et jos vaikka se auttais. ikävää jos joutuu alkaa käyyttää sitä levolacia, siitä tahtoo tulla ilmavaivoja ja ei sekään niin kiva ole kun ajattelee täyttä tunkkaista luokkaa jossa yhellä ilmavaivoja.. B-)
mut kaikesta selvitään, onneksi ei ole vauvalla mtn hätää, ainakin liikkuuu hyvin ja potkut on jo ihan selvästi mahanpäällekin tuntuvia kun vaan osaa kohdistaa käden oikeaan aikaan oikeaan paikkaan :) eilen illalla oikein painoi pikkuinen itteä kohtua vasten ja mieskin tunsi sellaisen möykyn sielä joka liikkui ja sitten hävisi :x istumatyö tuo huomattavasti enemmän liikettä vauvaan entä kotona touhuaminen, jää pikkuinen vissiin jumiin sielä kun ite nojailee eteenpäin istuessa...
ensiviikkolla loppuviikosta ultra, siis rakenne sellainen. jännittää kun kysytään et kumpi on... mies toivoo poikaa ja minä tyttöä. viimisin on tyttö mutta olis niin kiva kokea se kun kasvaa kaksi samaa sukupuolta olevaa peräkkäin. ja meillä tytöt on helpompia kasvattaa :) mutta kummatkin yhtä rakkaita ja saas nähdä kumman toive/veikkaus lyö läpi :P sehän on hauskaa vääntää kättä miehenkaa asiasta :)
sf-mittaa ei ole minullakaan mitattu. helmikuun alusta on sitten neuvola et jos ne sielä mittais. ultrassahan nyt ´saa selville et onko tulossa 3.5 vaiko 4.5 kilonen. vaik mulla vauvat kyl kasvaa vasta loppuviikoista KUNNOLLA! rakenneultrassa on kokoarvio syntymishetkellä reilu 3kiloisia täysiaikasena. ainapa on ollut isompia..reilusti.
tämmöstäpä tänne.. käyn taas kertomassa kuulumisia.
/catry 19+5 (kohta paukkuu viikot)
Kävimme nuorikon kanssa siis silmäpolilla, selvisi että hänellä on kaihi... Siis kyllä, 1,5 vuotiaalla kaihi.. Aina luullu, et se on ns. "mummotauti", mutta kuulemma ei lainkaan harvinaista lapsillakaan.. Seurataan puolen vuoden välein näön kehittymistä. Tällä hetkellä näkö on vielä hyvä. Voi olla ettei tarvii mitään tehdä, mutta jos esim. näkö heikkenee tai jotain, niin varmaan leikataan.. Mutta mitäpä tässä vielä "sairastelemaan tulevia tauteja". Luojalle silti kiitos että se oli "vain" kaihi...Ehdin jo pelätä pahinta.
-Vendi09
Onpas ollut mun osalta kovin hiljainen viikko...töitä ollut paljon ja illat oon ollut kuoleman väsynyt! :( Nukahtanut jo klo.20-21....
Eli tänne kuuluu väsymyksen keskeltä ihan hyvää!! Muutamia kipeitä supistuksia on tullut nyt kun oon tän viikon tehnyt vähän erilaista työtä kun normaalisti...Nopeesti ovat menneet ohi, mutta kuitenkin.
Pieniä hentoja liikkeitä tuntuu aina välillä, mutta ei vielä kunnon potkuja tai sellasia tunnu...
On ollut kiva lueskella taas teidän kaikkien kuulumisia ja erityisesti Vendi09:n kuulumiset olivat erittäin odotettuja...onneksi tosissaan oli "vain" kaihi!!
Mukavaa torstaita!!
Anneh ja pikkunen 16+4
Ihanaa, että vendin uutiset olivat helpottavia. Kaihi varmasti saadaan sitten hoidettua, kun tulee ajankohtaiseksi.
Ruu kyseli asumispaikasta, eli Saksassa asutaan. Olen ajatellut täällä myös synnyttää, sillä muuten pitäisi tulla Suomeen jo niin ajoissa odottelemaan.
Liikkeitä tuntuu nyt jo useammin, ja tunsin jo kerran potkun kädellänikin. Nivussäryt vaivaavat ja nuo iki-ihanat suonikohjut..
tinky 18+
Nyt sain pitkästä aikaa kirjoitettua... varmaan viimeksi olen jotain kirjoittanut joskus marraskuussa!
Ei ole oikeastaan ollut mitään erityisiä kuulumisia, mutta ajattelin kuitenkin nyt ilmoittaa että olen edelleen mukana :). Joulukuun alussa kävin ultrassa, silloin viikkoja oli 10 + jotain. Laskettu aika siirtyi jälleen (jo toisen kerran tässä raskaudessa) ja on nyt 24.6.2009. Meidän vauva tosin syntyy sektiolla kuten edellisetkin, joten voi hyvin olla syntynyt jo ennen kesäkuun puoliväliä.
Masu on kasvanut ja on mielestäni aivan valtava! Mammahousuilla ollaan menty jo viikosta 12 saakka. Edellisessä raskaudessa tosin siirryin mammahousuihin jo rv 9. Potkut, tai siis hipaisut olen tuntenut jo reilun parin viikon ajan. Nyt ovat viime päivinä olleet jo selvempiä ja tuntuvat vatsan päältä käteenkin.
Oli hauska tapaus kun 1,5 vuotiaalle kuopukselle koetin selittää, että äidin masussa on vauva. Poika katsoi minua ja sanoi "namnam". Luuli reppana että äiti on syönyt sen vauvan ja se on siksi masussa...voi näitä pikkuihmisiä :)!
Nyt vain opintoja lopettelen tässä kotiäitiyden rinnalla ja odotan innokkaana rakenneultraa, joka on tosin vasta 10.2. ja silloin jo menossa rv 21. Ei saanut aiemmin aikaa :(. Sitten ehkä selviää onko meillä pian neljäs poika vai onko tyttö tulossa (niin kuin isä uskoo..). Aiotteko muut kysyä sukupuolta? Kertooko ultraajat mielellään kaikilla paikkakunnilla, jos vanhemmat kysyvät? Me kysyttiin viimeksi ihan siinä ultran loppuvaiheessa, koska tärkeintä kuitenkin on ensin tutkia ne rakenteet ja todeta niiden olevan ok. Sukupuolihan on sivuseikka, mutta me uteliaat tietysti haluttiin sitä kysyä :). Ja ultraaja sanoi edellisessä raskaudessa, että ihme kun ette ole itse huomanneet, koska kaveri esittelee niin innokkaasti vehkeitään että niitä on vaikea olla huomaamatta. Ei osattu itse kai katsoa oikeaa kohtaa...
Se vielä täytyy mainita, että ennen joulua vihdoin loppui tuon kuopuksen imetys, ihanaa! Tavallaan myös haikeaa, mutta kyllä se nyt oli aikakin lopettaa.
Eipä sitten muuta kuin nautitaan näistä keskiraskauden helpoista viikoista (jotka kuluu kyllä ihan salamavauhtia!) ja katse kohti kesäkuuta 2009!
tammiterveisin
myy09 ja pieni rv 17+1
Heips!
Minäkin yritän päästä lueskelemaan teidän kuulumisia. Mulle on iskenyt joku kamala flunssatauti, aivan hirveä olo ollut monta päivää. Nyt alkaa olla onneksi vähän parempi olo kuin esim. viikonloppuna joten ehkä se tästä.
Vauvan liikkeet tuntuu päivittäin. On selkeästi voimistuneet, tuntuvat aina silloin tällöin. Eivät vielä tunnu käteen asti mutta jospa pian mieskin pääsee kokeilemaan. :) Viikkoja 18+2.
Siellä kyseltiin, että miten noista sukupuolista on kerrottu rakenneultrassa..noh, meidän tapauksessa kävi näin. Minä ja mieheni: "Näkyisköhän siinä sukupuoli, että tietäisi kumpi on tulossa?" Ultraaja: "Näkyyhän se". Ja siinä se!! :D Ei sanonut sitä sitten kuitenkaan. Olenkin kuullut kauhutarinoita, että kaikki lääkärit eivät suostu kertomaan sitä jostain omasta syystään! Vähän petyttiin miehen kanssa, MUTTA on ultra taas kymmenen viikon päästä uudestaan, kun mulla pitää tarkkaan seurata sikiön kasvua, että kasvaa kunnolla. Se on sitte 23. maaliskuuta muistaakseni... :) Sitten pakotan sen kertomaan! Halutaan tietää ihan tosissaan kun niin ollaan alusta asti päätetty, että voidaan sitten ostaa tytölle mekko tai pojalle joku kovispaita tmv... :D Vähän vois päättää sitten myös tuota lastenhuoneen teemaa.
Olo täällä on ainakin ihan jeppis, potkuja tuntuu monesti päivässä, iltaisin useimmiten tuntuu kädelläkin. Sen oon huomannut ainakin, että jos stressaa tai jännittää niin tulee takuuvarma potku mahaan! :D
Paino ei vieläkään ole noussut, mutta empä sitä enää odottelekaan, se ei kuulemma kaikilla nouse.
Nyt kauppaan! :)
Hyviä vointeja kaikille ja pistäkäähän kunnolla päälle kun lähdette tonne viimaan!
-Meevi ja pikkuinen 20+4-
Ilmoittauduin juuri kesäkeijuihin ja ajattelin vihdoin myös kirjoitella jotakin. Olen kyllä käynyt lukemassa viestejä lähes päivittäin, joten tuttua porukkaa ONNEA KAIKILLE MEILLE!
Kolmatta odotellaan (la 9.6.) ja kävimme eilen rakenneultrassa. Muuten kaikki oli ok, mutta sydämen verisuonet eivät vielä näkyneet kunnolla, joten ne ultrataan kolmen viikon kuluttu. Olisi tietysti ollut kiva, jos kaikki olisi selvinnyt kerralla, mutta näillä mennään nyt. En osaa olla asiasta kovin huolissani, koska lääkärikään ei ollut (ei ainakaan sitä näyttänyt). Sanoi, että mahdollisesti vatsanpeitteiden (joita on) takia niin pienet yksityiskohdat eivät näy vielä, viikkoja oli eilen 19+3. Onkohan kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia? Sydän sykki ja kammiot näkyivät eli sen puoleen kaikki ok.
Sukupuolesta joku kyseli. Eli meillä lääkäri on rakenneultran kohdalla kysynyt haluammeko tietää sukupuolen. Me ollaan aina haluttu ja poikien kohdalla näkyi kyllä selvästi kumpaa odotellaan. Kaksi vanhempaa siis poikia. Nyt ei vehkeitä näkynyt, joten lääkäri veikkaili tyttöä, tosin aivan varma ei asiasta uskaltanut olla. Tiedän, että meidän sairaalassa on myös lääkäreitä, jotka eivät sukupuolta kerro. Liekö joskus mennyt pieleen...
Mukavaa viikonloppua!
jara69+sulo
on kiva kun tulee uusia kesäkuisia mukaan. Täällä on ollut aikas hiljaista, mutta toivottavasti kaikki innostuvat kirjoittelemaan kuulumisia.
Mietin tuossa kanssa (kun joku mainitsi esittelylistan "siivouksesta") niin että ompa esittelylistalla porukkaa paljon mutta monikaan ei ole tänne vähään aikaan kirjoitellut. Olisi mukava kuulla mitä kenellekin kuuluu.
mukavaa viikonloppua kaikille. nyt lähsen firman porukan kanssa keilaamaan...toivottavasti ei satu mitään...
Oma raskaus on sujunut nyt viime viikot aika huomaamattomasti. Tunnen jopa huonoa omaatuntoa siitä, että en ole niin keskittynyt tähän raskauteen kuin olin edellisellä kerralla. Tuntuu myös hassulta, että pian ollaan puolivälissä, kun tuntuu että vastahan tämä alkoi. Ja kun alku oli hankalaa (tai huonovointisuutta ja panikointia :) ) niin nyt tosiaan tuntuu, että aikaahan on vaikka miten paljon.
Särkyjä on jonkun verran, riippuen päivästä. Flunssakierteessä meneillään kolmas tauti putkeen, jospa nyt jo pian hellittäis. Tylsää, kun on koko ajan kurkku kipeenä ja nenäliina kourassa.
Toisen tai useamman lapsen odottajista, oletteko kotona vielä vai jo töissä? Ja jääkö/meneekö esikoinen hoitoon kun vauva tulee? Minä olen kotona vielä esikoisen kanssa johtuen lähinnä siitä että asumme ulkomailla. Jos olisimme vielä Suomessa, niin olisin mennyt töihin jo syksyllä, kun esikoinen oli 1.5 v. Ja haluaisin saada esikoisen puolipäivähoitoon 2-3 kert viikossa ensi syksynä. Ehkä johonkin kerhoon jo keväällä (kolme tuntia kerhoa kerrallaan 2 krt vko), mutta se on vielä auki. Nyt on hoidossa pari krt viikossa jumppasalin lastenhoidossa aamupäivisin, ja tykkää käydä siellä + äitikin tykkää. Senkin takia olisi kiva taas tervehtyä...
Hyvää alkavaa viikkoa!
tinky 17+6