Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Syyskuisten viikko 3*

12.01.2009 |

Aloitetaas uusi pino uudelle viikolle :D

Olisko halukasta tekemään syyskuisten esittelypinoa? Ja nimiehdotuksia syyskuisille, vai pysytäänkö ihan vaan syyskuisina loppuun saakka? Mulla ei kummempia oireiluja vieläkään, rinnat vaan on alkaneet jo kasvaa, alkaa tuo A-kuppi olla pian tiukka, mukava saada rinnat edes raskausaikoina :D Nukahtamisvaikeuksia ei mulla ole, nukahdan liki heti kun pään painaa tyynyyn ja lisäksi useimpina päivinä oon nukkunut tunnin-puolentoista päikkärit kun mies tulee töistä kotiin. Onko muilla tullut sellaista "voimattomuutta" tai heikotusta? Välillä kun tuntuu että jalat menee ihan hyytelöksi ja on istahdettava hetkeksi ja välillä huimaa niin että hetkeksi sumenee silmissä (ja tuntuu kuin pulssi laskisi hetkeksi tosi matalaksi). Muistelen kyllä että se on ihan normaalia, kumma miten vähän muistaa kuopuksen odotuksesta vaikka siitäkin vasta nelisen vuotta aikaa.. Mutta fiilis on ihanan harmoninen ja tyyni, tämä onkin ihaninta raskauksissa tämä mielen tyyneys, lukuunottamatta tuota km-pelkoa :(

Tervetuloa uusille ja tietysti "vanhoille" !!

*helene 6+0*

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa viestejä tullut paljon kun en ole ehtinyt moneen päivään niitä tänne lukemaan. Neuvola aika tilattu helmikuun alkuun ja vajaan parin viikon päästä menen yksityiselle ultraan katsomaan näkyykö masussa ketään.

Mä odotan kolmatta ja ensimmäinen (poika) lapsi syntyi rv 38+3 ja toinen (tyttö) 38+2 eli molemmat hieman etuajassa, mutta molemmat ovat olleet hyvän kokoisia. Tytön synnytys oli vauhdikas ja vaikka olin jo valmiiksi sairaalassa niin silti kaikki tapahtui tosi nopeasti... Nyt täyttyy varmaan lähteä ensimmäisestä supistuksesta sairaalaan jos meinaa ehtiä.

Olen uudelle paikkakunnalla joten en vielä tiedä mitkä käytännöt täällä on.

Oireita on palelu, rintojen kasvu ja kipeys sekä aamuisin hampaiden pesu on mahdotonta yökkäämisen takia. En ole kuitenkaan oksentanut vielä enkä myöskään aikaisemmissa raskauksissa.

Vierailija
42/52 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla tunnunstin miehelle raskausepäilyni. Sanoin, että aamulla testaan.

Aamulla heräsin siihen, että maha oli kipeä. Menin vessaan, jännitti päästä tekemään testiä. Testi jäi kuitenkin tekemättä, kun pönttö tuli punaiseksi verestä saman tien kun istuin alas. Menin takaisin sänkyyn ja ilmoitin miehelle, että jos olinkin raskaana niin en ole enää... Mies ei sanonut mitään, halasi vain.

Nyt en tiedä onko tämä keskenmeno vai tavalliset myöhästyneet menkat. Maha on tosi kipeä ja verta vuotaa runsaasti, mikä ei sinänsä ole aivan tavatonta minulle muutenkaan. Ehkä vain kuvittelin kaikki oireet ja se kiinnittymisvuotokin oli jotain muuta. Surettaa, vaikka toisaalta tämä on helpotus. Tietämättömyys lisää tuskaa kuitenkin.. olisinpa tehnyt testin aikaisemmin ja saanut sitten vaikka sen negan. Silloin olisi helpompaa.

Toivon teille kaikille muille suojelusenkeleitä ja siunausta! Kiitos, että sain kirjoitella tänne.

t. Näktergal

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Änkeröinen: Mitä lääkkeitä söit migreenin estoon? Minulla ollut myös estolääkitys migreeniin ja ennen tätä raskautta lopetin ne jo reilusti ennen plussaamista ihan muista syistä, mutta alkaessani odottamaan ekaa niin lopetin kun sain plussan. Ihan terve poika meille ainakin tuli ;)

Meidän esikoispoikamme syntyi 39+5 vesienmenolla alkaen, kokoa pojalla oli 2900g ja 52cm.

Väsymys vaivaa hiukan ja pinna on selvästi hyvin tiukalla. Esikon odotuksesta en noita vaivoja pahemmin muista mutta oli se aika ehkä muutenkin hiukan helpompaa kun ei tarvinnut huolehtia kuin omasta olostaa. :) Oireista selkein on tällä hetkellä rintojen arkuus. Pelkäänkin että jos rinnoista tulee yhtä kipeät kun ensimmäisellä kerralla niin kuinka sitä uskaltaa tuota poikaa päästää lähelleen telmimään, oli sen varran kipeät viimeksi kyllä...

Meillä poika täällä puhuu kovasti että "meille tulee vauva kohta" vaikka asiasta ei todellakaan ole hänelle mitään puhuttu. Kertoi kyllä jo noin kuukausi sitten tarhassa että meille on vauva tulossa. :D

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
44/52 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin migreeniiin Verpamil 80mg x 3. Se lopetettiin heti plussan saatuani, joten uskon ettei ole ehtinyt tulla vahinkoa. Mutta aina sitä mietti ja näköjään mies miettii vielä enemmän...

Hyvä että muillakin on pinna kireällä, itse huomasin vasta eilen hermostuvani pienestäkin lapsille. Minulla on -01 ja -02 syntyneet lapset. Esikoinen syntyi lapsivesien menolla vkolla 37 ja kuopus tasan laskettuna päivänä nopeasti, mutta alle 2,5kg raskausmyrkytyksen vuoksi.

Vierailija
45/52 |
17.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolakäynti onnellisesti takana ja kunnalliseen ultraan jo kahden viikon kuluttua.Muuten meillä on ainoastaan np ja rakenneultra,mutta mulla on niin epäselvä tilanne et parempi mennä tarkastaan.

Täällä ollaan oltu kauheessa taudissa keskiviikosta saakka.Ensin 40asteen kuume ja flunssa ja sitte huimaukset ja pahaolo,koskahan tää loppus...tarvii varmaan mennä ens viikon alussa taas lääkäriin.varmaan kohta on muutkin perheenjäsenet sairaana=(

Eka neuvola oli siis torstaina.Hb oli 118,mikä on mulle ihan normaali.Aloin kuitenkin jo syömään rautaa varanvuoksi.Verenpaine oli jotain 130/80 eli aikas normaali mulle.Muuten vaan juteltiin edellisistä raskauksista ja synnytyksistä.Ei oikeestaan mitää uutta..ainoostaan se et tuberkuloosirokotusta ei enää anneta kuin riskiryhmille

Nyt varmaan pitää lopetella ettei ylläpito ala herjaamaan liian pitkästä sepustuksesta

niin nimivaihtoehdoista paras oli Syksynsydän SYKSYNSYDÄMET

Vierailija
46/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita kaikille!! Ihana nukuttu viikonloppu pian takana, unta oon vedellyt vuorokaudessa n.14 tuntia ja siltikin ramaisee kovasti :|

Minusta parhain nimi meille olisi SYYSKUUN SYDÄMET, kuvastaisi aika hyvin sitä rakkauden määrää mikä on jo syttynyt näitä pieniä alkujamme kohtaan :D

Minulla alkoi kuntoilukielto, vanha nilkan rasitusvamma äityi jo puolessavälissä viikkoa, silti tein normaalin kuntoilun vielä torstaina ja siitä asti olenkin kärsinyt kamalista nilkkasäryistä, ojentaa ei voi nilkkaa lainkaan ja levossakin se repivästi särkee. Ei kiva, on niin tottunut kuntoilemaan että on yhtä tuskaa olla paikallaan vaan, jalattomana kun aika vaikea saada kunnon kuntoilua tehtyä :(

Ensi viikolla ajattelin käväistä neuvolassa aikaa varaamassa, helpompi käydä kuin soittaa kun kokemuksen mukaan sen tunnin ajanvarausajan puitteissa ei saa ketään kiinni neuvolasta, varattua piippaa koko ajan. Josko helmikuun alkuun saisi sit ajan, samallahan varaavat neuvolan kautta np-ultran joten ajoissa tietää senkin, toivottavasti menee yli lasten talviloman ettei tarvitsisi paljastaa lapsille raskautta vielä. Luulen että tuo esikoinen jotain epäileekin jo, on kysellyt hassuja vauvanodotuksesta ja silmäileekin vatsaani aika paljon, sitä en sitten tiedä mistä sen tietäisi :D

Mulla nuo kolme synnytystä on olleet näin:

-40+5 (3480g)

-40+0 (3870g)

-42+0 (3380g)

Ekasta oli epäsäännöllisiä ja kivuliaita suppareita 5vrk ennen syntymää, synnytyspäivänä sain lopulta oksitosiinitiputuksen jotta saatiin supparit aivan kohdilleen. Kakkosesta alkoi lievät supparit synnytyspäivän aamuna ja illalla mentiin sairaalaan niin meni vain n.2 tuntia kun vauva syntyi (oli helpoin mahdollinen synnytys kaikin puolin), kolmas oli hankalin, lapsivettä tihkui 2vrk ja lopulta rv.42+0 toisessa yliaikatarkastuksessa sisätutkimuksessa vedet ryöpsähti pöydälle, mutta suppareita ei tullut millään, lopulta sinä iltana laittoi oksitosiinitipan (jota kartoin viimeiseen saakka) joka taasen aiheutti vauvan sydänäänten heikkenemisen niin että lopulta kiidätettiin hätäsektioon (arvion mukaan olisi mennyt vain puolisen tuntia että olisin voinut synnyttää normaalisti, mutta kun kiire tuli niin piti saada vauva nopsaan ulos). Mutta tyynellä mielin menen tätä neljättä silti synnyttämään aikanaan, osaavaa porukkaahan synnäreillä on. Toivon kyllä kovasti alatiesynnytystä tällä kertaa, eihän periaatteessa yksi sektio estä mitään.

Tulipas tekstiä :D Nyt valmistautumaan anopin synttäreille menemiseen, huomenna sitten uuteen viikkoon!!

*helene 6+6*

Vierailija
47/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koitan olla nopee, pullataikina nousemassa...

*Leijonaemo* oli jo käynyt ekassa ultrassa ja mukavat oli kuulumiset, jei!

*Mira79* Näin alkuvaiheessa sitä taitaa iskeä epätoivo, kun ei ole vielä varma, että onko tuolla masussa kaikki ok, mutta luulen, että raskaus sujuu siinä sivussa, kun on päivät niin täynnä ohjelmaa muitten lasten ansiosta. Ei varmasti tuu joka päivä ees aateltua raskautta, päinvastoin ko ensimmäisessä ja toisessa tuli ;) En voi sanoa olevani veteraani, mutta tuttua hommaa on tää...

*Näktergalille* pahoitteluni ja halaukset!

Ja toi *SYKSYN <3* ois muuten oikein osuva nimi meille eli aletaanko huomisesta lähtien jo kirjottamaan ko. otsikon alle? :) Kuka nyt kerkeääkään sitten huomenna pinon avaamaan...

Jokohan tuo taikina ois kohta noussut jo tarpeeksi?! Pitää mennä kattomaan ja leipoon pullat valmiiksi, on meinaan appiukko ja hänen vaimokkeensa tulossa käymään...

*AJ'

Vierailija
48/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika syntyi rv 41+2 ja painoa oli 3180 ja senttejä 50.

Toi syyskuun sydämet kuulosti ihan mukavalta nimeltä meille.

Täällä on pikkuhiljaa ruvennut väsymys ja palelu tekemään tuloaan, otin päivällä pienet nokoset sohvalla ja vaikka vaatteet oli päällä niin oli ihan hirveen kylmä..

Tänään illalla vois käpertyä sohvan nurkkaan viltin alle miehen kanssa ja katsella jonkun mukavan elokuvan =)

Mukavaa illan jatkoa kaikille!

Vierailija
49/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuudetta lasta odottava äippä Savosta. Aika yllätyksenä tämä odotus tuli, mutta onnellisina otamme vastaan : )

Meillä lapset syntyneet:

99 poika 39+5 3990g

01 poika 39+6 4530g

04 tyttö 39+3 4050g

06 poika 33+6 2430g

07 tyttö 32+1 1940g

Tämä raskaus menee varmasti pelätessä tuota keskosuutta. Ultria normiraskaudessa täällä np ja rakenne, mutta minulla tulee lisäultria loppuraskauteen kun olen noiden ennenaikaisten synnytysten vuoksi tehoseurannassa. Ensimmäistä neuvolaa en ole vielä varannut,.

Syksynlapsi rv 5+4 (?)

Vierailija
50/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerkesin itseni jo esittelypinoon laittaa...meille ei tulekaan vauvaa, taaskaan.

tein to positiivisen testin ja km alkoi varhain la aamuna.

parempaa onnea ja menestystä kaikille mammoille. mymmeli vajoaa synkkyyteen. miksi tämä ei vaan voi onnistua tämä elämä?

edellinen km oli joulukuun alussa ja loppui rv 8+4. nyt päästiin rv 6 asti.

Vierailija
51/52 |
18.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla käväseen täällä...

*Syksynlapselle* teretulemasta (menikö nimimerkki nyt aivan oikein) :) Saanko kysyä, että onko teillä löytynyt jotain syytä teän lasten keskosuuteen?

*Mymmelille* pahoitteluni ja kovasti jaksamista...Kaikella on tarkoituksensa, vaikka just nyt ei siltä tunnu yhtään - voimia!

Mulla on taas palannut toi etominen ja ällötys - yäk! Eli jääkaapille siis ;)

*AJ*

Vierailija
52/52 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmelille pahoittelut keskenmenosta :(

Amalia-Joel: Molemmissa raskauksissa on mennyt vedet tuntemattomasta syystä... Tai no tuntemattomasta ja tuntemattomasta, jälkimmäisessä sairastin vakavan infektion kolmisen viikkoa ennen vauvan syntymää, lääkärit epäilivät sen vaikuttaneen..

Tämä alkuraskaus on niin outoa aikaa.. Toisena päivänä etoo ja toisena ei tiedä mitään. Parempi näin, edellisessä kun voin erittäin pahoin kuukauden päivät, silloin suurperheen arjen pyörittäminen ei ollut helppoa. Nyt eletään normaalia arkea.

Mutta töihin on riennettävä, mukavaa alkanutta viikkoa!

Niin ja anteeksi etten jaksanut vielä uutta pinoa aloittaa vaikka viikko vaihtui ;)

Syksynlapsi