Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsit, kun sais kans vaavin jo syliin.. nyt rupee oleen NIIN p....a olo, selkä kipee ym. ym. Vaikka ei sais valittaa, mut nyt tuntuu ettei tästä tuu lasta eikä pas....kaan :/ ..kirjaimellisesti ;)

Tänään neuvolassa kaikki muuten ok, mut pissassa leukkarit plussalla, joten aamulla pitäis viiä pissanäyte.

Ei muuta kuin hyvää viikonalkua muille, voikaahan hyvin viimeiset hetket ja suppareita niitä toivoville toivottelen myös minä!! Ja mullekin niitä jo, kiitos.. mut hiljasta on monta viikkoo vie, huoh! (Sori valitus!)

Emmuli rv 37+5

Vierailija
22/177 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain nostamaan pinoa...

Minä olen yrittänyt olla laskematta päiviä la:han, mutta eipä tuo kovin hyvin onnistu. Saa nähdä jaksaako vaavi tosiaan olla masussa vielä monta viikkoa. Turvotusta on nyt viime päivinä ollut normaalia enemmän ja vauva painaa masussa eri tavalla kuin ennen.

Minäkin olen ihmetellyt, kun ns. synnytystapaultrassa kukaan ei puhunut mitään itse synnyttämisestä, ei esim. kysytty toiveita. Noh, kyllä se lääkäri tietysti toivotti tervetulleeksi synnyttämään. ;-) Ehkäpä ehdin kertoa sitten kun menen synnyttämään että mitä haluan ja miten. Kun olin supistusten vuoksi joulun aikaan polilla, niin tippaa laittavalle kätilölle sanoin, ettei mulla ennen ole ollut sellaista. Tämä vaan kysyi, että eikö sulla ollut ekassa synnytyksessä epiduraalia. Tuli vähän sellainen olo, että toivottavasti tämä synnäri ei ole mikään synnytysten takapajula. Siis viimeksi 10 vuotta sitten en saanut sitä jakkaraa, kun siinä "välilihan tukeminen on niin vaikeaa". No, kaipa se sitten on niin, mutta ajattelin kuitenkin pyytää sitä myös tällä kerralla, jos vaikka tärppäisi. :-) Myös minulla on tavoitteena luonnollinen synnytys tälläkin kertaa. Tästä oli puhetta jokin aika sitten.

Curious 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas vauvansa saaneille; UiMalle ja IirisKukalle! Olipa IirisKukan tytöllä tosiaan kokoa, mun esikoinen kun painoi 2400 g niin sulla oli tämä yli tuplaten :-)

*Mitä sairaalakassiin?* rupesin tässä pakkaamaan ja näin kolmannella kertaa, kun kaikki pitäis jo olla selvää, niin sitten yhtäkkiä pää lyö tyhjää enkä osaa pakata koko kassia :-) (laitoin nyt ainakin alusvaatteet, liivinsuojia, hammasvehkeet, rasvat, bebanthen, dödö, shampoot ja saippuat, korvatulpat ja silmälaput :-) pari lehteä) Sitten tietty kännykän ja kameran ja neuvolakortin kun h-hetki tulee. Vauvan ja omat kotiinlähtövaatteet mies saa tuoda myöhemmin.

Neuvolassa kävin eilen ja sf-mitta 31 cm, paino samoissa eli yhteensä 15 kg tullut tähän mennessä. Verenpaineet edelleen siellä 140/95 tasolla. Vauvan syketaso 130-140.

Vauvan sängyn petasin just äsken valmiiksi. Viime yönä supisteli kaksi tuntia 10 min välein. Voimakkaampia olivat kuin vain masun kovettuminen, mutta ei näillä vielä synnyttämään lähdetä. Kukas se niistä supistuksista kysyikään? Kyllä ne oikeat supparit sitten erottaa. Siinä vaiheessa kun alkaa hiki nousta pintaan ja rupeaa hengästyttämään ja tuntuu ettei voi oikein enää olla paikallaan, sitten aletaan olla jo lähempänä niitä oikeita, jotka kylläkin voimistuu siitä vielä vaan kokoajan loppua kohti. Itse olen ollut kaksi kertaa jo valmiina laitoksella ja siellä miettinyt siinä vaiheessa kun synnytyssaliin on siirrytty, että "nyt varmaan lähtisin kotoa sairaalaan", on tullut sellainen olo molemmilla kerroilla.

Kävin tänään kasvohoidossa ja hieronnassa, joku toinenkin oli "hemmotellut" itseään vielä näin viime hetkillä, kohta se oma aika on tosiaan kortilla kun on vaavissa niin kiinni sen imetyksen kanssa.

*Imetyksestä* minäkin sanoisin, että ei kannata tehdä mitään lukkoon lyötyjä suunnitelmia sen suhteen. Mutta helpommalla kyllä pääsee imettämällä JOS se sujuu! Ainahan se ei suju ongelmitta ja silloin voi mennä homma turhan hankalaksikin. Mutta yrittää kannattaa kyllä ja tosiaan se maidonnousu voi tehdä aika kipeää, *rintapumpun* varaisin jo kotiin valmiiksi kotiipaluuta varten ja tutustuisin siihen etukäteen. Mulla ainakin se on ollut molemmilla kerroilla tuiki tarpeellinen kapistus. Esikoisesta olin tosi kipeä maidonnousun aikoihin ja kun vauva ei jaksanut rintoja tyhjentää, niin pumppaaminen oli ainoa keino helpottaa oloa. Joo ja minigrip-pusseihin minäkin olen sitä "elämän eliksiiriä" säilönyt ja pakastimeen pistänyt, ekoina viikkoina on tullut yli tarpeen ja sitten se onkin tasaantunut vauvan tarpeita vastaavaksi eikä ylimääräistä hirveesti ole tullut.

Mutta, eipä muuta kuin hyviä öitä kaikille ja toivotaan supistuksia niitä kaipaaville! Ajattelin vielä itse "nauttia" tästä raskaudesta loppuajan, tälle viikolle vielä kaikkea kivaa suunniteltu, joten ei tartte vielä syntyäkään. Ei yhtään vielä kyllästytä tämä odotus siis

T. Jaffa rv 37+2

Vierailija
24/177 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tanne katselemaan jos olisi taas tullut uusia vauvoja kun omaa tassa yha odotellaan. Mitaan uutta ei taida tanne kuulua, vasymys alkaa vaan olla niin kova etta kunnon unta kaipaan. Se minun SPD vaiva on nyt niin pahana varsinkin yolla etten yhtaan oikein voi olla pitkallani, ainoa paikka missa on tosi hyva istua ja olla on tyton tripp trapp tuoli ja siina ei kylla oikein voi nukkua!!

Jaksamisia odotuksen kanssa muillekin!

Charlie rv 39+4

Vierailija
25/177 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos vastanneille, nyt niitä supistuksia ei sitten ole kuulunutkaan kun niistä täältä utelin :P

Olo alkaa olemaan levoton, ja aika käy niiiiiiiiin piiiiitkäksi jo.

Lukenu kaikkia lehtiä, kirjoja tms. raskauden aikana ainakin kolme kertaa niin paljon ku koko elämäni aikana yhteensä. Alkaa infoa, faktaa ja hömppää tursuamaan jo päästä savuna ilmaan korvista..

onneksi telkkarista alkaa jotakin uusia sarjoja näin tammikuussa, ettei tartte lupaa maksaa pelkistä uusinnoista.

Nyt tää valittaja siirtyy syrjälleen, alkaa pakarat laulaa hoosiannaa täs jakkaralla. Toivottavasti tänä yönä uni tulis monen tammimamman koteihin että jaksetaa saattaa kaverit levänneinä tähän maailmaan :)

38+6 ( 50 minuutin päästä :P)

Vierailija
26/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä aamuna herännyt jo 04.15 ja en oo sit nukkunut sen jälkeen...menin nukkumaan klo 23 ja heräsin tosiaan 4.15 eli olen nukkunut sen mitä yleensä pätkissä ja eipä nukuta ollenkaan :). Ukko ihmetteli kun hääräsin keittiössä ja olin laittanut hänelle aamukahvin klo 5.

Tätä tää on mut ihanaa kun oon saanut rauhassa juoda aamukahvit ja olla koneella.... kohta sitä ei kuitenkaan ehdi istumaan koneella niin usein kun vauva syntyy :) Voih kun syntyisi jo.Pari päivää on ollut aika rauhallista suppareiden kohdalla, mutta eikö sanota että tyyntä ennen myrskyä.

(.) on koko ajan ihan kivi kova? onko muilla siis tuollainen kova pallo? Yskää on viellä vähäsen ja sattuu kun yskii niin tuonne ihan alas kohdun kiinnikkesiin. Muuten oikeestaan olo aika mainio ja energinen.

Meillä siis kaikki sukulaiset ja ystävät on aloittanut tuon että " koska, tuntuuko jo et syntyisi, eikö vielläkään"?? rumban ja se jo alkaa vähäsen ärsyttämään. Olen kyllä monelle sanonut et tulee sit ku on tullakseen ja et ilmoitan sit kyllä viestillä!Eipä onneks enään niin pitkä aika odoteltavissa :)

Voimia kaikille väsyneille ja raihnasille ja suppareita kaikille joita niitä kaipaa...

T:Aamuvirkku Lootuskukkanen ja Aada 39+1

Vierailija
27/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

*lootuskukkanen* täälläkin on masu kivikova pallo. Mulla terkka epäili, että lapsivettä olisi runsaasti. Tai ehkä mulla kolmen kuukauden kestosupistus päällä ja nyt se on tarttunut suhunkin :)

Rauhalliset aamut on ihania kyllä. Itsekin olen niistä nauttinut, kun uni ei ole aamuun asti riittänyt. Yhtälailla mun mies pitää mua sekopäänä ja on huolissaan että saanko nukuttua tarpeeksi.

Tänä aamuna taas limatulpan tulo jatkui.. eilen illalla oli rauhallisempaa sen kanssa, mutta nyt taas sitä tulee. Toivottavasti jotain tapahtuu ennen torstain äippäpolia. En oikeastaan jaksaisi joka aamu herätä siihen fiilikseen, että "eikö vieläkään mitään tapahtunut". Ei mulla kiire sinänsä ole, mutta en haluaisi käynnistykseen, vaan olisi kiva kun vaavi tulis itsekseen..

Meillä onneksi monet ovat jo lakanneet kyselemästä, että joko joko. Mä ilmoitin jo laskettuna aikana että voi mennä vielä parikin viikkoa ennen kuin mitään tietoa on ja mä stressaannun tuommoisesta hiillostamisesta. Ja kun kaikki varmasti saa viestin tai puhelun kun lapsi on maailmassa.

Jaksamisia meille odottajille ja ei ne siellä masuissa ikuisesti ole..

noffetus 41+3

Vierailija
28/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä supisteli oikein kunnolla ja hartaasti, sellainen 3-4 supistusta tunnissa ja säännöllisesti, mutta kun kuuden aikaan katsoin kelloa päätin etten kyllä tänään vielä jaksa lähteä kun on kaikki hommat vielä kesken :D ja niinpä vain ne rauhoittuivat. Tänään on sitten paljon tehtävää jos vaikka sitten täytyisi tässä lähipäivinä synnyttämään lähteä.....(epäilen kyllä suuresti)

Imetyksestä edelleen :D Minä olen auttanut maidon herumista mamma teellä, sitä kyllä saa juoda aika paljon, mutta apua siitä on ollut. Kannattaa kokeilla varsinkin jos juo teetä, ei se mitään kovin hyvää ole mutta kaikkeen tottuu ja voihan sitä lisätä sokeria tai hunajaa.

Muuten melko rauhallista. Tänään varmaan täytyisi ihan oikeasti katsoa tavaroita vähän kasaan ettei sitten tarvitse koko taloa etsiä.

Jaksamisia masuinenne

JB72 & KeKe 37...

29/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOhoo, mullakin supisteli yöllä! Heräsin siihen kun kuopus tuli itkemään sängyn viereen ja kävin muistaakseni vessassa. Kello löi neljä... sitten tajusin että supistaa tutusti alavatsalla, siis mullahan ei viimeksikään tuntuneet synnytyssupistukset muualla kuin just tuolla virtsarakon tietämillä ja siitä levisivät sitten sivuille ja selkään päin. No, aikansa sitä kesti ja sitten kuulostelin että tapahtuuko muuta, niin eikös niitä tullut ihan säännöllisesti sitten tunnin verran. Ajattelin etten raski miestä herättää, mutta kun tämä könysi vessaan viiden aikaan niin raportoin asiasta ja sitten meitä oli kaksi sängyssä pyörijää :) Mutta eivät ne kestäneet sitten kuitenkaan vaan laantuivat, viimein sain sitten unen päästäkin kiinni. Kävin kyllä läpi jo vaihtoehtoja, että kuka me soitetaan tänne kotiin lasten kanssa jos lähtö tulee... ja kummasti sitä kuitenkin ajatteli tuota lähintä sairaalaa vaikka mulla sitä kohtaan vähän vastenmielisyyttä onkin.

No, jospa se tästä viimein lähtisi käyntiin eikä tarvisi murehtia sitten tuota vauvan kokoakaan...

eikkuli 38+4

Vierailija
30/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava aina alottaa rutisemal mut emmä tiä mist muualtakaa piristyst hakisin ku yksin kökin viikot täälä...

Esikko on NIIIIIIIIIN hankala... emmä tiä onk sil joku kolmen vuoden kriisi menos, mut mul ainaki pia on. Muutenki masis tän möhkömäisyyden kans ja sit yks viä teke kaikkens hankaloittaakseen menoa entisestään. Itkettii taas molemmat ku hoitomatkal oltii. Nolo jotenki men sen tätin etee silmät punasina, no arvas se kuitenki et me oltii taas koiteltu rajoja. Mä alan oleen epätoivone... Vaiks kuin sovitaa et tän piirretyn jälkee lähetää tai syömise jälkee hammaspesu tai iha mitä vaa, ni kaikest pitää alkaa huutaa ja "emmää emmää". AAAARGH!!! Ja ne ei oo ees mitenkää poikkeavii rutiinei ku meil yleens tehää samaa tapaa kaikki aina...

Vali vali siis taas tänäänkin.

( . ) edelleen kivikovana lähes jatkuvasti. Siitä jo viime viikolla mainitsin mut ei tainnu muilla olla sillon viä. Supparei ei oo sen edellisyön jälkee kuulunu ku muutama laimee. Olo on jo inhottavan tukalan kamalan ällöttävä ja olen enempi ko valmis jo jakautumaan.

Mä taidan hipsii tonne suihkun alle mökisemää yksinäni, saa edes siä käydä rauhas ku ei oo nyt muita kotona. Reenaamine saa jäädä illemmal ni saa sit purettuu kaikki patoutumat siihen masiinaan...

Toivon kovasti parempaa päivää muille, älkääkä ny ottako tartuntaa täst mun mökötyksest.

Marlene möhömahoineen rv 37+4

Vierailija
31/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu on lähes koko ajan kivikova täälläkin, mut vauva punkee peppuunsakkin välistä niin kovaa tuosta kyljestä ulos että vatsa lienee kova senkin takia :) Ja kuten myös, suppariton ilta ja yö takana... eikä vatsakaan näytä kovin laskeutuneelta... Mutta onhan tässä vielä lähes viikko laskettuun aikaa.

Toivottelen kaikille mielenrauhaa odotteluun :)) Itse ajattelin tästä päivästä eteenpäin keksiä joka päivälle jotain *mieltä piristävää* . Tänään se on shoppailureissu kaupunkiin, huomenna kampaaja, seuraavaksi suklaapatukka ja hyvä elokuva jne... ja ihanaa on myös nautiskella hyvästä kirjasta kahvin ääressä! Nämä hetket voi olla kortilla kolmen lapsen äidillä jonkin ajan päästä.

Dazka 39+1

Vierailija
32/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla tänne kuulumisia laittamaan,kun nyt on mieli 100x kevyempi kuin viime viikolla!

Ensinnäkin eilisessä neuvolakontrollissa verenpaineet olivat onneksi palanneet normaaleiksi,perjantain kontrolleissa kun olivat vaan entistäkin korkeammat.Eli siis mun piti tarkkailla itseäni koko vkl,että onko jotain "omituisia" oireita,pitääkö lähteä päivystykseen...Ja sit eilen tuo sf mittakin oli sentin pienempi kuin edellisviikolla.

Tänään kuitenkin olin äippäpolilla ja ultrassa todettiin vauvan painoksi nyt n.3.3kg ja lapsivettä on runsaanlaisesti eli siitä siis tuo suuri sf-mittani johtuu.Lisäksi neuvolassa sanottiin,että vauvan pää on jo kovin alhaalla,mutta nyt kätilö taas tuumasi,ettei ole ollenkaan laskeutunut vielä.Eli olo on tukala,kylkiluut tuntuvat katkeavan kohta,kun vauva työntää peppuansa sinne koko ajan.Ja mähän olen vielä kaikenlisäksi lyhyt ihminen (158cm),eli mulla tosiaan loppuu tuo kasvutila kohta tolta vauvalta...

Mut hassuinta oli kuulla tänään,että kohdunkaula ei oo lyhentynyt ja sisäsuu edelleen kiinni,ulkosuu "auki",kuten kuulemma pitääkin olla.Ja voitteko uskoa,mähän oon ollut supistelujen takia s-lomalla jo rv-viikosta 26,eli EI SIIS OLE OLLUT MITÄÄN VAIKUTUSTA niillä supisteluilla!!

Lopuksi kätilö vielä totesi,että ei näyttäisi ihan nyt hetimiten olevan tää vauva syntymässä,mutta käski kyllä lähteä mielummiin liian aikaisin tulemaan sairaalaan kun odotella kovin pitkään,kuopushan syntyi 1h 20min:ssa....

Että tämmöisiä mukavampia uutisia tänne!!!Vielä kun ois saanut sen vauvan sukupuolen selville ultrassa,mutta oli jalat niin ristissä,ettei näkynyt...

Nyt keräilemään loput joulukoristeet laatikkoon,laatikko kellariin ja sitten vauvan korisänky paikoilleen!!Siinäpä puuhaa tälle päivälle!

T:kotiäityli + masukki rv 37+4

Vierailija
33/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä yksi ylihysteerinen mutsi, joka tarvis jeesiä ;)

Liikkeistä siis.. sunnuntaina tunsin selvästi pari tuntia kunnon liikkeitä putkeen ja sitten yölläkin tais tuntua, mutta eilinen ja viime yö sekä tämä päivä TOSI hiljaista. Tuntuu siis pientä pyllyn heilutusta, kun kunnolla tökkii, mut ihan erilaista kuin ennen.. ihmetyttää ja pelottaa!! Ja siis oon kunnolla yrittänyt tuota herätellä, mut ei.. ja yöllä oli tosi kipee vatsakin, edelleen hiukan..

Täytyy tehä tuon poitsun kanssa ruokaa ja syödä, sitten mennä pötköttään, niin jos se sit innostuis liikkuun.. ja jos ei niin koska kehtaan mennä äitipolille tarkistaan tilanteen?? Mua pelottaa nyt ihan järkyttävästi, että menetän tän.. itkettää :( Yölläkin sitä mietin, kun tää yleensä yöllä jonkun vessakäynnin yhteydessä potkii kunnolla, mut nyt ei kun pari hentoa liikettä yölläkin..

Sori valitukseni, mut nyt iski paniikki.. kait se kun kerkee tässä miettiin näitä kaikkia juttuja.. Ja oon muutenkin tämmönen herkkis, iik.

Sitten eilen liukastuin pihassa, en kaatunut, mut jalka luiskahti ja häpyluu tuntu, et repes liitoksistaan.. voikohan tuo vaikuttaa jotenkin synnytystapaan tai jotain, jos pahasti menee.. vai voiko pahentua synnytyksessä....??

Kaikkee huolta nyt on tai siis teen ittelleni huolia, kun odottavan aika on pitkä ;)

*Charlie* : Miten sen sun jutun (mikä nyt olikaan.. :)) kanssa, et käynnistetäänkö sun synnytystä aiemmin, kun kerta liitokset niin kipeet???

Mulla ainakin nyt semmonen olo, et voi p....a, kun lonkat paukkuu ja häpyluu myös, ja sitten ylösnousut on yhtä hel...ttiä! Et kuvittelen vain sun tilannetta, auts.. Jaksuja sinne!

Emmuli rv 37+6 (huomenna tasan 38 :) ..jotain positiivista tänään)

Vierailija
34/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile juoda todella makeaa mehua ja maata kovalla lattialla. Sitä ne siellä äitiysvastaanotollakin pistää tekeen. Jos ei tulosta niin lähde näytille ihmeessä. saat ainakin mielenrauhan. Mulla on välillä päiviä ettei vauva liiku kauheasti mutta niitä aina vaan yksi ja sitten seuraavana päivänä melskataan.

Vierailija
35/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän äitipolille pitääkin mennä, jos on tunne siitä että sikiön liikkeet jotenkin oleellisesti muuttuvat. Joten Emmuli, jos sinulla on hirveä huoli, niin voit ainakin soittaa sinne ja tiedustella.

Omassa masussani on välillä hyvinkin vähän liikettä ja olen ollut aivan hirveän huolissani. Meillä on kuitenkin doppleri ja olen sitten vain tarkistanut sydämensykkeen ja siellä sitä on oltu, vaikka niitä liikkeitä ei ole tuntunut ei sitten ollenkaan. Mutta jos minulla ei olisi ollut mahdollisuutta tarkistaa sykettä olisin tullut kyllä ihan hysteeriseksi.

Noffetuksella alkaa olla viikkoja ihan muille jakaa. Voin kyllä ymmärtää että menee jo hermo. Uniq, sinusta ei ole nyt kuulunut mitään?

Itsellä ei mitään ihmeellistä, kohta pitää varata aika ensiviikolle yliaikaiskontrolliin, jos mitään ei tapahdu. Ja mitään ei ole tapahtunut. Jotain limaa tuli eilen hiukan ...jopa siitä jaksoin olla aivan riemuissani, mutta niitä supistuksia ei ole vieläkään. Ja eilenkin käveltiin pitkä iltalenkki hirmuista vauhtia, että synnytys alkaisi mutta kun ei se ala, niin ei sitten ala.

Anni rv 40+2

Vierailija
36/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötiin poitsun kaa ruoka ja sit menin pötköttään, niin sain just sen kymmenisen liikettä, mut on vaan niin vaisuja verrattuna esim. sunnuntaihin. Mut kyllähän sitä tila vähenee ja rupeekos se vauva nyt valmistautuun koitokseen itsekin nukkumalla päivän ja sit ollen taas vilkkaampi.. kaippa vissiin.. muistelisin, et noin ois voinut olla?

No täytyy nyt vaan seurailla tilannetta ja jos tulee hätä, niin pakko mun sinne on mennä vaikkakin sitä ei meinais kehdatakaan, jotenkin tuntee ittensä niin hysteeriseks.. mitä oonkin :D Neuvolakin on vatsa ens ma.

Anni, oiskohan sulla tullu limatulppaa.. toivovaan niin! Ja mulla tuli sen jälkeen lähtö parin kolmen päivän päästä. Et joskos sullakin viikonloppuna ois nyytti syliissä ja yliaikaiskontrollin vois jättää väliin :)

Mutta jaksuja loppupäiviin. Kaikille ne on jo viimeisiä päivä, mut jotenkin itsestä tuntuu kuin sitä olisi vielä kauan jäljellä.. mut se odottavan aika on pitkä!

Emmuli taasen

Vierailija
37/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki täällä pääkaupunkiseudulla harmaista harmain päivä ollut! Mulla mulla oli oikein mukava, vein lapsen puol 10 päiväkotiin ja sit olin hakuun eli puol neljään asti kaupungilla työkaverin kanssa. Käytiin kaupoilla, syötiin hyvin ja juoruskeltiin. Ai että tollanen voi sitten olla piristävää =). Kieltämättä jaloissa tuntuu nyt aikamoiselta paineelta, mutta tultiin neidin kanssa sohvalle pötköttää ja kattoo Mansikka Marjaa (ja mä nettiin) niin josko vähän helppais.

Kyllä Emmuli mulla on liikkeet jo ihan oleeellisesti muuttunu verrattuna ihan vaikka viikon takaseen. Nyt on sellasia satunnaisia muljahduksia tai venytyksiä, ei enää lainkaan teräviä potkuja. Ja sit ku niitä liikelaskuja tekee niin muistakaa, että ei kirjaa, ei telkkaria, ei seurustelua vaan rauhassa yksikseen jossain huoneessa ne teette. Ja ensin voi vetästä jonkun tuhdin ja makean mehusnapsin tai suklaapatukan..

Mun tekis mieli mennä hierojalle, kärsin tosi kovista selän oikean puolen "lukoista", mutta eipä varmaan tuo hierominen taida onnistua. Pitää vissiin soittaa jonnekki, että josko ne hierois selkää niin et mä istun! Annoin miehelle joululahjaksi shiatsu-hierontapenkin ja siinä hierotutan itteäni joka ilta. Aivan fantastinen kapine! Ja mulle se ei oo tehny lainkaan pahaa, luin vaan jonku keskustelun, et joku koki sen hieronnan ikäväksi raskaana ollessa. Esikoinen (siis kohta 5v.) on 2-3 päivää viikossa päiväkodissa (ja on siellä vauvan synnyttyäkin) niin mä oon aina noin päivinä suhannu ympäri uutta maata ja järkkäilly lounastreffejä yms.kahvittelua. Musta tää on ihan luksusaikaa, busseissa ku matkustelen niin saan lukea kirjoja ja sit pääsee joko ravintolaan tai jonku luokse syömään. Viime viikolla en saanu yhtenä päivänä seuraa niin istuin sit yksikseni ja nautin ruoasta ravintolassa ;-).

Paksutaan ja voidaan hyvin!

Pantsa

38/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odotellaan sitä perjantaita kuin kuuta nousevaa. Tietäis sitten miten tää homma jatkuu. Toisaalta on ihan valmis jäämään sille reissulle, toisaalta vois tulla viikonlopuksi vielä kotiinkin, varsinkin jos olis mahiksia itsekseen käynnistyä. Mutta jätän sen viisaampien päätettäväksi.

Mulle tuli äsken semmonen ajatus, että JOS tää neiti tahtoiskin poistua yksiöstään viim. pe aamusta, niin mistäs sitä taas tiesikään lähteä synnärille...? Piti oikein kaivaa infolappusia esille asiasta. Kuvitelkaa nyt viidettä kertaa synnyttävä miettimässä tommosta. =O HALOO!!! Mutta kun edellisestä 'koti'lähdöstä on jo kohta 9v (kaks edellistä on oltu jo osastolla), niin väkisinkin hiipii mitä-jos -ajatus puseron alle... =) Sitä kun kummasti unohtaa asioita jo parissa vuodessa, saati sitten 9:ssä. Osastolla ei tarvinnut huolehtia lähdöistä, kätilöt kyllä sanoi, että haluatko/voisit siirtyä salin puolelle. Ja käyrää oli suppareista metritolkulla. Nyt ei edes älyä laskea välejä, kun vähän nippaa tai supistaa vähän reilummin.

Toivottelen kaikille jaksuja vaivojensa kanssa ja niitä suppareita kaikille toivoville!

Äippä ja neiti 39+6 (huomenna onkin SE päivä, joka ei kuitenkaan mitään tarkoita...)

Vierailija
39/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin neuvolassa, mutta eipä sielläkään mitään ihmeellistä ollut. kaikki ok. Olo edelleen yhtä tukala ja alapää on kipeä. Supistele ei ollenkaan, ei muitakaan merkkejä vauvan tulosta. odottaminen jatkuu siis.

viime yönä ei tullut uni ja nyt onkin jotenkin väsy olo. täytyy nyt vaan kuitenkin valvoa tonne iltaan asti, että menis ens yö vähän paremmin.

Vierailija
40/177 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvan saaneille!!!! On se ihanata.

Piiiitkästä aikaa kirjotan, lueskellu oon aina välillä, mut en oo jaksanu ite kirjottaa. Raskaus menny ok, mut ODOTAN että pääsen mahasta eroon. la-su yönä luulin jo että käynnistyy ku supisteli koko yön, mutta kun mentii sairaalaan ni supistukset loppu :| . Sairaalassa nous sit mieleen edellisten synnytysten murheet ja meinas alkaa ahdistaa. Tänään kävin sitten pelkopolillakin. Auttoi, kun sai käydä läpi edelliset synnytykset ja vähän esittää toiveita. Minulla muuten laskettu aika 20.1, tossa listassa taitaa olla väärin, jos joku vielä jaksas sen korjata. Esikoinen synty 38+3 ja toinen 39. Saapi nähdä millon tämä sit.

Imetyksestä.. Hieno juttu, kun onnistuu, toisen kanssa meni minulla hyvin, ekan kanssa vähän itkuksi.. Kyllä se kolahti itsetunnolle aika pahasti se epäonnistuminen, mutta äidin tarttee armahtaa ittesä!!! Mut ihanaa se on jos voi tarjota omaa maitoa pienelle, mutta korvikkeillakin kasvaa..

Ahdistaa jo tää raskaus, on se vaan niin älyttömän pitkä aika, kun oma keho on toisella "lainassa", vaikka se onkin oma pieni. Ootan, että saan normaalit vaatteet päälle ja pääsen mahalleen nukkumaan.

Huomenna vielä neuvolaan ja sit ododtetaan ja odotetaan. Onneks mies talvilomalla ni saan lepäillä.

Jakseluita loppuraskauteen. Ja positiivista mieltä ja voimia kaikille synnyttämään. Kyllä se naisen keho taipuu ihmeellisiin juttuihin!

epe ja vaavi 39rv