Tyttöjen nettisaitti GOSUPERMODEL, onko kokemuksia?
pian 9v tyttäreni kävi eilen luomassa kyseiselle sivustolle hahmon ja haluaa nyt alkaa pelailemaan siellä ja tekemään miä voi. Hänen muutama kaverinsakin käy sivuilla. Ongelmaksi muodostui se, että siellä ei voi edes pelata mitään ellei ole omaa sähköpostiosoitetta tai anna jotain. Tosin voi mesettääkin. Tyttärellämme ei ole s-postiosoitetta eikä mesetä. Hänen muutamilla kavereillaan omat osoitteet jo on. Nyt pähkäilen, että perustanko hänelle oman postin vai en. Isänsä mielestä ei mitään "vaaraa", mutta mitä mieltä olette?
Kommentit (170)
Minun tyttäreni haluaisi myös jäsenyyden kyseiselle sivustolle. Kävin katselemassa keskustelupalstoja ja ihmettelen kuinka moderaattori kertoo yksityiskohtaisesti kuinka suudellaan kielisuudelmia. Onko se todella tarpeellista tuon ikäisille...Minua häiritsee myös mahdollisuus chattailla täysin tuntemattomien kanssa. Oiva tilaisuus lapsia vaaniville rikollisille. Mitä enemmän luin keskusteluja, sitä vähemmän vakuuttuneeksi tulin sivuston turvallisuudesta. Winlivemessenger riittäköön toistaiseksi meidän perheessä.
..mutta vain ja ainoastaan pelaamassa.Emme osta hänelle sitä "gorahaa", vaan pitää itse ansaita pelaamalla, seuraan ketä pyytää kaveriks ja ketä hyväksyy pyynnön hänelle tultua.
Ja tosiaan, käyn itsekkin pelaamassa vaatehuone-peliä, siihen jää koukkuun.Seuraan todella tiiviisti tytön oloa siellä.
Laittakaa sellainen salasana, jossa on numeroitakin ainakin yksi. Ja salista ei saa ikinä kertoa kenellekään vaikka ne mitä lupailis!
Oma tyttö ei sinne enää halua mennä, enkä päästäisikään. On 8v
Mä en oo ainakaan nähnyt tollasta. Käyn itse goSupermodelissa. (En tosin ole aikuinen.)
Se on ihan turvallinen paikka.Moderaattori antaa varoituksen jos käyttäytyy huonosta ja sitten jos vielä käyttäytyy huonosti saa aika lisän ja sitten jos se vielä kerran käyttäytyy huonosta se malli poistetaan.Olen 11v ja olen ollut 2vuotta jo siellä:)Tosi kiva paikka.Voi jutella kavereitten kaa jne.
Mun 9v tyttö on ollut siellä varmaan vuoden. Olen luullut ihan eri tyyppiseksi sivuksi. En siis ole tiennyt, että siellä kovinkaan ollaan yhteyksissä toisiin pelaajiin. Pitääpä käydä vähän tutkimassa kun seuraavan kerran siellä pelaa.
ei kylläkään paljo profiileissa omia kuvia laitettu.... väärässä oot!!
Oikeesti :D Nauran teille, miksi ihmeessä gosussa ei saisi ottaa kaveriksi muita kun IRL elämän tuttavia ja ystäviä?? Jos ei kerro mitään tietoja itsestään niin kenenkään on aika vaikea tunnistaa sut kadulta xdxd Et järki käteen :D Ja jos ne teijän 9-vuotiiat pikku lapsenne niin paljon järkyttyvät meijän "vanhempien" keskusteluista niin bye bye ja siitä pelaamaan vaatehuonehaastetta :D
itse käyn myös ja mukavaa on! Jos tyttäresi kaipaa goSupermodelissa apua sano, että hän laittaisi goViestiä mallille Lea Strapelin
Muistakaa että gosupermodelissa on myös 12-15vuotiaita ja jopa vanhempiakin.
ja niinkuin kaikissa muissakin paikoissan on hakkereita niin on gosupermodelissakin on
Ei alle 10.v
Joo eli mielestäni alle kymmenen vuotiaat eivät sovi Gosuun.
Mietin ihan turvallisuutta, foorumeilla voi olla mitä vain ja lehdet voivat siältää asiatonta sisältöä! Vaikka moderaattorit poistavat asiattomia keskusteluita ja lehtiä koko ajan voi ja jää heiltä huomaamatta sopimattomia tekstejä ja kuvia.
Kertoo 12.v Gosulainen, joka on ollut Gosussa jo jotain 3.v
Hyvä paikka on. Itse oon 12-vuotis ja aloin pyörimään 1. lk'la siellä ja vaikka siellä joskus onkin hieman pahempia keskusteluita, niin ne kyllä poisetaan onneksi useinmiten. Itselläni ei ole niinkään sääntöjä omilta vanhemmilta sinne, koska he tietävät, että tiedän hyvin, ettei omia tietoja lähdetä kertomaan tuntemattomille. (: Suosittelen kuitenkin vahtimaan, että mitä se sun muksusi siellä tekee, koska kyllähän siellä joskus on niitä seksikeskusteluitakin ja ne kun ovat pilamallien tekemiä, niin ne eivät ole mitään asiallisia. :d
mun mielstä se on ihan mukava paikka vaikka en ole itse käynyt ainakin vaikuttaa siltä
Taidan olla muutaman vuoden myöhässä mutta teille, jotka sattuu tätä palstaa vielä lukemaan niin goSupermodel on täysin turvallinen paikka. Nettipedofiilit tuskin kyseisellä sivustolla pyörii ja moderaattorit kyllä valvoo sivustoa. Ite oon käyny kyseises paikas 11-vuotiaasta ja tällä hetkellä oon 16, eli kaiken ikästä porukkaa löytyy. Toi ''en anna lapseni jutella tuntemattomien kanssa ja valvon keitä Marjattani pyytää pikselikaveriksi'' on hieman naurettava asenne. Toki ymmärrän että netti on vaarallinen paikka, varsinki nuorille jotka ei vielä tiedosta sen vaaroja ja että haluutte suojella lapsianne - hyvä niin. goSussa tosin yksityisviestejäkin valvotaan ja henkilötietojen paljastaminen on ankarasti kiellettyä. Kaikenkaikkiaan goSu on tosi opettavainen paikka ja oon ainakin ite kasvanu sen myötä paljon ihmisenä, niin lapselliselta kuin se kuulostaakin.
Olen 16 vuotias tyttö ja käyn itse kyseisellä sivulla. Se on aivan huippu paikka, koska siellä voi harjoittaa luovuutta ja tavata uusia kavereita. GoSupermodelissa on hyvin tarkat säännöt, ja se on tarkoitettu 7-15 vuotiaille tytöille. Sähköpostin luominen on ilmaista, sen varmaan jo tiedätkin, että suosittelen paikkaa oikein lämpimästi :-) GoSupermodelin modertaattorit pitävät huolta siitä että paikka on mukava ja viihtyisä kaikille. :-)
Jossain 5-luokan paikkeilla gosussa kävin , 6-luokan jälkeen se oli jo noloa , että jos siihen asti odottaa ja vasta sitten päästää lapsensa sinne ei sitten varmaan kannata lapsen sinne gosuun mennä ollenkaan !!
Heips! Tämä menee nyt hieman offtopic, mutta jos on ostanut jonkun lehden.. miten hitossa sen voi poistaa? :'D
Nooh, tehkää sähköposti osoite, jos hän haluaa. Minun lapset kinuavat VIP:pejä GoSuun.
Tosin meillä vähän ikävämpi kokemus. Joku oli varastanut tytön gorahat :(
Jotenkin tytöltä kiinnostus lopahti sen jälkeen.