Olisiko teistä ok, jos mies alkaisi 5v asuntolainan
ottamisen jälkeen puhumaan, että sinun pitäisi maksaa asumisestasi vuokraa? Meillä siis miehen nimissä on talo ja laina, laina on mitoitettu miehen tuloihin ja itse tienasin lainanottohetkellä n.2000€/kk. Nyt mies on sitä mieltä etten maksa mistään mitään(maksan laskuista puolet) ja minun pitäisi maksaa asumisesta vuokraa. Meillä on siis omat rahat. teen lähes kaikki kotityöt ja käyn töissä.
Itseäni loukkaa tällainen, että minun pitäisi maksaa miehen asuntolainaa pois, hän ei halua taloa minun nimiini puoleksi.
Kommentit (332)
Siis eikö sinun olisi parempi olla vaikka yh, kuin miehen kanssa, joka ei tee juuri mitään ja sitten siitä ilosta pitäisi vielä maksaakin.
Kyllä on avioliiton idea aika hukassa.
Meilläkin mies vetosi yhdessä vaiheessa siihen, että koska hän hoitaa ns. miesten työt, niin hänen mielestään hommat on jaettu aika tasan.
Mä pyysin häntä sitten joka päivä vaihtamaan renkaat tai leikkaamaan nurtsin tai luomaan lunta pihalla. 3 h töiden ohella jotain miesten töitä.
Tajus sitten aika pian, että renkaiden vaihtoon menee 4 h vuodessa, katsastukseen muutama tunti vuodessa jne. Ja pyykkiä taas pestään päivittäin, ruokaa laitetaan jne.
Ne omakotitalon huoltohommat on myös aika nopsaan tehty, jos lasket tunnit vuositasolle.
Jos mä omistaisin asunnon, niin en kyllä suostuisi siihen, että puoliso asuisi ilmaiseksi asunnossani jonka lainat mä maksan kokonaan. Vaikka kuinka asunto olisi kokonaan mun, niin ketään en ilmaiseksi alkaisi nurkissani pitämään.
Toisaalta, jos taas mun puoliso omistaisi asunnon, niin en suostuisi maksamaan pelkkää vuokraa, vaan haluaisin sillä osuudellani osan asunnosta, eli ottaisin osan lainasta ja sitä kautta asunnosta nimiini. Täytyyhän sitä jotain omaisuutta kerryttää maksuillaan.
Eli parasta on kun ollaan yhdessä vuokralla tai yhdessä velkavankeudessa. :)
Jos toinen maksaisi liki kaikki muut juoksevat kulut ja hoitaisi kotityöt ja minä vain matkustelisin ja olisin pois kotoa. Luulen, että tuollaisessa tapauksessa minulla tulisi mieleen maksaa sille toiselle vähän extraa tai ostaa paljon lahjoja siitä hyvästä, että tekee minun arkeni niin helpoksi. Ja itsehän maksaisin oman omaisuuteni kertymisestä, joten tottakai maksaisin lainat itse ihan mielelläni.
Jos mä omistaisin asunnon, niin en kyllä suostuisi siihen, että puoliso asuisi ilmaiseksi asunnossani jonka lainat mä maksan kokonaan. Vaikka kuinka asunto olisi kokonaan mun, niin ketään en ilmaiseksi alkaisi nurkissani pitämään. Toisaalta, jos taas mun puoliso omistaisi asunnon, niin en suostuisi maksamaan pelkkää vuokraa, vaan haluaisin sillä osuudellani osan asunnosta, eli ottaisin osan lainasta ja sitä kautta asunnosta nimiini. Täytyyhän sitä jotain omaisuutta kerryttää maksuillaan. Eli parasta on kun ollaan yhdessä vuokralla tai yhdessä velkavankeudessa. :)
Sun mielestäsi olisi siis myös ihan ok, että puolisosi hoitaisi perheen ja kodin täysin, ja maksaisi sinun oman lapsesi kulut pyyteettömästi?
No mutta kuka nyt olisi niin tyhmä, että antaisi toisen maksaa itselleen asuntoa ja itse maksaisi sitten vain laskuja ja ruokia, mitkä eivät kerrytä mitään omaisuutta?! Tyhmä on se joka tähän suostuu ja ovela se joka antaa toisen näin tehdä.
mies halusi talon mutta nyt huomaa, että rahat ei riitäkään ja haluaa sun maksavan sen hänelle. No jos hän ei halua tarjota perheelleen asuntoa vaikka haluaa omistaa sellaisen yksin niin ok, mutta mä en suostuisi maksamaan hänelle vaan muuttaisin sitten muualle kokonaan. Olen valmis maksamaan asunnostani, mutta en siitä, että saan asua jonkun miehen kanssa. Ei ne miehet niin ihania ole.
Eiköhän miestä vain ole alkanut korpeamaan se, että vaikka vaimon tulot nousevat todella merkittävästi, niin menot pysyvät ennallaan.
n.2000€ t.ap
Kaikki nämä siivellä elävät bimbot: toosallako ilmaisen asumisenne kuittaatte? Taitaa olla kullalla päällystetty. . .
Kaikki nämä siivellä elävät bimbot: toosallako ilmaisen asumisenne kuittaatte? Taitaa olla kullalla päällystetty. . .
ex-liiton lapsista enemmän kuin oma isä ja äiti.
vaan OMISTUSasunnon hankintaan liittyviä rahoituskuluja --> omaisuuden omistaja ja lainaa hankintaa varten ottanut maksaa myös lainasta aiheutuvat kulut.
Samoin mielestäni omaisuudesta maksettavat verotkin ovat omistajan kontolla. Se kiinteistöverolappukin tulee tasan sille joka talon omistaa. Eihän kukaan maksa toisen tuloverojakaan...
Ja se on ihan ok. Tilanteet muuttuvat nopsaankin, ja joillekin perhe on yhteinen yritys, jonka eteen tehdään parhaansa laskematta valvottuja öitä, kokattuja ruokia tai tienattuja euroja.
Laittakaa asunto molempien nimiin ja laskekaa prosentteina:eli sama prosentuaalinen osuus tuloistanne menee talolainaan ja elämiseen.Kun mies kerran alkoi nipottamaan,niin tuo on ainut tasapuolinen tapa:Jos hän haluaa,että maksatte yhtä paljon asumisesta,niin muuttakaa halvempaan,ettei sun tarvi orjuuttaa itseäsi kohtuuttomilla lainoilla,joihin sinulla ei ole varaa.
on ollut useampaan kertaan yt:t niin mies on aina lohduttanut, että älä välitä, kyllä me pärjätään ilman sun tulojasikin. On myös useampaan kertaan ehdottanut, että jäisin kotiin lasten kanssa, koska eihän me tarvita mun palkkaa, koska hän tienaa niin hyvin. En ole kotiin halunnut jäädä, koska en halua mieheltäni joutua pyytämään rahaa ja haluan olla työelämässä mukana. Ihmettelen siis noiden kommenttien valossa nyt vuokra-asiaa.
Tai sitten sillä on joku mielenhäiriö...
joka kuukausi sijoitat vaikka osakkeisiin tietyn summan niin et jää tyhjän päälle.
Laitat sitten kuukauden halvempaa ruokaa teidän perheelle jotta ruokakulut ovat ihan minimissä. Kysyt sitten mieheltä, että josjo hän alkaa maksaa kauppalaskut jotta saadaan terveellistä ruokaa pöytään.
Veikkaan, että suurin osa näistä kirjoituksista on provoja. Tai sitten suomalaiset naiset koiran asemassa.
Ettekö te, naiset, ole saaneet kokea todellista rakkautta? Kunnioitusta? Omistautumista? Vastauksista päätellen ette.
Tuntuu pahalta teidän puolesta :(
(Olen tässä ketjussa 114) Jos rakastaa toista, ei ole siltä vielä lisää rahaa kärkkymässä, kun toinen tienaa 37% siitä mitä toinen. Olen ennenkin sanonut täällä, että älä ota miestä, jolla on kassakone sydämen paikalla.
Mun mielestä teidän ap pitää istua pöydän ääreen ja keskustella tämä asia nyt selväksi. Ehkä kahden viikon loma muualla (ja muksut miehen vastuulle) hiukan aukaisee kassakoneen silmiä.
Me olemme puolin ja toisin elätetty toisiamme, kun on ollut heikkoja paikkoja. Ja tiedän, että tulevaisuudessa ehkä joudun elättämään miestäni, koska hänellä on nivelrikko-> voi tulla sairaseläke. Mites ap jos sairastuisit pysyvästi ja tulosi tippuisivat nollaan (niin nimittäin voi käydä hyvinvointi-Suomessa aviollisen elatusvelvollisuuden vuoksi), potkaisisiko se mies sut pihalle oman onnesi nojaan ja etsis uuden ja varakkaan orjan tilalle? Loppuisiko rakkaus siihen?
Aika perusteellisen avioliiton periaatteiden keskustelun paikka!
Ei ihme jos aikoo vaihtaa naisen järkevään ja oman asumisensa maksavaan.
Kyllä musliminaiset nauraa,kun kuulevat että muka tasa-arvoinen suomalaisnainen tekee ensin työpäivän töissä,tulee sitten kotiin ja tekee toisen työpäivän kotona.Mies tienaa ja tuhlaa ja matkustelee eikä kustanna edes oman ENTISESTÄ SUHTEESTA olevan lapsensa kuluja itse.VOi hyvää päivää!
Herää nainen!
ap voisi yhtä hyvin maksaa muut kulut kokonaan, mies asunnon.
Ja mitä kohtuullista on siinä, että asunto sosialisoidaan?