Mitä, eikö nykynaisilla ole vyötäröä?
Vai mistä oikein johtuu, että vaikka en itse edes ole mikään kauhean laiha (bmi 24), niin melkein aina sovittamani housut ja hameet ovat vyötäröstä naurettavan löysät.
Vaatekokoni on noin 38, mutta aika usein siis housuissa voi olla lahkeet ja peppu ihan just, mutta vyötärönauhan alle mahtuu kevyesti molemmat kädet nyrkkiin.
Kommentit (85)
Laihduta bmi 22 niin mahtuu perseestä housut.
Näin yksinkertaista se on.
Vai mistä oikein johtuu, että vaikka en itse edes ole mikään kauhean laiha (bmi 24), niin melkein aina sovittamani housut ja hameet ovat vyötäröstä naurettavan löysät.
Vaatekokoni on noin 38, mutta aika usein siis housuissa voi olla lahkeet ja peppu ihan just, mutta vyötärönauhan alle mahtuu kevyesti molemmat kädet nyrkkiin.
vaan leveä perse. Siksi ne ei mahdu lantiosta. Buahahaa, paras perustelu läskille perseelle. Mulla on kapea vyötärö kun housut ei mee perseestä....buahahaaaaa
Mutta tässä tarkoitettiin nykyvaatteiden mallia; jos vaate on tarkoitettu tasapaksulle niin onhan se selvä että jos vyötärön- ja lantionmitoissa on iso ero, niin vaate ei istu. Tottakai isompi koko mahtuu päälle mutta on vyötäröstä liian iso.
Laihduta bmi 22 niin mahtuu perseestä housut. Näin yksinkertaista se on.
Vai mistä oikein johtuu, että vaikka en itse edes ole mikään kauhean laiha (bmi 24), niin melkein aina sovittamani housut ja hameet ovat vyötäröstä naurettavan löysät. Vaatekokoni on noin 38, mutta aika usein siis housuissa voi olla lahkeet ja peppu ihan just, mutta vyötärönauhan alle mahtuu kevyesti molemmat kädet nyrkkiin.
Niin kyse on tyypillisestä suomalaisesta pyylevästä persjalkaisesta tammasta, kenellä se ylipaino on kertynyt perseeseen.
Vai isot luut......buahhaaaaaa
Ei tarvitse olla läskiperse, vaan leveä lantio, eli suomalainen päärynävartalo. Ei tarkoita samaa, kuin iso pylly, vaan leveät lantionluut, tietty rakennetyyppi naisissa. Voi olla yhtä hyvin lihavalla tai laihalla, misseilläkin paljon tällaisia vartaloita. Ei tarvitse laihduttaa/siitä ei ole hyötyä, ellei ole ylipainoinen. Toisilla vaan on luut lantiosta ulkonevammat, eihän sille kukaan mitään voi. Kuten ei voi lusuhartioille tai liian pienelle pötkylävartalolleen, ellei ole lantiota. Yhtä hyvin lihava voi olla lantioton, ei vyötärötön, hifaatteko? ;)
kukaan ei ole moittinut teitä, vaan todennut minkä mittojen perusteella ja kertoman perusteella todeta voi.
edustaa mm. Shakira, Jennifer Lopez, yms. latinot aika usein ainakin.
edustaa mm. Shakira, Jennifer Lopez, yms. latinot aika usein ainakin.
Hehheh, lempinimeni onkin ollut "jennifer" tietyssä kaveripiirissä. Juuri Lopeziin viitaten.
Minulla on lihaksikas peffa, koska urheilen. Mutta solakat jalat ja kapea vyötärö. Vaatteita on ollut todella helppo ostaa.
Millaisia vaatteita ap yrittää ostaa jos ei sovi? Mielestäni hoikalle ja muodokkaalle naiselle löytyy paljon hyviä vaatemerkkejä. Eri asia on tietenkin jos ap yrittää tunkea itsensä joihinkin teinien HM vaatteisiin. Niitä ei lie aikuiselle naiselle edes tarkoitettu.
Tuolla mitoituksella tulee vyötärö-lantio suhteeksi 0,67 ja kyseessä on TIIMALASI vartalo ei PÄÄRYNÄ. Päärynä tarkoittaa ihan muuta.
vartaloita on monenlaisia. On tiimalasia, A-vartaloa, omenavartaloa, I-vartaloa, Y-vartaloa jne.. jne
MUTTA on ihan turha kiistellä täällä mikä on kaunein. Kauneus kun on katsojan silmässä.
Itse olen I-vartaloinen eli minulla on kapea lantio, suora vyötärö ja aika leveä rintakehä, mutta rintani ovat hyvin pienet. Vyötärö-lantio indeksikin on vähän liikaa ja ikääkin on jo 42v.
Ja uskokaa tai älkää, mutta saan aika usein kehuja vartalostani :)
Mulla on oikea ampiaisvyötärö,
hyvä, kerrotko rinnan ympäryys, vyötärö, lantimitat?
vaan leveä perse. Siksi ne ei mahdu lantiosta.
Buahahaa, paras perustelu läskille perseelle. Mulla on kapea vyötärö kun housut ei mee perseestä....buahahaaaaa
vyötärö laihtuu siinä samassa, joten vieläkään mallit ei käy. Ja vyötärö saattaa laihtua vielä suhteessa laihemmaksi. Mutta tiesitkös, miehet pitävät enemmän juuri näistä kurvikkaista iso peppuisista tai ohut vyötäröisistä naisista. Kumminko vaan haluat ajatella.
päärynävartalo eli leveä perse ja paksut reidet ja kapea vyötärö. Muualla naisten vartalo on sorjempi ja pitkäjalkaisia ja kapeapeppuisia naisia on enemmän. Siksinämä ulkolaisten valmistajien vaatteet ei siis sovi suomalaisille.
Siinä se syy on, miksi ne vaatteet ei sovi teille. Kokeikaa suomalaisten valmisajien vaatteita. Siis näitä keski-ikäisille naisille tarkoitettuja päärynävartalovaatteita. Luulisi silloin löytyvän takapuolelle tilaa ja vyötärössä kapeutta.
Suomalainen kroppa ei ole todellakaan päärynämalleineen niitä kauneimpia, mutta geeneillehän ei persjalkainen suomalainen voi mitään. BMI voi olla matalakin mutta perse ja reidet on selluliittia täynnä.
suomalaisten naisten keskimääräisen vyötärö/lantio-suhteen olevan 0,8, mikä ei minusta todellakaan ole kovin kurvikas eli esim. vyötärö 90 lantio 100. Itselläni tuo suhde on noin 0,72. Eli ihan kivasti on vyötäröä.
se muuten on täällä, että aina, kun jos jossain topiikissa mainitaan isosta perseestä tai muusta sen alueen suuruudesta, niin aina tulee samat kommentit: läski, laihduta, päärynä jne.
Mulla on just tota perseen. reisien ja lantion läskiä. Mulla on kapea vyötärö ja leveät hartiat, mikä tekee vartalosta tiimalasin, ja ainakin itse pidän kroppaani tosi hyvän näköisenä. Ainoa asia, mikä tuottaa hankaluutta, on paksut reidet, jotka suurentaa mun housut kokoon 42...On tosi vaikea saada hyviä housuja, kun on paksut reidet. Lisäksi uusimman tutkimustiedon mukaan juuri perään, lanteille ja reisiin kertynyt läski palaa hitaammin, mutta on onneksi terveellisempää (Iltalehden sivuilta saattaa vielä löytyä se artikkeli, joka käsitteli tätä asiaa. Tutkimus tehty Oxfordin YO:ssa).
Muuten, ihminen joka käyttää koon 38 vaatteita ei ole todellakaan mikään suurikokoinen tai tukeva. Mä olen käyttänyt alipainoisena ton kokoisia housuja. Kyllä se on myös luustosta, mutta ennen kaikkea ruumiinrakenteesta kiinni. ja toi Oxfordin YO:ssa tehty tutkimus nimenomaan tarkoittaa tätä ruumiinrakenteen eroa, ts. eri ihmisillä läskit kertyy eri paikkaan. (Esim. mulla ei yläkropassa ole mitään ylimääräistä, vaan kaikki on kertynyt tuonne peräosastoon.)
Sosiopaatitkin voivat toki kommentoida kirjoitustani vähättelevään sävyyn, mutta valitettavasti en loukkaannu teidän kommenteistanne, olen erittäin tyytyväinen vartalooni, josta saan myös usein kehuja.
hoikempia, perseestä pulleampia. Tiimalasi/ehkä päärynä. On toki niitä poikamaisistakin kropista tykkääviä, mutta se on harvinaista.
Housukokoni on 36 ja housut ovat usein vyötäröstä isot. Olen ratkaissut ongelman siten, että käytän matalavyötäröisiä housuja, jolloin löydän helpommin sopivat. Esim. lantiofarkut ovat mulle hyvät, ja oikeastaan näyttää kivalle, kun siinä yläpuolella on sitten hoikka masu ja vyötärö.
tai ainakaan tunnustaisi.
Tiedäthän käsitteen laiha läski? Eli sinulla on voinut olla alhainen paino, mutta rasvaa peräpäässä ja reisissä. Monilla laihoilla naisillakin on uskomattoman selluliittinen pylly ja reidet.
Ei siis kyse ole isosta perästä, vaan hoikasta vyötäröstä, joka ilmeisimmin ei ole enää mikään yleinen ominaisuus naisilla.
tai ainakaan tunnustaisi. Tiedäthän käsitteen laiha läski? Eli sinulla on voinut olla alhainen paino, mutta rasvaa peräpäässä ja reisissä. Monilla laihoilla naisillakin on uskomattoman selluliittinen pylly ja reidet.
Ei siis kyse ole isosta perästä, vaan hoikasta vyötäröstä, joka ilmeisimmin ei ole enää mikään yleinen ominaisuus naisilla.
Kysehän EI ollut siitä, etteikö minulle olisi pienen koon vaatteetkin mahtuneet mainiosti pepusta. Tuskin voit edes selvin päin väittää, että vaatekokoa 34 tai 36 käyttävällä on läski perse.
Vaan että vyötärö on paljon hoikempi kuin noissakin vaatekoissa on.
Ottaako noin koville myöntää itsessäsi mitään puutteita, kuten esim. olematon lantio ja lautapeppu...?
;-D
ap
tuo koko 34, 36
Olen itse 172 ja käytän kokoa 36. Minulla ei ole ikinä ollut ongelmia löytää vaatteita. Ihmettelenkin, miten sinulla on.
vaan leveä perse. Siksi ne ei mahdu lantiosta.
Buahahaa, paras perustelu läskille perseelle. Mulla on kapea vyötärö kun housut ei mee perseestä....buahahaaaaa