Otatteko H1N1- rokotteen aikuiset?
Täällä pähkäilen kovasti, kun terkkarissa rokotetaan. Olen terve aikuinen..Mites muut, otatteko ja perusteet samoin kuin jos ette ota?
Kommentit (31)
eikä rokotettu lapsiakaan. Jos tauti tulee, niin sitten sairastetaan...
ei vaan just nyt satu olemaan asiaa terveysasemalle. Jos joku töihin tulis rokottaan, ni voisin mennä "jonoon".
vaikka riskiryhmään kuulunkin. Ehkä harkitsen asiaa, kun joku läheinen siihen nuhaan kaatuu.
ja täälläkin riskiryhmäläinen.
Minun mielestä sikainfluenssaa suurenneltu mahdottomasti mediassa niinkuin aikoinaan lintuinfluenssaakin.
Hyvin olen terveenä pysynyt vaikken tuota ottanutkaan syksyllä ja oli siihen mahdollisuus.
Enkä välttämättä usko, että se toinen aalto tänne asti tuleekaan tai jos tulee niin melko paljon lievempänä, että mitäs sitä turhaan itseään pistelemään.
Ihan ok. Jospa rokotuksilla saatais estymään sen uusi tuleminen.
Mulle ei tullut mitään oireita siitä.
Pojat 3v ja 11v saivat sen myös. Isommalla tuli käsivarsi pariks päiväks kipeeks. Pienelle nousi seuraavan yönä 39,7 asteen kuume joka kesti vuorokauden, lisäks oli vatsakipua ja varoi hieman jalkaansa, johon rokotteen sai parin päivän ajan.
Ja WHO saattaa olla myös koko pandemian takana (ei kai perusteita pandemian julistukselle) ja THL laataa samaa mitä WHO. KUka sitten olisi se neutraali lähde? Ja mitkä ovat oikeasti riskit haittavaikutukisssa (neurologiset ym. sairaudet)
Ja mikä terveen riski kuolla epidemiaan? Suomessa nyt kuollut 2 perustervettä
En luota rokotteeseen, joten jätän väliin.
En todellakaan halua sitä toista kertaa.
alakerrassa olevasta työterveyshuollosta.
Jos ei saa, en TODELLAKAAN aio menä terveyskeskukseen jonottamaan
Kuulun kuitenkin riskiryhmään, joten ei tullut mieleenkään jättää piikkiä väliin. Ihmetyttää puheet, joiden mukaan tautia on liioiteltu mediassa. Ettekö ole seuranneet maailman tilannetta ollenkaan ennen kuin epidemia rantautui tänne? Tilanne vaikutti vielä kesällä PALJON vakavammalta kuin se lopulta oli Suomessa. Onneksi kävi näin päin, että huoli oli pitkälti turhaa! Olisitteko tyytyväisiä, jos olisi tehty toisin päin - eli vähätelty tautia ja se olisikin ollut luultua vakavampi?
Suomessa on muuten ainakin 11 perustervettä kuollut, ei 2.
saksassa vain 5 %
kyllä ne saksalaiset ja muunmaalaiset on tyhmiä!
en ole ottannu kausi rokotuksiikaa koskaa
Käsivarsi aivan rampa nyt. Ei muita oireita, mutta käsi niin p###eleen kipiä. Minulle rokote oli itsestään selvyys. Terve aikuinen olen.
Työskentelen lasten kanssa ja taudit leviävät herkästi.Viikon sairaus mahdollisine jälkitauteineen ei houkuttele. Hienoa, että yhteiskunta kustantaa. Tyypillistä, että perus-av-mamma tietää (myös) lääketieteestä enemmän kuin asiantuntijat, eikä usko rokotteeseen.
ja miten niin 11 tervettä kuollut kun virallisesti ilmoitettu vain kaksi?
ja miten niin 11 tervettä kuollut kun virallisesti ilmoitettu vain kaksi?
Eli oli väärää tietoa. Tuo 11 on luku useamman viikon takaa, voi niitä olla enemmänkin tähän mennessä.
ei mitään jonoja, pääsin saman tien. Ei vielä mitään oireita, mutta vielä ehtii käsi tulla kipeäksi illemmalla.
se on toi pandemia vähän ku ilmaston lämpeneminen
ei sitä taida olla olemassakaan, vaikka lääketehtaat niin haluis