Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin, että pomo kommentoi työntekijän aborttia, josta

Vierailija
02.04.2010 |

on saanut tietää sairaslomatodistuksen vuoksi? Sairauslomatodistus vaaditaan ja kun siinä lukee syynä abortti, niin pomopa sitten päätti ottaa asiakseen kutsua työntekijän huoneeseensa ja käydä läpi tuota aborttiasiaa hänen kanssaan. Saako näin ihan laillisesti toimia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajalle kuulu ollenkaan toisen abortti. Miksi ihmeessä työntekijän pitäisi siitä alkaa työnantajan kanssa keskustelemaan..jotenkin en usko, että noin saisi tehdä. En kyllä tiedä miten asian laita oikeasti on.

Vierailija
2/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ylipäätään työnantajalle kerrottava sairauden tms. laatua? Eli voiko pyytää lääkärintodistuksen, jossa lukee vain sairausloman kesto, mutta ei muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin sairaslomalla pari viikkoa kun silmäluomet leikattiin (terveydellisistä syistä kiristettiin, kun roikkuivat niin paljon) ja pyysin erikseen lääkäriltä, että kirjoittaa lapun, jossa ei lue syytä, koska en halunnut työn antajan ajattelevan että olen pinnallinen ihminen ym.

Vierailija
4/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökohtainen syy ja tuskin työhön pitemmän päälle vaikuttaa. Toisekseen ihmettelen samaa, miksi sairaslomatodistuksessa luki noin? Minäkin olen ollut vatsaleikkauksessa munanjohdinraskauden vuoksi ja lapussa oli vaan aika jonka olen sairaslomalla. En antaisi kirjoittaa asioita jotka eivät työnantajalle kuulu.

Vierailija
5/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et halua palkkaa siltä ajalta. Kaikista sairauksista ei Työnantaja ole velvollinen maksamaan palkkaa. Joten jos ei tarvitse sitä palkkaa niin ei tarvitse syytä ilmoittaa. Mutta todistuksessa on ehdottomasti oltava terveyden huollon ammattilaisen allekirjoitus (hoitaja tai lääkäri) ja leima jotta todistus on pätevä. Ja minä vien lähimmälle esimiehelle todistuksen jäljennöksen josta diagnoosi on peitetty. Esimies tarvitsee tiedon sairausloman pituudesta mutta hän ei tee diagnoositiedolla mitään. Diagnoosi jää vain palkkahallinnon tietoon. Jotka siis tarkistavat onko oikeus sairausajan palkkaan.

Vierailija
6/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin, että pomo oli kommentoinut asiaa julkisesti, mutta kyseessä olikin kahdenkeskinen keskustelu. Oletko ap jompikumpi näistä, vai miten tiedät asiasta?

Abortti on yksityisasia, eikä kuulu kellekään. Pomo on ehkä kysynyt, ihan hyväntahtoisesti, tarvitseeko nainen ylimääräistä vapaata, helpotusta työtehtäviinsä tai vast. toipumisensa ajaksi. Kaksipiippuinen juttu. Vaikea sanoa mitään kun ei tiedä mitä on puhuttu. Laista en tiedä.

Vierailija
7/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti ei ole sairauden hoitoa, joten työnantajan ei tarvitse maksaa sairausloman ajalta palkkaa.

Ehkä keskustelun aihe on ollut tämä?

Vierailija
8/8 |
02.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajan täytyy maksaa palkkaa aina, kun on sairaslomalappu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi