"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?
Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"
Kommentit (211)
Lääkäri tuli huoneeseen ja kätilö pyysi häntä vielä vilkaisemaan kohdunsuun tilannetta.
"No ei se kattomisesta mihinkään parane", lääkäri tiuskas, "leikkaukseen vaan".
Aloin väsyneenä ja peloissani itkeä, jolloin lääkäri tuhahti "ei tämä nyt mikään itkun asia ole, ennen vanhaan olisit synnyttänyt viikon".
Ei varmaan ollut kamalin kommentti tässä ketjussa, mutta tuossa tilanteessa tökerö kommentti viiltää syvältä.
tuo sama lääkäri tokas ultrassa, että "vauvalla on viikkoihin nähden iso pää". Hätäännyin ja hermostuin tietysti valtavasti ja kysyin, mikä syynä voi olla. Lääkäri taas väläytti: "te ihmiset nyt teette itsenne näköisiä lapsia..." (ollaan miehen kanssa pikkasen pulleita)
mutta eiköhän tuo tiukaksi saada, kun ompeli välilihan tikkejä synnytyksen jälkeen.
Ja tulette niin kalliiksi yhteiskunnalle.
Näin sanoi sektiolääkäri, kun lapseni syntyi alle kilon painoisena keskosena. Edellinen vauva kuoli vuotta aikaisemmin kohtuun 2kk ennen laskettua aikaa.
Ekan raskauden vikalla lääkärikäynnillä kun näki raskausarvet mahassani. Meinas tuntua vähän keljulta niissä hormonihuuruissa.
otan osaa, tosi kurja kohtalo ja kurjasti kommentoitu.
Ja tulette niin kalliiksi yhteiskunnalle. Näin sanoi sektiolääkäri, kun lapseni syntyi alle kilon painoisena keskosena. Edellinen vauva kuoli vuotta aikaisemmin kohtuun 2kk ennen laskettua aikaa.
ihmetteli lääkäri kun kerroin painoni:-).
en muuten ole sen jälkeen turhista käynyt lääkärissä ja hyvä niin :))))
Vanhemman puoleinen mieslääkäri ronkki alapäätä niin, että vesi tuli silmistä. Sitten totesi vaan, että niinpä näyttää kondylooma olevan ja siitä voi saada syövän. Heippa! Lähdin peloissani ja itkien pois.
Silloisella poikaystävällä oli sama vaiva, ja hän sai siihen penslaus-liuosta ja saipa vielä toisen pullollisen minulle! Sillä lähti minun näppylät, eikä gynen mielestä mitään jäänyt välttämättä edes elimistöön. Papa ollut aina puhdas.
minkään arvoinen, ainoastaan sikiö on tärkeä ja sen voinnista ollaan kiinnostuneita. Sanoi mulle kun halusin että synnytys käynnistetään vähän etuajassa, että ei me sun voinnista olla kiinnostuneita vaan sikiön. Että vitun kiva olla vaan sikiöhautomo, ens kerralla hoidan sen tehtävän helvetin huonosti.
Paitsi, että olin 16v ja BMI 21.5. Ylipainoinen ja lihava totesi terveydenhoitajamme. Ei kyllä ollut lääkäri, mutta kirjoitin siltikin. Oli kouluterveydenhoitaja.
kun olin tutkittavan lapsettomuuden vuoksi: "No jos se nyt on isoin asia elämässä saada lapsi, niin voihan sitä mennä adoptiojonoon." Ja tämä todella tylysti ilmoitettuna. Kun huoneesta pääsin itkien ulos, tuli hoistu kysymään mikä mun on. Kerroin mikä mätti ja hoitsu sanoi ko. lääkärin olevan ihan perseestä muutenkin ;). Helpotti.
ei oikeastaan sanonut mitään, mutta nuorempana menin papaan ja ajan sain vanhalle ukkolääkärille.
Itse siis silloin vielä vetelin kaikki karvat pois ja kun kävin pöydälle makaamaan loksahti lääkärillä suu auki ja silmät suuriksi.. otti näytteen sanomatta mitään, mutta kyllä tuon jälkeen opin etten mieslääkäriä halua
"Mene kotiin odottelemaan. Jos tulee sikiönkappaleita ulos, niin se on mennyt kesken. Jos niitä tulee klo 22 jälkeen (terveyskeskuspäiystys auki siihen asti), niin ei ole mitään syytä lähteä sairaalaan päivystykseen, ei tarvitse soittaakaan. Aamullakaan ei ole mikään kiire.Se menee kesken jos on mennäkseen."
Lääkäri oli siis vastaanotolla käskenyt ottamaan housut pois ja menemään pöydälle, kurkkasi alapäätä ja totesi "kyllä täältä tulee paljon vuotoa", käski housut jalkaan ja antoi yllä olevat ohjeet.
Ok, toimintaohjeet oli ehkä ihan asialliset, mutta tapa jolla ne annettiin... No ehkä hiukan raju.
että kyllä noihin sun hampaisiin joku mies voi vielä rakastua (valitin juuri, kun etuhampaani ovat ulkonevat). Lääkärin kanssa neuvoivat minua aina tv:tä katsellessa painamaan niitä käsillä. heh, halpa oikomishoito.
hoitajalle tyyliin "olisi ihan nätti tyttö, mutta aika huono iho tolla, mitähän sille voisi tehdä". Kyseessä oli ikeneen pahasti tulehtuneet viisaudenhampaan leikkaus. Olin jo valmiiksi aivan "hajalla", ien ei meinannut puutua ja hammaslääkärin sovinistiset kommentit ulkonäöstäni olivat varsinainen piste iin päälle :(
olin ultrattavana keskenmenoepäilyn takia joka sitten osoittautuikin todeksi. Kyyneleet alkoivat valua silmistäni siinä pöydällä maatessani, johon tympiintyneen oloinen viisikymppinen mieslääkäri vain tokaisi "No turha sitä nyt on itkeä".
olen ylipainoinen: "sinun pitäisi elää enemmän jalat maassa eikä muistella menneitä. ja kyllähän se tuolla massalla onnistuukin"
Gynellä ultraäänessä 15-vuotiaana: "näillä vehkeillä ei sitten lapsia tehdä"
harmittaa, että en tehnyt tyypistä valitusta. Sitä paitsi en edes koskaan ole kärsinyt erityisen huonosta ihosta, tuo tyyppi kai halusi lähinnä v**illa puolustuskyvyttömälle opiskelijatytölle.
YTHS:n hammaslääkäri kommentoi ulkonäköäni hoitajalle tyyliin "olisi ihan nätti tyttö, mutta aika huono iho tolla, mitähän sille voisi tehdä". Kyseessä oli ikeneen pahasti tulehtuneet viisaudenhampaan leikkaus. Olin jo valmiiksi aivan "hajalla", ien ei meinannut puutua ja hammaslääkärin sovinistiset kommentit ulkonäöstäni olivat varsinainen piste iin päälle :(
ja lapsen isä oli jättänyt minut kuullessaan raskaudesta. Päätin kuitenkin pitää lapsen, ja ensimmäisellä lääkärikäynnillä naislääkäri tiedusteli että enkö osaa ehkäisyä käyttää. Lisäksi totesi minulla hiivatulehduksen, ja sanoi että "olet sen saanut joltakin mieheltäsi". Terveisiä vaan Turkuun....