"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?
Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"
Kommentit (211)
epätasapainosta huimaus johtuisikin.
Paniikkityyppistä huimausta voi hoitaa tietynlaisella, parasympaattiseen hermostoon vaikuttavalla hengitysharjoituksella: paperipussihengityksellä.
oli vatsaperäisestä akuutista sairaudesta johtuneen voimakkaan huimauksen ja pahoinvoinnin hoidoksi kehotti hengittämään paperipussiin ja rauhoittumaan. Niin kyllä se siitä.
Ei se sun lääkäri sillä väljällä ja myötäävällä sulle mitään pahaa tahtonut. Se on täysin normaali ilmaus.
pysyvää työkyvyttömyyseläkettä (olisi siis lausunnon kirjoittanut). Pyysin mielummin määräaikaista työkyvyttömyyseläkettä eli kuntoutustukea, halusin vielä opiskella ja yrittää työelämään, kun olin niin nuori.
"Etkö sinä ymmärrä, että sinä olet luonnevikainen, eikä sinusta ole työelämään?" sanoi lääkäri.
Olin parikymppinen tyttö ja silloinen poikaystävä oli kuollut tapaturmaisesti,
Pyysi mua siivomaan sen kämppää!!
Olin murrosikäisenä pitkällisissä tutkimuksissa selkäni ja alaraajojen nivelkipujen takia. Kalliita röntgenkuvia otettiin, ja kävin useampaan kertaan erilaisissa tutkimuksissa. Tuli päivä, jolloin saisin lopullisen diagnoosin, mutta valitettavasti oma lääkärini ei ollutkaan paikalla, vaan tilalla oli joku ihan vieras lääkäri. Tämä lääkäri piti mulle ja vanhemmilleni kauhean puhuttelun siitä, miten mun fysioterapiaa ei voida jatkaa, koska vien määrärahoja, jotka kuuluu sotaveteraaneille. Hän myös diagnosoi selkävaivani rakenneviaksi, vaikka kyseessä oli traumaperäinen vaiva. Oli melko typertynyt olo. Kaikki tutkimukset turhaan, en saanut edes kunnollista diagnoosia!
potilaalle tiedon, että potilas voi saada valtiolta ilmaisen kosmeettisen leikkauksen.
jäi tuijottamaan "röllykkääni". Siitä seurasikin sitten vartin innostunut luento siitä, kuinka valtio korvaa nuorelta ihmiseltä ainakin osan leikkauksesta, olenko harkinnut alavatsani leikkauttamista jne. :O Kyllä menin sanattomaksi! Tajuan että ehkä hän tarkoitti vain hyvää mutta kun en itse sanallakaan tuonut esille sitä, että sektio+jäljet siitä olisivat jotenkin erityisesti mielessäni.
sitkeän hiivatulehduksen takia. Gynekologi oli hieman hajamielinen vanhempi herra, joka alapäätäni tutkiessaan mumisi: "Se on ihan itseaiheutettua nyt tämä, mmh... Ei sitä ennen ollut tällaista muotia, että näitä karvoja ajeltaisiin, mmmmmh... Niillä karvoilla on kuule tyttö tarkoitus siellä, ja nyt kun sinä olet ajanut ne pois, niin tässä on tulos. Ihan järjetöntä touhua, mmmmh...."
En mä tuosta jaksanu kauheasti pulttia ottaa, mutta oishan se voinut mielipiteensä häpykarvojen tärkeydestä vähän asiakasystävällisemminkin ilmaista. Täytyy kyllä herran kunniaksi myöntää, että olen jälkikäteen itsekin huomannut, että hiiva iskee muhun helpommin, jos pitää posliinia pitkään.
Mutta tämä nyt oli aivan pikkujuttu monien muiden kokemuksiin verrattuna, aivan järkyttäviä kokemuksia monilla!
varten ne karvat on ettei menis pöpöt vaginaan. eli lääkäri oli kyllä niin oikeessa kuin olla ja voi. mut kuka harrastaa suuseksiä pehkon kanssa? mulle se on tärkeää ja pakko pitää paikat kunnossa.
Kannattaa tehdä ilmoitus Työterveyslaitokselle, että ei taida olla lekuri ihan järjissään.
Minulla on ollut molemmissa raskauksissa käsissä karpaalikanavan ahtaumaa ja se aiheuttaa ranteisiini kipua ja kömpelyyttä.
Lastenklinikan lääkärit toimivat idioottimaisesti, kun syyttivät terveyskeskuslääkäriä siitä, että tämä oli lähettänyt Lastenklinikalle potilaan, joka kuitenkin olisi pitänyt lähettää Lastenklinikalle: ei lastasi olisi voinut jättää pelkän terveyskeskustutkimuksen varaan missään tapauksessa. Tiedät itsekin, ettet olisi ensinnäkään uskonut pelkkää tkl-lääkärin nuhakuume-väitetä ja toisekseen vaikka olisitkin uskonut, asia olisi kuitenkin pitänyt varmistaa sairaalalapäivystysboratorionäytteillä.
Itkin paniikin takia kuin vesiputous siinä vaiheessa kun mies tuli meidät hakemaan terveysasemalta. OLin siis aivan varma, että menetän molemmat lapset samana päivänä. Lastenklinikalla sitten lääkärit totesivat, että lapsella on jonkin tavallisen nuhakuumeviruksen takia tulehtuneet niskalihakset ja sanoivat, että kyllä tällaiset asiat pitäisi terveyskeskuslääkärinkin osata todeta.
mut kuka harrastaa suuseksiä pehkon kanssa? mulle se on tärkeää ja pakko pitää paikat kunnossa.
Mun kaikki kuusi exääni ovat harrastaneet pehkosta huolimatta. Ajelin ekan kerran posliiniksi vasta kolmisen vuotta sitten, kun mieheni halusi tietää, miltä näyttää niin, ja totesin, että voihan sitä kokeilla, kyllä ne takas kasvaa. Sen jälkeen mulla on ollu vaihdellen pehkoa ja posliinia, vaihtelu virkistää. Mutta kyllä se mies suuseksiä antaa joka kerta kun pyytää, ja pyytämättäkin.
Lääkärit on aina olleet ystävällisiä.
Lääkäri sanoi naispotilaalle, joka valitti vatsavaivoja: "rouva, teillä on vain ilmavaivoja, ei teitä mikään vaivaa."
Ilmavaivat paljastuivat myöhemmin kaksosiksi :)
makasin sairaalassa raskausmyrkytyksen takia,
kouristelin yöllä ja hoitaja hälytti päivystävän lääkärin.
Hoitaja oli aivan varma että saliin lähdetään,
mutta lääkäri tuli vain tokaistakseen " Minä en ota hoitovastuuta, aamulla vuoroon tuleva saa päättää"
Hieno juttu.
Valvoin koko helve*in yön peläten uusia kouristuksia, aamulla sitten tuli uusi lääkäri
ja niin sitä lähdettiin saliin että heilahtaa.
jonkun toisen potilaan synnytystä lapsivuodeosastolla. Siis luuli minua siksi toiseksi potilaaksi ja alkoi käydä sitä synnytystä kanssani läpi. hetken aikaa olin ihan pihalla ja sanoin että Minullehan tehtiin sektio. Lääkäri oli valvonut kai koko yön ja oli ihan pihalla.
sitkeän hiivatulehduksen takia. Gynekologi oli hieman hajamielinen vanhempi herra, joka alapäätäni tutkiessaan mumisi: "Se on ihan itseaiheutettua nyt tämä, mmh... Ei sitä ennen ollut tällaista muotia, että näitä karvoja ajeltaisiin, mmmmmh... Niillä karvoilla on kuule tyttö tarkoitus siellä, ja nyt kun sinä olet ajanut ne pois, niin tässä on tulos. Ihan järjetöntä touhua, mmmmh...."
En mä tuosta jaksanu kauheasti pulttia ottaa, mutta oishan se voinut mielipiteensä häpykarvojen tärkeydestä vähän asiakasystävällisemminkin ilmaista. Täytyy kyllä herran kunniaksi myöntää, että olen jälkikäteen itsekin huomannut, että hiiva iskee muhun helpommin, jos pitää posliinia pitkään.
Mutta tämä nyt oli aivan pikkujuttu monien muiden kokemuksiin verrattuna, aivan järkyttäviä kokemuksia monilla!
varten ne karvat on ettei menis pöpöt vaginaan. eli lääkäri oli kyllä niin oikeessa kuin olla ja voi. mut kuka harrastaa suuseksiä pehkon kanssa? mulle se on tärkeää ja pakko pitää paikat kunnossa.
jutun pointti tuntuu menneen muutamalta ohi :) Pointtihan oli siis se, MITEN lääkäri asian ilmaisi, eikä niinkään se, etteikö olisi oikeassakin.
Eikä mullakaan aina ole poslari, silloin tällöin ilahdutan miestäni ja itseäni. Suuseksi ei onneksi meillä jää karvoista kiinni.
Sinulla on siis todennäköisesti ollut kilpirauhasen vajaatoimintaa.
Minulla on ollut molemmissa raskauksissa käsissä karpaalikanavan ahtaumaa ja se aiheuttaa ranteisiini kipua ja kömpelyyttä.
Tuohan menee ohi, kun raskaus päättyy. Ja oikealla tukilasta-asennolla / tukijuttumikälieniminen, saa oireet vähenemään. Öisin pidin sitä, joten toisen lapsen kohdalla ei ollut niin pahoja oireita.
Ei minulle työterveyslääkäri mitään tuollaista esittänyt, että kilpirauhasesta johtuisi. Ihan vain raskaudesta.
nyt kun lääkärikunta tiivistää suojelurivejään niin olisi hvyä tuoda esille mitä kaikkea ne pätevät saavat aikaan.
Kyllä lääkärin pitää kertoa kolmekymppiselle että jos niitä lapsia on suunnitelmissa niin sitä kannattaa alkaa jo ajatella. Ettei sitten nelikymppisenä tarvitse itkeä kun ei vauvaa kuulu.
ja nuori lääkäri sano et en mielelläni uusisi tätä, sinullahan alkaa olemaan jo kiire iän puolesta tekemään lapsia! Olin sillon 30v.