Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"törkeintä" mitä olette lääkäriltä kuulleet?

Vierailija
12.01.2010 |

Useita päiviä kestäneen, lähes halvaannuttavan migreenikohtauksen jälkeen lähetettä hakemassa; "mene kotiin lepäämään pimeään huoneeseen, johtuu likaisista silmälaseista ja liiasta silmämeikistä"

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan hoitajalta. "Kyllä pitää olla tarpeeksi vaatetta päällä, vaikka onkin kesä". Minulla oli virtsaputkentulehdus, eikä se todennäköisesti liittynyt kylmettymiseen.

Vierailija
42/211 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Mengele aikoinaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..menin läärärille vatsavaivojen vuoksi (myöhemmin selvisi, että mulla oli mahaportin tulehdus) ja kerroin melkopitkään jatkuneista välillä todella kovista ylävatsakivuista. Lääkäri alkoi pitää pitkää puhetta, siitä kuinka "tällaiset vaivat kuuluvat ihan normaalisti ikääntymiseen" ja "nämä ovat näitä tavallisia iän mukanaan tuomia vaivoja" jne. Ihan kiva muuten, mutta olin 22 v. En mielestäni vielä kuulunut ikääntyneisiin potilaisiin...

Vierailija
44/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nuori lääkäri sano et en mielelläni uusisi tätä, sinullahan alkaa olemaan jo kiire iän puolesta tekemään lapsia! Olin sillon 30v.

Vierailija
45/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut lapsesta asti alaselkä tosi kipeänä. yhteen aikaan en päässyt edes sohvalta ylös ettei vihlaissut. esim. mattoja en voi puistella kun vihlaisee.

teininä menin sitten (16v) lääkäriin kun oli oikein pahana. naislääkäri väänteli jalkojani ja sanoi että "Sina olet ihan komura. mummotkin on sinua vetreämpiä." päälle fysioterapeutin aika joka haukkui yhtä pahasti. kuten voitte kuvitella teini heitti venyttelyohjeet jontkaan.

Nyt melkein kolmekymppisenä kävin lääkäri työkaverin vastaanotolla. olisi tutkimuksiin laittanut heti mutta olin raskaana :)

Vierailija
46/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muutama on kyllä NIIIIIN tyypillinen av-mamma loukkaantuminen ihan turhasta!

Vierailija
47/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin kuudennella luokalla ja viimeisiä terveydenhoitajan tarkistuksia ennen yläasteelle siirtymistä. terveydenhoitaja sitten tokaisi, että tuleepa sieltä pullukka laps, antoi vielä kasan monisteita miten alkaa laihduttamaan. silloin olin vielä normaali painoinen. No nyt sitten synnärillä kas kas sama täti oli kätilönä, hieman avauduin siinä synnytystuskissani.

samoin oli hemon työpaikkalääri, olin rv20, samantien kun astuin sisään niin voivotteli kun painoa on paljon, en edes saanut suutani auki että olen raskaana kunnes hän itse sen papereistani huomasi, totesi aijaa sitä ollaan raskaana.. muutenkin ärsyttävä täti

Vierailija
48/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun reväytin jalkani harjoitellessani jotain tanssiliikettä tms. teini-ikäisenä,sanoi lääkäri,että "sulla on mansikanpoimijan tauti".Siis ittuili ihan huviksensa..Meinas suu loksahtaa auki,kun oli vaikea nuorena tyttönä uskoa,että lääkäri voi niin käyttäytyä.Sama lääkäri myös väitti,ettei niin nuorella voi olla niska-hartiavaivoja,kun niistä kerroin.(Myöhemmin mulla sitten todettiin jalkahoitajan toimesta eripituiset jalat,jotka aiheuttaa samoja vaivoja nykyisinkin ja joudun käyttämään tukipohjallisia)

Vierailija
49/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itse olisiko esim. ok että kaupan kassa tai kuka vaan asiakaspalvelija yht'äkkiä pamauttaisi asiakkaalle jotain tyyliin "ihan nätti oot, mutta jotian tuolle sun painolleisi pitäis tehdä". Olisiko se asiallista ja kehu?

Häh?!?! Mitkä ihmeen sovinistiset kommentit? Ootko jotenkin kieroutunut?

Se lääkärihän kehui sua!

hoitajalle tyyliin "olisi ihan nätti tyttö, mutta aika huono iho tolla, mitähän sille voisi tehdä". Kyseessä oli ikeneen pahasti tulehtuneet viisaudenhampaan leikkaus. Olin jo valmiiksi aivan "hajalla", ien ei meinannut puutua ja hammaslääkärin sovinistiset kommentit ulkonäöstäni olivat varsinainen piste iin päälle :(

Vierailija
50/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ovat möläytelleet sekä lääkärit että hoitajat. Useimmat kommentit olen päästänyt yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

Kaikkein tökeröimmät kommentit ovat tulleet yleensä silloin kun olen ollut todella kipeä ja puolustuskyvyytön, kuten ensimmäisen lapsen vaikean synnytyksen jälkeen. Repesin siis pahasti lapsen tarjontavirheen takia. Osastolla sain kuulla hoitajilta mm. että "noin voi käydä jos ei liiku", kun en pystynyt nousemaan sängystä, "älä nyt kaadu tai minä olen pulassa sinun takiasi", kun kärsin huimauksesta verenhukan takia. Ennen synnytystä tunsin jo että jotain oli vialla, kun supistukset harvenivat. Itkeskelin väsymystäni, ja työvuorossa ollut kätilö tokaisi tylysti, että "synnytys nyt vähän sattuu".

Toisen lapsen synnytys meni ihan oppikirjojen mukaan ja suhtautuminen osastollakin oli paljon ystävällisempää.

Lääkärit ovat yleensä olleet ihan asiallisia, osa vähän pökkelöitä sosiaalisilta taidoiltaan. Oma huumorintajuni riittää siihen asti, kun kyse ei ole oikeasti vakavasta asiasta. Monien kirjoittajien keskenmenoista saamat kommentit ovat kyllä törkeitä.

Vierailija
51/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tässä toista odottaessani loppuraskauden tarkastuksessa. edellisellä kerralla vauva oli ollut perätilassa joten haluttiin tutkia ultralla että on kääntynyt. Aivan ihana nuori naislääkäri totesi vauvan olevan ihan oikein päin ja koko ajan kertoi miten kaikki on hyvin. tutki vielä

varmuuden vuoksi alapäänkin että varmasti sitten mahtuu tulemaankin. olen pieni ja edellinen raskaus sektiolla. Kaikki oli siltäkin osin tosi hyvin.

Halusi minut vielä sydänkäyrille vähäksi aikaa makailemaan. tulisi sitten päästämään pois.

makasin siinä onnessani että kaikki onkin hyvin.

ovi avautui ja paikalle pöllähti vanha mies lääkäri. ainut tokaisu oli että "kukas se täällä makaa" ja häipyi. kohta tuli takaisin toisen nuoren venäläisen naislääkärin kanssa ja kysyi olenko #### niminen. myönsin jolloin alkoivat ottaa piuhoja vaan ilman mitään selitystä. kumpikaan ei edes esitellyt itseään!!! arvelin että sitä sydänkäyrä konetta tarvitaan jollekin muulle. yhtään ei kumpikaan auttanut nousemaan sängyltä vaan touhottivat että nyt pitää lähteä. menin siihen käytävälle ja minut ohjattiin viereiseen toimenpide huoneeseen. tämä ärsyttävä mies lääkäri tokaisi "ota housut alas ja mene tuohon pöydälle makaamaan. nyt käännetään lapsi." minä siihen sitten monta kertaa että onkohan erehdys. olen #### ja juuri äsken todettiin että lapsi on oikein päin. "juu..juu" ja venakko ohjaa vaan pöydälle. en totellut...kohta ukko hävisi toiseen huoneeseen, tuli hetken päästä takaisin ja totesi "jaahas asia selvä." menin siihen tiskille jossa ihmettilivät olenko jo käyriltä lähtöön saanut lääkäriltä luvan. naurahdin että taisin saada :D

ulta aikani nimittäin oli jo 12.00 ja olin vielä 14.00 siellä joten ENKÖHÄN jollain lääkärillä ollut jo käynyt. mitä lie ukko sekoili :D

tiesin tämän kyseisen ukon jo aikaisemmalta kerralta jolloin todellakin itkin tämän tökeröä käytöstä. ei silloinkaan tervehtinyt. katsoi ultaralla kyllä mutta tokaisi "minkä ihmeen takia täällä olet". sanoin että sain täältä keskussairaalalta kutsun puolen välin ultraan. varmaankin sen edellisen myrkytyksen takia.oli muutenkin töykeä. kiireellä yritti saada minut pois.

monella ollut täällä loukkaavia kommenteja juuri gyneiltä. voihan se olla että sitä vielä enemmän ottaa itseensä "hormooni hirviönä" ja juuri sen takia tämän puolen lääkärit pitäisi valiat oikein huolella.

Vierailija
52/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hajamielisen oloinen, vanha mies. Teki niin kovakouraisen tutkimuksen, että huusin kivusta. Taisi repäistä jotain rikkikin. Sitten ultrasi lapsen koon väärin. Tuli lapsen synnyttyä vielä saliinkin hämmästelemään, kun tuli niin iso vauva.

olin tässä toista odottaessani loppuraskauden tarkastuksessa. edellisellä kerralla vauva oli ollut perätilassa joten haluttiin tutkia ultralla että on kääntynyt. Aivan ihana nuori naislääkäri totesi vauvan olevan ihan oikein päin ja koko ajan kertoi miten kaikki on hyvin. tutki vielä

varmuuden vuoksi alapäänkin että varmasti sitten mahtuu tulemaankin. olen pieni ja edellinen raskaus sektiolla. Kaikki oli siltäkin osin tosi hyvin.

Halusi minut vielä sydänkäyrille vähäksi aikaa makailemaan. tulisi sitten päästämään pois.

makasin siinä onnessani että kaikki onkin hyvin.

ovi avautui ja paikalle pöllähti vanha mies lääkäri. ainut tokaisu oli että "kukas se täällä makaa" ja häipyi. kohta tuli takaisin toisen nuoren venäläisen naislääkärin kanssa ja kysyi olenko #### niminen. myönsin jolloin alkoivat ottaa piuhoja vaan ilman mitään selitystä. kumpikaan ei edes esitellyt itseään!!! arvelin että sitä sydänkäyrä konetta tarvitaan jollekin muulle. yhtään ei kumpikaan auttanut nousemaan sängyltä vaan touhottivat että nyt pitää lähteä. menin siihen käytävälle ja minut ohjattiin viereiseen toimenpide huoneeseen. tämä ärsyttävä mies lääkäri tokaisi "ota housut alas ja mene tuohon pöydälle makaamaan. nyt käännetään lapsi." minä siihen sitten monta kertaa että onkohan erehdys. olen #### ja juuri äsken todettiin että lapsi on oikein päin. "juu..juu" ja venakko ohjaa vaan pöydälle. en totellut...kohta ukko hävisi toiseen huoneeseen, tuli hetken päästä takaisin ja totesi "jaahas asia selvä." menin siihen tiskille jossa ihmettilivät olenko jo käyriltä lähtöön saanut lääkäriltä luvan. naurahdin että taisin saada :D

ulta aikani nimittäin oli jo 12.00 ja olin vielä 14.00 siellä joten ENKÖHÄN jollain lääkärillä ollut jo käynyt. mitä lie ukko sekoili :D

tiesin tämän kyseisen ukon jo aikaisemmalta kerralta jolloin todellakin itkin tämän tökeröä käytöstä. ei silloinkaan tervehtinyt. katsoi ultaralla kyllä mutta tokaisi "minkä ihmeen takia täällä olet". sanoin että sain täältä keskussairaalalta kutsun puolen välin ultraan. varmaankin sen edellisen myrkytyksen takia.oli muutenkin töykeä. kiireellä yritti saada minut pois.

monella ollut täällä loukkaavia kommenteja juuri gyneiltä. voihan se olla että sitä vielä enemmän ottaa itseensä "hormooni hirviönä" ja juuri sen takia tämän puolen lääkärit pitäisi valiat oikein huolella.

Vierailija
53/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaanko laittaa sairaalaa kun taitaa olla ylilääkäristä puhe mutta täällä itä-suomessa kuitenkin tämä tökerö ukko toimii.

Vierailija
54/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun reväytin jalkani harjoitellessani jotain tanssiliikettä tms. teini-ikäisenä,sanoi lääkäri,että "sulla on mansikanpoimijan tauti".Siis ittuili ihan huviksensa..Meinas suu loksahtaa auki,kun oli vaikea nuorena tyttönä uskoa,että lääkäri voi niin käyttäytyä.

Mansikanpoimijan tauti on todellakin olemassa! Sille on olemassa jokin virallinen nimikin (tietenkin), mutta ihan yleisesti kulkee myös tuolla nimellä. Joka tapauksessa jalkaterä ei "tottele" käskyjä kunnolla. Saattaa joutua käyttämään sellaista tukisidesysteemiä...

Vierailija
55/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sulle sitten kävi? Pääsitkö vielä työelämään?"

Suoritin lukion. Kirjoitin ylioppilaaksi. Sain lapsen. Nyt olen ollut kotiäitinä. Tarkoitus pyrkiä yliopistoon opiskelemaan. Saa nähdä sitten työllistynkö, kun joskus valmistun ammattiin.

Vierailija
56/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoitsut naistenklinikalla arvelivat, että kyllähän mä osaan yksinkin synnyttää (ja myös vauvan heti hoitaa) kun kerran olen perushoitaja koulutukseltani.

Esikoistani olin saamassa ja todella kokematon kaikkeen lapsiin liittyvästä. Tykkäsin kyllä vähän huonoa. Sen koommin en ole mihinkään paperiin suostunut ammattiani laittamaan.

Vierailija
57/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylilääkäri myös. Mikäköhän heillä on virallinen eläkkeellesiirtymisen ikä, kun tuolee tuollaisia "mokia"?

kehtaanko laittaa sairaalaa kun taitaa olla ylilääkäristä puhe mutta täällä itä-suomessa kuitenkin tämä tökerö ukko toimii.

Vierailija
58/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin pitkästä aikaa, itkin väsymystäni ja stressiä. Lääkäri oli arvostettu, Mehiläisen Töölössä vastaanottoa pitävä vanha mies ja ajattelin että hän ehkä jaksaisi hetken kuunnella mitä minulla oli sydämelläni. Toisin kävi; aloin kertomaan tunnetilojani ja oireita, ukko vihastui (oli ärsyyntynyt jo ennenkuin tulin sisään). Itkin vaan entistä enemmän ja lääkäri käski "olla vollottamatta". Hän kyseli tiukkasanaisesti perhetaustat ja jouduin, uskomatonta kyllä, vakuuttelemaan häntä edesmenneen äitini mielisairauden laadusta(!). "Ei se voi olla sitä...*muminaa*...oletko nyt varma, eihän tuossa sairaudessa ymmärrätkö tule tuollaisia oireita!" Kerta toisensa jälkeen järkyttyneenä jouduin lääkärin painostuksesta kertaamaan ääneen kuinka äitini mm. pahoinpiteli minua ja lääkäri kysyi samat, kipeät asiat AINA UUDELLEEN!! Huokaisin vaan lopulta "minähän kerroin jo enkä edelleenkään voi tietää asiaa x sillä..." ja jankkaus loppui, mutta tilalle tulikin ihmettely että "eikö sinulle riitä että olet kotona ja pidät huolta miehestäsi?". Olin siis sillä hetkellä työttömänä ja kerroin että tunnen oloni kyllästyneeksi kaikkeen. Kunnon sovinisti..!

Käynnin huippu oli ehdottomasti se, kun lääkäri kysyi mikä minua omasta mielestäni vaivaa. Kerroin että masennukseni on varmaankin uusiutumassa, johon ukko ärähti että HÄN tekee ne diagnoosit! Itkin alkukäynnin ja lääkäri sätti minua siitä, tokaisten kuitenkin samalla että "masentunuthan sinä olet, tuollalailla vollotat koko ajan!". Määräsi vahvaa mielialalääkettä, menin maksamaan käynnistäni sitten kassalle. Ihana yllätys odotti: lääkäri oli sitä mieltä ettei kyseessä ollut sairauden hoito, joten Kela ei korvannut senttiäkään!! Puhkesin itkuun kassalla, olin niin poikki. Kassa pahoitteli lääkärin käytöstä.

Vierailija
59/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen masennustaustainen, rajatilahäiriöinen nainen. Menin lääkäriin pitkästä aikaa, itkin väsymystäni ja stressiä. Lääkäri oli arvostettu, Mehiläisen Töölössä vastaanottoa pitävä vanha mies ja ajattelin että hän ehkä jaksaisi hetken kuunnella mitä minulla oli sydämelläni."

Sulla on varmaan oma hoitava lääkäri ja hoitava henkilö, kun sulla kerran rajatiladiagnoosikin on. Vai oletko lopettanut hoitosi? Ei kannata vaihtaa lääkäriä usein tuolla diagnoosilla. Onko sinulle koskaan tarjottu psykoterapiaa? Voisit hyötyä enemmänkin keskusteluista psykologin kanssa. Lääkärit eivät, ikävä kyllä, ole kovin empaattisia.

Vierailija
60/211 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jatkuneet kivut alamahassa ja selässä sekä outoa kipua vasemmassa jalassa niin että välillä kävelin ontuen. kipu tavallisilla särkylääkkeillä helpotti 1/2h-1h hieman mutta ei todellakaan hävinnyt. Selkäkipu ja vasemman jalan puutuminen oli diagnosoitu (virheellisesti tosin, se selvisi myöhemmin) issiakseksi vaikka olen melko nuorikin. Menin kolmannen kerran lyhyen ajan ja diagnoosin jälkeen terveyskeskuksen päivystykseen kun kipu oli sietämätöntä enkä saanut nukutuksi ja kolme lastakin olisi pitänyt jaksaa hoitaa. Nuorehko naislääkäri luki aiemmat epikriisini ja totesi:" Kai sinulle on selitetty MITKÄ SYYT OVAT ISSIAKSEN PÄIVYSTYSKRITEERIT ELI ONKO SINULLA TULLUT PISSAT/KAKAT HOUSUUN?" ja äänensävy todella kiukkuinen...Minä purskahdin jo kuukauden kipuhelvetin ja väsymyksen johdosta itkuun ja vastasin:"että ei ole tullut mutta särky on hirveää!" Niin silloin lääkäri katsoi minua hieman "säälivästi" pää kallellaan ja totesi:"että taitaisi tehdä mielialalääkkeet hyvää kun on tainnut mennä väsymyksen puolelle!" Tältä lääkäriltä olen kuullut muitakin hurjia juttuja ja nyt hän on hävinnyt terkkaristamme, huhu kertoo että sai niin paljon valituksia että joutui lähtemään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi