Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Suomessa asua pysyvästi asuntovaunussa? Vai estääkö joku laki sen?

Vierailija
11.01.2010 |

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että asuntovaunua ei saa liittää viemäri- tai vesiverkostoon eli joudut pistämään vaunun karavaanarialueelle tai ei-asemakaava-alueelle. Ensimmäinen vaihtoehto pysyväisjärjestelynä voi olla kallis jos et pysty neuvottelemmaan alueen ylläpitäjän kanssa, toisessa vaihtoehdossa voi olla vaikeuksia tarvittavan sähkön ja veden saamisessa.

Vierailija
2/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden viemäreiden ja tuomareiden jms lisäksi siitä seuraisi se ongelma, että kunnat joutuisi järjestämään koululaiskuljetuksia ja auraamaan kouluteitä ja järjestämään terveydenhuoltoa ja muuta vastaavaa. Tämän takiahan kesämökkejäkään ei saa vakinaisiksi asunnoiksi.

Tämä ei tietysti estä sinua viettämästä kaikkea aikaasi asuntovaunussa, vaikka sulla onkin vakituinen kotiosoite jossain muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden viemäreiden ja tuomareiden jms lisäksi siitä seuraisi se ongelma, että kunnat joutuisi järjestämään koululaiskuljetuksia ja auraamaan kouluteitä ja järjestämään terveydenhuoltoa ja muuta vastaavaa. Tämän takiahan kesämökkejäkään ei saa vakinaisiksi asunnoiksi.

Tämä ei tietysti estä sinua viettämästä kaikkea aikaasi asuntovaunussa, vaikka sulla onkin vakituinen kotiosoite jossain muualla.

TIedänkin perheen, joka asuu. EI ne missään tiettömien taipaleitten takana asu, vaan ihan leirintäalueella. Lapset käy koulua/päiväkotia ja vanhemmat töissä.

EIkä vaunu tarvitse mitään viemäreitä. Kemiallinen wc on ihan kannettava laitos, joka käydään tyhjentämässä sitten viemäriverkkoon (vaunualueella tietty helppoa). Samoin vesi jolla pestään kädet ja astiat on kerättävä säiliöön ja toimitettava viemäriin.

Ja tällä tietämälläni perheellä siis EI ole muuta osoitetta.

Vierailija
4/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheineen, vaan taisi olla ulkomailla.

Vierailija
5/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leirintäalueella ainakin.

Vierailija
6/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni Kodin Kuvalehdestä sellaisesta perheestä, joka asui vaunussa. Yksi lapsi (päiväkoti-ikäinen) heillä oli. Mielestäni heillä ei ollut muuta osoitetta. Talviajat asuivat vakkaristi jossain leirntäalueella, kesällä milloin missäkin.

Vierailija
7/30 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leiriytyminen ei kuulu jokamiehen oikeuksiin vaan vaatii maanomistajan luvan.

Vierailija
8/30 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu.

Vierailija
9/30 |
24.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan haluasi asua asuntovaunussa? En tiennyt että suomesta löytyy tälläisiäkin. Ei minään vittuiluna vaan ihan kiinnostaisi tietää.

Vierailija
10/30 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kuulostaa kivalta. Mutta miten se lämpiää talvella..?

Vierailija
11/30 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

momtako homekoulua on hätä majoituksessa?montako duunaria majoittuu rakennus parakkiin millainen lainsäädäntö kieltää teltassa asumisen(intiaanit)? noin vuosittain suomessa ja ulkomailla komennus duunarit eun alueella olis siinä muutama kysymys joihin löytyy varma vastaus erittäin paljon joilla on tilapäinen aumis ratkaisu eikä siintäkään kauvaan ole kuin igluja jäästä oli tehtynä ja saatapi niitä paimentolaisia olla vielä tänäkin päivänä muuallakin kuin saharassa tai afrikan kolmansissa maissa.hyvää kesää kaikille lukioille

Vierailija
12/30 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköllä tai kaasulla.

Vierailija
13/30 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttiin rakentamisen aikana kahdessa vaunussa siis minä, mies ja neljä lasta. Joku ystävällinen teki lastensuojeluilmoituksen, jotka kävivät toteamassa, että meillä on kaikki perushoivaan tarvittavat asiat ok.

Vierailija
14/30 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä leirintäalueilla ympärivuotisesti asutaan siitä syystä, koska sieltä löytyy kaikki tarvittavat mukavuudet...sauna, suihku, pyykkikone, vesi, sähkö ja vessan tyhjennysmahdollisuus, itse olen asunut vaunussa 4 talvea peräkkäin, kesäisin asuntoautossa ja moottoripurressa...syy on siinä, että yleensä kerros ja rivitalo jengi ryntää viikonlopuksi urbaaniympäristöstä ulos...mökeille, mummolaan tai johonkin...luontoon, eli vietän kohta 5 vuotta ns viikonloppua nautiskelleen...;) Toki onhan se huomattavasti edullisempi asua vaunussa, kun jossain kivikasassa maksaen siitä 700-1000€ kuussa, eikä oma rauhaa ole kummiskaan...kalleimissa

leirintäpaikoissa maksaa vuosi sen 1000€, yleensä kehä III sen ympäristössä maksaa vaunu paikka vuodessa sen 750-800€, eli vähemmän, kun joku jannu Lauttasaaren vuokra-yksiöstä kuukaudessa...

Mulla on vm2007 mallin Polar 620 vaunu ja välillä tuntuu, että voisi olla jopa pienempikin, mutta saahan sitä luksusta elämässä olla, siinä on Alden nestekierto lämmitys+lattialämmitys, tv+dvd, kaksiosainen jääkaappi-pakastin, nettiin pääse WLAN-n kautta, sitä varten riittää pelkkä Nokian Lumia...kun kerran en asuu leirintäalueella, vaan vuokratontilla missä on sähköliittymä...vakituinen osoite on muualla, posti tulee Poste Restante järjestelmällä...olen viihtynyt ja tykkään asustella "vapaana" ja luonnon keskellä, eikä tulisi mieleenkään muuttaa johonkiin urbaanihässäkkään... 

Vierailija
15/30 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu... Itse taidat vakituisesti asua kiven alla.

Vierailija
16/30 |
30.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin tietää. Omistan maata pilvin pimein ja myös sähkö tulee maalleni, mutta omaa asuntoa mulla ei ole. Olen pohtinut voisinko majoittautua vakituisesti maalleni telttaan, latoon tai asuntovaunuun laillisesti?

Vierailija
17/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä leirintäalueilla ympärivuotisesti asutaan siitä syystä, koska sieltä löytyy kaikki tarvittavat mukavuudet...sauna, suihku, pyykkikone, vesi, sähkö ja vessan tyhjennysmahdollisuus, itse olen asunut vaunussa 4 talvea peräkkäin, kesäisin asuntoautossa ja moottoripurressa...syy on siinä, että yleensä kerros ja rivitalo jengi ryntää viikonlopuksi urbaaniympäristöstä ulos...mökeille, mummolaan tai johonkin...luontoon, eli vietän kohta 5 vuotta ns viikonloppua nautiskelleen...;) Toki onhan se huomattavasti edullisempi asua vaunussa, kun jossain kivikasassa maksaen siitä 700-1000€ kuussa, eikä oma rauhaa ole kummiskaan...kalleimissa

leirintäpaikoissa maksaa vuosi sen 1000€, yleensä kehä III sen ympäristössä maksaa vaunu paikka vuodessa sen 750-800€, eli vähemmän, kun joku jannu Lauttasaaren vuokra-yksiöstä kuukaudessa...

Mulla on vm2007 mallin Polar 620 vaunu ja välillä tuntuu, että voisi olla jopa pienempikin, mutta saahan sitä luksusta elämässä olla, siinä on Alden nestekierto lämmitys+lattialämmitys, tv+dvd, kaksiosainen jääkaappi-pakastin, nettiin pääse WLAN-n kautta, sitä varten riittää pelkkä Nokian Lumia...kun kerran en asuu leirintäalueella, vaan vuokratontilla missä on sähköliittymä...vakituinen osoite on muualla, posti tulee Poste Restante järjestelmällä...olen viihtynyt ja tykkään asustella "vapaana" ja luonnon keskellä, eikä tulisi mieleenkään muuttaa johonkiin urbaanihässäkkään... 

Kuinka paljon sinulla menee vuodessa rahaa sähköön ja kaasuun? Elämäntapa houkuttelee ja vaunukin  on ennestään.

Vierailija
18/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanooko mitään lause: trailer park white trash

Vierailija
19/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanooko mitään lause: trailer park white trash

Ei tuo ole lause. Siitä puuttuu predikaatti.

Vierailija
20/30 |
31.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ihmisiä.asuu vakituisesti Suomessa jopa jurtassa. Ei ole rikos asua ilman sähköä ja juoksevaa vettäkään.

Karavaanareiden omat leirintäalueet kaipaa yleensä ympärivuorokautista vahtia. Jos tuollaiselle parkkeeraa talveksi vaunun, saa varmaan isännöintitehtäviä vastaan neuvoteltua halvemman kuukausimaksun.