Voiko Suomessa asua pysyvästi asuntovaunussa? Vai estääkö joku laki sen?
Kommentit (30)
Jos sen naamioisi mielenosoitukseksi, voisi vaunulle saada tontin vaikka Katajanokalta!
Tunnen yhden ihmisen joka asui pari vuotta asuntoautossa. Yöpyi aina milloin missäkin. Talvella kävi ulkomailla kiertelemässä lämpöisemmissä maissa. Kaasulla se auto lämpeni ja ihan hyvin siinä tarkeni talvellakin. Niin pienen tilan lämmitys ei ihan hirvän paljoa kaasua kuluta. Sitäpaitsi maksaa se talon lämmittäminenkin.
Tosin hänellä oli kotiosoite virallisesti yhden sukulaisen kotona. Sinne kaikki postit meni ja kävi niitä aina joskus hakemassa. Varsinaisesti ei ikinä siellä ole kai yhtään yötä viettänyt edes. Käytännössä vain helpoin olla joku postiosoite.
Tuollaiseen autoon ei kukaan kiinnitä huomiota vaikka olisi pari päivääkin samassa paikassa parkissa.
Hei?
Mitä ihmeellistä tossa on asun leirintäalueella.Iso asuntoauto uusi täällä on kaikki mitä tarvitsee.Kaasuliesi iso jääkaappi pakastin lattialämmitys.Sisävessa löytyy myös oma suihku.Lämminvesivaraaja 120 litran vesisäiliö.Alueella hyvät suihkut saa käyttää niin paljo kun haluaa .Sauna kuka sitä kaipaa.Pyykinpesukoneet ja kaappi kuivaksi saa vaatteensa.Ei mitään ongelmaa asua
Karavaanari kirjoitti:
Hei?
Mitä ihmeellistä tossa on asun leirintäalueella.Iso asuntoauto uusi täällä on kaikki mitä tarvitsee.Kaasuliesi iso jääkaappi pakastin lattialämmitys.Sisävessa löytyy myös oma suihku.Lämminvesivaraaja 120 litran vesisäiliö.Alueella hyvät suihkut saa käyttää niin paljo kun haluaa .Sauna kuka sitä kaipaa.Pyykinpesukoneet ja kaappi kuivaksi saa vaatteensa.Ei mitään ongelmaa asua
Minä kaipaan saunaa en halua olla likainen
Vierailija kirjoitti:
Karavaanari kirjoitti:
Hei?
Mitä ihmeellistä tossa on asun leirintäalueella.Iso asuntoauto uusi täällä on kaikki mitä tarvitsee.Kaasuliesi iso jääkaappi pakastin lattialämmitys.Sisävessa löytyy myös oma suihku.Lämminvesivaraaja 120 litran vesisäiliö.Alueella hyvät suihkut saa käyttää niin paljo kun haluaa .Sauna kuka sitä kaipaa.Pyykinpesukoneet ja kaappi kuivaksi saa vaatteensa.Ei mitään ongelmaa asuaMinä kaipaan saunaa en halua olla likainen
Yleensä kaikilta leirintäalueilta löytyy sauna kyllä.
Irtolaisuus on Suomessa sallittua nykyään.
Meidän kesäpaikalla , joka on vanha maatilan pihapiiri, jokaisessa maatalon pihassa asuu lomalaisia asuntovaunussa ja asuntoautossa. Suurin osa on " omaa väkeä" ja saa sähkön päätalosta. Onhan se paremmin varusteltu kuin joku vierasmaja. Eikä haja-asutusalueella ole väliä oikeasti mihin ne kasvojenpesuvedet kaataa. Eihän niitä viemäreitä ollut ennenkään. Lantala on meilläkin navetan takana , karjasta ja hevosesta on länget , tonkat ja satulat muistona vaan. Ja edelleen pojat pissaa murmikolle. Oi ihana vapaus kesällä.
Olisipa ihanaa asua asuntovaunussa, mutta en uskaltaisi näin naisena yksin :(
Olen harkinnut syksyllä muuttavani asumaan Asuntoautoon...
Maisemaa voi vaihtaa, kun alkaa kyllästyttämään.. Tosiaan leirintäalueilla ja uimahalleissa pääsee saunaan..
Itseoalvelupeloissa pyykit saa pestyä ja samalla käytyä kaupassa..
Mä oon vakavasti miettinyt parakkeja. Konttikoti ei oilisi huono ratkaisu, 60m2 riittää esim vallan mainiosti kodiksi. En mä tarvi mitää ylimääräisiä hienouksia ja nytkin luksustuote taitaa olla vedenkeitin. Tykkään elää näin, minä en tarvitse materiaa ollakseni onnellinen. Puhelimestaki luopuisin ellei olisi pakko pitää sitä esim työttömyyden tai muiden niskaan hönkivien viranomaisten takia.