Jenkit on kyllä todella...
kaksinaismoralistista , tekosiveää ja muutenkin teennäistä kansaa. Lapsille opetetaan, että yhdessä suihkussa käyminen äidin ja lapsen kesken on siveetöntä ja kirkossa pitää sunnuntaisin käydä vaikka arkena elettäis miten moraalittomasti. Palveluammateissa saat muovisia hymyjä ja kaikki on niiiiiin ulkokultaista! No onneksi ei tarvi asua siellä päin maailmaa missä ei köyhistä huolehdita (sosiaaliturva muutenkin olematon) ja väkivaltaa riittää.
Kommentit (51)
Metsäsuomalaisten jälkeläisiä muutti myös Ruotsin Amerikkaan perustamaan Delawaren siirtokuntaan 1638. Valtaosa Delawaren siirtokunnan jäsenistä oli suomalaista syntyperää.
Eli se siitä kummassa olikaan ensin asukkeja...
Jengit on kova sana jenkeissä. Mellakoita ihailen myös. Koko maa kaatuu vielä siihen kun wt-kulttuuri syö nykyisen alleen. Suurin osa kansalaisista on viettänyt nuoruutensa vankiloissa. vankilat ovat "yliopistoja" Sitä ihailen jenkeissä ja toivon samaa tänne kotisuomeen.
suurin osa kansalaisista? Tilastoja?
sähän olet oikein fiksuksi ja sivistyneeksi siellä maailmalla muuttunut, haukut ihmisiä tupauunoksi. hieno homma että sussa ei toi perinteinen suomijunttius enää asu =D
tuon tuosta :D
Vähänpä olet maailmaa nähnyt, jos tämä on sinusta huono asia :D
Helsingista voi lukea uutisia tyyliin "palokunta pelasti kissan puusta"
kummallisia johtopäätöksiä. Kuvitteletko, että sinulle vastailee vain yksi ihminen?
Itse vertasit Helsinkiä ja New Yorkia ja ihmisten suhtautumista tummaihoiseen naapuriin. Hyvä että ymmärsit itsekin, ettei vertaus oikein onnistunut.
neekeriorjista? Sinne vietiin nimittäin orjia moninkertaisesti Pohjois-Amerikkaan verrattuna. Ja on orjuutta Suomessakin ollut.
Ja on aika turha verrata Suomea USAan. USA on isompi kuin Eurooppa ja 50 maata ja siellä on peräreikänsä ihan yhtä lailla kuin Euroopassakin on.
noiden Afrikan kantaväestön kanssa. Suomessa heitä on ollut verrattaen vain vähän aikaa, me emme hakeneet heitä aikoinaan laivoilla väkipakolla orjiksi yhteiskuntaamme. Tämän vuoksi Suomessa on verrattaen vähän menestyneitä, yhteiskuntaan täysin integroituneita afrikkalaisia. He ovat usein pakolaisia ja asuvat vaatimattomammilla alueilla. Suhtautuminen ei tällöin ole samanlaista, eli voineeko edes verrata.
Millä muilla tavoin Helsinki on New Yorkia 150 vuotta jäljessä?
Helsingista olen alunperin -- Hauskaa muuten etta verrataan tyyliin New York on yhta sivistynyt (tms?) KUIN Helsinki..! hehehe... just joo. Helsinki on jotain 150 vuotta jaljessa. Siellahan on ihan hirveeta jos naapurissa asuu vaikka tummaihoinen, ei elaman kevat.
maassa ja nyt taalla New Yorkissa, niin lahes kaikkialla arki on sita samaa. En tieda, mita nama muut kirjottajat yleensa arkisin tekevat, mutta kylla se meilla on sita toihin, kotiin, toihin, kotiin, syomaan, kotiin. settia lahes aina.
Luulen, etta se olisi sita ihan samaa Helsingissakin. Helsinki on hieno kaupunki, mina itse arvostan puhtautta, puistoja, turvallisuutta ja kauneutta. Minun mielestani kotikaupungissakin Helsingissa on juuri sita. Taalla NYC;ssa on mun elama nyt. Samalla lailla lapset ovat kipeita ja mies arsyttaa ja pain vastoin. Samalta se lapsen nauru kuulostaa taallakin. Sen kylla myonnan, etta itse Suomalaisessa kulttuurissa kasvaneena vierastan Amerikkalaista kilpailuyhteiskuntaa ja kulttuuria. Mutta onhan se kasvattanut miestanikin varsin rakastettavan, eli toivon myos omien lapsieni kasvavan kunnollisiksi ihmisiksi.
Onneksi myos meilla on yhdessa mieheni kanssa sen verran rahaa, etta meilla on mahdollisuus pitaa Eurooppalaiset lomat. Taalla normiloma on 2 viikkoa vuodessa ja esimerkiksi paasiainen ei ole loma. Taalla tyo on kaikki kaikessa.
[iHelsinki "menee kiinni" illalla, Helsingin metrossa on ... n. 15 pysakkia ... Helsingissa on about 500,000 ihmista, "Helsingissa" on yksi lentokentta (ei edes ole!), Helsinkiin ei voi eksya ellei sitten ole jostain muualta juuri tullut asukas, Helsingista voi lukea uutisia tyyliin "palokunta pelasti kissan puusta", Helsingin katumuoti tulee Pariisin ja Tukholman kautta 2 v myohassa... Miten pitkaan tata pitaa jatkaa? Siis onhan se nyt ihan selkee ero verrata jotain maailman miljoonakaupunkia Helsinkiin. Perassa se tulee ja kaukana, myonna jo.
[/quote]
Ensin pitaa todeta, etta mina asun Manhattanilla. Upper East Sidella mieheni ja kahden lapseni kanssa. Erittain harvoin kaytan metroa klo kymmenen jalkeen. Oletko itse koskaan ollut metrossa yolla? En kayta kuin yhta tai kahta metrolinjaa, joissa kaytan ehka noin 15 pysakkia jos sitakaan. Loput matkat kuljen taksilla. Nain tekisin varmaan Helsingissakin.
Helsingin katumuoti on aivan trendikasta. Paljon enemman kuin Amerikassa ylipaataan. Farkut, juoksukengat ja jalkapallopaita lippalakilla ei ole katumuotia.
Ja kylla taallakin kaikki maksaa, suurin osa ihmisia ei ela elamaansa kuin Sex and The City ehka antaisi olettaa. Ei meillakaan, vaikka kaksi ihmista kay toissa ja toiset isovanhemmat asuvat lahella, ole varaa kayda konserteissa, nayttelyissa, oopperassa jne.jne. kuin harvoin. Taalla pitaa myos tehda pitkaa paivaa, joten iltaisin ja viikonloppuisin on kiva viettaa aikaa lasten ja perheen kanssa.
Helsingissa olisi sentaan lomat ja lyhyemmat tyopaivat.
.
Mulla meni aamukaffet nenaan! Ajatusmaailmasi on aivan yhta rajoittunut kuin ap:lla. Nakee myos etta et ole paljon USA:ssa matkustellut. t. Mrs. Keskilansi.
Nakee myos sinun vastauksesta suunnattoman tarpeen puolustella. Taitaa olla niin, etta kolahti. Olen pahoillani.
Jengit on kova sana jenkeissä. Mellakoita ihailen myös. Koko maa kaatuu vielä siihen kun wt-kulttuuri syö nykyisen alleen. Suurin osa kansalaisista on viettänyt nuoruutensa vankiloissa. vankilat ovat "yliopistoja" Sitä ihailen jenkeissä ja toivon samaa tänne kotisuomeen.
suurin osa kansalaisista? Tilastoja?
Suurinosa suomen työttömistä kuuluisi sairaseläkkeelle. Sairaita ihmisiä syyllistetään laiskuudesta. Sitten on niitä jotka ei yksinkertaisesti saa koulutusta vastaavaa työtä.
Amerikassa on vankiloita kuin kouluja.
Jos Suomi muistuttaisi amerikkaa edes vähän niin Joka kunnassa pitäisi olla vankila. Joka kolmas on ollut vankilassa.