Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jenkit on kyllä todella...

Vierailija
11.01.2010 |

kaksinaismoralistista , tekosiveää ja muutenkin teennäistä kansaa. Lapsille opetetaan, että yhdessä suihkussa käyminen äidin ja lapsen kesken on siveetöntä ja kirkossa pitää sunnuntaisin käydä vaikka arkena elettäis miten moraalittomasti. Palveluammateissa saat muovisia hymyjä ja kaikki on niiiiiin ulkokultaista! No onneksi ei tarvi asua siellä päin maailmaa missä ei köyhistä huolehdita (sosiaaliturva muutenkin olematon) ja väkivaltaa riittää.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taysin siita missa asuu. Taalla New Yorkissa on varsin sivistynyt, Eurooppalainen meininki. Ei juurikaan eroa, esim. Helsingista. Mutta jos vaikkapa matkustaa Kentuckyn maaseudulle, niin tilanne on taysin eri.

Amerikassa on helppo olla ja elaa, jos sulla rahaa. Muuten taa maa on mata. Toki on kulttuurieroja on erilaisia, mutta niin on kaikkialla. Mulle sopii loistavasti tama Itarannikon meininki. Itse en koskaan pystyisi asumaan esim. Etelassa tai Keski-Lannessa.

Vierailija
22/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin totta! "Ongelmia" on tullut nimenomaan niiden amerikkalaisten kanssa, jotka ovat keskilännestä. New Yorkilaisten kanssa tulemme juttuun loistavasti.

Mieheni on latino (perhe Euroopasta, mutta muuttivat Etelä-Amerikkaan työn vuoksi 50-luvulla), joten olen aitopaikalta saanut todistaa yhtä sun toista. Kun mieheni sinkkuna ollessa haki jatko-opintoihin yhteen keskilännen yliopistoon, hänelle sanottiin suoraan, että he pelkäävät hänen menevän naimisiin amerikkalaisen naisen kanssa ja jäävän sinne. Oh my...

Mutta en voi nyt täysin yleistää! Tunnen upeita, suvaitsevaisia ja älykkäitä ihmisiä Keskilännestä. Totta kai :) Yksikin miljonääripariskunta jätti omaisuutensa Yhdysvaltoihin ja lähti hyväntekeväisyystyöhön Etelä-Amerikkaan.

taysin siita missa asuu. Taalla New Yorkissa on varsin sivistynyt, Eurooppalainen meininki. Ei juurikaan eroa, esim. Helsingista. Mutta jos vaikkapa matkustaa Kentuckyn maaseudulle, niin tilanne on taysin eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taysin siita missa asuu. Taalla New Yorkissa on varsin sivistynyt, Eurooppalainen meininki. Ei juurikaan eroa, esim. Helsingista. Mutta jos vaikkapa matkustaa Kentuckyn maaseudulle, niin tilanne on taysin eri. Amerikassa on helppo olla ja elaa, jos sulla rahaa. Muuten taa maa on mata. Toki on kulttuurieroja on erilaisia, mutta niin on kaikkialla. Mulle sopii loistavasti tama Itarannikon meininki. Itse en koskaan pystyisi asumaan esim. Etelassa tai Keski-Lannessa.

Mulla meni aamukaffet nenaan! Ajatusmaailmasi on aivan yhta rajoittunut kuin ap:lla. Nakee myos etta et ole paljon USA:ssa matkustellut.

t. Mrs. Keskilansi.

Vierailija
24/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset edes käyneet kyseisessä maassa?

Jos olette,oletteko olleet muualla kuin turisti alueella,entä otitteko huomioon,että se on heillä normaalia ja jos Suomessa vahingossa sattuu jotain tervehtimään,voisaada turpaansa.

Suomessa hyvyys on tekopyhää.

Vierailija
25/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taysin siita missa asuu. Taalla New Yorkissa on varsin sivistynyt, Eurooppalainen meininki. Ei juurikaan eroa, esim. Helsingista. Mutta jos vaikkapa matkustaa Kentuckyn maaseudulle, niin tilanne on taysin eri. Amerikassa on helppo olla ja elaa, jos sulla rahaa. Muuten taa maa on mata. Toki on kulttuurieroja on erilaisia, mutta niin on kaikkialla. Mulle sopii loistavasti tama Itarannikon meininki. Itse en koskaan pystyisi asumaan esim. Etelassa tai Keski-Lannessa.

Eikä sitä rahaa tarvitse olla kroisokseksi asti. Vähempikin riittää. Perheet ja yhteisöt ovat tärkeitä, toisista huolehditaan. Ehkä suurkaupungissa tällaista ei ole, mutta pienemmillä maaseutupaikoilla kyllä.

Jos olen sairaana pidemmän aikaa, niin jo on joku naapureista organisoimassa meidän perheelle ruokarinkiä. Naapuri vuorollaan kokkaa vähän isomman aterian ja tuo meidän perheelle syötävää myös. Näin teemme myös vastavuoroisesti. Pidämme silmällä toistemme taloja, hoidamme pihamaata jos toinen on lomalla. Meidänkin lapset ovat saaneet lahjoituksena naapureilta ja tutuilta ihan uskomattoman ihania vaatteita ja leluja.

Tiedän, että voin aina mennä naapuriin jos tilanne vaatii. Ja aina myös saan apua. Ja he tietävät saman minusta.

Maassa on paljon hyvää, erinomaista.

Vierailija
26/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kuulemma halloween ja hän halusi ostaa kurpitsan. Vihannesmyyjä tarjosi sitten palan kurpitsasta ja rouva oli vastannut haluavansa kokonaisen kurpitsan. Myyjä ja ympärillä olleet ihmiset olivat hämmästyneitä ja kurpitsa myytiin huomion keskipisteessä. Ajatella, että jollakulla on varaa ostaa kokonainen kurpitsa! Rouvasta kuulemma tuli myyjän lempiasiakas tämän episodin jälkeen. -- Amerikkalaiset rouvat nauroivat tälle tarinalle, hihhiiiihhh, so funny. Itse olin hiljaa ja vierustoverini kysyi: "Did you understand?" ja vastasin: "I don't see anything funny in poverty".

Argentiinalaiset ovat ihan sydämellistä väkeä, mutta mieheni ei voi ymmärtää kuinka alistettuja naiset yhteiskunnassa ovat! Kaikki saadaan miehen kädestä. Naisen pitää näyttää Miss Universumilta päästäkseen naimisiin. Argentiina kuitenkin on vielä siitä "kesyimmästä" päästä Etelä-Amerikassa. Brasiliasta vissiin on tullut sinne Suomeenkin naisia seuraneideiksi. Joksin kyläkauppias muistaakseni?

Edellisen anekdootin kirjoittaja kyllä osoittautui täydeksi tosikoksi. Torikauppiaalla kävi erinomainen tuuri: hän sai hyvän hinnan kurpitsastaan ja vielä lisätienestäjä uudesta erinomaisesta asiakkaastaan. Niin se vain tämäkin Itä-Euroopan maa kulkee kohti hyvinvointia.

Muistathan miettiä kiinalaisia, korealaisia, intialaisia ym. tuotteita käyttäessäsi tätä samaa. Olet tosi riistäjä, kun käytät tuotteita jotka on teetetty olemattomalla palkalla helvetillisissiä työolosuhteissa.

Kaikki on suhteellista. Myös idiootit.

Vierailija
27/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan miettiä kiinalaisia, korealaisia, intialaisia ym. tuotteita käyttäessäsi tätä samaa. Olet tosi riistäjä, kun käytät tuotteita jotka on teetetty olemattomalla palkalla helvetillisissiä työolosuhteissa. Kaikki on suhteellista. Myös idiootit.

ei korea ole mikaan ryostomaa, vaan hyvin teknologistunut yhteiskunta. En tosin ole kaynyt mutta kaikki in-lawsit asuu siella ja silta pohjalta kommentoin. Ja se kurpitsajutun kirjoittaja on tosiaan tosikko... ei jeesus.

Niin ja taalla etelassa voi elaa siina missa muuallakin, tosin en ole asunut new yorkissa niin en voi rehellisesti verrata, mutta lansirannikolla ja taalla etelassa joo, hyvin olen sopeutunut.

Helsingista olen alunperin -- Hauskaa muuten etta verrataan tyyliin New York on yhta sivistynyt (tms?) KUIN Helsinki..! hehehe... just joo. Helsinki on jotain 150 vuotta jaljessa. Siellahan on ihan hirveeta jos naapurissa asuu vaikka tummaihoinen, ei elaman kevat.

Vierailija
28/51 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa on vankiloita kuin kouluja.

Jos Suomi muistuttaisi amerikkaa edes vähän niin Joka kunnassa pitäisi olla vankila. Joka kolmas on ollut vankilassa.

en lähtis kyllä vertaamaan näiden maiden vankiloita ja tuomioita rikoksista.

täällä, USAssa siis, sentäs rikoksista saa tuomion. suomessa pääsee tappajat, raiskaajat pedofiilit ym aivan liian vähällä. talousrikoksestakin saa kovempia tuomioita. joten jos aletaan rankaisemaan samalla kädellä niin kyllä ois suomessakin useampi vankila.

Vierailija
29/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyyliin New York on yhta sivistynyt (tms?) KUIN Helsinki..! --->

"Taalla New Yorkissa on varsin sivistynyt, Eurooppalainen meininki. Ei juurikaan eroa, esim. Helsingista."

Vierailija
30/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden Afrikan kantaväestön kanssa. Suomessa heitä on ollut verrattaen vain vähän aikaa, me emme hakeneet heitä aikoinaan laivoilla väkipakolla orjiksi yhteiskuntaamme. Tämän vuoksi Suomessa on verrattaen vähän menestyneitä, yhteiskuntaan täysin integroituneita afrikkalaisia. He ovat usein pakolaisia ja asuvat vaatimattomammilla alueilla. Suhtautuminen ei tällöin ole samanlaista, eli voineeko edes verrata.

Millä muilla tavoin Helsinki on New Yorkia 150 vuotta jäljessä?

Helsingista olen alunperin -- Hauskaa muuten etta verrataan tyyliin New York on yhta sivistynyt (tms?) KUIN Helsinki..! hehehe... just joo. Helsinki on jotain 150 vuotta jaljessa. Siellahan on ihan hirveeta jos naapurissa asuu vaikka tummaihoinen, ei elaman kevat.

Vierailija
31/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä Suomessa asuessa, mutta muuttaessani länsimaiden ulkopuolelle paikkaan, jossa amerikkalaisilla on ollut omat bisneksensä ko. maan ulkopolitiikan suhteen. Vatsaa vääntää nähdä dokumentteja pommituksista, verisiä ruumiita kaduilla ja tietää, että amerikkalaiset olivat mukana järjestämässä tätä(kin) happeningia. Who knows why. Meillä on paljon amerikkalaisia ystäviä ja mies on jatkuvasti amerikkalaisten kanssa tekemisissä työnsä kautta (amerikkalainen organisaatio). Jonkinlainen yleiskäsitys on tässä vuosien myötä muodostunut ja tässä se tulee: monilla valkoihoisilla amerikkalaisilla on taipumusta rasismiin ja jos olet esimerkiksi latino, he kohtelevat sinua ylimielisesti. Ei ehkä suoraan, mutta rivien välistä tihkuu senkin edestä. Esimerkki: argentiinalainen ystäväni on naimisissa amerikkalaisen miehen kanssa. Mieheltä kysytään kuulumisia, ystäväni sivuutetaan. Mies on turhautunut maanmiestensä käytöksestä ja tuo keskustelussa esille, että vaimonsa on korkeasti koulutettu lääkäri. Seuraa ällistyneitä ilmeitä ja vihdoinkin joku seurueesta puhuu em. vaimon kanssa sanomalla "Oletko siis opiskellut!" Ja tämä vain yksi esimerkki monien, monien joukossa. Mitä muuta mulla on hampaan kolossa ;) Meillä oli luncheon amerikkalaisten expat-rouvien kanssa ja yksi öljypohatan vaimo kertoi kokemuksistaan Itä-Euroopasta. Oli kuulemma halloween ja hän halusi ostaa kurpitsan. Vihannesmyyjä tarjosi sitten palan kurpitsasta ja rouva oli vastannut haluavansa kokonaisen kurpitsan. Myyjä ja ympärillä olleet ihmiset olivat hämmästyneitä ja kurpitsa myytiin huomion keskipisteessä. Ajatella, että jollakulla on varaa ostaa kokonainen kurpitsa! Rouvasta kuulemma tuli myyjän lempiasiakas tämän episodin jälkeen. -- Amerikkalaiset rouvat nauroivat tälle tarinalle, hihhiiiihhh, so funny. Itse olin hiljaa ja vierustoverini kysyi: "Did you understand?" ja vastasin: "I don't see anything funny in poverty".

mielipide muutaman expatvaimon perusteella. Minakin voisin yleistaa muutaman tuttavuuden mukaan etta kaikki amerikkalaiset puhuvat sujuvasti ns. eksoottisia kielia ja ovat mita todennakoisimmin CIA:n palveluksessa.

Vierailija
32/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden Afrikan kantaväestön kanssa. Suomessa heitä on ollut verrattaen vain vähän aikaa, me emme hakeneet heitä aikoinaan laivoilla väkipakolla orjiksi yhteiskuntaamme. Tämän vuoksi Suomessa on verrattaen vähän menestyneitä, yhteiskuntaan täysin integroituneita afrikkalaisia. He ovat usein pakolaisia ja asuvat vaatimattomammilla alueilla. Suhtautuminen ei tällöin ole samanlaista, eli voineeko edes verrata. Millä muilla tavoin Helsinki on New Yorkia 150 vuotta jäljessä?

En minakaan ole mitaan tummaihoisia laivalla roudannut mistaan minnekaan, vaan ihan Helsingista olen kotoisin. Silti en koe etta eri kultuureista tulleissa ihmisissa on mitaan outoa, minakin olen mamu taalla missa asun.

Siksi toiseksi sanoin etten ole asunut New Yorkissa niin en voi "oikeasti" vertailla, mutta otetaan nyt ihan tallainen yleisvertaus:

Helsinki "menee kiinni" illalla, Helsingin metrossa on ... n. 15 pysakkia ... Helsingissa on about 500,000 ihmista, "Helsingissa" on yksi lentokentta (ei edes ole!), Helsinkiin ei voi eksya ellei sitten ole jostain muualta juuri tullut asukas, Helsingista voi lukea uutisia tyyliin "palokunta pelasti kissan puusta", Helsingin katumuoti tulee Pariisin ja Tukholman kautta 2 v myohassa... Miten pitkaan tata pitaa jatkaa? Siis onhan se nyt ihan selkee ero verrata jotain maailman miljoonakaupunkia Helsinkiin. Perassa se tulee ja kaukana, myonna jo.

Vierailija
33/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neekeriorjista? Sinne vietiin nimittäin orjia moninkertaisesti Pohjois-Amerikkaan verrattuna. Ja on orjuutta Suomessakin ollut.

Ja on aika turha verrata Suomea USAan. USA on isompi kuin Eurooppa ja 50 maata ja siellä on peräreikänsä ihan yhtä lailla kuin Euroopassakin on.

noiden Afrikan kantaväestön kanssa. Suomessa heitä on ollut verrattaen vain vähän aikaa, me emme hakeneet heitä aikoinaan laivoilla väkipakolla orjiksi yhteiskuntaamme. Tämän vuoksi Suomessa on verrattaen vähän menestyneitä, yhteiskuntaan täysin integroituneita afrikkalaisia. He ovat usein pakolaisia ja asuvat vaatimattomammilla alueilla. Suhtautuminen ei tällöin ole samanlaista, eli voineeko edes verrata.

Vierailija
34/51 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian monen työllisyys riippuu sotateollisuudesta ja sijoittajatahot saavat maan aina hyökkäilemään öljyn perässä muiden kimppuun.

Vierailija
35/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian monen työllisyys riippuu sotateollisuudesta ja sijoittajatahot saavat maan aina hyökkäilemään öljyn perässä muiden kimppuun.

on Afganistanista tullut?

Vierailija
36/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengit on kova sana jenkeissä. Mellakoita ihailen myös. Koko maa kaatuu vielä siihen kun wt-kulttuuri syö nykyisen alleen. Suurin osa kansalaisista on viettänyt nuoruutensa vankiloissa. vankilat ovat "yliopistoja"

Sitä ihailen jenkeissä ja toivon samaa tänne kotisuomeen.

Vierailija
37/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengit on kova sana jenkeissä. Mellakoita ihailen myös. Koko maa kaatuu vielä siihen kun wt-kulttuuri syö nykyisen alleen. Suurin osa kansalaisista on viettänyt nuoruutensa vankiloissa. vankilat ovat "yliopistoja"

Sitä ihailen jenkeissä ja toivon samaa tänne kotisuomeen.

mään :D:D:D No siis Ranskassa on enemmän mellakoita kuin jenkeissä että..

Vierailija
38/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ulkoistetut firmat lypsävät verovaroja Afganistanin operaatiolla muutaman iljoonan kuukausivauhdilla

Vierailija
39/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkin on mitoittanut palvelunsa sen asukasmäärälle. Eikai paikan koko mikään itseisarvo ole. Helsingistä minäkin kotoisin ja vaikka olenkin asunut jo pitkää ulkomailla ja maailmaa aikalailla kiertänyt, täytyy todeta, että Helsinki on yksi hienoimmista ja chiceimmista kaupungeista tällä pallolla. Ikävää, että sä koet olevasi kotoisin noin kamalasta paikasta :(

noiden Afrikan kantaväestön kanssa. Suomessa heitä on ollut verrattaen vain vähän aikaa, me emme hakeneet heitä aikoinaan laivoilla väkipakolla orjiksi yhteiskuntaamme. Tämän vuoksi Suomessa on verrattaen vähän menestyneitä, yhteiskuntaan täysin integroituneita afrikkalaisia. He ovat usein pakolaisia ja asuvat vaatimattomammilla alueilla. Suhtautuminen ei tällöin ole samanlaista, eli voineeko edes verrata. Millä muilla tavoin Helsinki on New Yorkia 150 vuotta jäljessä?

En minakaan ole mitaan tummaihoisia laivalla roudannut mistaan minnekaan, vaan ihan Helsingista olen kotoisin. Silti en koe etta eri kultuureista tulleissa ihmisissa on mitaan outoa, minakin olen mamu taalla missa asun.

Siksi toiseksi sanoin etten ole asunut New Yorkissa niin en voi "oikeasti" vertailla, mutta otetaan nyt ihan tallainen yleisvertaus:

Helsinki "menee kiinni" illalla, Helsingin metrossa on ... n. 15 pysakkia ... Helsingissa on about 500,000 ihmista, "Helsingissa" on yksi lentokentta (ei edes ole!), Helsinkiin ei voi eksya ellei sitten ole jostain muualta juuri tullut asukas, Helsingista voi lukea uutisia tyyliin "palokunta pelasti kissan puusta", Helsingin katumuoti tulee Pariisin ja Tukholman kautta 2 v myohassa... Miten pitkaan tata pitaa jatkaa? Siis onhan se nyt ihan selkee ero verrata jotain maailman miljoonakaupunkia Helsinkiin. Perassa se tulee ja kaukana, myonna jo.

Vierailija
40/51 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautumista tummaihoiseen naapuriin. Hyvä että ymmärsit itsekin, ettei vertaus oikein onnistunut.

neekeriorjista? Sinne vietiin nimittäin orjia moninkertaisesti Pohjois-Amerikkaan verrattuna. Ja on orjuutta Suomessakin ollut.

Ja on aika turha verrata Suomea USAan. USA on isompi kuin Eurooppa ja 50 maata ja siellä on peräreikänsä ihan yhtä lailla kuin Euroopassakin on.