Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaamisesta

Vierailija
29.10.2009 |

Olen kiusatun väsynyt äiti.

Meidän pientä on koulussa kiusattu parin eri lapsen taholta. Toinen tapaus on ratkaistu jo. Ja kiusaaminen loppunut. Toisen kanssa ollaankin sitten ihan avuttomia.

Koulu on puuttunut asiaan. Mutta meille ei kerrota miten. Kiusaaminen on päivittäistä. Nyt koulu ilmoitti että meidän pitää tehdä ilmoitus myös ip:hen. Koululla ja ip:llä ei ole mitään yhteistyötä kiusaamisen osalta. Ihan käsittämätöntä. Eli meiän pitää käydä läpi ip:n ja koulun kanssa. Mietin vaan kuka sitte on vastuussa koulumatkoista. Me vai? Ja jos koulussa loppuu kiusaaminen se voi jatkua ip:ssä tai toiste päin. Minun mielestä heidän pitäisi ehdottomasti olla yhteydessä ja tehdä yhteistyötä.

Keinot on vähissä. Kiusatun äitinä minulle ei myöskään infota mitä koulu tekee asian eteen. Tai mitä kiusaajan vanhemmat tekevät asialle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti käynnissä oleva oikeudenkäynti pistää koulut ahtaalle asian kanssa. Ja julkishallintoa miettimään asioita uudelleen.

Vierailija
2/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaminen loppuu ja kaikkien osapuolien välinen kunnollinen kommunikointi/informaatio pelaa. Tiedän, että on varmasti kynnys tehdä näin, mutta jo muutamassa päivässä alkaa kummasti tapahtumaan.. Kenenkään ei tarvitse sietää kiusaamista ja on koulun velvollisuus hoitaa asia kunnolla. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska juuri oli syysloma. Kiusaaminen alkoi ennen sitä ja jatkuu edelleen. Mutta nyt kun on mennyt myös fyysiseksi niin olen kyllä miettinyt että lapsi saa jäädä kotiin tai sitten minä menen kouluun.

Ap

Vierailija
4/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaa paripäivä aikaa, ja katso mutenkin millaista on meno välituntisin.

Vierailija
5/6 |
29.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. koko peruskoulun kiusattu

Vierailija
6/6 |
08.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suututtaa että vieläkin on vanhempia, jotka eivät puutu siihen että heidän lapsensa on kiusaaja. Se kostautuu kiusaajallekkin ennemmin tai myöhemmin! Ylä asteella kaksi peruskoulun pahinta kiusaajaa teki itsemurhan ja kolmas vähän sen jälkeen. Jotain on vialla kiuaajan itsetunnossa tms ja siihen pitäisi ehdottomasti puuttua. Myös he tarvitsevat apua, kiusatusta puhumattakkaan.