lastenvaateliikkeet
olen miettinyt että jos ryhden yrittäjäksi lastenvaatepuolella, mitä merkkejä te haluaisitte ostaa? Mikä on nykyisin sellaista tavaraa mitä toivoisitte pienestä puodista ostaa? Entäs äitiysvaatepuolella? Mikä saisi teidät liikkeelle ostamaan juuri tiettyjä juttuja? Mikä hintataso on teistä sopiva? Entäs merkit? Mitkä on juuri nyt niitä merkkejä joita käytätte lapsillanne?
Olisin kiitollinen jos voisitte vastata asiallisesti. Kiitos!
Kommentit (38)
valmistettuja vauvan ja lastenvaatteita. Ruskovillan tuotteita.
Tullut. Olen todella iloinen että olette vastanneet näihin kysymyksiin, toivon että tulisi lisää vielä keskustelua aiheesta. Entäs mitä mieltä olette kierrätysideologiasta lasten vaatteiden kohdalla? Eli vanhasta tehdään uutta ja suht uniikkia, hinnan pysyessä kohtuullisen alhaalla? Ei mitään uusretroa välttämättä, vaan ihan normaalia värikästä kangasta?
Ap.
eli kevääksi ja jouluksi.
On olemassa pelkästään lasten juhlavaatteiden valmistajia mutta heidän mallistonsa ovat sellaista krimpskrömpsyä, etteivät ole suomalaiseen makuun.
Jos taas ostat juhlavaatteet liikkeeseen sisään niin, että niitä riittää yli sesongin niin asiakkaiden mielestä ne ovat jo vanhoja vaikka ikää on vain puoli vuotta.
Näin se menee vaatetusalallla.
Ap:lle sanoisin vielä, että älä nyt ainakaan sekoita lastenvaatteita, äitiysvaatteita ja -liivejä samaan liikkeeseen.
Oletko yhtään laskenut mitkä ovat liikkeen kustannukset? Paljonko joudut ottamaan velkaa ja mistä saat rahoituksen?
Onko sinulla mitään käsitystä alasta vai onko taustalla vain halu pitää omaa lastenvaateliikettä?
Eikä niin, että "juhlamallisto saapuu vasta viikolla se ja se", kun kaikki eivät pidä häitään ja synttäreitään kausien mukaan.
Komppi 134 senttisille lastenvaatteille. Meillä eskarilaistyttö käyttää jo tuota kokoa!
jos vaan ostat oikeanlaisia. itsellä sama liikeidea mutta vähän eri muodossa. markettivaatteet ei ole mulla kilpailijana, en ymmärrä että joku edes ostaa sellaisia.
ostaisin pienvalmistajien tuotteita, joita ei ole joka paikassa myynnissä.
Lisäksi Joha-vaatteet on hyviä perusvaatteita vauvalle, sopii vähän hoikemmallekin.
Vauvalle myös unipusseja.
Ja sitä värivalikoimaa saa olla runsaasti!!! Vaaleansinistä/punaista voi sitten hakea niistä muista kaupoista...
Osa ihan hirmu törkyhintaista (vaikkapa Punainen norsu). Hyvä olisi että rehellisesti kerrotaan kankaan alkuperä. Esim. törmäsin vauvan froteemekkoon, väitettiin 70-luvun kankaaksi. Oli oikeasti parin vuoden takaisesta H&M:n aikuisten hameesta.
Entäs mitä mieltä olette kierrätysideologiasta lasten vaatteiden kohdalla? Eli vanhasta tehdään uutta ja suht uniikkia, hinnan pysyessä kohtuullisen alhaalla? Ei mitään uusretroa välttämättä, vaan ihan normaalia värikästä kangasta? Ap.
Ei onnistu! Äidit tulevat ihailemaan vaatteita liikkeeseen mutta ostavat sitten kuitenkin markettitavaraa kun saavat edullisemmin. Älä iske rahojasi bisnekseen, jossa menetätä vain rahasi. Suomessa ei vieläkään ole riittävästi vanhempia, jotka ostavat lapsilleen vähän kalliimpaa ja laadukkaampaa vaatetta ja hekin, joilla on varaa niin hankkivat niitä paljon ulkomailta. Halvemmassa hintatasossa sinulla on kilpailijana mm. Zara ja ruotsalaismerkit, unohtamatta nettikauppoja. Usko pois, ei kannata!
Ja muutenkin ei ole todellakaan mikään kultakaivos,marketit ja h&m,lindex jyrää :(
Onko jolllain muulla vielä ideoita/toiveita mitä toivoo lapselleen tai esim. imetyksen aikana? Itse olen huomannut että ei ole kivannäköisiä vaatteita imetyksen ajaksi.
ja väriskaala muutakin kuin pinkki+lila.
Muuta kuin tummansinistä, mustaa tai harmaata, muuta kuin spiderman- tai cars-printtejä, ei liekkejä eikä pääkalloja. Vaan värikkäitä kivoja kuoseja (ei kuitenkaan migreenin aiheuttavia sentään), lapsekkaita leikkauksia ja pehmeitä mukavia kankaita.
Haluaisin ostaa poikien vaatteita muitakin kuin tummansinisiä ja mustia, myös isoissa koissa 128 cm-150 cm. Miksei pojille juurikaan ole selkeää vihreää, punaista, oranssia, turkoosia jne. Ja pikkupojille ei tarvite vielä olla pääkallon kuvia, vaan voisi olla autoja, nalleja, vetureita ja muuta lapsekasta.
Monien pienten liikkeiden ongelma on työssäkäyvälle perheelliselle mahdoton aukioloaika, eism. 10-17. Ei onnistu millään! Voisiko esim. yhtenä iltana olla auki vaikka klo 19 saakka?
Yksi kiva lastenvaateliike meilläpäin toimii niin, että voit tehdä tilauksen netissä ja sitten hakea ja maksaa valmiiksi pakatut tuotteet. Sen ehtii tehdä jopa työmatkalla.
Komppaan myös tätä lastenvaatteita koosta 130 eteenpäin! Meillä on 4-vuotias, joka käyttää nyt kokoa 122. En todellakaan alle kouluikäiselle halua mitään teinivaatteita pukea!
Jenkeissä muitakin kivoja merkkejä.
Jenkeissä muitakin kivoja merkkejä.
Kallis tuo merkki? Onko sitä euroopassa muualla? Mikä noista Tanskalaisista ja Ruotsalaisista merkeistä on hintansa veroinen? Olen monta kertaa meinannut ostaa lapselle, mutta en ole uskaltanut vielä. Esim. Katvig, onko hyvä?
Katvig on hyväksi havaittu, ainakin paidat ja uikkarit, kun taas esim. P.O.P;n vaatteet huonolaatuisia hintaansa nähden.
siltä jolla on hieman muunneltuna liike-ideana jo olemassa oleva yritys. Olisi kiva kirjoitella muutama kysymys sulle, voisitko laittaa mulle sun s.postin niin ottaisin yhteyttä??
On todella vaikeaa löytää heille kivoja vaatteita. Ei löydy marketeista todellakaan, ei oikeastaan H&M:ltäkään kuin satunnaisesti. H&M:llä on kyllä pienten puolella (alle 128 cm) paljon kivoja vaatteita, mutta eipä ole isommille pojille.
Arvostaisin värikkäitä, urheilullisia, laadukkaasti tehtyjä, persoonallisia ja käytännöllisiä vaatteita. Ei-halpiksen näköisiä farkkuja, t-paitoja joissa on joku "juju", jne.
Minulla on myös pieni tytär kokoa 86-90 cm, eikä hänellekään ole helppoa löytää kivoja ja käytännöllisiä vaatteita sopuhintaan.
Minunkin on vaikea päästä shoppailemaan ilman lapsia, joten lapsinurkkauksella varustettu kauppa olisi ihan ykkönen! Ja kyllä se kahvikin maistuisi :-)
Ostaisin - ja ostankin - mielelläni paikasta, josta saan palvelua. Esim, myyjä etsii lapselleni sopivan koon tai suosittelee pullealle lapselle paremmin sopivaa vaihtoehtoa mitä itse katselen.
Olen samaa mieltä kuin useimmat sijainnista ja valikoimasta, kauniita ja "lapsekkaita" vaatteita myös isommissa koossa.
Ostan tytöilleni kaksi kertaa vuodessa klassiset juhlamekot, toisen vaalean keväällä ja tumman talvella. Ala-asteikäisiä en suostu pukemaan juhlaan mustaan, mustaan pitsiin tai minihameeseen. Näitä klassisia juhlamekkoja on vaikea löytää.
Kohtuuhintaiset ulkoilupuvut, jotain muuta kuin ikuista reimatec-merkkiä, olisi kivat. Näitähän pitäisi löytyä myös vähemmän tunnetuissa merkeissä.
Onnea bisnekseen!
Eikä niin, että "juhlamallisto saapuu vasta viikolla se ja se", kun kaikki eivät pidä häitään ja synttäreitään kausien mukaan.
Komppi 134 senttisille lastenvaatteille. Meillä eskarilaistyttö käyttää jo tuota kokoa!