Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Pikku2 TammiQ~ (suljettu ryhmä)

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on meillä kuitenkin uusi pino ja esittelyt. Lisäsin tuon lasketun ajan ja synnärin, mutta en jaksanut ihan kaikkia tietoja etsiä. Oli muuten aika iso homma etsiä sieltä sun täältä eri tietoja mutta nyt en jaksa enää olla salapoliisi. =D Joten laittakaa vaikka puuttuvat tietonne tänne niin päivitän ne tonne listaan ja lisäsin ton synnärin tohon mutta jos on huono idea ni poistetaan se.

Oonhan muistanu kaikki? Ja sori jos on jotain virheitä kun tälläi yön pimeinä tunteina yrittää väkertää. ;-D

Vierailija
2/103 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollu pitkä aika taukoa kaikesta ylimmääräisestäö ja siihen on syynä : VÄSYMYS!!! Mulla ei tahdo energia oikeen riittää, mutta ehkä se helpottaa..

Vastaan nyt tänne, eli samaa mieltä pino-asiasta, hyvä näin!

Joku kyseli rattaista, eli meillä on nyt ikäeroa tulossa tasan 2v ja en ajatellut hankkia moisia tuplia. Poju on niin kova liikkumaan ja sitä ei tahdo nytkään saada istumaan aina rattaissa eli en vielä koe tarpeelliseksi, mieli voi kuitenkin muuttua nopeasti=)

Kävin maanantaina gynella, ja teki myös sen ultran. Pieni möykky siellä asusti ja sydän väpätti kovaa vauhtia. Lääkäri epäili, että la siirtyisi viikolla eteenpäin, mutta totesi myös että tässä vaiheessa ei ole kovin tarkkaa tietoa. Nyt viikot siis 8+4 ehkä=)

SOFFU: Mun tietoihin voi lisätä jo Kättärin (KOS) synnäriksi, sillä sinne ollaan ehdottomasti menossa. Poika syntyi haikaranpesässä ja toivottavasti sinne päästään nytkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KesäEemeli! HYVÄ HYVÄ HYVÄ! kiva että kerkesit mukaan=)

Vierailija
4/103 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Soffulle isosta työstä!

Nyt on siis oma pino pystyssä ja tästä matka jatkuu. Nyt tuntuu kyllä aika matelevan mut toivottavasti kun viikkoja ja varmuutta asiaan saa lisää niin aikakin alkaa kulumaan siivillä. Kunnes siellä loppupäässä aika yksinkertaisesti pysähtyy seinään ja vauva ei tunnu IKINÄ syntyvän :) Oletteko te saaneet esikoiset ajallaan? Mulla meni reilusti yli ja se loppu oli ihan tuskaa!

Minulle voi synnytyssairaalaksi päivittää Naistenklinikan. Siellä sai esikoinen alkunsa ja siellä ajattelin tätä "uraa" jatkaa.

Tuplarattaista oli jossain vaiheessa puhetta ja itse kuulun siis ryhmään joka taitaa ne joutua hankkimaan. Esikoinen on ensi syyskuussa 2v3kk ja ei kyllä varmaan jaksa kävellä vielä joka paikkaan. Jonkin verran näkee sellaisia ratkaisuja, että vauva on liinassa ja esikoinen rattaissa, mutta sitten kun tulee kylmemmät kelit niin siihen liinailuunkiin tarvitsee erikoistakin että vauva mahtuu liinassa takin alle jne. En usko et siihen ryhdyn.

Oletteko te, joilla pienempiä esikoisia, kotona vai töissä? Mun olisi pitänyt mennä ensi syksynä takasin töihin muttamutta nytpä ei tarvitsekaan :) Se oli kyllä toivekin ja pomonikin siitä toiveesta tietää. En vaan kyllä vielä sinne hetkeen mitään ilmoittele. Saa nähdä kuinka kauan sitten pää kestää olla kotona kahden kanssa..

Juupajuu, ei kai tässä mitään oikeen asiaa ole :)

KesäEemeli, edelleen oireettomana, rv 4+3

Vierailija
5/103 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssairaala on SATKS.

Rattaista on ollu puhetta.. Mä just viime vuonna myin pojan vanhat vaunut ja rattaat, sillä enpä olis uskonu, että niitä tarvitsisin näin pian.. Joten edessä on uusien vaunujen metsästys, sit joskus kesällä ei ennempää.

Oireita mullakaan oo, joten odotan innolla/jännityksellä/pelon sekavin tuntein ultraa, joka on siis viikon päästä maanantaina. Ihana sisareni on lupautunut tulee mun kanssa ultraan jottei tarvii yksin jännitellä. Saas sit nähdä koska kerrotaan muille tästä masuasukista.

Maijamehi81 rv 10+6 (tai 11+0)

Vierailija
6/103 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä alkaa oireet pikku hiljaa pukkaa päälle. Kolmatta päivää hieman kuvottaa, joten saa nähdä jääkö tähän vai pääsenkö kohta puoliin halaamaan pönttöä. Väsymys on myös tännekin änkenyt kylään... Tekis mieli nukkua koko ajan mut sitte ei saa unta. =/

Voi kun mäkin olisin jo noin pitkällä ku maijamehi!!! Ootan kuumeisesti noita viikkoja. Tuntuu et menee kyllä armottoman hitaasti tää alkuaika.

KesäEemeli: Kuullosti aika hauskalta tuo että teidän esikoinen on saanut alkunsa siellä naikkarilla...=D

Rattaista: Mun anoppi väänsi meidän Brio Novat kieroon tuossa vuosi sitten kun yritti laittaa niitä kasaan ja jouduttiin heittää niillä vesilintua. =( Nyt haaveilen Emmaljungien City crosseista. Toivottavasti anoppi maksaa osan kun ne edelliset rikko. Lisäksi tossa meitine ttä eiköhän meillä kaikki vauvan tarvikkeet oo MUTTA itseasias sitteri oli vanha ja annettiin pois ja sanottiin että takaisin ei tarvita. Ja ammekkin muuten annettiin pois kuns e oli vanha ja raihnanen. Rattaat meni rikki... No pinnasänky sentäs löytyy ja hoitopöytä on ns. kiinteä kun on samalla pyykin lajittelu pöytänä. Vaikka hoitopöytää meillä ei ollut esikoisellakaan. Sitä ei oikeestaan tarvii välttämättä.

Jaahas, perhe tuli kotiin ostosreissulta....

Terkuin: Soffu rv 5+6, onneks huomenna sentään vaihtuu jo uusi raskausviikko...

Vierailija
7/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olinpas toisaan Soffu valinnut taas sanani.. ;) Ei sentään olla naikkarissa puuhasteltu esikoista alkuun. Ihan vaan synnyttämässä siellä kävin :)

Onko Maijamehillä jo np-ultra ensi viikolla? vai yksityinen?

Ihanaa kun chocomumkin jo näki pikkuisen sydämen! Voi kun olisikin jo noin pitkällä!!! Tylsää olla viimeisimpänä :( mutta kyllä silti aivan ihanaa olla sentään tällä puolen! Soittelin itselleni neuvola-ajan ja sain sen loppukuulle. Ajattelin ottaa sen sikainfluenssarokotteen vasta sitten enkä mene ottamaan sitä vielä nyt tällä viikolla vaikka Helsingissä ainakin sen nyt voisi käydä hakemassa itselleen.

Edelleen odottelen oireita. Jotain nipistelyä alamasussa on tuntunut ja pari kertaa "repäissyt" alavatsaa kun on nopeasti noussut istumasta ylös. Onko tälläistä ollut kenellekään muulla? Itse tienkin heti pelkään pahinta kun vähänkin koskee johonkin. Olisi ihanaa kun olisi kunnon pahoinvointi ym. oireet jotka kertoo että raskaana ollaan ja pysytään.

Diibadaaba, nyt kirja käteen ja sohvalle :)

KesäEemeli rv 4+4

Vierailija
8/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos soffulle suuresta työstä!:)

KesäEemeli: Mä oon vielä toistaiseks kotona,mut tänää soittelin päiväkotiin,ku valitettavasti 25.1. meidän pikkuneiti menee päiväkotiin ja minä palaan takaisin mammojen luo. Raskaalta tuntuu ja olen sitä jo monet kerrat itkeny,mut onneks se päiväkotijakso jää kuitenkin aika lyhyeksi...toivottavasti!

Odotan tääl ku kuuta nousevaa torstain varhaisultraa! Ja hui et se myös jännittää. Toivottavasti mies pääsee mukaan!

Tääl on jo halailtu Arabiaa useamman kerran ja nyt tuntuu,et tänään vellonu viel enemmän. Ja tänään myös ekan kerran repäsin oikeen kunnolla ku käänsin äkkinäisesti kylkeä. Mut sanotaanko,et toivo elää,ku on oikeestaan kaikki oireet mitä listoista löytyy.:) Ainoastaa,mitä esikoisen odotukseen verrattuna erilaista,ni missään vaihees ei oo ollu mitään selvää menkkamaista jomotusta,vain pientä nipistelyä...onneks jotain kuitenki.:)

Mut nyt vähän sohvalle levyks,jos ehdin ennen ku tyttö herää.:)

Salsa08 ja Velmu 6+2(kai)

Vierailija
9/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui vastata...esikoinen syntyi rv40+2,mut oikeesti sillon oli 40+0,et aikamoisen jämpti tyttö!:)

Vierailija
10/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin olen unohtanut antaa lasketun ajan,eli se on raskauskiekon mukaan 8.9.10.

Minulla ei onneksi tässäkään raskaudessa näytä ilmenevän pahoinvointia.Eka raskaus oli tosi hyvä ja helppo,paitsi tietty lopussa tuntui että sais jo tulla ulos ja oli pieniä liitoskipuja ajoittain.Että toivottavasti kaikki sujuisi taas yhtä hyvin!

Itseäni harmittaa,kun meidän kaksi babysitteriä pääsivät varastossa homehtumaan ja vielä lyhyessä ajassa.Meillä oli kaksi,jottei tarvi raahata niitä edes takaisin ylä-ja alakertaan.

Emmanljungan hyväkuntoiset vaunut aion pitää edelleen ja sen lisäksi hankitaan jotkut edulliset kaksorattaat.Ellei sitten tule kaksosia,jolloin pitää hankkia triplat=)

Mulla on nyt eka neuvola varattu 26.1 ja se varhaisultra 15.1.

Aamuntytär rv 5+5(heh jos nyt osaisin jo laskea oikein)

ps.Kuin moni on käynyt/käymässä varhaisultrassa rv6-7?Kiinnostaa tietää,näkyikö kaikilla silloin viikolla 6 se syke,vai vasta myöhemmin..

Vierailija
11/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo ens viikon ultra on np-ultra, vihdoinkin. On sitä tässä jo odotettukin kuin kuuta nousevaa.

Sikainfluenssarokotetta en oo ajatellu ottaa.

Maijamehi81 rv 11+1

Vierailija
12/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyttää...väsyttää...väsyttää...

On tää kyllä tuskaa ku meinaa nukahtaa joka kulmaan ja kun vielä yksin on muksun kans ni ei siinä paljo torkkuja oteta ku yöllä. *huoh* Mitäköhän tästä keväästä tulee? Toiv tää väsymys väistyy pian pois.

Meillä esikoinen synty rv 39+5 et oikeen mukavaan aikaan. Oli kyllä tosi kuuma kesä ja tuskailin ison mahan kanssa mutta onneksi jaksoin tosi hyvin. Lenkkeilin viime metreille saakka. Olin juuri tehnyt ison lihakeiton ja kääretortun mökillä kun yhtäkkiä tuntu aivan oudolta ja oli pakko nousta seisomaan ja plumps, vedet valu mökin lattialle. Siitä sitten pikku hiljaa alettiin valmistautumaan lähtöön kodin akutta laitokselle eikä kerta kaikkiaan mitään tuntoja synnytyksestä. =)

maijamehi: Mutta eikös me odottajat kuuluta riskiryhmään possutaudissa? En oo sen kummemmin katsonu mitä kaikkea se tarkoittaa kun oon aatellu et heti pitää ottaa rokotus kun raskautuu.

Mä muuten kerroin tänään mun työparille töissä mun odotuksesta kun se tuskaili että mitähän töitä se saa kesän jälkeen kun sen sijaisuus päättyy. Oli sitte pakko mainita että voihan se vaikka mun töitä tehä...=)

Jep mutta nyt taas vaihteeksi ruokaa naamaan...

Soffu rv 6+0

Vierailija
13/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa minäkään ottaa! Lukenu niin paljon kaikkia kauhutarinoita keskenmenoista ym.,ni en todellakaan aio ottaa mitään riskejä! Ja ihan oikeasti,normi influenssaan kuolee paljon enemmän vuosittain ihmisiä,enkä mä sitäkään rokotetta ottanu esikoista odottaessa! Jos sairastaisin esim. astmaa,ni sit varmaan ottaisin,mut en nyt,ku oon täysin terve! Ja eiköhän se ala olla jo ohi koko epidemia. Mut kaikki tietty päättää itse miten tekee. Ite en ota,eikä oo saanu meidän tyttökään. Oli sillon kipeenä,ku niit ois jaettu,ni ei sit oo tullu sen jälkeenkään haettua.

Jeps,mut nyt vähän siistimään kämppää,vaik ei millään jaksais!ZzZ

Salsa08 ja Velmu rv6+2

Vierailija
14/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Soffu!! Loistava työ!! Mulle lisäykseks voi laittaa sen naistenklinikan. Ehdottomasti meen taas sinne (jos vaan sinne asti pääsen)!!

Meillä jonkin verran babykamaa jäljellä! Sänkyä ja auton istuinta on mun hyvä kaveri "kaupannut" lainaan jo yli vuoden, joten luulen, että se kyllä ilahtuu, jos saa oikeesti niitä lainata! En oo sille kyllä mitään kertonut vielä. Vaunut (emmaljungat tosi hyvät) on varastossa odotellut jo pitkään ja muutenkin vaatteita on ihan sikana!! Tulee varmaan joku paniikkihäiriö kun mies on jo nyt vähän huomautellut, ettei sitten osteta vaatteita!?????? Se ei kyl tajuu... Noh, mä tajuun kyl sen pointin! Mulla ekan kanssa karkas vauvanvaatteiden kanssa mopo käsistä! Niitä on siis aika paljon! Pitää lajitella ne tässä keväällä, ja mennä kirppikselle myymään osa pois! Muuten meillä sitten taitaakin olla kaikki. Sitteriä meillä ei ole, eikä ollutkaan, joten pärjätään kyllä ilman taaskin! Lattialla se pötkö saa sitten löhöillä (tietty maton päällä)...

Vointi on oikeestaan aika hyvä. Aika ajoin tulee pahoinvointi aaltoja, mut ei oo vielä ainakaan estänyt mitään toimintaa! Kaikkea on voinut tehdä, tosin väsyttää enemmän kuin ennen ja se PINNA!!! Katkee ihan tuosta vain! ;)

Rokotteesta sen verran, että sika-flunssan toinen aalto on vasta tulossa, ei kukaan tiedä milloin ja raskaana olevillahan sikaflunssaan sairastuneilla on suurempi riski saada ongelmia, kuin tava ihmisillä! Eli mä kyl suosittelisin rokotetta. Ne keskenmeno jutut on ihan höpinää! Sorry, tää taas tämmöinen hormooniteksti, mut tää siis mun mielipide ja mä siis olinkin sen rokotteen jo saanut!

Jänskää noi ultrajutut! Mä odottelen vielä sitä aikaa siihen np-ultraan, mut eiköhän se kohta kotiin tule... Jännittää jo!! Ja Mulla meni ekan kanssa 40+3 eli aika hyvin, mut kyllä siihen LA:han selkäranka katkes, ja sen jälkeen olin kyllä ihan "hajalla", vaikka mäkin juoksin ylös alas ja hyppelin kallioilla suomenlinnassa vielä laskettuna päivänä! Koitanpa pitää saman aktiivisuustason päällä nytkin... Mut ehkä vasta parin viikon päästä! ;)

Noh, eipä tässä nyt oikein muuta. Kiva, että tää ryhmä on nyt näin!

Alfrida 8+1 (virallisesti enemmän)

Vierailija
15/103 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletöntä, olin menossa omaan kuukausipinoon kirjoittelemaan, kun huomasin, että olit tänne laittanut elosyyskuu pikku2:lle pinon!! Pakko oli tulla heti kattomaan, että onko teillä tullut ihania uutisia ja niitähän oli!!!

Onnea siis vielä näin jälkikäteen plussasta ja nyt toivotaan, että kaikki menee oikein hyvin!!! Myös muilla pikkukakkosilla tietenkin!!

Kaisa4 rv 18+6 (alkaa olemaan jo aika pallo)

Vierailija
16/103 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytyyn tytön kanssa neuvolassa painokontrollissa. Ei hyvältä näyttäny,vähän niin ku pelkäsin,paino oli tippunut 100g 1v.neuvolasta. No terkkari lupas olla yhteydessä allergialääkäriin,josta ei sit oo ekan käynnin jälkeen kuulunu mitään! Täytynee siirtyä yksityiselle.

No mut joo asiaan!;D Uskalsin kuin uskalsinkin varata itselleni äippäneuvolan!:) Sain ajan jo ens viikolle,20.1.,ettei sit tarvii peruu aikaa,ku palaan töihin parin viikon päästä.:)

Mitäs muille kuuluu? Itellä ei mitään uutta.

Salsa08 ja Velmu rv 6+3

Vierailija
17/103 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin saa herätä kolmen neljän aikoihin vessaan ja nyt oon sit parina yönä vessareissun jälkeen valvonu melkein tunnin verran ennenkuin oon saanu unen päästä kiinni uudestaan.

Odottelen innolla/kauhulla ens viikon np-ultraa joka on maanantaina ja sit lääkärineuvolaa joka on tiistaina.

Maijamehi81 ja toukka rv 11+2

Vierailija
18/103 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tännekään juuri mitään uutta.

Varasin alkuraskauden ultran loppukuulle (28.1.) jolloin mulla pitäisi olla rv 7+0. Te jotka olette käyneet/menossa yksityiseen ultraan, saanko kysyä, mitä se maksoi?

Mä soitin eka Mehiläiseen omalle gynelleni aikaa niin siellä ultraus olisi maksanut yli 150 €! Sen jälkeen soitin Femedaan ja sieltä sai, lääkäristä riippuen, ultran n. 80 €. Aika iso ero!

Nyt vaan sitten pitäisi jaksaa odottaa sinne asti. *HUOH*

KesäEemeli ja säälittävät rv 4+5

Vierailija
19/103 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kaisa onnitteluista! Vihdoin ja viimein tällä puolen, clomien ansiosta! =) Toivottavasti nyt pysytään täällä loppuun saakka kun näyttää tuo raskautuminen niin vaikeaa olevan.

KesäEemeli: Esikoisesta kävin Vantaan lääkärikeskuksessa jossa ultra makso n. 60e. Silloin etsimällä etsin halvimman kun opiskelija silloin olin. Nyt on varmaan jokseenkin hinnat noussu mutta jos haluu säästää niin kannattaa kysästä paljon nyt velottasivat. Mun omalla gynellä Adenovassa maksais kans ton 150e.

Mä varasin kans tänään ultran, kylläkin ihan kunnan tarjooman np-ultran. Mutta se on vasta helmikuun puolessa välissä. Eli matkaa on sinne vielä paljon. Sitte soitin neuvolaan ja kysyin et saanko alottaa hiivatulehdukseen lääkityksen (siis ihan vaan sen emätinkapselin) kun siinä pakkausselosteessa lukee et ekalla kolmaksella ei suositella. Aattelin et tosi kiva sietää tätä kutinaa kuusi viikkoa jos sitä ei saa nyt käyttää. Onneks terkka sano että siitä vaan, antaa mennä, ei ole vaaraa!

Joo, tosi kiva otin just parin tunnin päikkärit ja nukuttaa vaan edelleen. Mä niin toivon että jaksan lähtee tänään lenkille kun ilma on lauhtunu ennenko se taas pakastuu mutta olo on kyllä ko jyrän alle jääny. Ei jaksais....

Soffu 6+1

Vierailija
20/103 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut eikai sitä np-ultraa tarvitse varata???? Mä ymmärsin, että aika tulee kotiin postissa! Noh, odottelen vielä sitä aikaa!! Edelleen aika hyvä olo, mut väsyttää enemmän kuin ennen ja se mikä ärsyttää on toi pissaaminen, jota tapahtuu vähintään 2 kertaa yössä. Ajattelen aina oikeesti, ettei voi olla taas pissahätä, mutta kun vessaan menen, niin pissaa tulee oikeen lorona. Kiinnostavaa vai? Mut oikeesti, en saa siis koskaan nukkkua tarpeeks putkeen, koska pissa sekoittaa kaiken!!! ;)

Vielä siitä ultrasta, et mä en oo ajatellut mennä enää muihin kuin kunnallisiin... Rahaa ei oo niin sikana ylimääräistä just nyt, joten se saa jäädä!

Ja joo siis soffu. saa sitä käyttää sitä hiivalääkettä. Mulla ekassa raskaudessa oli hiivaa, ja se kyllä se lääke kummasti helpotti :)

Mulla kanssa lenkki jäi löhöömiseen. Tänään taas väsypäivä!

Eipä muuta kummallista

Alfrida 8+2 tai jotain...