Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olis kiinnostava kuulla jonkun todella ylipainoisen päivän sapuskat. Kuka rohkenisi kertoa?

Vierailija
09.01.2010 |

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla 2 kuppia kahvia kera tilkan maitoa ja sokeria.

sitten en oikeestaan syö mitään, kunnes illalla huomaan kamalan nälän ja vetäsen lautasellisen ruokaa parin leivän kanssa.

väleillä kittaan kahvia tai teetä.

joskus menee päiviä etten syö ollenkaan juon vain mehua ja kahvia.

Liikunta on nollissa jne.

Mun ongelma ei ole syöminen vaan syömättömyys. Jos ei syö tasaisesti pieniä annoksia ei laihdu vaan päinvastoin lihoo.

Elimistö menee sekaisin kun se luulee et on nälänhätä ensin se kuluttaa omia ravintoja ja kun saakin kunnolla ruokaa elimistö kerää rasvaa odottamaan seuraavaa nälänhätää. Jos ihminen syö säännöllisesti pieniä annoksia rupeaa silloin palamaan myös rasva kehosta.

Vierailija
82/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen:

2 palaa vehnäleipää juustolla + keijulla ja maitokahvi

Jauhelihapihvi ja kermaperunat + salaatti

Maitokahvi

Dallaspullaa paljon (pitkosta ehkä 1/3)

Pizza (pakaste)

Suklaata melkein 200g

Ja tämä oli rehellinen vastaus. Olen aikeissa alkaa laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen: 2 palaa vehnäleipää juustolla + keijulla ja maitokahvi Jauhelihapihvi ja kermaperunat + salaatti Maitokahvi Dallaspullaa paljon (pitkosta ehkä 1/3) Pizza (pakaste) Suklaata melkein 200g Ja tämä oli rehellinen vastaus. Olen aikeissa alkaa laihduttaa.

Vierailija
84/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirrettävän jenkkivalaan ruokavalion. Tolla menolla tuskin on kauaa enää hengissäkään.

Vierailija
85/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon omakohtaisesti. 10 vuotta sitten laihduin 73kgsta 58kgaan siten, että jätin kaikki herkut, sipsit, kakut, hampurilaiset, jne. pois. Söin tosi terveellisesti, voimistelin usein ja tein 1 tunnin kävelylenkin päivässä säästä huolimatta. Laihduin yllättävän nopeasti.

Eli tiedän kyllä mitä tehdä. Ei laihtuminen mitään poppaskonsteja vaadi. Nyt en vaan saa itseäni lopettamaan herkuttelua, koko ajan tekee hyvää mieli. Enkä saa itseäni kävelylle, aina, kun lähden, tulen nopeasti kipeäksi sen jälkeen.

Tämä on oikeasti kamalaa. Olen vuodessa lihonut 10 kg. Ehkä olen tiedostamattani masentunut ja syön suruuni? Vihaan läskejäni, vihaan sitä, että kaappi on täynnä ihania vaatteita ja mikään ei mahdu päälle. Vihaan sitä, että jouduin taas ostamaan jonkun isojentyttöjen talvitakin. Sisälläni asuu se normaalipainoinen, kivannäköinen tyttö. Nyt tunnen itseni ihan possuksi.

T. 2

P.s. kyllä minä huomenna taas sen laihduttamisen aloitan

Ymmärrän tosi hyvin, että tekee mieli hyvää. Meillä mies tekee yleensä ruokaostokset, eikä osta muuta hyvää kuin yleensä sellaista, mistä itse tykkää eli laadukasta lihaa, makkaraa, juustoja jne. Itselleen ostaa olutta, mutta en minä sitäkään himoitse. Minun ei ehkä siksikään tule niin paljon herkuteltua, kun ei täällä kotona yleensä ole mitään himottavia keksipaketteja tai jätskiä, mitä voisin vain käydä keittiöstä hakemassa.

Jos taas itse käyn kaupassa, niin yritän myös pitää jotain kuria itselleni, etten osta kuin yleensä melko terveellisiä ruokia, koska tiedän, että kaikki mitä ostan, tulee syötyä hyvin äkkiä. Sitten kun tulee vaikka himo illalla herkutella, niin ei jaksa nähdä vaivaa ja lähteä tuonne puolen kilometrin päähän kauppaan tai kioskille.

Tällä hetkellä olen lähinnä addiktoitunut pähkinöihin joulun jäljiltä. Myös juustoilla herkuttelen iltaisin, esim. kotijuustoa lämmitän mikrossa ja syön haarukalla tai syön valkohomejuustoa punaviinilasillisen kanssa.

Minulle iskee makeanhimo yleensä jos verensokeri pääsee nousemaan ja laskemaan nopeasti, eli kyllä siinä vähähiilihydraattisessa tai hyvähiilihydraattisessa ruokavaliossa taitaa olla jotain perää.

Terkun 7

Vierailija
86/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalipainoinen (164cm/69kg) mutta tällä ruokavaliolla on alkanut paino nousemaan:

- aamulla puuro sokerittomalla marjasopalla, kuppi maitokahvia ja tuoremehu

- lounaaksi esim tonnarisalaatti tai 2 kaalikäärilettä tai lohta ja vihanneksia, lasi rasvatonta gefiluspiimää ja siivu ruisleipää ilman rasvaa

- välipalaksi 2 rkl pähkinöitä

- päivällinen kotiruokaa: esim käristystä ja muussia, spagettia ja kastiketta tai kanawokkia, lasi vettä. Annokset pieniä (n 1,5+1,5dl), leipää harvoin

- iltapala maitokahvi, ehkä pari lusikallista pähkinöitä tai juusto-ruisleipä.

Ja paino senkun nousee, no tietty takana on joulu ja uusivuosi juhlimisineen, mutta tuntuu että tuostakin pitäisi vielä nipistää. Pullaa en syö, jälkkäreitä vain viikonloppuisin. Karkkia harvoin (vähän lauantaisin lapsen kanssa), lasi viiniä viikonlopun aterialla. Ei koskaan limuja tai mehuja.

Huoh, kohta en enää tiedä mitä tekisin. En halua kiloakaan lisää!

Vierailija
87/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli

aamulla kolme muhkupuolikasta, levite, juusto, leikkele , kurkku, maitoa

muutama karkki (eilisestä leffasta jäi vähän)

puolenlitran limu

lehtipihviranskiksilla

limua (zero) ja vähän suolapahkinöitä

tölkki pikkumaissia

vähän poiskkeuksellinen päivä kun oltiin reissussa aamusta asti eli ulkona syömäs..

ylipainoa 40kg

kohta haen porkkanaa ja kurkkua dippiin (kevyt) nam =)

Vierailija
88/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan muu ole sanonut lihavaksi kun tietenkin itse..

En olleenkaan epäile etteikö voisi syödä yhtä paljon kuin 13, tosin mulla menis enemmän välipaloina niin ettei sitä hetikään huomaa paljonko syö.

Ihan uskomattoman pieniä ruokamääriä täällä kerrottu. Syön paljon enemmän päivän aikana ja silti paino ollut sama jo pitkään. Toki liikun joka päivä yleensä tunnin verran. Mutta silti.

Vierailija
89/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoremehua ei kannata juoda, siitä tulee yllättävän paljon ylimääräisiä kaloreita ja on kumminkin aika helppoo jättää pois ja hommata niitä vitamiineja jostain muusta.

Vierailija
90/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihon ite vaan ja en syö puoöliakaan tuosta.

ihan oikeesti kaikki hoikat kuvittelee et lihavat syö noin mut ei tosiaan. mulla on tasan todella hidas aineenvaihdunta..saattaa mennä päiväkin etten juo yhtään vettä.(yritän skarpata) liikuntaa en voi harrastaa yhtään..(sairaus) helppohan täällä on laihojen jotka ei edes lihottamalla liho (näitä löytyy ystävistänikin). no omathan on läskini ja niistä myös kärsin..

ja lääkeet myös lihottaa ja aiheuttaa tahatonta syömishalua (olen lihonut lääkekuurini aikana 13kg 4kk. tajusin kun kuuri loppu että se aiheutti sitä ja luin muidenkin kokemusta aiheesta)

Vierailija
91/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen ketju jossa ylipainoiset uskaltaa tunnustaa mitä oikeasti syövät.

Tuntuu että joka kerta täällä ylipainoiset syövät muka terveellisesti ja kas kummaa, ovat kuitenkin lihavia.

Vierailija
92/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla totta nuo määrät? Itse olen hoikka, paljon liikuntaa harrastava ja pitkä 178cm (bmi 20)ja syön paaaaaljon enemmän kuin te lihavat! Voiko liikunta näytellä niin paljon, vai onko se henkilökohtainen aineenvaihdunta, mikä tässä tekee tepposia. Mutta jos minä söisin yhtä vähän kuin lihavat tässä ketjussa väittävät syöneensä, laihtuisin paljon. Jopa 13:n ruokamäärä menee alas ihan kevyesti, tosin harvoin noin epäterveellisesti syön.

Jokin tässä nyt ei täsmää! Vai löytyisikö lisää 13 kaltaisia rehellisiä?

Vierailija
93/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten ruumiinrakenne vaihtelee, mutta silti mä väitän, että ne, jotka on oikeasti lihavia syövät ednemmän: isoja annoksia (ottaa neljä perunaa, toinenvain 1,5), eivät ikinä kieltäydy kahvipöydän pullsta, huikopalaa vähän välillä, pari kaljaa etc etc.

kalorit tulevat aika salakvalasti

t. ennen lihava, nykyään normaalipainoinen ruokavaliota ja syömistapoja radikaalisti muuttanut.

ihan oikeesti kaikki hoikat kuvittelee et lihavat syö noin mut ei tosiaan. mulla on tasan todella hidas aineenvaihdunta..saattaa mennä päiväkin etten juo yhtään vettä.(yritän skarpata) liikuntaa en voi harrastaa yhtään..(sairaus) helppohan täällä on laihojen jotka ei edes lihottamalla liho (näitä löytyy ystävistänikin). no omathan on läskini ja niistä myös kärsin..

ja lääkeet myös lihottaa ja aiheuttaa tahatonta syömishalua (olen lihonut lääkekuurini aikana 13kg 4kk. tajusin kun kuuri loppu että se aiheutti sitä ja luin muidenkin kokemusta aiheesta)

Vierailija
94/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin vaatii ihan työtä pysyä kuosissa, tosin kun liikkumisen on ottanut elämäntavaksi niin siitä saa valtavasti energiaa. Ruokavalion kanssa mulla on enemmän ongelmia, oon tosi perso herkuille, ihan tekee tuskaa edes yrittää olla ottamatta joka kahvipaussilla keksiä tai pullaa (no joka kerta otan kyllä sen yhden keksin tai korpun, eli ei helppoa oo, se on niiiin totta). Että ainakaan mun tapauksessa ei todellakaan päde tuo "helppoa sanoa". Kyllä lihavatkin vois nostaa joskus hattua niille jotka on saaneet ittensä pysymään edes suht hoikkina.

Se on selvää että joillekin se on geeneistä, aineenvaihdunnasta, sairauksista jne vaikeampaa, mutta ei mahdotonta!

t. Itsekin sairas ja moni liikkumisen muoto mahdotonta, mutta lajeja on niiiiiin paljon..

Vierailija
95/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se nyt vaan on niin hauska juttu, että minä syön huomattavasti vähemmän ja terveellisemmin, kuin kumppanini ja hän painaa 62kg ja mä painan 100kg. Ja tämä nyt sattuu olemaan faktaa ja moneen kertaan sitä on ihmetelty. Mutta kun mun aineenvaihdunta nyt on tällänen ja hänen sellanen. On vaan opeteltava elämään sen kanssa.

Mutta siis turha on luonnostaan hoikkien pyöritellä silmiään ja jeesustella ruokamääristä, mä uskon ihan täysin, että tässä ketjussa pulleet on kertoneet ihan rehellisesti eväistään, siinä vaan nähdään miten erilailla ihmiskehot toimii.

Vierailija
96/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm, 92 kg, rv 16+

Klo 6 jälkiruokakupillinen mysliä ja rasv. maitoa

Klo 8 2 Ruispalaa, margariiniä, Polar 15 -juustoa, kurkkua, vettä

Klo 10 2 mandariiniä

Klo 12 Lasagnea, porkkanaraastetta, näkkäri, margariiniä, 2 lasia maitoa

Klo 14 2 mandariinia, omena

Klo 16.30 Jauhelihakeittoa, maitoa

Klo 18 Rahkaa + säilykehedelmiä iso lautanen

Klo 20 2 Ruispalaa, marg., kevyt kalkkunaleike (tms.), maitoa

Ja paino vaan nousee. No eipä ihme kun katsoo tuota ruokamäärää... Pullaa ym makeaa en syö, karkkeja noin 100 gr viikossa (yleensä kerralla).

Vierailija
97/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu keskusteluun. Painoa 56 kg, indeksiä en tiedä, mutta pituutta 165 cm. Ihmettelen minäkin sitä, miten vähän näytätte syövän. Listasin siksi omat ruokani tänään. Tässä tulos. Ehkä erona on se, että juomanani on ollut lähinnä vesi. Tosin vähäinenkin liikasyöminen tuo kiloja hiljalleen. Olen itsekin melkein 10 kg painavampi kuin 20-vuotiaana, mutta hyvä näin.

- Aamulla kahvia maidon kera

- Aamupäivällä jogurtti ja kaksi mandariinia.

- Lounaaksi lohta ja perunakroketteja, ruokajuomana mehu ja vesi.

- Iltapäivällä kahvia ja siivu sitruunakakkua.

- Päivällisaikaan mysliä maidon kera. + kahvia

- Illalla kaksi siivua ruisleipää ja juustoa ja tomaattia (reilusti levitettä).

- Päivän mittaan muutamia Werther’s original karkkeja ja pussin loput lakumakeisia (n. 10 kpl).

Syön vielä mahdollisesti jotain. Ehkä omenan ja siivun leipää, on niin ihanaa täysruisleipää, että houkuttaisi. Täällä meillä kello vähemmän kuin siellä Suomessa.

Imetän, joten se lisää hieman energiantarvetta.

Vierailija
98/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin varmaan jo kertoo ongelman ytimen. Syön liian usein sitä tai tätä ohimennen. Ja kaloreita kertyy ihan salaa. :( Jo pelkkä ruokapäiväkirjan pitäminen saa minut laihtumaan mutta aina se sitten taas jostain (huonosta) syystä jää ja kierre alkaa alusta.

Yritän silti muistaa mitä tänään on mennyt alas. Tämä päivä ei ollut pahimmasta päästä kun kaapeissa ei juurikaan ollut ylimääräisiä herkkuja.

Aamulla: söin pienen kulhollisen muroja kevytmaidolla (hölmö minä kun söin vaikken niistä edes pidä, tyttö pyysi itselleen mutta ei syönytkään enkä minä idiootti heittänyt pois), pari pientä siivua itse leivottua leipää, kevytlevillä ja iso motillinen maitokahvia

Puolen päivän aikaan: Siivu leipää ja yksi näkkäri, päällä kevytleviä, kermajuustoa, jäävuorisalaattia, makkaraa ja kurkkua. Lasillinen tai kaksi rasvatonta maitoa. Ongelma ei ollut niinkään nuo leivät päällisineen vaan se, että kun annoin leipää lapsillekin, tuli puolihuomaamattomasti syötyä useampi ylimääräinen siivu makkaraa ja juustoa.

n. 14.30 Riisiä ja uunibroileria pienenlainen annos. En muista varmasti mutta luultavasti söin jotain pientä siinä sivussa.

n. 16 maitokahvi

n. 19 "maistelin" useamman lusikallisen marjakiisseliä jota annoin lapsille. Annoin lapsille iltapalaksi myös leipää ja veistelin siinä sivussa suuhuni useamman siivun juustoa :(. Huomasin samalla että jääkappiin oli unohtunut vaniljajogurtti jonka kaiken tohinan keskellä hotkaisin.

n.22 - pari siivua kauraleipää, tein niistä muka pitsaa kun laitoin päälle ketsuppia, pitsamaustetta ja sitä samaista juustoa. Rasvatonta maitoa

Vierailija
99/99 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mitat 170/68, siis heilun normaalipainon ylärajoilla. Syön PALJON, mutta huomattavasti terveelisemmin kuin tämän ketjun ylipainoiset. Syökää kunnon aamupala ja lounas, eikä tollasta moskaa!

AAMU: 2 ruisleipäpalaa, floraa, kinkkuleikkelettä, kahvi

LOUNAS:2 perunaa, 2 jauhelihapihviä, puoli lautasellista salaattia, maito

VÄLIPALA: kahvi, leipä päällisineen, marjarahka, Dominokeksi

PÄIVÄLLINEN: kalakeitto, maito, marjakiisseli, kahvi, ruispala, margariini, kinkkuleikkele

ILTAPALA: 3 leipäpalaa, kinkkuleikkelettä, jugurtti, 6 mariannekarkkia, tikkari