Olis kiinnostava kuulla jonkun todella ylipainoisen päivän sapuskat. Kuka rohkenisi kertoa?
Kommentit (99)
eilisen syömiset:
aamupalaksi weetabixia (3 palaa) rasvattomalla maidolla
aamupäivällä muki teetä sellaisenaan
lounas töissä: salaattia, kotijuustoa, persikkaa, kurpitsansiemeniä ja papuja (puoli lautasta kukkuroillaan), kaalilaatikko ja puolukkaa toinen puoli lautasta (ehkä pari kauhallista laatikkoa), vettä juomaksi ja mansikkariisiä jälkkäriksi, muki teetä
iltapäivällä töissä pari karkkia ja muki teetä
illalla kotona muki glögiä ja myöhemmin pakastepitsa
kahvia,1 dl tuoremehua,ruisleipä,keitetty kananmuna.Lounaalla koulun broilerikeittoa,rasvaton maito.Illalla pizza,rasvaton maito.Lisäksi päivän aikana 8 Julia-konvehtia,2 marmeladikuulaa,3 mandariinia ja useita kupillisia mustaa kahvia.Painoa 90 kg.
Limuja ja mehuja, niistä kertyy äkkiä paljon kaloreita. Vaihtakaa edes lightiin tai mieluiten vaikka maustettuihin vesiin.
Toinen mikä selkeästi puuttuu monen ylipainoisen ruokavaliosta on PROTEIINI! Syötte liikaa hiilareita ja kaikki ylimääräinen hiilari varastoituu kroppaan rasvaksi. Lihaa kehiin, naiset!
En harrasta liikuntaa, mutta kävelen ja ulkoilen lasten kanssa aika paljon päivän aikana. Mulla painoa 52kg, pituutta 163cm ja eilisen ruokalista oli suunnilleen tällanen ja se on aika normi mulle.
aamupala: kaksi isoa palaa kauraleipää, päällä reilusti oivariinia ja yht. 4 siivua tavallista oltermannia, lisäksi kahvia kevytmaidolla ja pari lasia appelsiinituoremehua, pari pientä päärynäpalaa
lounas: nakki-makaroni-tomaattipataa, kauraleipää oivariinilla ja juustolla, vettä, appelsiinimehua lasillinen
välipala: kahvia kevytmaidolla ja neljä joulutorttua
päivällinen: n.250g tonnikalakiusausta (perunasipulisekoitus, tonnikalaa, ruokakerma 15%) vettä ja vajaa pussillinen (oisko 125g) Nature's suklaapähkinäsekoitusta
normaalisti kasviksia ja hedelmiä lisäksi, mutta nyt oli kaikki loppu
Eilen söin:
Aamupalaksi kiivin
Lounaaksi kanakastiketta & nuudeleita
Välipalaksi huikka siideriä
Päivälliseksi El Maco Junior-hampurilainen
& illan mässäilyt: 2 munkkia, 1 tölkki energiajuomaa, colaa puolisen litraa.
Aamupalaksi 6 palaa paahtoleipää, päällä Oivariinia, Meetvurstia ja kermajuustoa. lisäksi iso hillomunkki ja kahvia
Aamupäivävälipalalla omena ja vanukas
Lounaaksi 2 lautasellista lasagnea, 4 palaa patonkia (Oivariinia päällä ja juustoa) ja 2 lasia kevytmaitoa, jälkiruuaksi Magnum-jäätelöpuikko
Päiväkahvilla 2 kuppia kahvia (sokeria ja maitoa) ja 3 korvapuustia
Päivän välipalaksi Mannafrutti
Päivällisellä Kotipizzan perhepizzasta 3/4osaa, ja puoli litraa Cokista
Illan välipalalla 1/4 perhepizzasta ja 2 dl Cokista
Iltapalaksi 3 grillimakkaraa ja jäätelötuutti
Lisäksi päivän mittaan Lakumix 300 g:n pussi
tasasesti sellanen 78-82kg, mutta se millä minä laihdun on yksinkertainen, joskaan ei välttämättä se terveellisin vaihtoehto, mutta tuskin kaikki mässäilykään on. Kun on tarve keventää siirryn einesaterioihin, siis niihin mikroaterioihin jottei annoskoot karkaa lapasesta. Katson niistä kuitenkin ne vähän kevyemmät, ei lasagnea tai kiusauksi jne, vaan esim. Pirkka kanaa ja riisiä, HK:n spagettia ja jauhelihaa jne. Siihen sideorderix salaattia tai pakastepussista kasviksia niin hyvä tulee.
päivämenu siis about tällanen:
aamupalax leipää tai puuroo
lounas mikroateria ja vihannekset ja leipä
välipala jotain leipä, viili, pulla tms
päivällinen taas mikroateria, kasvikset ja leipä
iltavälipala jotain mitä mielitekee siis esim. suklaapatukka, leipä tms.
iltapalaksi pari leipää päällysteillä.
En siis tuolla jutulla laihduta vaan kevennän ja helposti lähtee mun painomäärästä reilu kilo viikossa. Sitten voikin jo taas kohta syödä oma tekoisia ruokia ja paino tulee takaisin :-) Sokerijuomia en ole ikinä juonut.
aterioista pystyisin syömään jokaisen, en ole varma pystyisinkö syömään noin montaa isoa ateriaa päivässä.
t. se noin satakiloinen pakastepitsan iltapalaksi syönyt
Kukaan ei voi syödä näin paljon:-O
Aamupalaksi 6 palaa paahtoleipää, päällä Oivariinia, Meetvurstia ja kermajuustoa. lisäksi iso hillomunkki ja kahvia
Aamupäivävälipalalla omena ja vanukas
Lounaaksi 2 lautasellista lasagnea, 4 palaa patonkia (Oivariinia päällä ja juustoa) ja 2 lasia kevytmaitoa, jälkiruuaksi Magnum-jäätelöpuikko
Päiväkahvilla 2 kuppia kahvia (sokeria ja maitoa) ja 3 korvapuustia
Päivän välipalaksi Mannafrutti
Päivällisellä Kotipizzan perhepizzasta 3/4osaa, ja puoli litraa Cokista
Illan välipalalla 1/4 perhepizzasta ja 2 dl Cokista
Iltapalaksi 3 grillimakkaraa ja jäätelötuutti
Lisäksi päivän mittaan Lakumix 300 g:n pussi
Aamupala: 2 palaa leipää, kinkkua pari siivua ja normaali rasvaista juustoa pari siivua, kahvia ja lasi mehua // joskus puuroa
Lounasta en syö mutta välipalaksi pari palaa näkkileipää ja pullaa. Joskus jogurttia tái muutama nakki.
Illallinen normaalia perusruokaa, salaattia. Syön yleensä kaksi annosta esim. 2 lautasellista keittoa eli yksi annos liikaa. Lisäksi salaattia. Juomana maitoa / ligt limua
Iltapala Leipää 2-3 siivua, normaalit päällysteet
Keksiä / puolikas suklaalevy / karkkia, mutta ei kuitenkaan joka ilta. Yleensä juomana appelsiinmehua.
Lisäksi yritän syödän hedelmiä päivän mittana napostelunaina. Jos keksejä on jäänyt, niin niitä tulee naposteltua päivän mittaan.
Laihdutus alkaa ensi ma. En voi pitää mitään makeata kotona, koska olen SURKEAN HEIKKO LUONTEINEN :) mutta onneksi mies lupasi alkaa tueksi ja käymään kuntosalilla kanssani. Kuitenkin joka päivä käyn tunnin - kahden lenkillä...enemmänkin voisi liikkua.
aamiainen ja lounas on hyvin kevyt ja sitten illalla mätetään energiavajeet täyteen eikä osata lopettaa ollenkaan.
Puolet päivän energiamäärästä pitäisi syödä ennen puoltapäivää. Eli runsas aamiainen ja kunnon lounas (työpaikkaruokalassa ei kannata kainostella). Sitten jos kotona vielä odottaa vain perusruoka-aineita eikä mitään valmispizzoja, niin hyvä.
Hassua on myös, että lihavat juovat ENERGIAjuomia, aivan kuin sitä energiavarastoa ei olisi ennestään. Niin minäkin ennen tein:) Vesi virkistää ihan yhtä hyvin!
T: kymmenen kiloa laihtunut pelkästään sillä että vaihtoi kokiksen veteen
Minä olen ollut lapsuuden ja nuoruuden normaalipainoinen ja laihduttanutkin välillä. Syömiseen liittyy muutakin kuin mahan täyttäminen eli on ihan turha kuvitella, että ylipainoinen on lihava siksi ettei tiedä miten pitäisi syödä. Väittäisin, että suurin osa tietää tasan tarkkaan miten pitäisi syödä.
aamiainen ja lounas on hyvin kevyt ja sitten illalla mätetään energiavajeet täyteen eikä osata lopettaa ollenkaan.
Puolet päivän energiamäärästä pitäisi syödä ennen puoltapäivää. Eli runsas aamiainen ja kunnon lounas (työpaikkaruokalassa ei kannata kainostella). Sitten jos kotona vielä odottaa vain perusruoka-aineita eikä mitään valmispizzoja, niin hyvä.
Hassua on myös, että lihavat juovat ENERGIAjuomia, aivan kuin sitä energiavarastoa ei olisi ennestään. Niin minäkin ennen tein:) Vesi virkistää ihan yhtä hyvin!
T: kymmenen kiloa laihtunut pelkästään sillä että vaihtoi kokiksen veteen
Tuo on kummallinen harhaluulo mun mielestä.Toki moni varmaan syökin, mutta mun kokemuksen mukaan aika moni syö ihan tavallista ruokaa LIIAN PALJON.
Näin oli myös mulla itselläni. Meillä ei todellakaan vedetty mitään hamppareita ja pizzoja, vaan tavallista, terveellistä kotiruokaa. Mutta kun yhdistää liian suuret annoskoot passiiviseen elämäntapaan, kyllä siinä alkaa läskiä kertyä! Ja tuollaisella elmäntavalla se kertyy vielä niin petollisesti, ettei sitä "huomaa" ennen kun vakaa päjähtää järkkyihin lukemiin. Mulla se oli n.10/vuosi ja kun vihdoin suostuin tajuamaan tilanteen, oli painoa jo n.40kg liikaa. Että ei se lihavuus tarkoita automaattisesti jokapäiväistä herkuttelua.
Voisin ihan helposti itsekin syödä vastaavan määrän ja parhaillillani painoin kuitenkin "vain" 86kg. Nyt 65kg ja edelleenkin syön:
aamulla: 4 paahtoleipää, 4 paistettua munaa, kinkkua, juustoa reilusti, tomaatti
lounas: paljon ruokaa, esim. spagettia ja jauhelihakastiketta niin paljon kuin lautaselle mahtuu, harvemmin salaattia
välipala: 2-4 paahtoleipää, margariinia, kinkkua, juustoa,
päivällinen: vielä isompi kasa ruokaa kuin lounaalla
iltapala: joko taas sitä paahtoleipää tai sitten karkkia, pullaa, popkornia tms. niin paljon kuin mahtuu; ja se on paljon se
Ja kyllä laihdutan joka toinen viikko ja sitten syön taas, muuten paino olisi edelleen 86kg
ettei lihavuudesta ja siihen johtaneita syistä voi reilusti puhua ennen kuin joku (lihava) älähtää.
minusta tämä on ollut asialllinen ja mielenkiintoinen keskustelu ja toivon että vastauksia tulee paljon lisää niin että voisi itse saada inspiraatiota välttää pahimmat mokat syömisen suhteen.
13:n paino taitaa olla noususuunnassa, muiden paikoillaan tai laskemassa. Katsos kun voi olla että se lihava on joskus lihoessaan syönyt suurempia määriä ja huonompaa ruokaa, mutta kyllä se paino paikallaan pysyy vähemmälläkin syömisellä. Ei lihavan siis jatkuvasti tarvitse syödä hirveitä määriä pysyäkseen lihavana. Jos ei liiku, ei niin kovin paljon kulutakaan.
Tämä vain noille jotka epäilivät muiden kuin 13:n valehtelevan.
aamulla kaksi ruisleipää ja maitoa lasillisen lounaaksi kasvispaistosta ja maidon päivälliseksi sitä samaa kasvispaistosta ja maidon nyt söin iltapalaksi maustamatonta jogurttia johon olin sekoittanut pienen banaanin ja puolikkaan luumun. Tätä rataa olen syönyt viimeiset puoli vuotta. Painoindeksini on 34. Paino on pudonnut kymmenen kiloa puolessa vuodessa. Kaikki läskit eivät syö epäterveellisesti. Osa saattaa jopa laihduttaa.
kaksdi ruisleipää menee jo aamiaisella.
niin lihavilla kuin laihoillakin. Harva syö yhtä paljon joka päivä ja ihan samanlaisia annoksiakaan. Jos kotona on jotain hyvää niin sitä voi mennä paljonkin, mutta jos ei ole niin ilmankin selviää.
13:n paino taitaa olla noususuunnassa, muiden paikoillaan tai laskemassa. Katsos kun voi olla että se lihava on joskus lihoessaan syönyt suurempia määriä ja huonompaa ruokaa, mutta kyllä se paino paikallaan pysyy vähemmälläkin syömisellä. Ei lihavan siis jatkuvasti tarvitse syödä hirveitä määriä pysyäkseen lihavana. Jos ei liiku, ei niin kovin paljon kulutakaan.
Tämä vain noille jotka epäilivät muiden kuin 13:n valehtelevan.
kuinka paljon juotte kaloripitoisia juomia.
vaihtakaa veteen niin kylla paino alkaa humisten laskea.