Olis kiinnostava kuulla jonkun todella ylipainoisen päivän sapuskat. Kuka rohkenisi kertoa?
Kommentit (99)
aamupalaksi noin 50g ruisnäkkiä ilman voita kourallinen suklaapähkinöitä lounas: Amarillon tres amigos-salaatti (pieni paneroitu ja uppopaistettu kananfilee, kolme sipulirengasta, pariloitu kiekko vuohenjuustoa, kastikkeita, kaalisalaattia, vihersalaattia) grillattu maissintähkä illalla: puolikas einespizza (300 kcal), neljäsosa runebergin torttua. Ihan hirveetä
Ja unohdin, iltapäivällä pikarillinen vaniljajäätelöä ja puoli pussia mustia viinimarjoja pakasteesta
kasviksia joista ei kaloreita tule. Lounaalla syön ruuan lisäksi 1/2 lautasellista salaattia,ja raasteita + ruokalusikallisen auringonkukan siemeniä (siis mikäli ruokani ei ole salaatti jo itsessään), välipalaksi omenan ja päivällisellä aina sekasalaatin kotona. Eli niitä tulee yli 500g päivässä reilusti. Usein perunan tilalla syömme uunijuureksia tai haudutettuja kasviksia. Kastikkeena tilkka sinappikastiketta, oliiviöljyä tai balsamicoa 59
Missä kasviksissa ei ole kaloreita?
aamulla: kaksi ruisleipäviipaletta, kalkkunameetvurstia, margariinia, tomaattia ja salaatin lehtiä, kahvia mustana, kourallisen suklaapäällysteisiä pähkinöitä/hedelmiä.
päivällä:kiinalaista ruokaa ravintolan seisovasta pöydästä (söin kolme lautasellista peruskinkkimuonaa; friteerattuja juttuja ja riisiä ja nuudeleita ja currykanaa...)
Illalla: suklaapäällysteisiä hedelmiä/pähkinöitä, salmiakkeja, pipareita ja homejuustoa. Pipareita meni varmaan 10 kpl, homejuustoa 3 rkl, karkkeja Karkkipussin verran.
Söin myös 3 mandariinia jossain vaiheessa.
Painan 73 kiloa (167 cm,lievä ylipaino), jos jatkan samaan malliin niin painan kesällä jo 80 kiloa.
Kävin mä tunnin sauvakävelyllä illalla myös.
Joo, teidän että jugurteissa on paljon sokeria, myös rasvattomissa. Mä syön yleensä aina maustamatonta rasvatonta jugurttia pakastemarjojen kanssa ja sitäkin yleensä vaan kerran päivässä, joten siitä tuskin olen lihonnut. Kuten jo uyllä kirjoitin aloin lihota, kun menin töihin, en enää ehtinyt liikkua, mutta söin edelleen samankokoisia ruoka-annoksia kuin ennenkin.
jugurtit ei ole yhtään "kevyempiä" kuin tavalliset? Niissä rasva on vain korvattu sokerilla ja ne on ihan yhtä kaloripitoisia. Toki rasvaa tulee vähän vähemmän mutta ei niillä laihdu.
Kyllä elimistölle on parasta syödä n 3-4 tunnin välein ettei tule hirveää ahmimishimoa. Mulla ainakin verensokeri laskee jo 3 tunnin jälkeen niin että heikottaa ja tulen kiukkuiseksi. Työtkin sujuu paremmin kun ei ole ihan tuskissaan nälästä. Yleensä välipalani on hieman pähkinöitä tai omena mikä on kuulemma hyvä syömisen hillitsijä - omena tuntia ennen ateriaa pienentää ravinnon tarvetta. Jostain luin tällaisen tutkimuksen ja ainakin minulla toimii. Lisäksi saan kuituja.
59
Tavoitteena houkutella läskejä syömään kasviksia. Jos tietäisivät, että salaatissa on kaloreita, hehän eivät kokoskisi salaatteihin, dahh!!
- pizza tuplajuustolla ja 1.5 l limu
- keksipaketti ja kahvia kermalla
- 5 Kismettiä ja litra limua
- vähän lihapataa
- sipsipussi, suklaata
- 7 siideriä ja puoli pulloa viskiä
- iso hampurilaisateria ja iso limu
- pizza tuplajuustolla ja 1.5 l limu - keksipaketti ja kahvia kermalla - 5 Kismettiä ja litra limua - vähän lihapataa - sipsipussi, suklaata - 7 siideriä ja puoli pulloa viskiä - iso hampurilaisateria ja iso limu
ehkä vähän (1 porkkana tai tomaatti n 28kcal, kaali 100g/15kcal) mutta saa syödä kilottain että vaikuttaisi ratkaisevasti kokonaisenergiamäärään päivässä
Vastaa: moni ylipainoinen yrittää varmaan pudottaa painoaan. Painonhallinta käsittää niin paljon muutakin kuin syömistä ja laihdutusta sekä liikuntaa. Itselläni haastava elämäntilanne ajoi minut tähän ylipainokierteeseen,mutta kyllä tämä tästä. Jätin pois karkit. En ole niistä edes pitänyt vaan söin suruuni vain.en tarvitse makeisia, en ole syönyt niitä aiemminkaan kuin satunnaisesti. Leivän syömistä en voi jättää sillä minulla on suoliston kanssa ongelmia leikkausten johdosta ja siitä seuraa ummetus joka ei laukea kuin peräruiskeella. Liikuntaa harrastan 2km päivässä kävelyä ja mitä töissä tulee. Aikaisemmin harrastin lisäksi par liikuntaa viisi kertaa vko. Tällöin sai syödäkin melkein mitä tahansa ja paino pysyi normaalina.
Painan yli 90 kg. Aikomus on aloittaa laihduttaminen, haluan taas painaa 60kg. Oikeasti on epämukava olo, kun läskiä ympäri kehoa tiellä.
Tänään tein jo aamusta tikka masalaa ja täysjyväriisiä. Söin sitä pari ruokalusikallista maistaakseni. Join mustaherukkamehua.
Pari tuntia tuosta söin 2 ruisleipää, toisella 2 siivua kermajuustoa, toisella maksapasteijaa. Maitoa ja 6 kirsikkatomaattia.
Kaupassa käydessä ostin Rostenin sinihome-ananas-primoleivän, kun en ollut mitään syönyt sitten aamun, söin siitä puolet autossa. Kotona söin mandariinin ja 2 paneerattua lohipalaa, tuo tikka masala ei sitten enää maistunutkaan.
Yksi suklaakonvehti.
Laskiaispulla. Ja maitoa.
Lasi mehua.
Pikku tölkki limpparia ja toinen lasi mehua.
Tein murotaikinapohjaan mustikkapiirakkaa ja söin sitä pienen palan.
aamulla kaksi ruisleipää ja maitoa lasillisen
lounaaksi kasvispaistosta ja maidon
päivälliseksi sitä samaa kasvispaistosta ja maidon
nyt söin iltapalaksi maustamatonta jogurttia johon olin sekoittanut pienen banaanin ja puolikkaan luumun.
Tätä rataa olen syönyt viimeiset puoli vuotta. Painoindeksini on 34. Paino on pudonnut kymmenen kiloa puolessa vuodessa. Kaikki läskit eivät syö epäterveellisesti. Osa saattaa jopa laihduttaa.
Ennen olin hoikka, silloin sinkkuna ja lapsettomana. Nyt avioliiton myötä aloin lihoa kuten miehenkin. Kiertoteitse sain kuulla, että meitä kutsutaan kaupungilla "kahdeksi valaaksi". Hävettää, ja lapsetkin häpeävät meitä.
Asiaan, eli tänään söin:
aamulla
5 palaa omenapiirakkaa.
aamupäivällä
cappuccino -koneella tehty kahvi + pieni energiajuoma, jotta jaksaisin mennä nuorimmaisen kanssa luistelemaan ( tai siis seisomaan sinne kntän viereen, mut kun palelee )
päivällä:
kalakeitto ja kolme palaa ruisleipää
iltapäivällä:
avasin karkkipussin, söin siitä n. puolet + ceasar -salaattia
illalla:
miehen kanssa itäkeskukseen, siellä donitsit ja hampurilaiset.
nyt yöllä on omaa aikaa, syön pistaasipähkinäjäätelöä ja kermavaahtoa.
Ennen olin hoikka, silloin sinkkuna ja lapsettomana. Nyt avioliiton myötä aloin lihoa kuten miehenkin. Kiertoteitse sain kuulla, että meitä kutsutaan kaupungilla "kahdeksi valaaksi". Hävettää, ja lapsetkin häpeävät meitä. Asiaan, eli tänään söin: aamulla 5 palaa omenapiirakkaa. aamupäivällä cappuccino -koneella tehty kahvi + pieni energiajuoma, jotta jaksaisin mennä nuorimmaisen kanssa luistelemaan ( tai siis seisomaan sinne kntän viereen, mut kun palelee ) päivällä: kalakeitto ja kolme palaa ruisleipää iltapäivällä: avasin karkkipussin, söin siitä n. puolet + ceasar -salaattia illalla: miehen kanssa itäkeskukseen, siellä donitsit ja hampurilaiset. nyt yöllä on omaa aikaa, syön pistaasipähkinäjäätelöä ja kermavaahtoa.
mutta hyvä sisko, sen takia että sä olisit äiti lapsillesi vielä muutaman vuoden päästä, lopeta noi mässäykset. oikeesti. Et sä tarvi viittä palaa omenapiirakkaa tai karkkia tai jäätelöä ja kermavaahtoa. Se mitä sä tarvit on oikeesti tosi vähän. En mä käske sua ottaa ittees niskasta kiinni, mutta mieti kun meinaat seuraavaksi ottaa jotain herkkua: sä et tarvi sitä. Rakasta itseäsi ja kieltäydy. ota sen sijaan jotain terveellistä.
aamulla kaksi ruisleipää ja maitoa lasillisen lounaaksi kasvispaistosta ja maidon päivälliseksi sitä samaa kasvispaistosta ja maidon nyt söin iltapalaksi maustamatonta jogurttia johon olin sekoittanut pienen banaanin ja puolikkaan luumun. Tätä rataa olen syönyt viimeiset puoli vuotta. Painoindeksini on 34. Paino on pudonnut kymmenen kiloa puolessa vuodessa. Kaikki läskit eivät syö epäterveellisesti. Osa saattaa jopa laihduttaa.
Minulla painoindeksi lähemmäs 40, joten lienen sopiva vastaamaan.
Tänään olen syönyt:
-aamupalaksi 3 pientä karjalanpiirakkaa margariinin kera, kahvia monta mukillista, lasi tuoremehua
- lounaaksi porkkana-palsternakkasosekeittoa, pari rkl raejuustoa, vettä
- iltapäivällä pullollinen Fenix-juomaa (paha työputki päällä, pakko jaksaa)
- päivälliseksi kaksi keitettyä perunaa, kauhallinen hirvenlihapataa, hiukan punajuurisalaattia, juomana rasvaton maito
- iltapalalla repsahti pahan kerran; tein pannukakkua ja repsahdin syömään varmaan 4!! palaa (tosin pieniä) vadelmahillon kera (hyi, häpeällistä!), ohessa rasvaton maito
- illalla työn tekoa kahvin ja light-juoman voimalla
p.s. Karkkilakkoa menossa nyt 8. päivä...
ketään ylipainoista, koska ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta ja olen - isäni sanojen mukaan - ns. läpipasko. :)
Silti jos jonkun vinkin voin antaa, niin haluaisin sanoa, että jos haluatte pikku hiljaa vähentää painoanne ja syödä terveellisesti, niin älkää menkö ruokakauppaan nälkäisenä ja ostakaa vain terveellisiä ruokia. Ei mitään dieettituotteita, mutta ihan normaalia perusruokaa ja mielellään vain raaka-aineita, ei eineksiä. Jos ostaa herkkuja, niin minäkään en pysty niitä kauaa pitämään kaapissa, usein tulee syötyä parissa illassa se, mitä ajatteli koko viikoksi.
Minulla on pari tuttua, jotka ovat laihtuneet ihan uskomattoman paljon pelkästään sillä, että ovat jättäneet sokerin kokonaan pois ja vähentäneet valkoisten vehnäjauhojen syömistä.
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tästä. Minusta on ollut mielenkiintoista lukea päivän ruokianne kun olen itsekin herkuttelija. Ja sain täältä idean, että kaupoissa alkaa olemaan taas laskiaispullia. :)
Aamulla lasi vettä
lounas 1/2 saarioisten makaronilaatikko, 2 ruisleipää juustolla, light mehu
6kpl Toffifee-namuja päivän mittaan
illalla 1/2 rullakebu, light colaa
Roskaruokaa meillä syödään harvoin, mutta tänään näin.
Mulla lihavuuden syy kyllä lääketieteellinen, mutta silti olis kiva laihtua edes vähäisen... Sokerin ja vehnän poisjättämistä oon suunnitellut, mutta kun se on niin pirun vaikeeta. ;)
jotka on alottaneet laihdutuksen vuoden vaihteen kunniaksi. Ja juu... meillä syödään aina tosi terveellisest, nyt vaan tänään sattu oleen tota roskaruoka :))))
Lääketieteelliset syyt ei oikeesti lihota, vaan liika syöminen lihottaa. Oikeesti.
jotka on alottaneet laihdutuksen vuoden vaihteen kunniaksi. Ja juu... meillä syödään aina tosi terveellisest, nyt vaan tänään sattu oleen tota roskaruoka :)))) Lääketieteelliset syyt ei oikeesti lihota, vaan liika syöminen lihottaa. Oikeesti.
-se 10 kiloa laihtunut, joka laihtuu yhä
Aamulla klo 8 kuppi teeta, maidolla ja hunajalla.
Paivalla klo 13.30 2 kinkku-kanapiirakkaa ja 4 nakkia, 500ml pullo suklaa pirteloa.
Iltapaivalla klo 16 toinen 500ml pirtelo.
Jossain tassa valissa noin 500ml granaattiomenamehua.
Illalla klo 21.30 iiiiso lautasellinen spaghetti bolognesea ja klo 23 vaniljajaateloa ja luumuhilloa.
Vaikka sairaalloisen lihava olenkin niin yleensa paivaani sisaltyy paljonkin vihanneksia, mutta tanaan on ollut koko paiva menoa, ja tullut syotya vain ostovalmista ruokaa, paitsi illalla.
aamupalaksi noin 50g ruisnäkkiä ilman voita
kourallinen suklaapähkinöitä
lounas: Amarillon tres amigos-salaatti (pieni paneroitu ja uppopaistettu kananfilee, kolme sipulirengasta, pariloitu kiekko vuohenjuustoa, kastikkeita, kaalisalaattia, vihersalaattia) grillattu maissintähkä
illalla: puolikas einespizza (300 kcal), neljäsosa runebergin torttua.
Ihan hirveetä