Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset on LAMPAITA ja ottaa miehen nimen

Vierailija
06.01.2010 |

vain siksi, että se on tapana Suomessa?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin miehen nimen siksi että pidän siitä enemmän kuin tyttönimestäni

Vierailija
2/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kukin saa sen itse päättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieshän on se perheen pää!!!!!

Vierailija
4/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsisuomessahan sukunimiä ei juuri käytetty ennen 1800 luvun loppua ja idässä nainen tunnettiin edelleen omallaan. Lakiin se tuli muuistaakseni vasta 1930 tai 1932.

En minä katsonut olevan mitään syytä sukunimen vaihdokselle.

Vierailija
5/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paimentolaiskulttuureissa sanota itse päättämiseksi...;-)

Meilläkö se onkin sitä?

Vierailija
6/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mieheni nimi. (Naurettavaa pitää oma nimi tai ottaa yhdistelmänimi ja sitten pähkäillä miten mahtuu postilaatikkoon kaikkien nimet.)

Vierailija
7/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin tästä mun polttareissa, ja aika monia muita perusteluita oli. Lähinnä se, että haluaa koko perheelle saman nimen tai tuo, että toisen nimi on yksinkertaisesti kauniimpi. Joka tapauksessa kaikki olivat kyllä harkinneet, ottavatko miehen nimen vai eivät.

Vierailija
8/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen nimen otto avioliittoon mennessä ei ole ollut tapana kovinkaan montaa sukupolvea ja lenkkimakkarakin on keksitty 50-luvulla...

Vierailija
9/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. jotta koko perhe saa saman nimen niin nimen pitää olla sama kuin miehellä (siittäjä)?

2. Miehillä on yksinkertaisesti kauniimpia nimiä?

"Keskusteltiin tästä mun polttareissa, ja aika monia muita perusteluita oli. Lähinnä se, että haluaa koko perheelle saman nimen tai tuo, että toisen nimi on yksinkertaisesti kauniimpi."

Vierailija
10/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vain niitä selityksiä.

Naisen nimi voi olla koko perheen nimi ja minun on mahdoton uskoa, että vain miehillä on aina se kauniimpi nimi...

Vierailija
11/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies ottaisi naisen nimen niin se olisi neitimäistä tai kiipeilyä. Kun nainen ottaa miehen nimen niin se ei muuta hänen seksuaalisuuttaan tai tee hänestä sosiaalisesti pyrkyriä.

Vierailija
12/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi mieheni on toinen kahdesta miehestä joka jatkaisi harvinaista sukunimeä, ellei joku suvun tytöitä anna sukunimeä lapsilleen...

Vierailija
13/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet naimisissa, olet rouva XX joka tapauksessa. Ei siihen miehen nimeä tarvita.

Vai oletko lukutaidoton ja huijattu?

Vierailija
14/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et kai tosissasi kuvittele näin? meillä oltaisiin otettu minun nimeni jos miehen sukunimi olisi ollut joku perus virtanen, mutta koska miehellä sattuu olemaan kaunis ja harvinainen nimi, tottakai halusin sen kauniimman..

Vierailija
15/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole lukutaidoton ja huijattu (yllättyisit jos tietäisit totuuden) vaan onnellisesti aviossa ja yhteinen nimi koko perheellä.

Vierailija
16/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen nimen siksi, kun halusin ottaa sen.

Paljon helpompi, kun ovessa yksi pitkä sukunimi kuin kaksi pitkää sukunimeä.

Eräs tuttava sanoi, että ottamalla miehen sukunimen niin sillä tavalla luo sitten ihan oman perheensä ja tällä tavalla ns irtautuu lapsuuden aikaisesta perheestä.

Näkemys tämäkin tuttavalla.

Vierailija
18/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on suvun ja miehen mielestä tapana ja naimisiin menevä sitten tekee nöössisti kuten muut haluaa. Varsinkin jos ensikertaa naimisiin menossa tai kovin nuori. Naiset kokee siten esittävänsä muille, että muut näkee heidän pariutuneen kun nimi muuttuu. Samalla koetaan liittyvän mieheen ja tämän sukuun tiiviimmin. Miehen ei tarvitse liittyä nimen vaihdolla vaimoonsa, naiselle tulee hänen nimensä ja nainen on siten melkein hänen omaisuuttaan kuten auto tai talo.

Vierailija
19/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALUSIMME SAMAN NIMEN, koko perheelle, jos olisimme perheelle ottaneet minun nimeni niin silloinhan lapset eivät olisi jatkaneet sukunimeä... tämä nyt ei tähän välttämättä kuulu, mutta se olin muuten minä joka kyseisen sukunimen halusin, sopii etunimeeni ja lasten nimiinkin paremmin kuin oma tylsä -nen loppuinen sukunimi..

Vierailija
20/113 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

HALUSIMME SAMAN NIMEN, koko perheelle, jos olisimme perheelle ottaneet minun nimeni niin silloinhan lapset eivät olisi jatkaneet sukunimeä... tämä nyt ei tähän välttämättä kuulu, mutta se olin muuten minä joka kyseisen sukunimen halusin, sopii etunimeeni ja lasten nimiinkin paremmin kuin oma tylsä -nen loppuinen sukunimi.. ja niinkuin jo sanoin, jos mieheni olisi ollut joku tyyliin virtanen yms yleiset nimiet, meillä olisi minun nimeni..

-16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi