SUURPERHEkuumeilijoiden alkuvuosi 2010
Aloitanpa uuden pinon, kun vuosikin vaihtui. Jos vaikka saataisiin uusia suuresta perheestä haaveilijoita joukkoon.
Meriutulle ISOT onnittelut! Niin sitä pitää. Kunpa pääsisi itse perässä.
Pitäkää peukkuja kiertoni tasaantumiselle....... Täällä eletään toivossa ja asiat on junailtu normikiertoon sopien. Jos nyt ihme tapahtuisi niin syyskuulle vielä ehtisin minäkin.
Sinuvi, ihanaa. kun kävit moikkaamassa, tulehan jatkossakin kertomaan kuulumisia!
Tosiaan kaikki suurperheelliset tai isosta perheestä haaveilevat, tänne vain ettei minun tarvitse yksinäni haaveilla!
Katjalah kp15/??? + nelikko + haaveet
Kommentit (169)
Täälläkin väsymys (ja vilu) ainoat selkeät oireet. Ja jatkuvasti olen hyppiä seinille, taas eilen juuri kun olin tuudittautunut ajatukseen että hyvin menee, hulahti verituhrua housuihin. On tämä inhottavaa...
Odotuspuolella olen kyllä jo joululahjoissa kirjoitellut. Omaa pinoa en uskalla vielä avata (uskon tämän aivan todeksi vasta, kun joskus ultraan pääsen ja siellä jotain näkyy!) Mutta jos joku toinen sinne jo uskaltautuu suurperheellisten/Kissankulman naisten pinon avaamaan, niin varmaan mukaan uskaltaudun.
Katjalah+papu5 rv5+6
Onko sulla ollu muissa raskauksissa mitään vuotoja?
Hitsi, mä taidan tehdä "tikusta asiaa" ja käydä ultrassa julkisella puolella...
mami
Tuli sitten sekin reissu tehtyä, ja niinhän se oli kuten epäilinkin, ettei sieltä sykettä löytynyt. Kohtuontelon sisällä näkyy "jotain", jonka lääkäri tulkitsi alkaneeksi raskaudeksi, mutta koska laskurikin näytti viikoiksi 6+jotakin, sanoi, ettei sieltä vielä mitään välttämättä näykään. Antoi uuden ajan kolmen viikon päähän, jos ei sitten päädytä keskeytykseen...
Ylipäätään suhtautuminen niin hoitajalla kuin lääkärillä oli jotenkin voi voi. Ehkä se, että sanoin raskauden alkaneen jälkiehkäisystä huolimatta antoi heille viitteen siitä, että se on ehdottomasti pois vaan! Eihän se kovin kivalta tuntunut, kun lääkäri sanoi, että seulalähetteen mukaan pitää sairaalaan laittaa tieto jälkiehkäisyn käytöstä, että tietävät sitten paremmin tutkia, koska siinä on niin hurjasti keltarauhashormonia, että voi vaikuttaa sikiöön, jos siis raskauden annetaan jatkua... Minä en edes kolmelta jälkimmäiseltä ole käynyt koko seuloissa...
Itkuahan se taas pukkas, kun ei oikein itsekään tiennyt mitä odotti, jotain vastausta kai. Lääkäri katsoi papereita, ja kun näki edellisen synnytyksen 08/09, sanoi vaan, että on hyvä miettiä vaihtoehtoja, omaa jaksamista ja niin edelleen. Siitä kai sitä itsekin on eniten huolissaan, kun ei tuo mies ole viimeiseen vuoteen niin kovin paljoa apuja tuonut tähän sirkukseen. Perheneuvolassa käydään oikeastaan kaikkien lapsien asioissa ja perhetyöntekijä on käynyt nuorimmaisen syntymän jälkeen melkein viikoittain, leikkimässä kolmosen kanssa tai muuten vaan auttelemassa arkea. Kiitollinen tietysti siitä, että täällä kunnassa nuo asiat ovat hyvin järjestetty.
Nyt vaan väsyttää niin armottomasti, eikä mieskään edelleenkään ole sanonut juuta tai jaata. Pelottaa, jos ei tästä selviäkään :(
-siipi maassa -Omppu-
On tämä elämä kyllä yhtä vuoristorataa.. välillä mennään ylös, ja sitten taas alas, ja lujaa. Voimia ja jaksamista.. ja varsinkin voimia jaksaa uskoa huomiseen ja tulevaan!
Vuodoista sen verran ,että minulla myös oli 3. raskaudessa rv 10 jokin mystiseksi jäänyt (mahd. kaksosen keskenmeno) massiivinen vuoto. Alkoi tyhjästä, ja loppui vuorokauden kuluttua, ja terve tyttö sytyi rv 36. Samoin tytön kummitädillä oli alkuraskaudesta.. ja terve lapsi hänellekin syntyi. Yllättävän paljon noita on, ja silti raskaus jatkuu ihan normaalsiti. Itse tosin olen niin pessimistinen, että en ainakaan silloin itse uskonut että tuosta raskaudesta mitään palkintoa saa. Onneksi olin väärässä :) Oikein paljon toivon että teilläkin on voimaa toivoa että kaikki olisi kuitenkin ok..
Ja Omppu.. olen niiiin pahoillani. Ehkä tuolla on kuitenkin tarkoituksensa, oli miten oli. Kohtalolla (tai millä lie) on julma tapa välillä leikitellä meillä :( Oikein Plajon lähetän sinulle Voimia jaksaa ja uskoa,että kaikki päätyy kuten paras on.
Ja sitten omanapaisesti; testit on tilattuna kaapissa. Netistä tilasin vikana työtyönä, ja tänään kolahti laatikkoon. Nopeaa toimintaa, sanoisin. Nyt vaan pitäisi pitää järki päässä ja malttaa pitää testit kaapissa vielä ainakin 2 viikkoa... Itse en kyllä usko mihinkään tärppeihin tässä kierrossa, sen verran hiljaista on ollut, ja yötkin pahaan aikaan ;) Mutta toisaalta, näin jo hyvin toden tuntuisen unen siitä miten testasin plussan (testipäivä tosin taisi olla yhtä nykyisten kp:n kanssa, eli 16 :D) , voi kun se pitäisikin paikkansa :)
Voi omppua, halaa... minä vielä kyllä haluan uskoa että sieltä syke seuraavalla kerralla löytyy:) Kaikesta jaksamisesta huolimatta, sitähän tässä toivotaan, eikös?? (rutistaa ystävää)
mami
Täällä taas olen omalta osaltani rauhoittunut. JOS ei olisi ikävyyksiä taustalla niin noista tuhrujen tuhruista ei varmaan olisi piitannut tuon taivaallista... Tässä juuri laskeskelin, että kun tiedän tasan tarkkaan hedelöittymishetken (se aktiivista aktiivisempi seksielämä - kerta kuussa aiheuttaa tämän...) - eli minun pikkuiseni sydän ei vielä syki luultavasti vaan lähipäivinä pitäisi alkaa (viikkoja tänään 6+0 kuukautisista, mutta koska ovulaatio myöhäinen niin oikeasti mentäisiin vasta 5+3).
Ompulle paljon voimia eteenpäin, toivotaan, että se syke sieltä sitten löytyy ja lääkärien nuiva asenne muuttuu. Nuo ovat joskus inhottavia antaessaan omien asenteidensa ja mielipiteidensä vaikuttaa toimintaansa vaikka pitäisi aina toimia neutraalisti ja potilasta tukevasti eikä painostaa mihinkään.
Minä ajattelin sitten maanantaina, kun menen ipanoiden kanssa neuvolaan puhua myös noista tuhruista ja peloistani niin varmaan saan ajan mahdollisimman pikaisesti - meillä on sen verran mukava neuvolatäti.
Andrea: Kyllä sinäkin plussaat! Tämä on ollut sellainen THE kierto niin monelle, jonka seksielämä on suorastaan ollut hyllyllä pölyttymässä lähiaikoina (ainakin omasta puolestani voin noin sanoa)
Katjalah+Papu5 rv6+0 (5+3)
Ompulle yhä paljon voimia odotella ratkaisuja sekä vastauksia!
Katjalah, mulla on ollut tuhrua joka raskaudessa joskus viikolla 7-8 parin kolmen päivän ajan. Nelosta oottaessa en enää stressannut, mut muissa kyllä hankkiuduin sillon ultraan. Saa nähä, tuleeko tässäkin..
Vielä viikko aikaa tyhjentää vanhaa taloa, voisin ihan hyvin jättää loput romut sinne :D Mies listottaa ja mie luuttuan ja luuttuan ja luuttuan, huoh.
Rv:t 5+3.
Täällä taas, vaikkei tämä varmaan ole paras paikka ollenkaan näille tuumailuilleni... Ei vaan oikein sisu ehkä kestä mennä av:lle ottamaan haukkuja niskaansa vastuuttomuudesta ym joutavasta! Yritin kyllä avata uuden keskustelun kokonaan, mutta se vie minut vaan kirjautumaan...
Meillä siis vihdoin sai tuon äijänkin kanssa jotain puhuttua, vaikkei se välttämättä omaa mieltä ainakaan parantanut :( Hänen näkemyksensä kun on, että sulaa hulluutta on tähän saumaan viidettä tehdä! On ymmärrettävästi ihan pönttö sekaisin (tervetuloa vaan joukkoon!)koko asiasta vieläkin, eikä missään nimessä aio painostaa minua mihinkään, mutta on huolissaan koko perheen voimavaroista... Tuo uusi yritys nielaisee hänen aikaa ja kokee valtavaa riittämättömyyttä jo valmiiksi noiden lasten suhteen, toki oli myös odottanut minua siihen avuksi vähitellen.
Oma olo on KAMALA! Ikinä en ole odotusaikana oksentanu, mutta kaukaa se ei kyllä nyt ole heittänyt. Kuvotus on niin hirveetä melkein 24/7, että ei tämä kyllä anna itseään unohtaakaan tämä olotila! Väsymys on myös melko kaikkivaltaista: pelottaa istahtaa alas, kun väkisin alkaa luomet painua kiinni. Nyt muutamana iltana peräkkäin on ukko hätistäny tuosta sohvalta petiin, kun olen kuulemma kuorsannu niin kovaa, ettei tosikaan. Se mikä on OUTOA, on ettei mihinkään ole koskenut tm vastaavaa. Mulla on aina ollut megavaikeat alut kaikissa raskauksissa, kipuja, vuotoja, tulehduksia etc. mutta nyt ei tunnu mitään (toki kerkiääkin vielä, mutta aiemmin alkaneet jo tosi aikaisin), muuta kuin tämä väsymys, oksetus, aristus rinnoissa ja lievä "painontunne" alamahalla (turvotus).
Oman pään sisällä on ihan suoraan sanottuna H...TTI valloillaan! Mieliala vaihtelee varovaisesta toiveikkuudesta suoranaisen epätoivon kautta onnen kukkuloille ja takaisin, ja tätä tapahtuu useita kertoja päivässä. Välillä olen jo varaamassa yksityiselle aikaa, että katsotaan, tarviiko tässä mitään edes miettiä ja sitten taas iskee "kohtalo määrätköön suunnan"- mentaliteetti, kunnes taas istun puhelin kädessä valmiina soittamaan, että määräävät ne nappulat, etten vaan jaksa! Mutta millä voimin ne saa nieltyä? Voiko sitä loputtomasti uskotella itselleen, ettei siellä mitään "elävää" ollut, koska nythän olen vielä siinä uskossa? Voiko joku luvata, ettei tuon tytön syntymäpäivä joulukuussa mene siksi pipariksi, kun äiti itkee silmiä päästään miettiessään, että näinä aikoina sen pitäisi syntyä? Jos ja jos ja jos ja mutta kun ja entäs sitten kun, ei kukaan voi auttaa!!!
Pienimmäinen kuitenkin vieroitettu tissistä ja ihan kivasti se kaiketi meni. Tympii vaan opettaa tässä vaiheessa pulloon, kun siitä vierottaminen vaatii sitten sekin oman aikansa, ainakin esikoisella oli niin. Muuthan ei ole meillä pulloa syöneetkään.
Mutta kai se olis jotain huom! lounasta(!!!) kaivettava, kun sekin on vielä syömättä... Tsemppiä kaikille kovasti :)
-omppu-
Täältä uusi vanha kuumeilija karauttaa joukkoon takavasemmalta renkaat ulvoen ja hälytyspillit soiden. Olen siis ollut joukossanne vuosien varrella on ja off, ja eilen täysin puun takaa plussasin. Nikki on vaihtunut matkan varrella, mutta itse tunnistan paljon tuttuja nimiä. Eli siis vähän taustaa: Meillä on neljä lasta, 2 tyttöä, kohta 10 ja 13 ja pojat 5 ja 7. Eli vitonen on nyt masussa, no huh huh. Mieli vippailee ja mies äsken kerrottuani järkyttyi aika lailla. Eihän me ajateltu että ilman ehkäisyä voi raskautua...Ikääkin on jo kertynyt peräti isännälle 46 ja minä täytin just 41. Ihanaa ja pelottaa. Tiedän, että isäntä on mielissään kun tuosta tokenee. Mutta kuitenkin tämä viides villahousu on aina ollut haaveeni jos kaikki hyvin menee. Jospa luontoäiti järjestäisi rauhallisen tapauksen tai ainakin terveen. Kyllä täytyy sanoa, että olo on ristiriitainen ja onnellinen...
Toivotaan, että muiden pienet sydänäänet pian löytyisivät, itse en taida mennä alkuraskauden ultraan - vai pitäisköhän.. Ikäni puolestahan mulle tehdään kyllä kaikki mahd. testit.
Kirjuutellaan
DolceVita ja villahousu 4+5
Onko meillä suurperheen mammoilla jo tuolla odottaja puolella oma pino, kun näyttää plussabuumi pyyhkäisseen kevättuulen myötä...
Jos ei ole, niin eikös perusteta??
DolceVita ja villahousu rv.4+5
Meilläkin plussa tuli sitten hieman yllättäen kun tuli, juuri kun päätin keskittyä tänä kesänä kuumeilemaan ainoastaan koiranpentuja... (koiramamman la on muuten ensiviikolla!)
Tuosta odotuspuolelle siirtymisestähän tässä on ollutkin puhetta jo meidän muutaman plussanneen kesken. Vielä ei kukaan ole uskaltautunut pinoa sinne pystyyn laittamaan. Voisihan sen tehdä. Kuka uskaltaa?
Minä ainakin kuitenkin pyörin täällä puolellakin vielä muutaman viikon... ultra-aika on varattuna vasta 21.5 ja vasta sen jälkeen uskallan kokonaan siirtyä odottajiin (jos ei tule kylmää vettä niskaan.) Tuhruttelua oli viime viikolla päivittäin, lauantain jälkeen (kopkop - koputan puuta) kuitenkaan ei enää mitään ole tullut... Muutenkin oireet alkavat vähitellen voimistua, eli kai siellä joku voi olla - varsinkin vatsa on pompannut varsin lahjakkaasti esiin jo nyt! Ja eilen illalla heräsin kymmenen jälkeen kamalaan kuvotuksen tunteeseen ja olisin voinut hihkua onnesta - minulla kun on pahoinvointia ollut vain sellaisissa raskauksissa, jotka sitten aikanaan ovat päättyneet onnellisesti.
Mukavaa tiistaita kaikille - jatkan tässä haahuilua odotuspalstan ja tämän kuumeilupalstan välissä.
Katjalah + papu5 rv6+5
Elämä voittaa- hetkeksi ainakin. Tuleepahan koettua kerran elämässä tämäkin- raskauspahoinvointi:(( en oksenna, mutta mikään muu ei maistu kuin rypäleet, luumut ja mehujää! Paino on pudonnut kaksi kiloa:o! Tää on mulle ihan uusi juttu. Sitten kun ei pysty syömään, on senkin takia todella huono olo, taju meinaa lähteä jos joutuu seisomaan esim. kauppajonossa tms. IHAN HANURISTA!!
Paljon onnea DolceVita!!
Perustetaan vaan ihan oma joukko tonne o-puolelle, mikä laitetaan nimeksi??
mami + papu 5+6
Moro Mammat!
Kiitoksia onnitteluista!
Mullakin on pieni pahoinvointi nostanut päätään, etenkin tyhjällä mahalla saa koko ajan vähän "nieleskellä".Muutoinkin olo on vähän hutera, ja mielikin vielä vähän sekava. Mies ei vieläkään ole oikein kommentoinut tätä raskautta, annan sen vähän toipua... nuo miehet alkaa heti ajatella tuota taloudellista puolta ja meidän tapauksessa myös ikä... just alkaa katraan kanssa helpottaa ja jäis vähän omaakin aikaa! Voi tätä hulluutta. Silti olen aina kroonisen vauvakuumeen kourissa! No mutta viides villahousu on tulossa ja tässä pikkuhiljaa totutellaan ajatukseen. Mutta ihanaa silti ja uskomatonta..
Perustellaan vaan oma pino odotuspuolelle, nimi sais viitata suurperheellisiin ja muut tulkaa pian perästä!!!
Sateisen päivän keskeltä
DolceVita ja viides villahousu rv. 5+0
DolceVita, tuttua tuttua on! Meilläkin isännällä kalkulaattori käy päässä, murehtii taloutta ja kaikkea sellasta "maallista" myös sitä että meillä tuon nuorimmaisen, eli mieheni ainukaisen, syntymä oli todella traumaattinen kokemus ensi-isälle. Itselläkin hiukka synnytyspelko nostaa päätään:(
Joku täällä, en muista kyllä kuka, puhui "Kissankulman naisista" se olisi mun mielestä ihana nimi meille tunno o-puolelle?? Mitä mieltä?
mami
Röyhkeästi ilmoita,uusvanhana palstalaisena,avanneeni kissnkulman naiset odotuspuolelle kun niin teitä suurperheellisiä oon sinne ootellut seuraksi=)=)=)
Kipinkapin kirjoittelemaan ja SUURET ONNITTELUT KAIKILLE PLUSSANNEILLE JA +++++TUULIA VIELÄ PLUSSAA ODOTTELEVILLE!!!!!!
ja muut tulkoot perässä! Käydään kuulumisia täälläkin katselemassa!
Plussatuulia!!
DolceVita ja viides villahousu rv 5+0
kun kaikki kummasti katoaa tuonne odottajiin?!
Minä istuskelen töissä, ja mietin maailman menoa. Remonttisuunnitelmaa teen pienessä päässäni, ja pihankin olen suunnitellut jo sen seitsemän kertaa uudestaan. Hyvin sunniteltu on puoliski tehty ;) Paitsi että minä en tuosta suunnittelusta tahdo päästä ikinä pidemmälle :D Meillä pitäisi kuitenkin viettämän rippijuhlia tänäkesänä, heti kesäkuussa (20.pv, eli en pääsekään Tukholmaan 19 päiväksi, kuten olin haaveillut ;)), joten kai tuo piha nyt ainakin olisi hyvä saada oikeasti johonkin kuosiin. Ja vessassa olisi kätevä olla lavuaari, kenties portaatkin taloon olisi ihan hyvä, tai jotain.
Hulluksi sitä itsensä tuntee, kun tässä vaiheessa vielä kehtaa kuumeilla jotain.. Meillä kuopuskin on jo 6, aloittaa koulun syksyllä, 2 poikaa on teini-iässä, ja tyttökin oireilee ihan "kivasti". Ai juu... aikaisemminkin vihjaisin noista lasten ongelmsita. No nyt on esikoisen pää tutkittu perin pohjin (hänellä on ollut koulunkäyntivaikeuksia, ei kuitenkaan oppimisvaikeuksia koko kouluajan, ja nyt ei esim amista pysty käymään). Tuloksena oli keskimääräistä parempi oppimiskyky, mutta kielellisellä alueella kapea-alainen ongelma, joka siis haittaa koulunkäyntiä. Lisäksi hänellä on ongelmia toimia sosiaalisessa ympäristössä (esim ystäväsuhteet). Hän on välkky poika, jolle ihan varmasti olisi paikka tässä maailmassa.. jos tuosta koulusta vaan löydettäisiin hänelle sopiva muoto. Perinteinen luokkaopetus ei sitä ole.
Toisella lapsellamme on melko paha lukihäiriö, tytöllä niin ikään on jotain kielellisen puolen ongelmaa myös, ei kuitenkaan luki. Ja kuopus oireilee samoin kuin esikoinen... Mutta kuopuksen kohdalla päästään helpommalla, tiedetään jo mistä "vikaa" lähdetään hakemaan :)
Ja että tähän sitten vielä lapsia lisää?!???!! Minun pitää olla hullu, päästäni vialla!
Itse asiaan. Rinnat on ihan sikakipeät. Rintojen arkuus on aina liittynyt minulla menkkojen alkuun. Kierukka vähän loivensi noitakin oireita.. ja tämä kuluva kierto on selkeästi ollut eka ns normaali kierto kierukan poiston jälkeen. Mutta en oikeasti muistanut että rinnat ovat kipeytyneet näin paljon ennen menkkoja. NIIN kärsimätön kun olen, tein sitten testinkin tuossa kp 25.. ja tyylipuhdas negahan se oli (tietysti). Ja ihan päässä laskien, aika ihme olisi jos joku tärppi tässä olisi käynyt, kyllä nää työkuviot niin paljon sotkee. Mutta näin anonyymisti uskallan tunnustaa, että ihan hiukkasen harmitti silti.
Tiistaina sitten pitäisi menkkojen alkaa... sitä odotellessa. Seuraavan kierron pitäisi onneksi ajoittua sopivammin mun vapaiden kanssa ;) Voi kun aika kuluisi nopeampaa!
aika yksin taidan täällä enää olla. Hukkuneita menkkoja ihmettelen. Kp on nyt jotain 30-32.. ne edelliset menkathan oli tosi oudot. Negan testin tein kp 28 (26??).. joten mitä lie? Ärrrsyttää!
Joko Sinuvi on saanut vauvelin? Entäpä mitä mahtaa kuulua Omppuäipän kuutosen haaveille ;)? Ja muutkin "vanhat tutut" kertokaa ihmeessä kuulumisia.
Oma odotus on edennyt jo yli puolivälin. Kaikki on kunnossa ja tyttöä meille odotellaan :)!
-meriutu
kiitos ananasmehu:)
Mulle tuli hirvittävän paha mieli kun luin tuota neliapiloitten listaa:'''( NANI on kamalassa tilanteessa... tuo taas muistuttaa kuinka kaikki on vielä ja koko ajan todella epävarmaa. Huomisesta emme tiedä. Nani, jos luet tätä, ota iso ja lämmin hali (kuivaa kyyneleet) Mutta ei kaikki silti välttämättä ole huonosti, mun kuopuksen raskaudessa oli massiivinen verenvuoto vkolla 7, ja silti kaikki meni hyvin loppuun asti. Voimia sisko!!
Kyllähän sitä voisi varovasti hiipiä o-puolelle, kukahan alottais pinon?
Täällä vointi on loistava, tosin uni tulee aikasemmin illalla silmään, muuten ei mittään! Neuvolan tilasin, se on toukokuun lopussa. Viime yöä näin sellasta unta että mulle piti tehdä sektio koska mun vasemmalla puolella mahaa oli joku "möykky" jonka takia en saanu synnyttää alateitse... wierd :o
mami ja pieni papu