***MAALISMASSUT TAMMIKUU***
Kommentit (60)
Kylläpäs sitä eilen sai itsekkin taas kuulla omasta vatsan koosta ja hegityskin on jo "hieman" raskaampaa niin mulle sanottiin et näinköhän edes tulet seuraavaan vanh.yhd.kokoukseen joka siis jo 2vkon. päästä. No, on mulla pientä nuhaakin mutta väkisin kun noita rappusia kipuaa niin alkaa pikkasen puuskuttaa, mutta mä olen itse ainakin varma et yli mennään ja reilusti :)
Adeliini, Onnea tämänpäivän ultraan =)
Elo, en käsitä kohdallasi tuota neuvolakäytäntöä kun nythän ollaan kuitenkin niissä viikoissa että kaikilla alkaisi olee 2vkon välein, vaikka mä nyt joudun käymään jo nyt viikon välein, huoh. No, johtunee sillä et terkka haluaa vielä ensviikolla varmistella tuota et vauveli on varmasti raivotarjonnassa tai muuten sit laittaa lähetteen sinne äippäpolille. Sanoi kyllä et siithän se alkaakin viikon välein kontrollit;)
Emily eikö sulla olisi mahista päästä pelkopolille kun olen ainakin lukenut että niissä moni käy keskustelemassa ja ole tiukkana että suo oikeesti kuunnellaan! Kurjaa kun joudut edelleen kärsimään pahoinvoinnista.
Sanneleinen ja Berenike, toivottavasti teidän tyttöjen kuume jo laskenut ja olette itse säästyneet.
Mutta nyt lähdettävä hoputtamaan meidän teinejä et päästään pikkuneidin kanssa uimaan ;) Normisti ollaan näin perjantaisin jo matksassa mutta työkaverini, pikkuneitini "varamummu" on kipeä eikä pääse uimaan kanssamme niin sit hiemän myöhästettiin lähtöämme:)
Jaksuja kaikille, palaillaan!
Neljäs 33+6
Aamulla heräsin ihan hassusti, kun ei ollu herätyksiä ollenkaan. Ensin vaan köllöttelin paikoillaan horroksessa. Sitten älysin, että tänäänhän on neuvola ja olin varma, että kello oli jo aivan liikaa... Mutta onneksi ei. Hyvin kerkesin tyttöö hoitaa ja ruokkia. Kuumetta oli vielä päälle sen 38 asteen...
Neuvolassa tarkisteltiin taas kaikki ja kaikki oli ok. Painostahan se terkka sano, että on taas tullu vähän reilummin, yli kilo per viikko... Mutta kun sanoin, että varmaan sen sata kiloa painan kun menen tekemään tätä, kun tuli edellisenkin raskauden aikaan se 30kg, niin täti alko selittämään, että niinhän se on yksilöllistä ja toisilla tulee vaan se 5kg koko raskauden aikana... =D
Hmm... Minullakin tämä maha on kyllä iso. Moni kysyy, että varmastiko sieltä vain se yksi tulee. Kohdunpohjan korkeus oli tänään mitattuna 33cm, mikä menee keskikäyrän yläpuolella. Kysyin, että onko tässä enää mitään synnytystapa-arviota tms... Ja kun niitä ei ole, niin terveydenhoitaja teki näennäistä painoarviota ja sanoi vauvan olevan nyt vajaan 3kg, ehkä noin 2,8kg. Ja sanoi, että luultavasti suurinpiirtein saman kokoinen on sitten syntyessään, kuin edellinenkin(3390g).
Jospa tuo tyttökin paranisi tässä viikonlopun aikana... Kävin jo samalla reissulla kysymässä päivystyksestä, että millon minä tuon tytön käymään. Kuulema jos pitkittyy (yli viikon) kuume tai jos alkaa valittaa kipuja. Tällä hetkellä tyttö on reipas, eikä valita mitään. Ei ole oikeastaan valittanut ollenkaan. Koko ajan vaan pötköttelee ja juo ja syö sen mitä eteen kantaa. En kyllä ole tuputtanut muuta kun juotavaa, joten välillä sanookin, että on nälkä. Ihan omituinen tauti, kun kuumetta vaan pitää... =(
Ja sairaan lapsen hoito jatkuu... Meinaahan tuo oma pää olla raskaan tuntunen... =(
Sannaleinen 35+4
Äitiyspolilla käyty ultrassa. Myös käyrää otettiin, liikkeet ja sydämen syke ok =)
Vauva vastasi n. 32+0 päiviä. Nyt siis mulla 33+3.
Painoarviona 1,7kg.
Kuulemma kaikki virtaukset ym ok, ja vauva näytti voivan kaikinpuolin hyvin, mutta koko loppuraskauden joudun käymään kontrolleissa, sillä vauva menee juuri ja juuri alakäyrän alaosassa.
Nyt en tiedä pitäisikö olla huolissaan vaiko ei, alunperin olisi pitänyt kuulemma kuukautisten mukaan viikolla siirtää laskettua aikaa (jolloin nyt olisi 32+3 ,) mutta ei sitten siirretty, että saatiin tuolloin otettua nuo seulantajutut.
Sinänsä koossa ei heittoa olisi niin hirmuna.
Onko muut saaneet painoarvioita?
Nyt sitten jännätään, 2 vkon päästä taas ultra =)
- Adeliini & pikkukakkonen 33+3 -
Eilen sain ihan hirveän itkukohtauksen, enpä tuolla tavalla ole parkunutkaan ehkä vuoteen. Kumman pienestä se lähtee: olin toki väsynyt, ja esikkoa olisi pitänyt kuskata jalkapallotreeneihin. Edellisetkin treenit jäi väliin kuopuksen sairastumisen takia, ja nyt oli sellainen pakotuksen tunne, kun on kunnianhimoinen seura. Ulkona satoi lunta ja viimoi, auto olis pitänyt kaivaa kinoksista ja pelotti kun pk-seudulla hullut ajaa kuin kesäkeleilläkin, mikä näkyy kolaritilastoissa... Sitten soitin valkalle, että mä en taida jaksaa - ja puhkesin parkuun. Kerroin, että mies tulee kotiin vasta viikkoa-paria ennen laskettua aikaa ja mun on vaikea jo liikkua etc....
No, treenit jäi väliin siunauksella, ja tämänpäiväisiin peleihin valkka järjesti toisen kyydin että saan levätä! Mutta mun kyynelvuotani ei mikään pidätellyt, itkin tunnin ja lapset oli jo ihan huolissaan. Onneksi sain miehen kiinni Puolasta, hän sitten selitti puhelimessa lapsille että "ei äitillä mitään hätää ole, on vain väsynyt ja vauva painaa kipeästi..." En oikein tiedä mistä tämä johtui. Syyllisyydestäkö, että kaikkeen ei enää pysty samalla tarmolla kuin "normaalitilassa"?
Näkisittepä silmäpussini tänään!Itku jotenkin kummasti myös kevensi oloa. Lapset piirsi mulle lohtukuvia, sirkuseläimiä :).
Mutta totta on, että nyt alkaa olla fyysisesti tosi raskasta. Selkäkivut vaivaa, supistelu on epämiellyttävää, hengästyttää ja väsyttää. Ja kun pyörittää huushollia, jossa lapset harrastaa tosi aktiivisesti ja itselläkin ehkä tarpeettoman paljon vastuita... Mies sanoi puhelimessa, että siivousapua ainakin voisin palkata. Se tuntui käsittämättömän hyvältä ajatukselta :).
Adeliini,hienoa kun kaikki hyvin ja kiva kun kontrolli toimii, ei tarvitse stressata niin paljon. Iloitse pienestä vatsastasi jos voit, tää jättimalli on melko tuskaisa!
Sannaleinen, sulle sinne sairastavan kanssa voimia. Meilläkin edelleen nuhakuumetta pitelee, mutta ei sen pahempaa.
Muillekin maalisille sisua ja jaksua tulevaan viikkoon!
Berenike (tarkistaa viikkojaan sormi suussa, miten nää menee... kai vasta kuitenkin 32+6).
Täälläkin mukana. Ihmettelin minäkin, kun tämä on ollut tosi hiljainen pino, että menikö kaikki jonnekin Yahoon palstoille.
Eli mulla on kolmas tulossa, la 22.3., Kätilöopistolla ja ikää 35v. Isommat tytöt on 7 ja kohta 10 -vuotiaita, eli tällaista uutta vauvakautta elellään :).
Wilukissa, mulla on ollut myös suppareita ja hengästymistä, mikä ärsyttää kovasti. Toivotaan ettei mene vuodelevoksi, ensi viikolla on neuvola.
Neljäs, mäkin jäin töistä pois varhennetusti kun ei vaan enää jaksanut. Yksi päivä tuli vaan itkukohtaus kesken kaiken ja ihanat työkaverit passitti taksilla kotiin! Kaikki kuitenkin ihan hyvin, mitä nyt hemoglobiini oli päässyt laskemaan liiaksi. Nyt teen palkatonta taideproggista, ihan kevyesti vaan, varmaan ihan sinne lasketun tietämille.
Nunu, hurja juttu että häpyluu murtuu! Liikkujana tiedän että on pitänyt olla melkoinen tälli. Toivottavasti ei haittaa normisynnytystä. Itse pelkään liian isoa vauvaa, sillä vatsan koko kulkee käyrien yläpuolella. Yritän kysellä ylimääräistä ultraa, sillä edellinen oli jo koetus, kokoa oli 4570 g/56 cm. Siitä suht heikoksi menin!Minäkin kyllä haluaisin synnyttää alateitse, mutta saapa nähdä...
Kaikille maalisille tsemppiä, pitkällä ollaan jo ja valokin senkun lisääntyy päivä päivältä! Meillä hankinnat on rajoittuneet muutamaan potkariin, kaikki vaunut, sängyt ja muut ihan vielä kysymysmerkkejä!
Berenike rv 29+3
Hauska juttu kun mamma-86 sinulla on melkein saman ikäiset muksut. Minä päivänä esikoisenne syntyi? Minun poikani syntyi 26.8.2008 Ja nyt siis toista poikaa odotellaan kaveriksi 15.3.2010.
T.Elo 30+
Poika syntyi 21.8.08 tasan viikko la:n yli. eli saas nähdä meneekö taas viikko yli, olen vähän laskenut sen varaan.
mamma-86
Mimmonen oli possutauti sulla ninnukka? Olitko ottanut rokotetta? Mulla oli kans joku influenssa... hirvee yskä ja iltasin joutu niin kauheesti yskii, et oli siinä lantionpohjalihakset kovilla, pissi meinasi ihan väkisin housuun tulla :)
Neljäs - aika tosiaankin rientää! Meillä kaikki kans jo olemassa ja niitä muutamia hankintoja, joita puuttuu onkin tosi kiva tehdä. Minäkin ostin H&M:ltä nallepuh potkiksen ja bodin...sellasta luonnon vaaleeta ja beessiä. Ostin myös sairaalasta-kotiin vaatteksi. Oon jokaiselle ostanut uudet ikiomat sairaalastatulo vaatteet, jotka saavat sitten joskus isona itselleen :).
Elo ihan sitä samaa, et itsekin tässä virkistyy, kun loma lähenee ja pian on ehkä enemmän ja enemmän aikaa kirjotella. Kiva lukea muidenkin kuulumisia.
Berenike joudun kans ensi viikolla lääkärille. Kattoovat, et onko kohdunsuu näiden suppareiden takia pysynyt kiinni...Oon huomannut et aamusin on helpompaa, mut illat/iltavuorot on vaikeita ja supistelee ihan mahdottomasti...4 ja 6 kertaa tunnissa. Iltasin supistukset myös tiukempia ja pidempiä... Saa nähdä, kuin käy. 28-32 viikot on kai jotain herkkyysaikaa ennenaikasille synnytyksille, joten syytä olla varuillaan.
wilukisu ja pikkumyy
28+2
Ollaan vielä paksusti mukana...
Meillä on joulun aikana senverran paljon puuhaa, ettei joudeta koneella olemaan kuin pakolliset laskunmaksut.
No nyt on sekin hektinen kolmeviikkoinen taas käyty ja liki vuoden saa "huilia", viimeisenä meillä on loppiaisena appiukon synttärit, on parit muutkin synttärit joulun ja uudenvuoden välissä juhlittavana.
Parin viikon päästä minun pitäisi päästä lääkärille. En olekaan vielä käynyt kertaakaan neuvolalääkärillä, kun ei yksinkertaisesti ei ole ollut lääkäriä palvelemassa!
Olo on ollut hyvä, lukuunottamatta tajunnanräjäyttäviä närästyskohtauksia, jotka johtuvat tosin ihan tästä joulunajan ja muiden juhlien raskaasta ja arkeen verrattuna hyvinkin erilaisesta ruokavaliosta. Oma moka siis, mutta kun herkut maistuu niin ei auta kuin paikata apteekin tuotteilla olotilaa!
Tukivyötä käytän aina, kun ovesta ulos meen. Tahtoo perä levitä...lonkat siis, ja varsinkin vasen puoli on todella kiukkuinen ajoittain.
Verenpaineet on pysyny koko ajan alhaalla: 103/69 oli viimeksi. Nyt on hemoglobiinikin pudonnut 114:n mutten ala syömään rautaa, kun kaikista niistä valmisteista tulee todella huono olo!
Esikoisella oli tosiaan 17 vuotta sitten sama laskettu päivä kuin tällä masuvauvalla, lapsistani kukaan ei ole syntynyt laskettuna päivänä, vaan + - 11 päivän sisään. Kaikki raskauteni ovat olleet toisaalta samanlaisia, mutta kuitenkin kaikki erilaisia, joten en ala arvailemaan sukupuolta enkä synnytyksen ajankohtaa; kyllä hän sieltä tulee, kun on valmis ;-)
Poikittain tykkää asustella meidän erittäin vilkas pikkuihminen, toivottavasti älyää itse asettua raivotarjontaan ajoissa!
...lumipyryä odotellessa...
Sagas 6. rv30+4
la 13.3.
Kättärille mennään
edelleen ja paksusti voidaan. oon säännöllisesti käynyt täällä lueskelemassa, mut en vaan ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.
Eli toinen lapsi tulossa, ikä 25, synnytys paikkana kättäri ja la 11.3.
Edelleen kärsin 24h kuvotuksesta/ päivittäin oksentelusta. Olo on todella väsynyt ja hengästynyt koko ajan. Olen esikoisen kanssa kotona, joten levättyä saan paljon, mutta jotenkin vaan tuntuu niin raskaalta aloitta jokainen aamu oksentamalla ja illalla sit viimeiseks sama rumba.
Mies onneks auttelee paljon kotona ja muutenkin ollaan otettu tää elämän vaihe ihan rauhakseen.
Vielä ei ole vauvalle mitään valmiina ja täytyis vissiin alkaa pieniä vaatteita ja harsoja pikkuhiljaa pesemään ja valmiiksi laittamaan. Jotenki jo niiiiin paljon odotan pientä syntyväksi ja pääsis siihen vauvarumbaan kiinni.
Vähän toi synnytys pelottaa, kun esikoinen tuli kiireellisellä sektiolla käynnistyksen ja kaiken mentyä pieleen niin nyt viikolla 36 olis sit synnytystapa-arvio. En oikein itsekkään tiedä, et mitä haluaisin. Toipuminen sektiosta oli niin hidasta, et toisaalta alateitse, mut pelkään niin, et tulee samanlainen kärsimystaistelu kun ensimäisestäkin...
No mut nyt taidan lähteä hakemaan jotain välipalaa ja hetkeks rentoutua kun esikko katselee dvd.tä.
....Niin ja oksentelusta huolimatta oon kiloja kerryttänyt jo päälle 10... :o/
Eli tänään käytiin sitten neuvolassa, kaikki hyvin, vauva on jo pää alas päin ja terkarin mukaan laskeutunut jo ihan lähtökuoppiin, eli ei ihme jos välillä on pientä paineen tunnetta alapäässä ja liitoskipuja jonkinverran. Aloin vain jälkikäteen miettimään että onko tavallista että vauva on laskeutunut jo viikolla 31? Eipä ollut terkkari mitenkään huolestunut joten tuskin tarvitsee itsekään olla. Kahden viikon kuluttua neuvolaan taas.
Emily toivottavasti oksentelu helpottaa jossakin vaiheessa tiedän miten rankkaa se on. Itse oksensin päivittäin rv:lle 26(tässä raskaudessa sekä ensimmäisessä) toivon vaan että ei käy taas kuten silloin kuin odotin esikoista, silloin aloitin uudestaan oksentelun rv:lla 36.
mamma-86 31+1
On vaan jäänyt täällä kirjoittelu myöskin koska on tää paikka ollut niiiin hiljainen muihin paikkoihin verrattuna :/
Ja lisäksi vielä kun odotan kaksosia niin olen sen takia enempi pyörinyt monikko-foorumeilla :)
Eli kaksoset tulossa, 2. ja 3. lapsi, synnäri Naistenklinikka, laskettu aika 9.3.2010
Esikoinen 4½v typy löytyy jo entuudestaan =)
Eilen oli pitkästä aikaa neuvola. Kaikki hyvin, kuten tiesinkin. Vauva on pää alaspäin kuten toista viikkoa sitten ultralla katsottiinkin. Minun vauvani ei ole vielä laskeutunut, vaikka tosi paljon painaakin sekä mahaa, että liitoskipuina häpyluuhun/alapään alueelle.
Verenpaine oli lähtenyt noususuuntaan. Ei vielä poikkeava, mutta alapaine oli kohonnut 20 yksikköä 60:stä 80:neen. Edellisenkin kerran minulla nousivat paineet hitaasti, mutta varmasti, ja sitten kun lopulta päädyin äitipolille 105 alapaineella päivystyksenä olikin synnytys jo käynnistynyt (vaikken itse sitä tiennyt kun oli koko kuukauden supistanut niin voimakkaasti). Että varmaan mennään taas samalla kuviolla.
Olin eilen illalla taas niin kipeä, että otin panadolit jo 19 aikaan. Onneksi on hiljaista töissä. 3vko päästä seuraava terkkarineuvola.
Leppoista viikonlopun alkua!
Elo 30+
la 22.3 ja paikkana K-SKS.
Kika 29+0
Täälläkin ollaan vielä mukana... Raskauden osalta kaikki mennyt hirmu hienosti, alkuväsymystä lukuunottamatta. Sika lentsu tuli sairastettua ja nyt parhaillaan sairastelen keuhkoputkentulehdusta. Enää reilu 5 viikkoa äippälomaan, jipii!!! Eli meillä menossa rv 30 + 4 ja ekaa pienokaista odotellaan. Saa nähdä saanko sen sitten maaliskuussa syntymäpäivälahjaksi:) eli la 19.3 ja Oys ois synnärinä.
Ei oo kyllä ollu supistuksia... Toivottavasti menee ohi sulla Wilukisu... Mullaki oli tosi pahasti noita lonkkaan ja nivuseen liittyviä liitoskipuja mut ovat onneksi jo hieman hellittäneet...
Tämä pino oli niin hiljentynyt joulun ja uudenvuoden tietämiin niin siksi jäi itsellänikin sit kirjoittelematta kun aattelin et käykös täällä enää kukaan:(
Tänään olisi iltapäivällä lekurineuvola, ihan siksi lekuri et saanpi tuon viimoisen pätkän saikkua tuonne äippäloman alkuun eli 6.2 =) Aika tuntuu menevän niin nopiasti, tuntuu et vastahan tässä plussattiin ja kohta saakin jo alkaa miettimään vauvan tavaroiden paikalleen laittoa ym. Kaikki on kyllä entuudestaan et ei tarvitse hankintoja tehdä mut vaatteiden kaappiin laitto ym. Pinnis nyt ollut edelleen käytössä meidän 2v3kk neidillä eli kunhan saadaan tässä tämmikuun loppuun mennessä isot likat tuohon pihamöksään niin sit saan tuon pikkuneidin tuonne isojen tyttöjen huoneeseen =)
Tuleehan sitä jotain pientä vauvalle ostettua, varsinkin vaatetta kun HM.ssä oli ihana nallepuh-potkaripuku, sit ihanat töppöset ja tumput tuli ostettua kun kävin siel niin saapi ne sit laitokselta kotiuduttaessa päälle et ei tarvii pikkuneidin vanhoissa kotiutua ;)
Jotenkin tuntuu et vauva on alkanut painamaan kovasti tuonne alas jo ja välillä tuntuu koviakin viiltäviä kipuja alapäässä. Mut tänäänhän sit tietää mikä tilanne tuolla on.
Nyt mentävä ottamaan sämpylät pois uunista ja neiti tuli taas viereen et kohta vaarana et kone sammuu:( Palaillaan, eli kovasti jaksuja kaikille!!!
La siis 13.3 ja neljäs K-HKS ikä 39v.
Neljäs 30+3
La 15.3, toinen tulossa, sairaala Jorvi. Ikää melkolailla 30.
Luulen, että keskustelu virkistyy kunhan ihmiset alkavat jäädä lomille. Suppea keskustelu kertonee myös siitä, että aika hyvin menee. Mietin just aamulla, että ainakaan tähän mennessä kukaan ei ole ilmoittanut varhaistulokkaasta vaikka viikot alkavat käydä 30:tä.
Itse kävin supistelujen, kipujen ja valvomisen takia lääkärissä joululomalla miettimässä töihinpaluuta. Yösupistusten valvottamisesta huolimatta kohdunsuu oli täysin kiinni (ultralla 5cm :-)), joten tein päätöksen lähteä kokeilemaan vielä töitä.
Minut on nyt siirretty kevyempään pisteeseen viimeiseksi 5vko ajaksi, ja ainakin nyt olen kalenteria katsellessa pikemmin ihmetellyt, että mitä tässä pitäisi päivät tehdä. Ensi viikolla tietysti meno taas kiihtyy joulun jälkeen. Pomokin painotti, että jos yhtään tuntuu raskaalta niin puheille vain niin hän lisää omaa työmääräänsä sitten. Pyrkivät myös estämään viimeiseen asti sairaslomatarvetta...parempi pyy pivossa kuin kymmenen oksalla. Alallani on työvoimapula, eikä tilalleni takulla tulisi sijaista muutamaksi viikoksi.
Muutimme joululomalla 1v4kk esikoisen lastensänkyyn jotta pinnari vapautuu. Siinäkin on tietysti oma riemunsa. Ollaan saatu yöllä nukutella uudestaan tuiki-tuiki-tähtöstä lauleskelevaa pikkumiestä. Muksu tietysti on kuin hangin keksi kun voi juosta milloin vain isin ja äidin luokse. Hoh hoi...
Olen itse ollut hiukan murheissani pikkuiseni suhteen. Minulla on jo valmiiksi huono omatunto kun kuvittelen kuinka raastavaa vähentyvä huomio tulee olemaan. Viikonloppuna meillä kävi pikkuvieras, ja ottaessani tuon vauvan syliini omani tuli heti viereen komentamaan "pois".
Onneksi itselläni on kokemusta siitä kuinka iso rikkaus sisarukset ovat elämässä ja pitkän päälle tunnemme antavamme esikoisellemme ison lahjan sisaruksen muodossa.
Hyvää odotusta teille kaikille!
t.Elo 30+
la 10.3, toista odotan(esikoinen 1v4kk tällä hetkellä), itsellä ikää 23, synnytyspaikka ois Porvoon sairaala taas.
Olen jo pidemmän aikaa käynyt lukemasssa teidän juttuja, mutta en vaan ole saanut aikaisemmin aikaseks kirjautua itse käyttäjäks. Odotus on muuten sujunut suht hyvin paitsi että pahoinvoinnista/oksentelusta kärsin viikoille 26, mutta onneks on nyt helpottanut. Iltasin on ollut paljon supistuksia, mutta ei onneksi ole ollut kipeitä, mutta maha kivikovana.
Eli esikoinen on poika, kerkee melkein täyttää 1v7kk kun ultran mukaan pikkusisko syntyy. Itseä vähän jännittää sekä synnytys että aika sen jälkeen kun toi poika on ainakin tällä hetkellä todella kiinni minussa.
torstaina ois neuvolla käyn viimeistään silloin kertomassa kuulumisia.
mamma-86 30+6
la aika minulla siis 12.3 ja ensimmäistä odotetaan innolla! Ikää minulla 29 v.
Raskausaika kokonaisuudessaan kyllä todella hyvin mennyt kun alkuraskauden pahoinvointi loppui. Nyt kävelylenkeillä minullakin supistelee ja menoa täytyy huomattavasti hiljentää. Monesti olen joutunut pysähtymään ja puuskuttamaan kadun varressa, vaikka vauhti ei ole päätä huimaavaa :)
Tänään menen ylimääräiseen ultraan kun miettivät jo et mitä kautta synnytän; minulla meinaa on murtunut vuonna 2004 häpyluunkaari (armeijassa) ja sen seurauksena kävelin silloin 3 kk kepein ja yhteensä vuosi meni ennen kuin vihlominen nivusessa loppui ja pystyi kivuitta lenkkeilemään. Nyt siis mietitään onko vaarana et se murtuu uudelleen jos alakautta synnytän, mitä todellakin toivon!!!! Mutta ellei lääkäri osaa tänään antaa vastausta, menen vielä fysiatrin puheille. Pian siis ollaan viisaampia tämän suhteen :)
Rv 30+4
... vaikka onneksi ei ihan niin rankkaa vatsatautia kuin oli Neljännellä. Nuorempi tytär köhii astmaisesti ja kuumetta myös tuo 38. Mulla on nyt sellainen tilanne, että on pakko käydä töissä, mutta onneksi isovanhemmat tulee avuksi. Mieshän tulee kotiin vasta maaliskuun puolella, joten aika yksinäisiä nämä tilanteet on, kun kaikki ei sujukaan parhaiten.
Adeliini, onhan se kyllä tosi pikkainen se sun vatsa! Mulla on niin suuri röllökkä että kaikki on jo huolissaan, että mihinkä se meinaa vielä kasvaa! Toivottavasti neuvolassa todetaan että kaikki on siellä hyvin. Toisiin ei kannata loputtomasti verrata, jokainen kroppa on omanlaisensa. Mullekin neuvolantäti sanoi että onpa iso vatsa, mutta kun mitattiin niin keskikäyrällä mentiin. Tämä maha näyttää mun päälläni valtavalta, riippuu kai omasta kropan mallista...
Tänään vähän väsynyt meininki, toivottavasti kääntyy taas ilon puolelle. Ensi vkolla neuvola. Toivon että tällä kertaa ei painosta tarvitsisi huomauttaa, ainakin olen koittanut olla tarkkana ruuan kanssa.(auts, tunnustan, nyt on karkkipussi vieressä kun väsymys/mielipaha hetkellisesti...)
Berenike 33 jotakin