Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintojen pienennysleikkaus edessä parin viikon päästä! Jännittää!

Vierailija
02.01.2010 |

Mutta vaikka leikkaus jännittääkin ja vähän pelottaakin, minua rauhoittaa se tieto, että nyt nämä utareet saavat kyytiä ja kohta voin alkaa elämään normaalia elämää normaalin kokoisilla rinnoilla.

Minulla oli ennen lapsia nätit 80C-kupin rinnat. Vaan lasten jälkeen olen kantanut 80F-kupin hinkkejä mukanani. Ryhti on huono, alaselkä kestojumissa, hartiat kipeänä, mitkään vaatteet ei istu päälle, jne.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä olet jos äitisi vatsassa tahdonvoimallasi saanut itsellesi ne geenit, joilla saat sirot pienet rinnat! Olet superihminen!

Voi luoja kun mun mielestä jo D-kupit on kamalan näköiset utareet.

kamalan näköisiä riippuvia lihakimpaleita.

Vanhustenhuollon puolella näkee, mitä nää isot lihakimpaleet saa aikaiseksi. Jo 50-60 vuotiailla ne roikkuu navan yläpuolella ja heilahtelee ja hötkyy.

Ei todellakaan kaunis näky..yök...

Olen itse pienitissinen ja täytyy myöntää, että ällöttää sellaiset roikkuvat lotjakkeet, missä kamalan iso nännipiha ja iso nänni törröttää. Hyi hitto.

Vierailija
42/62 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on virallisesti mitattuna 80G, eikä nää musta ole mitkään isot. Haluaisin vähän isommatkin. En mä erotu katukuvasta mitenkään ihmeellisesti, eikä imiset huomauttele mun tisseistä. Ei ole ollut mitään ongelmia (paitsi hyvin liivejen löytäminen) Ja mulla ei ole edes lapsia vielä, odotan, josko kasvaisivat siihen "unelmakokoon" eli ainakin sen yhden koon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvet leikkauksesta jää? Itse otin tk-lääkärin kanssa asian puheeksi ja hän sanoi ettei leikkaus kannata, kun arvet ovat niin kamalat.

Hän ei osannut yhtään samastua tilanteeseeni. Liivikoko on 65H ja luoja yksin tietää, mitä imetyksen jälkeen tapahtuu. Niska ja selkä ovat jatkuvasti jumissa jo nyt ja urheilun harrastaminen on vaikeaa, kun sopivia urheilurintsikoita ei löydy.

Sen se lääkäri osasi sanoa, ettei leikkausta kannata harkita ennen kuin lapsiluku on täynnä. odottelen siis vielä. Ikää on nyt 33 vuotta ja painoindeksi 21. Tissini eivät laihduttamalla siis pienene.

Vierailija
44/62 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ympärysmitta niin iso, ettei se G-kuppi siinä mikään valtava olekaan. 65G:n omistajalla on muutaman koon isommat rinnat kuin sinulla.

Mulla on virallisesti mitattuna 80G, eikä nää musta ole mitkään isot. Haluaisin vähän isommatkin. En mä erotu katukuvasta mitenkään ihmeellisesti, eikä imiset huomauttele mun tisseistä. Ei ole ollut mitään ongelmia (paitsi hyvin liivejen löytäminen) Ja mulla ei ole edes lapsia vielä, odotan, josko kasvaisivat siihen "unelmakokoon" eli ainakin sen yhden koon.

Vierailija
45/62 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi ympärysmitta niin iso, ettei se G-kuppi siinä mikään valtava olekaan. 65G:n omistajalla on muutaman koon isommat rinnat kuin sinulla.

että täällä on samalla ympärysmitalla ja samalla kuppikoolla/jopa pienemmällä ihmiset valittaneet kuinka isot ovat, ja harkitsevat leikkausta.

Vierailija
46/62 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse teetätin pienennysleikkauksen lokakuussa 2008 suurin toivein!

Nyt on leikattu kuusi korjausleikkausta infektioiden yms. takia ja yllätys että silikonia laitettiin tilalle jne..

eli nyt jos oisin päättää asioista en enää menisi moiseen rulianssiin mukaan ... vaan kantaisin ilolla niitä "patalappujani" näkemättä napaa!

Eli, tutki tarkkaan paikka mihin menet leikkaukseen, minimoi riskit ja pidä puolesi jälkitilanteessa!

Vierailija
47/62 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi luovuttaa... 75AAAAA tällä hetkellä..

Vierailija
48/62 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse leikkauksessa käyneenä voin kertoa, että se todellakin kannattaa! Leikkaukseen hain 17-vuotiaana ja jonotin vuoden. Alaikäisyyteni takia pääsin leikkaukseen ilmaiseksi. En tiedä millainen käytäntö muuten on.

Leikkaukseen mennessä kuppikokoni oli 75H. Minulla oli samanlaisia vaivoja kuin sinulla AP ja lisäksi koulussa ja muualla ympäristön paine, kun kaikki kiinnittivät aina vain rintoihini huomiota.

Leikkaukseen menin siis iloisin mielin ja leikkauksen jälkeen oli vain helpottunut olo. Tietenkin, kun otin siteet pois, niin ensijärkytys oli suuri. Rinnat näyttivät niin raadelluilta ja näky oli hurja. Kuitenkin toivuin nopeasti. Oli paljon helpompaa harrastaa liikuntaa ja käydä vaateostoksilla. Arvet ovatkin nyt kolmessa vuodessa haalentuneet lähes huomaamattomiksi.

Leikkauksen jälkeen kuppikokoni oli C. Siitä rintani ovat kuitenkin vielä kasvaneet hieman. Ja varsinkin nyt, kun odotan ensimmäistä lastani hieman jännittää, että mitenköhän rintojen käy.:)

Vierailija
49/62 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on rinnat 75F/G ja en pidä niitä mitenkään hirveän isoina, olen varmaan vain tottunut niihin..

ainut milloin ne häiritsee on silloin kun pitää ostaa uusia liivejä. mallin kanssa saa olla tosi tarkkana samoin laadun. ja alle 70€ harvoin löydän liivejä.

leikkausta voisin harkita ainoastaan niin että rintoja kiinteytettäisiin eli ylimääräinen löysä nahka otettaisiin pois. eli sitten olisi joku pieni 75E ym.

Vierailija
50/62 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikattiin siis nämä kaikki yhteensä seitsemän leikkausta... ja bakteerit jylläsi sisällä ja loppujen lopuksi kaikki meni päin pyllyä - lopputulos - toinen rinta mätäni ja silikonia tilalle ... jne... en ikinä enää lähtisi moiseen hommaan ja... mikä pahinta... leikkaava lääkäri yksi suomen parhaimmista plastiikkakirurgeista mutta juoksee nyt vastuuta pakoon ja - tosi lujaa!!!

Vierailija
51/62 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain just aamulla soiton, että ens viikon torstaina on aika leikkaukseen! :)

Itsellä kuppikoko 70J, eli pienennettävää on paljon. Tuon riskin "kaiken pieleen menemiseen" tiedostan hyvin, mutta tiedän myös, että riskejä on joskus vaan otettava. Tällä en missään nimessä halua yhtään vähätellä sinun tilannetta ja en varmasti itsekään vois hyvällä tahdollakaan suositella leikkausta muille!

Hassua kyllä, minua jännittää leikkauksessa tällä hetkellä ihan eniten se, että entäs jos rinnat jää liian isoiksi vieläkin. Minulla suureni raskauden aikana rinnat kaksi kuppikokoa ja koska toivomme myös lisää lapsia, on tuo tilanne lienee edessä uudestaan. Nyt siis olis aika kova järkytys, jos rinnat jäis D-kuppiin, kuten kahdessa lukemassani blogissa on kirjottajalle käynyt.

Ootteko te leikatut jutellu minkä verran kirurgin kanssa ennen leikkausta tuosta kokoasiasta ja onko teiltä kysytty yhtään mielipidettä tai perusteltu haettavaa lopputulosta? Minulle lääkäri sano, että yleensä toivottu tulos olis b-c, mutta pelkään silti kamalasti tuota d-kuppia. Se olis oikeesti vaan ihan kamala pettymys.

Vierailija
52/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä nainen 27v, miettinyt rintojen pienennystä jo ainakin 10 vuotta, koska nuo ovat olleet aina esteenä kaikelle esim. liikunnallisille harrastuksille.

tällähetkellä odotan toista lastani ja rintani ovat tällä hetkellä kokoa 75I - joka liiviliikkeessä myydään ei-oota. kuljen jatkuvasti liian pienissä liiveissä, joissa on liian suuri ympärysmitta - tuesta ei ole tietoakaan.

nyt olen huomannut rinnoissani pieniä punaisia verenpurkaumia ja pelkään kudosten repeämistä. rinnat ovat jo nyt niin kipeät, että olen luopunut imetysajatuksesta (ensimmäisen lapsen jälkeen maitoa olisi voinut valion meijerikin noutaa, enkä voinut liikkua moneen kuukauteen pois kotoa - kun ei ollut puristamattomia, mukavia liivejä, niin jouduin olemaan ilman). nyt en halua ajatellakaan, mikä kokoni & kipuni olisi imetyksen aikaan.

aion mennä pienennysleikkaukseen hetipikimmiten, kunhan synnytyshässäkät on ohitse. kiinnostaisi tietää, minkälaisissa paikoissa ihmiset ovat käyneet (yksityisellä/julkisella), onko niissä eroja jne? itse pääsisin julkiselle puolelle, lääkärin mukaan täytän erittäin hyvin kriteerit.

Vierailija
53/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö ihan kunnallisella puolella vai yksityisellä? Maksaako paljonkin? tv 85e

Vierailija
54/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänkö ihan kunnallisella puolella vai yksityisellä? Maksaako paljonkin? tv 85e

Mulla nyt leikkauksesta 2.5 vkoa, tosi hyvin meni ja tällä hetkellä käyn vähän väliä ihailemassa tissejäni peilistä. Leikkauksen jälkeisenä viikkona (eli n. 1.5 vkoa sitten) tuli kamala masennuskohtaus ja itkin tuskissani, että miksi menin ikinä leikkaukseen. Tuntui, etten ikinä saa enää itseäni ennalleen. Nyt onneks tissit alkaa tuntua omilta, vaikka lopulliseen tulokseen menee vielä piiiiiitkä aika.

Vielä en ole liivejä päässyt ostamaan (paitsi urheiluliivit, mutta ilman kuppia), mutta koska minulla on pieni ympärysmitta (70), niin epäilen, että kuppi on D, joka ei ole enää yhtään kamalaa, toisin kun tuolla aiemmin sitä pelkäsin. Nyt kun olen nähnyt nämä rinnat ja tiedän, että nämä on tosi sievät ja pienet, ei tuolla varsinaisella kuppikoolla ole enää mitään merkitystä. Sitäpaitsi nänni nousi 10cm (!!!!!) ylöspäin, eli muutos on senkin takia huomattava.

Itse sain työterveyslääkäriltä lähetteen kirurgin arvioon paikalliseen yliopistosairaalaan. Lähetteen olisi voinut saada myös tk-lääkäriltä tai yksityiseltä. Syyskussa oli aika plastiikkakirurgille, joka kyseli oireet ja mittaili rinnat ja leikkaus"lupa" tuli samantien. Leikkaus tehtiin hieman alle 6kk jonoon laittamisen jälkeen ja kun se tehtiin julkisella puolella (kriteerit täyttyi oireiden, koon ja oman painon osalta hyvin), niin hintaa tuli leikkauspäiviltä yhteensä 97e. Sen lisäksi arviokäynti ja ainakin yksi jälkitarkastus loppukesästä, joten noilla käynneillä päästään melko tarkalleen 150e:on.

Suosittelen ehdottomasti kaikille leikkauksesta haaveileville, tämä elämä näitten pikkutissien kanssa on vaan jo nyt niin paljon helpompaa!

51

Vierailija
55/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaisiko joku vielä ne kriteerit, joiden pitää täyttyä että pääsee julkisella leikkaukseen? Kysyin joskus tk-lääkäriltä (75 G-mitoilla) ja ei uskonut että täytän kriteerejä.

Nyt hiukan laihtunut ja enää 65 E/F, mutta niin haaveilen yhä pienemmistä rinnoista...

Vierailija
56/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 75F rinnat, kestojumi selässä ja hartioissa, selkä kipeytyy teki sitten mitä vain.

Itselläni ei ole vielä lapsia, kovasti kuitenkin yritetään.

Itse olen miettinyt jo 14 vuotiaasta asti rintojen pienennysleikkausta, kuitenkaan koskaan en ole uskaltautunut leikkaukseen. Tällähetkellä olen 20 vuotias ja toivon etteivät rinnat enää kasva yhtään.

Vierailija
57/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikeuksia löytää yöllä hyvä nukkuma-asento, rinnat tiellä ja selällään ei uni tule, selkä kipeä, hartiat jännittyneet. Kuppikoko joku 85DD/E, painoindeksi normaali. Ikää 40+.

Kuka osaisi vastata?

Vierailija
58/62 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

RINTOJEN PIENENNYSLEIKKAUS

ICD-tautiluokitus

N62

Toimenpideluokitus

HAD30, HAD35

Kiireettömän leikkaushoidon perusteet erikoissairaanhoidossa

(pisteytys 0-100)

Leikkaushoidon aiheellisuus perustuu aina yksilölliseen arvioon. Hoitoon

pääsyn perusteena on 50 pisteen raja, josta poikkeavat hoitopäätökset on

perusteltava kirjallisesti. Vaikka pisteraja ylittyy, leikkausta ei tehdä, jos

siitä ei ole odotettavissa hyötyä potilaan liitännäissairaudet ja muut tekijät

huomioiden.

. Rinnan koko: kaulakuoppa-nänni (jugulum-mamilla) mitta

40 pistettä Alle 27 cm

50 pistettä 27-31 cm

60 pistettä Yli 31 cm

. Niska- ja hartiaoireet

0-20 pistettä Kun painoindeksi* on alle 30

0-10 pistettä Kun painoindeksi on 30 - 35

0 pistettä Kun painoindeksi on yli 35

. Toimintakyvyn rajoittuminen

0-20 pistettä Kun painoindeksi alle 30

0-10 pistettä Kun painoindeksi 30 - 35

0 pistettä Kun painoindeksi yli 35

Vierailija
59/62 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin leikkaus 09. Hartiat ja niska aina kipeät.Aikaisemmin koko H ja nyt C. Olen tosi tyytyväinen leikkaukseen.Viikko leikkauksesta oli tosi vaikeaa.Sitten oli paljon parempi olla.Kaikki parani hyvin ja haavat meni hyvin kiinni.Suosittelen lämpimästi kaikille jotka kärsii suurista rinnoista.

Vierailija
60/62 |
06.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ikinä kärsinyt isoista rinnoistani. Päinvastoin olen aina ollut varsin ylpeä niistä. Tämä johtuu osittain siitä että kehityin varsin myöhään ja yläasteella sain kuulla olevani lauta. toivoin silloin niin isompia rintoja. Lukiossa sitten niitä ylpeänä kannoinkin.

Hieman selkäkipuja ne saattavat tosin aiheuttaa.

Jonkinlaista kiristysleikkausta voisin ajatella myöhemmin, mutta koosta en paljoa haluaisi menettää.

Ensimmäisen lapsen imetyksen jälkeen rinnoilla kesti pari vuotta palautua. Tuntuivat siis parin vuoden ajan tyhjemmiltä kunnes taas palautuivat. Nyt odotan toista joten odottelen mitä tää imetys saa aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän