Mieheni itki eilen kuin pieni lapsi, että
ottaa minusta eron, jos ei pian saa seksiä. Olen pettynyt häneen ja vihainen. Seksi ei kiinnosta ja tuollainen painostus vaan saa ahdistumaan lisää.
Kommentit (103)
Olen itse ollut seksittömässä suhteessa; "sain" vain 2 krt vuodessa. Ja minä olin se, joka siitä suhteesta lähti. Tietysti oli muitakin syitä, mutta tämä oli yksi painavista.
Jos 2 ihmistä menee yhteen, on silti pystyttävä itseään jollain tavalla toteuttamaan. Ja sukupuolisen ulottuvuuden toteuttaminen parisuhteessa tapahtuu silloin sen valitun kumppanin kanssa. Jos toiveet eivät mene tämän ulottuvuuden kanssa yksiin, on vaihtoehtoina joko hyväksyä elävänsä liitossa, jossa yksi elämänalue ei pääse tyydyttävällä tavalla toteutumaan - tai lähdettävä.
Asia ei ole oikein niin, että "vetäkööt käteen". Tai jos on, miksi enää olet itse liitossasi?
Mielestäni on kohtuuton vaatimus pyytää kumppania luopumaan kahden ihmisen välisestä sukupuolisesta kanssakäymisestä. Niin hyvää se tekee sekä henkiselle että fyysiselle hyvinvoinnille. Oletko valmis syrjähyppyihin tai luopumaan kokonaan miehestäsi?
Tietenkään ei ole kenenkään velvollisuus tai tarkoitus olla toiselle esine - olla vain toisen tyydytystä varten. Ei se mieskään nauti, jos toinen vain pakon edessä "antaa".
Olisiko syvempi selvittely nyt paikallaan - ehkä jopa pariterapia, tai avioliittoleiri?
Heräsin näihin asioihin nykyisessä suhteessani ihan arkipäivän kommentin myötä: Mies pyysi rapsuttamaan häntä kädestä. En rapsuttanut. Hän siihen tokaisi: Kukas minua rapsuttaa, jos sinä et rapsuta? - Ja minä rapsutin hyvillä mielin :o)
Jos miehesi on siinä pisteessä, että hän itkee asiasta "kuin lapsi", niin on mahdollista, että hän todella oli pettynyt ja ehkä vihainenkin, niin ettei hän saanut asiasta "aikuisesti ja tyynen viileästi" keskusteltua.
Miltä sinusta tuntuisi, jos mies toteuttaisi tekonsa? Luulen, että mikäli hän todella on eron kannalla, sinulla on nyt mahdollisuus ottaa askel lähemmäs, jatkamalla keskustelua eteenpäin siis. Jos ette pysty keskustelemaan asiasta kaksin, mutta haluatte tai haluat jatkaa, niin pariterapia on vaihtoehto.
Jos taas olet toivonut eroa, niin tässä alkaakin olla sitten hyvä tilanne hilppaista ja jättää asiat selvittämättä.
katso ap peiliin. Minä saatan muuten olla juuri se joka miestäsi iltaisin ja työreissuilla hoivailee.
ei vaan haluta. Luulin, että parisuhteemme perustuisi muuhunkin kuin seksiin, mutta nyt mies on näyttänyt todellisen luonteensa. Meillä on lisäksi alle vuoden ikäinen vauva. Pitäisikö antaa, vaikka ajatuskin seksistä ällöttää?
ap
Esim: "Näinkö seksikeskeinen vaimoni onkin?! Minulla on paljon työtä, enkä jaksa aina antaa hänelle. Päivät ovat pitkiä ja olen ainoa palkansaaja taloudessa. Jokaisessa suhteessa on haluttomia kausia, menisi sormettamaan itseään! Kyllä aikuisen naisen on itsensä huolehdittava. Sitäpaitsi ällöttääkin se roikkuva maha, kun on vuoden ikäinen vauva ja maitokin haisee."
tai olet täysin tunnekylmä ihminen. Miehesi on selvästi hieno ihminen, joka rakastaa sinua ja haluaa sinut kumppanikseen, ei tyydytystä keinolla millä hyvällä.
Toivon, että miehesi ymmärtää etsiä itselleen kumppanin, joka aidosti haluaa häntä ja aidosti toivoo, että myös miehellä on hyvä olla.
ilan seksiä ollaan vaan kavereita
kaverien kanssa ei olla naimisissa tai asuta yhdessä
Toivottavasti kasvat inhimillisemmäksi ap. Jos et, niin pane lappu kaulaan kaikkinen periaatteinesi, jotta tulevat miehesi voivat valita, haluavatko toden teolla sinunkaltaisesi hyytävän puolison.
ilan seksiä ollaan vaan kavereita
Kasvakaa ihmiset aikuisiksi. Ja koettakaa ymmärtää, että elämäntilanteita on muitakin kuin se teidän oma.
voiko tosiaan olla suurin osa ihmisistä oikeasti tuota mieltä, vai onko se vain täällä av:lla?
Tai sitten sinä ja minä ollaan ainoat suhteellisuudentajuiset ja empatiakykyiset täällä.
pikkasen vois viettelemiseen käyttää jotain muuta taktiikkaa, kun säälipillun kerjäämistä ja kiristystaktiikkaa...
että parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä. Eli jos olet innostumatta kuukausitolkulla, suosittelen seksuaaliterapiaa tms.
Eikö se olisi ihan sama, kenen kanssa asustelet, jos suhteeseen ei liity romantiikkaa ja seksiä lainkaan??
Minä naisena en ole kärsinyt haluttomuudesta raskausaikana, ja tuskin maltoin odottaa jälkitarkastusta, että pääsi koittamaan taas miten värkit toimii synnytyksen jälkeen. Ja taas ollaan raskaana, vaikka esikko täytti vasta vuoden :)
Usko pois, haluttomuutesi on hormonaalista.
ja seksi kuuluu parisuhteeseen. Ilman sitä puuttuu olennainen osa. JOs ei haluta on jotain vikaa korvien välissä tai hormonaalisesti. Hakeutukaa hoitoon sellaiset. MIes tarvitsee naisen läheisyyttä ja seksiä samoin nainen.
Mielestäni miehen pitää kyllä sulattaa imetysaika, silloin hormonit voivat tehdä naiselle tepposet (itse olin ainakin suurin piirtein impotentti koko imetysajan). Mutta jos senkin jälkeen nainen on haluton, täytyy naisen itse YRITTÄÄ muuttaa asia. Näin on meillä, itselläni ollut muutaman kuukauden halut täysin nollissa. Saman ajan olen käyttänyt NuvaRingia. NuvaRing joutaa siis jorpakkoon ja mies on tyytyväinen, kun edes yritän saada haluni takaisin! (pitäkää peukut pystyssä, että tämä auttaa)
Jos ei ole nähtävissä selkeää syytä haluttomuuteen, voisi jossain (seksuaali?)terapiassa käynti auttaa(?). Mutta ei asian vain oikein voi antaa olla, varsinkaan jos ongelma on ollut jo pitkään!
Mulla oli imetysaikana käytössä minipillerit... oli melko tehokas ehkäisyväline, kun vei seksihalut kokonaan :/ Vaihdoin ehkäisyä ja taas alkoi hommat maistua. Voisko syy haluttomuuteen löytyä teilläkin jostain vastaavasta?
säälittää, kun miehellä ei tunnu olevan muuta sisältöä elämässä kuin seksi, olisiko masennusta vai onko aina ollut tuollainen?
jos en saisi mieheltäni seksiä, koska rakastan häntä täydestä sydämestäni ja seksi kuuluu hyvään parisuhteeseen. Ja jos hän huomioisi vain vauvan eikä uhraisi mulle ajatustakaan ja pahimmassa tapauksessa vielä v*ttuilisi minulle päin naamaa (kuten ap selkeästi tekee miehelleen)... vähemmästäkin alkaisi itkettää.
Onko kyse päivistä, viikoista, kuukausista... Vai jopa tyyliin seksi on kiinnostanut vaan vauvantekomielessä ja sen jälkeen ei?
Kyllähän se vaikuttaa asioihin että kuinka pitkä kuiva kausi on kyseessä. Ja jos on pitkä (mulla esim. on ollut), niin kyllä mä ainakin itsekin yrittäisin parantaa tilannetta. Jos sen vaan jättää niin helposti se vaan venyy ja venyy pidemmäksi se tauko.
voiko tosiaan olla suurin osa ihmisistä oikeasti tuota mieltä, vai onko se vain täällä av:lla?
Tai sitten sinä ja minä ollaan ainoat suhteellisuudentajuiset ja empatiakykyiset täällä.
Jep.
Ei vaan jaksa, kun pitää töissä päivisin käydä. Kun tuolle kelpaisikin vaan se pikapano illalla, mutta kun pitää pitkin yötä alkaa kähmimään ja repimään minulta vaatteita pois. Menee vielä nukkumaankin puolilta öin ja itse olen yleensä jo unessa tuolloin. Heti alkaa kähmimään, kun sänkyyn pääsee. Jos kiellän, yrittää myöhemmin yöllä uudestaan.
Joskus olen mennyt sohvalle nukkumaan ja sanonut, että haluan nukkua yön yli. Niin tämä alkaa murjottamaan ja vääntämään itkua, kun en viereen tule. Lupaa, että nukutaan vaan ja lupaukseksi se aina jää. Onpa tuo minut joskus nukkuessani raiskannutkin ja kerran yritti sitoa käteni, kun nukuin. Heräsin siihen ja sellaisen metelin nostin, että nuo sitomisjutut on onneksi jääneet.
Eikä sekään auta, että päivällä saa. Haluaa silti yölläkin, kun ei osaa vaan nukkua vieressäni.
Muuten ihan mukava mies.
Ymmärrän oikein hyvin jos joku ei miehensä kanssa seksiä halua. Joillekin kun ei riitä mikään.
haluton kausi, mutta keskusteltiin yhdessä asiasta ja laitettiin uutta esileikkiä peliin, niin johan alkoi hormonit taas pikku hiljaa hyrräämään!
Asenne on tärkeä. Et voi sivuuttaa omaa miestäsi noin julmasti. Hänhän kokee olevansa aivan torjuttu, senkin hölmöläinen. Mieskin kaipaa hienotunteisuutta!!