Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Huhtikuun helmet 2009 tammikuuhun***

Kommentit (193)

Vierailija
81/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa ja seuraava reissu on sit 1 v niinkuin tuntui muillakin olevan. Mitat oli 72 cm ja 8660 g, eli varsin sopuisassa kunnossa jupe oli. En kyllä mitään ihmeempää odottanutkaan.

Pulkkamäessä ollaan oltu puoli päivää ja huomenna lisää. Nyt ruokaa

tuuti

82/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin. Jätetään siis miitti väliin, etten mä tartuta. Tällä kertaa siis vain äiti kipeä (toistaiseksi). Järkyttävä päänsärky, yskä ja väsymys maksimus. Onneksi kuukautiskivut loppui, buranan voimin tosin vieläkin mennään. Kävin yksityispäikkäreillä, hiukan helpotti oloa.

Tuli muuten mieleen, että jos naiset on pitkään samassa tilassa ja yhdessä, kuukautiskierto muuttuu samanaikaiseksi. Toimiikohan netin välityksellä, kun nyt loppiaisen aikaan monella alko. :)

Kiitos Päkkänälle runosta, toi on mainio. Me lallateltiin lapsina tota äidille, saattoi olla yksinhuoltajalle aika rasittavaakin...:)

Tsemppiä asuntoasioihin, toivottavasti löydätte pian sopivan.

Jaa kiloista, hyvä että kysyit, Tsili. Kävin vaa-alla ja huh. Kun kaks nautiskelijaa asuu yhdessä, tuloksena on lihallinen rappio. Eli 4 kiloa ensimmäisestä raskauspunnituksesta, tarkoitus olis vähentää taakkaa ainakin 8 kiloa yhteensä. Kävin ostamassa kaurapuuroa :) eilen toinen käsi sipsipussissa, toinen leivoslautasella.

Martinaa en katsonut, kun samaan aikaan tulee loistava Asema 62. Mies allerginen realitylle.

Pidetään huolta itsestämme ja tietysti perheistä myös.

Urho on nyt itkuinen ja kiljuinen, täytyy mennä.

Köhinäsande ja Yhyy-Urho

Ai niin, täällä Helsingissä on kyllä ehkä kauneimpia talvipäiviä ever. Varsinainen Winter Wonderland, suosittelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli taas luettavaa kun ei oo vähän aikaan ollut täällä...Ja paljon kommentoitavaa mut ei sitä edes enää muista mitä.

Torstain miittiinkiin oltais nyt ekaa kertaa tulossa. Kiva nähdä muita livenä!

Tsili, meidän lemppariruoka on myös spagetti-bolognese. Neidillä oli nyt pari päivää jonkinlainen ruokalakko, mut tänään uppos taas koko purkki spagettia :) Mä oon kerran antanut neidille kotonatehtyä linssikeittoa/pataa. Ihan ok uppos!

Vauvakuumetta myös täällä ilmassa :) Saa nähdä milloin rupee tapahtuu. Aika hiljaista ylensä makkarin puolella niin saattaa kestää...

Täällä nukutaan myös kaikki päikkärit ulkosalla, oli sitten pakkasta tai ei. Muutamia kertoja oon yrittänyt nukuttaa sisällä, mutta ei oikein onnistu tai jos onnistuu niin sit neiti nukkuu 30 min (1-2h ulkona).

Meillä sama tilanne (oliko se Satuilija vai Tuuti), että sisällä on tosi huono ilma kun patterit ovat "täysillä", heh.

Hahha, vaunut suksien päällä! Täysillä sit vaan alas mäkeä ja suoraan johonkin lumikasaan :D

Runebergin torttuja odotellessa,

Smoothie

Vierailija
84/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paranemisia flunssailijoille!

Kiitos Päkkänälle runosta! Koitin pitää mielessä tänään äksyn vauvelin kanssa.

Jopas on pottailijoita, isot pojat Tomppa ja Jupe. Saisko pottaan sellaista supistajaa (vrt. pöntön supistaja) että Sylvin pikkupylly ei tippuisi sinne pohjalle?

Sande, Asema 62 on loistava. Pitäisi seurata kunnolla, toisaalta on sellainen sarja että vaikka aloittaa katselun kesken jakson, niin silti on kiinnostava. Meillä on digiboksi täynnä, ei tuu kuitenkaan katsottua, vaikka on välillä ajastettu Asemaa. Olen hieman helpottunut kun ei ole mitään sarjaa, mitä on pakko seurata. Sopranos ja Mullan alla olivat sellaiset, katastrofi jos missasi yhdenkin jakson. ;)

Kevättä odotan minäkin. Riitäisi jo talvi, vaikka kaunein talvi sitten oman lapsuuden.

Päätin että pidän herkkulakkoa kuun loppuun. Ruunepereja sitten ensi kuussa!

Nähdään torstaina!

t.Tsili & Sylvi melkein 10kk

Vierailija
85/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis vuokra sellainen kylläkin. On sit niikun jo tsiljooalla paremmat fiilarit. Käytiin kattomassa tänään yhtä, toinenkin tarjolla, mutta se taidettaneen hylätä liian pienenä. Jos loppuviikosta ei vapaudu yksi paremmalta paikalta niin sitten otetaan tän päivänen kämppä.

Meillä alkaa jo digiboksi olla ajantasalla. Meinaa siis sitä että kesäkuiset greyn anatomiat on jo katottu. Nyt on vaan kattomatta selviytyjen edelliset jaksot. Siis ei se mikä menee nyt vaan se edellinen. Top chef on must ja se anatomia. Mitäs vielä, House ois kans kiva. Joo jä mä tykkään kans tv viiden arga sniggaren sarjasta (kirjoitinkohan oikein). Se on sitä meikäläisen realitya tai nyt varmaan tulevaa sellaista.

Jupe on vallan solakoissa mitoissa. Meidän pulla poski näytää tosiaan vuosia nuoremmalta kuin esim. Urho.

Kovasti on porukat kipeinä ja menkkojen piinamia. Mulla vuotaa jo toista viikkoa. Enää ei tartte buranaa, jee!

Kauniita unia, omien kultien kuvia!

Vierailija
86/193 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuolla ulkona todella kaunista ja päiväkin on jo pidentynyt mukavasti.

Onnea melkein asunnosta päkkänälle on varmasti turvallisempi olo kun jonkunlainen asunto on tiedossa. Voi pian löytyä se oikeakin.

Telkkariohjelmista piti oikein kirjautua kirjoittamaan. Oletteko huomanneet, että Jeeves hoitaa sarjaa aletaan esittää? Meillä tosin kaikki dvd:t, mutta se on yksi parhaita sarjoja mitä tiedän ja voi katsoa vaikka lasten aikaan. Housea joskus seurasin myös, mutta sitten menin sekaisin, että onko uusintoja vai uusia jaksoja ja tipuin kärryiltä. Frasieria tulee katsottua kun se tulee tarpeeksi myöhään. Katsoin olet mitä syöt ohjelmaa tänään ajattelin, että sitä voisikin ruveta seuraamaan niin saisi intoa ruokavalion muutoksiin. (mä olen lähinnä kahvia ja pullaa siis). Peräkammaripojat jaksaa maaseudun asukkia kiehtoa. Jotenkin täällä meidän pienessä kunnassa on ihan samanlaista tai no ainaskin melkein. Joskus olen talentanut neloselta vauva tulossa ohjelmia, katsoakseni niitä silloin kun päätän istua katsomaan jotain telkkarista ei tule varmasti muuta kuin jotain v75-raveja tai golffia.

Yleensä meillä kyllä katsotaan pikkukakkosta yms.

Nyt se frasieri on menossa ja mies katsonee sitä sohvalla vaikka taitaa kuorsata..

Vierailija
87/193 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot pojat on panivat lastenhuoneen oven kiinni, kun jupe konttasi koko ajan autotielle. Autoleikki siis menossa. Sit jupe karjui oven takana. Hain muutaman mölylelun viihdyttämään ja aina hetkittäin tuntuu kelpaavan..

Päkkänälle onnea melkein asunnosta. Ulkona on kaunista, eli pulkkamäki kutsuu.

Telkkarista tulee aina jotain roskaa, meilläkin katsotaan pääasiassa pikkukakkosta.

Nyt ei enää mölylelut kelpaa

tuuti

88/193 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia kaikille flunssapotilaille!

Todellakin, on reippaita pottailijoita joukossa! Me ollaan hommattu se Bbjörnin pottatuoli mutta ei olla vielä aloitettu pottailua. Mitä nyt kerran laitettiin poika siihen istumaan..nauratti kun jäbä istui siinä jotenkin

niin että jos ois pissannut niin se olis kyllä mennyt ihan muualle kun pottaan.. :)

Meillä oli tänään 8kk neuvolalääkäri. Ihan oli kaikki ok.. korvat oli paranemaan päin. Poskien ihottumaN takia saatiin lähete labraan että vois sulkea pois tai vahvistaa mahd allergiat. Oman terkan labrassa ei ollut sopivia välineitä näin pientä varten niin käydään huomenna lastenklinikan labrassa. Tänään tuloksena oli 3 ohipistoa liian isolla neulalla.. kävi kyllä sääliksi pikkuista kun ne niitä ihania

pullerokäsivarsia tökki neulalla :( oispa lääkäri osanut heti neuvoa muualle.

Käytiin sitten kylässä lounaalla niin saatiin muuta ajateltavaa :)

Onpa kyllä kaunista ulkona, en jaksa olla hämmästelemättä!

Ainiin, mä kävin eilen hakemassa ittelleni possupiikin. Ajattelin että ois kivempi ottaa nyt kuin että jättää siihen kun mahd on raskaana ja tulee seuraava aalto tms. Käsivarsi on kipeä ja yöllä oli vissiin vähän kuumetta, mutta kyllä tämä tästä! Hoitaja sanoi että kuume on hyvin tavallinen reaktio näin "nuorilla".. haha.

Ihana että joku on sitä mieltä että mä oon "noin nuori" :D

Kiva että Päkkänän asuntoasia etenee!

Tv asioita: odotan kovasti että House taas lähtee käyntiin ja samoin Lost.. helmikuussa nuo alkavat jos oikein muistan.

Meiltä jää huominen miitti väliin kun pitää hoitaa se labra ja kauppa ennen kuin lähdetään ajelemaan tahkolle.

Kiva saada vähän maisemanmuutosta!

Kukas olikaan lähdössä Lanzarotelle? ei muista..Me ajateltiin myös vähän extempore lähteä matkalle. Lähdetään helmikuun alussa Teneriffalle. Pikkasen on hillinnyt juhlintaa pojan korvat, toivottavasti pysyisivät nyt kunnossa!

Mjoo. Hauskaa HKI miittiä huomenna! tullaan sitten next time mekin :)

Terkkuja

iza ja benski

Vierailija
89/193 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kone on ihan rikki, saattaa katketa milloin vain. Argh. Uutta odotellessa. Se on vähän vaiheessa tuossa vieressä. Pitäs viedä miehen veljelle vielä vierihoitoon ennen käyttöönottoa.

8kk-nlassa käytiin. 69cm 8895g eli painoa oli tullut vain 45g, kun pituutta 3cm. Ei huolta silti, ihan on lihaa luiden ympärillä edelleen. Lähti vain lapsi liikkeelle, niin alkaa paino tasaantua. Kaikki muuten ok. Nla-lääkäri oli vain outo tapaus, yritti väen vängällä keksiä jotain sairautta meidän lapselle. :/ Hoki koko ajan siitä iänaikaisesta suolistotulehduksesta (joka siis oli 0-2kk iässä ja Lastenklinikalla sittemmin parantuneeksi todettu) että toivottavasti se on nyt ohi ja että kasvustahan sen sitten näkee, jos sitä vielä on ja eikö nyt muka ole sitä enää ollut ja toivotaan tosiaan että on ohi ja kyllähän se voi olla vakavampaakin. Huoh. No, meidän tenava on kyllä ihan terve, kiitos vain.

Mulle sen sijaan painoa on tullut enemmän kuin se 45grammaa. Nyt on joku 3kg yli raskauden lähtöpainon. Ja kun jo siinä aloituspainossa oli ylimääräistä, niin jtn tartteis tehdä. Jumppaan mä en pääse, kiitos miehen työaikojen. Onko jollain kokemusta jostain kotikuntolaitteista? Crosstrainerista tms? Mulla on kyllä boxilla kasa niitä kakkosen jumppia. Ne on ihan hyviä kotikäyttöön.

Päkkänän runo oli mainio.

Tsilin tavoin Mullan alla ja Sopranos oli ihan must. Sopranosin oon nähnyt kahdesti (ostin boxit joskus, miehen kanssa vedettiin S-maratoneja, yhtenä päivänä katsottiin 9 jaksoa putkeen, oho! Ei sit muuta ehtinytkään. Tämä siis aikaa ennen lasta, sanomattakin lienee selvää.) tai siis viimeisen kauden olen nähnyt vain kerran, kun telkkarista tuli. Ei oo sitä vielä boxina.

Top Chefiä katsotaan kanssa meillä ahkeraan, koska Sanden perheen tavoin tännekin on yhyttäytynyt yhteen kaksi nautiskelijaa.

Ja sit mä katon kaikkea sontaa hirmuiset läjät vielä. Noloa, mutta juu. Vaik mitä. Kaikkea.

Miittiin tullaan juu huomenna. Inkalle kyllä jo kerroin, että Urhokin varmaan tulee, mutta pitää nyt vetää sanat takas. Sandelle paranemisia. Kiva tavata Smoothie! Tuleeks muita kuin Tsili, me ja Smoothie? Mitäs Tsili syödään, jos ollaan herkkulakossa?

Mä unohdin mitä muuta oli.

Lyyti

Vierailija
90/193 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen jumppakoulu alkoi tänään. Ensi viikolla mieskin lähtee taas oikeisiin töihin. Näin se vaan meni kuukauden lomakin, yläkertaa on rakentanut. Mulla huomenna hammaslääkäri. Voi olla että määrää mut hullujen huoneelle, eli jos ei mitään kuulu täältä niin siellä ollaan.

Tomppa kukkuu yhä hereillä ja yrittää sammuttaa tietokoneen. Kellä sitä unihiekkaa olikaan?

Tv -ohjelmista vielä. Mä ostin vuosi lapsuuteni lemppari sarjan boxina, nimittäin tohtori sykerön. Katsoin sitä 6-vuotiaana ja se on vieläkin kiva esikoisen kanssa sitä on katsottu. Taidan olla hiukan lapsellinen..

Vierailija
91/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi sieltä suusta kuolinkamppailuaan käyvä hammas. Syy siis löytyi ärsyttävään särkyyn. Huh, epäilin jo kuvitelleeni kivun.

Nytpäs en oikein muuta muistakaan kun tuo oma juttu on tuossa ylinnä. Olikos Jupella mukavaa pulkkamäessä? Tompaa ei ole tullut pulkkaan laitettua kun jos pihalle puen menee tyyppi vaunuihin nukkumaan. Inkan kasvu varmasti ihan normaalia eikös kasvua kuitenkin ollut tullut? Tuossa vaiheessa kun nämä lähtee liikehtimään ei paino niin nousekaan. Tomppa söi tänään ison annoksen paperia. Ruoka ei sitten maistunutkaan.

paperimössöpojan pikkuäiti

Vierailija
92/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa kerkiää, jaksaa ja muistaa kirjoitella tännekkin.Oon välil käyny lukemas tekstiä, mut ei muka aina ehdi kirjoitella tai on niin laiskakin välillä. En muista mitä viimeksi oon kirjoittanut tai mistä ootta puhunu mut kirjoitan meidän kuulumisia nyt.

Joulu oli ja meni mukavasti, Luukas ei pelännyt pukkia.Sai lahjapaperipalasen suuhun ja eiköhän oksentanut pukin aikana melkoisen oksennuksen, hetki sitten oli juuri syönyt. Muuten aatto meni mukavasti, paketteja oli aivan liikaa....

Uusi vuosikin meni kotosalla, vieraita oli aattoiltana. Ollaan oltu kotona koko poppoo paljon.

Paitsi viime viikolla olin siskoni perhettä auttamassa ihan yksin menin ja olin kolme päivää reissussa. Mies oli sitte tällä viikolla muutaman päivän pois kotoa "lomailemassa" vuorostaan.

On tämän tammikuun nyt isyyskuukaudella. Ja minä vietän juuri kesälomaani, ihann kesäiset ilmat on!!Heh, heh!!

Maisemat on loistavat ja mielikin virkeä, huomenna tulee lomaajan palkka vois lähteä shoppaileen, ainakin houst piäs löytää...

Luukas tulee huomenna 9kk, aika menee vauhdilla. Meillä ei kontata, eikä ryömitä, meillä ollaan peppukiitäjä (seuraa isoveljeänsä).

Tykkää leikkiä ja touhuta lattialla ja välillä menee kävelytuolilla pitkin kämppää ja tekee tuhojakin!! Ruokahalu on hyvä, tullut äitiinsä tässä asiassa.Päivisin nukkuu noin 3h unia ulkona ja sit pienet unet iltasella. Yöt nykyään on suomeksi sanottuna perseestä!! Unikoulua pitäs varmaan pitää, mut ei tahdo jaksaa ja sydäntä huudattaa, vaikka siitä varmasti apua olisi.

8kk neuvolas oli 9415g ja 74,5cm (jos joku päivittää tiedot!!

Luukas on ollut terveenä 2kk, nyt pientä nuhaa.Tähän asti putkituksesta apuan on ollut.

Mulla nyt meinaa flunssa iskeä, kipeä olotila on.

Aamu meni asioilla ja nyt pitäs mennä tekeen jotain kahville kohta vieraat ovella!!

Möin yksi päivä vauvajuttuja pois, meidän vauvat on tässä!!

Palataan

äitsykkä3 ja Luukas huomenna 9kk!!

Vierailija
93/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava kuulla Luukaksesta! Kiva kun putkitus auttaa ja poika kasvaa kuin nuori mänty.

Missit yleistietovisassaan tuumineet, että h1n1 liittyy ydinpommiin ja että talvisota käytiin 1902-jotain. Höh kaikkihan sen tietää että se käytiin joskus 60-luvulla ja että h1n1 on kemiallisen alkuaineen merkki.

Missit painaa 50kg ja on 180cm pitkä. Ei voi käsittää.(puuttuukohan niiltä ehkä pää?) Ostin vaakaamme patterit. Mikähän on henkilön painoindeksi jos hän n.153cm pitkä ja painaa n.58kg? On ehkä yli 20. Missikisoihin ei kuulema pitäisi päästää ketään jolla alle 20 painoindeksi. Tuskin mä silti pääsen. Ei ne ehkä ota yli 30vuotiaita.

Tompan epävirallinen 9kk paino 11,1kg. Esikoinen painaa 26kg. Nyt kiehuu keitto hellalle.

Vierailija
94/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että putkitus auttoi Luukasta. On meidän sairastelijat sitten tervehtyneet, ja kasvavat hienosti.

Pikkuäidin esikoinen on iso poika. Meillä kaks vanhinta painaa yhteensä 29 kg.

Jotain oli asiaa mutta se meni

Ai niin, pikkuäidin hammasta surin, toivottavasti saadaan kuntoon tai ainakin kipu pois

tuuti

Vierailija
95/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas

Tuuti

piti kommentoida et hyvä kun oot sitä mieltä ettei me olla vanhoja

Mut niin vanha mä oon etten ymmärrä mistään linkin tekemisestä mitää.kierrän aina huutiksen kautta, nyt kun sen löysin. Välillä en päässy tälle sivulle millään.

Kiloklubi

Mun paino on siellä RV 22+ tietämillä.

Se viis kiloo on liikaa, joista pari-kolme oli jo ennen raskautta. kesällä olin jo hyvässä mallissa tään asian kanssa. No karkki-sipsi-sohva- kuurilla ei näemmä varsinaisesti pääse laihtumaan.

Mun kysymys lisäättekö öljyä vauvan itsetehtyyn ruokaan?

Jossain käskettiin. Esikoiselle ei oo edes tarvinnu miettiä koskaa. 8kk - 11kg/73,5cm

Kokeilin tänään Tummamaka-he/ma/pa-kana mössön sekaan kylmäpuristettua rypsiöljyä lisätä ja maistui. en kyllä niihin ruokiin lisää mitkä menee muutenki hyvin, mut nää ei niin suositut mietinnässä...

Käyttekö ottaa possupiikin? Mä en aatellu, mies kävi hakemassa.

Terkkuja ja mukavaa viikonloppua, kohta se alkaa.

Paik ja Lahja 8kk 3vkoa

Vierailija
96/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaan pikkuäiti kisoihin, mä katoin että ihan on normaalialueella bmi. Kyllä noilla lukemilla pääsee.

Kuoleva hammas kuulosti hurjalta. Mä jo näen sen siellä hiljaa hiipuvan ja kuolinhuutoaan huutaen. Ei ihme jos särkee. Mun sattuu kanssa välillä hampaaseen, ylös oikealle puolelle noin keskelle. Pitäs soittaa, että kattokaa mikä siellä.

Sitä sikarokotusta itekin mietin. Olis toissapäivänä pitänyt täällä hakea se, mutta ajattelin ehkä käydä norkoilemassa nurkilla joku päivä, että saisko vielä. Ensin en ajatellut ottaa, mutta sitten iski sama ajatus, kuin kuka se täälläkin kirjoitti, että jos tässä raskautuukin vaikka (epätodennäköistä, mutta sallittua) niin hyvä olis olla rokote silloin.

Boxi on meilläkin ohjelmia täynnä. Ilman johtolankaa odottaa oikeastaan kaikki nyt tulleet jaksot, kaks olen vissiin katsonut. Mä siitä joskus tykkäsin nyt ei ehkä oo enää niin hyvä ja siksi varmaan ovatkin boxilla lojumassa vain, mutta seuraan muka silti. Ja sit pari viimeistä jaksoa lukemattomista sarjoista. Ja leffoja varmaan 30. Ja mitä vielä.

Lehdetkin on ihan lukematta. Me Naisia (äiti tilaa mulle aina vuoden joululahjaksi) on lukematta 6 edellistä numeroa tämänpäiväinen laskettuna mukaan. Imageissa oon menossa elokuussa, tai siis elokuun numero on seuraavaksi luettavana. Miksi en lue nyt, vaan roikun netissä?

Siksi roikun netissä, kun olen jäänyt totaaliseen koukkuun cube crash -peliin. Kaikki vanhasta Tetris-narkomaniasta kärsivät, ÄLKÄÄ GOOGLATKO tuota. Niin varma nalkki, että ette ehdi kissaa sanoa, kun linkki on suosikeissa. Tai itsepähän kuoppanne kaivatte. Ei oo diilerin vika.

Nyt mä vielä kokoja päivitän listaan ja sit pari cube-erää ja unta kuutioon sen jälkeen.

Lyyti.

Ai niin, kiva miitti Smoothie ja Tsili. :) Ensikuun tortuilla sitten enemmän väkeä?

Vierailija
97/193 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi

Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?

Emminen -88, t04/09, Turku

Iza80 -80, p05/09, Helsinki

Jadeade -82, p05/09, Turku

Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu

Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09

Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala

Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala

Lyyti -77, t04/09, Uusimaa

Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi

Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki

Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?

Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi

PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu

Pikku-Tiuhti -81 t04/09 Helsinki

Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi

Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala

Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki

PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa

Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?

Sande75 -75, p03/09, Helsinki

Satuilija -80, t04/09, Vantaa

Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi

Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää

Smoothie -79 t04/09, Helsinki

Sonja80 -80 p03/09, Helsinki

Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi

Tiituska -86 p04/09 Lahti

Tiuhti -81, t04/09, Helsinki

Tsili -77, t03/09, Helsinki

Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo

Verticia -85, t04/09, Turku

Vikasi -73, p04/09, Oulu

Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?

PIKKUISEMME:

6kk

Aaku77 6kk 70cm 9175g

Juliaana 6kk 66cm 7420g

Kristiina75 6kk 71cm 8300g

Lyyti 6kk 66cm 8850g

PikkuKeiju 6kk 65,5cm 6705g

Prinsessa65 6kk 70cm 7500g

Sailori 6kk 70cm 8245g

Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g

Taapero82 6kk 70,7cm 10800g

Vikasi 6kk 71cm 9460g

Äitsykkä3 6kk 69cm 8290g

8kk

Emminen 8kk 74cm 8840g

Iza80 8kk 70cm 10600g

Jadeade 8kk 71cm 8500g

Kaisa_kissa 8kk 75cm 9570g

Lyyti 8kk 69cm 8895g

Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g

Paik 8kk 69cm 8150g

Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g

Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g

Päkkänä 8kk 71cm 11960g

Sande75 8kk 72,5cm 8330g

Satuilija 8kk 73,2cm 9030g

Shinon 8kk 71,7cm 9890g

Tsili 8kk 68,8cm 7310g

Tuuti 8kk 72cm 8660g

Verticia 8kk 72,5cm 9200g

Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g

Unohdin vain tuohon viestiin yllä kirjoittaa, että erityisen kiva oli kuulla Luukaksen tervehtymisestä. Ihanaa, että putket on auttaneet ja nyt olette saaneet viettää tervettä elämää.

Vierailija
98/193 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköttä oltiin aamu. Sähköllä toimii kaivon pumppu joten oltiin ilman vettäkin. Nyt on sähköä, vettä ja kahvia.

Hammasta ei onneksi enää säre, mutta se on nyt vielä arka sillä ei voi purra mitään. Siinä ollut paikka avattiin ja alta löytyi mustaa, jota sitten huuhdeltiin kloritin hajuisella aineella. Maaliskuussa juurihoitoa. Hammaslääkäri selitti hampaan ytimen käyvän kuolinkamppailua, hui se kuulostaa inhottavalta.

Pikkuäiti neuvoo: Lopettakaa karkin syönti, peskää hampaat hyvin myös takaa, käyttäkää hammaslankaa ja xylitolia joka päivä sekä menkää ajoissa hammaslääkäriin! Mulla raskauden ajan ollut ientulehdus vielä osaltaan vaikuttanut hampaiden huonoon jamaan. Eli ientulehdus pitää hoitaa ajoissa myös. Toisinsanoin älkää tehkö niin kuin minä olen tehnyt.. Esikoisen hampaat ollaan pesty joka ilta ja hän syö xylitolia. Tomppa on leikkinyt hammasharjalla myös ja hänellekin olen antanut silloin tällöin pienen murun xylitolia. Onko kukaan muu antanut xylitolia?

Muita uusia makuja Tompalla. Tomppa on maistanut jäätelöä se oli hyvää sitä olisi voinut syödä vaikka kuinka paljon. Tomaatti oli pirteää, mielenkiintoista. Puista tullut roska lattialla muljuaa mukavasti suussa. Mitähän muuta voisi maistella?(jotain oikeesti syötävää?)

Meidän esikoinen on isomman kokoinen poika. Käy kokonsa puolesta melkein ekaluokkalaisesta. Tullut ehkä isänsä sukuun. Tosin mun siskolla 4-vuotias tyttö myös yli 20kg, ehkä siis mun sukuun kuitenkin?

Valoisaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
99/193 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos viikonlopun aikana ehtis sit vaikka kirjoitteleenki.. Mut nyt pittää kahvitella vieraat :)

Vierailija
100/193 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rokotetaan nyt yli 65-vuotiaita riskiryhmiin kuuluvia sekä alle 30v terveitä. En kuulu kumpaankaan. Aika hyvä ajatus raskautta suunnittelevilta käydä piikillä ei tarvitse sitten miettiä jos on raskaana. En suunnittele raskauttakaan joten ehkä jätän piikin ottamatta itseeni.

ja ne missikisat taidan jättää väliin myös. Mikähän siinä on kun ne missit on vuosi vuodelta yhä nuorempia? Ihan tyttösiä, kohta omien lasten ikäisiä?