***Huhtikuun helmet 2009 tammikuuhun***
Kommentit (193)
eritevaroitus ;)
Mulla alko joulun kunniaksi menkat, ja todellarajut oli vuosi 7 pvä ja siteitä piti koko ajan vaihtaa. Mut sit loppu kun seinään.
Ensinnäkin osanottohalaus Satuilijalle. Erittäin ikävä tilanne ja jotenkin, jos vielä monta päivää…musta tuntu pahalta, kun meidän äiti sano, että soittakaa mulle kerran viikossa, että jos oon kuollut, niin tiedätte. Jep. Sillä on välillä vähän omituisia juttuja ja nauttii kovasti yksinolosta, ollaan siis kuitenkin hyvissä väleissä.
Päkkänälle tsemppiä, kyllä se kämppä jostain löytyy. Meillä karmiva kaaos edelleen. Pikkuhiljaa edistytään, kun tavarat löytää paikkansa.
Mietin kauhulla, miten lentomatka Lontooseen ton vipeltäjän kanssa sujuu. Mutta turha kait murehtia etukäteen. Vinkkejä?
Urho kävelee nyt päivittäin n. 30 kertaa 4-10 askelta. Ja kiipeilee joka paikkaan. Olohuoneen pöydälle seisomaan, sohvalle, sängylle yms. Pari päivää sitten oppi onneksi tulemaan jalat edellä alas sängystä ja pöydältä, harmi vain ettei aina muista. Otsassa nyt kaksi mustelmaa.
Pakkasraja. Me ollaan nukutettu pääasiassa ulkona, mutta mä olen itse niin palelija, että en vie lasta ulos nukkumaan tunneiksi, jos mua rupeaa 5 minuutissa palelemaan. Ehtiihän tuo kesällä sitten ulkoilla. Kevättä odotellessa, valoa kohti.
FB on mullakin auki monta kertaa päivässä, mutta mä pysyn myös mieluummin täällä.
Eilen pelästyin, kun Urho alko oksentaa, että ei taas. Kolmannen rykäsyn jälkeen tuli Name Itin kuitti suusta. Ei taideta ainakaan palauttaa vaatteita. Urholla ei ole tuttia eikä hyväksy sitä, mutta kauhea oraalivaihe, nuolee ja laittaa suuhunsa ihan kaiken, mitä likaisempaa, sen parempaa. Esimerkiksi tuolit pitää kääntää, että voi nuolla jalat. Hyi.
Urho toistelee edelleen ”tyttöä”, välillä tulee myös ”auto” ja ”kakka”, millainenkohan mies siitä tulee? Toisaalta hädän hetkellä olen kuulevinani ”äi-tiiiiiiiiii, äi-tiiiiii”
Ensi viikolla mennään tutustumaan päiväkotiin. Meillä on tässä samassa yhtiössä, ois tosi huippua, jos saatais siihen sitten syksyllä.
Syömisistä. Urho syö hyvällä tsäkällä yhden pilttipurkillisen ruokaa päivässä + puuroa 1-2 annosta. sen lisäksi juo maitoa reilun litran. Tuttipullosta, jossa käsikahvat. Joskus lasista vettä. Nyt ollaan annettu naposteluruokana vielä Talk Muru –täysjyvämuroja, niitä on kiva pinsettiotteella napostella. (se pinsettiote vielä vähän hakusessa, usein ottaa kourallisen).
Ja niistä Urhon lahjoista. Siinä oli vasta kolmannes. Huoh, mä en tiedä, mihin mä nekin työnnän. Olin sanonut kaikille, että Urholle käy vanhat lahjat ja niitä toivotaan (jo siis leikityt). Nyt sitten jengi on antanut jonkun kierrätyslelun JA sitten jotain uutta. Ei näin. Synttärilahjaksi toivotaan vaan iloista mieltä, unihiekkaa, hauskoja hekottelujuttuja ja leluja Afrikan lapsille.
Unista. Meillä mennään välillä yksillä päikyillä. Herää n. 10, päikyt 12-15, nukkumaan 24. Joskus ottaa illalla vielä toiset päikyt, jos ekat jäi ”lyhyiksi” (1-1,5 h). Öisin nukkuu meidän sängyssä 9-10 tuntia ja herää ehkä 4 kertaa.
Ihania kuvia taas, kävin vielä ihastelemassa pikkuäidin poikien Ilo-kuvaa ja Santerin ajelukuvaa.
Mekin laitetaan taas, kun oikea johto löytyy.
Tämä päivä on varattu raivopäiselle siivoukselle. Mutta taidan mennä poikien kanssa ekaksi perhepäikyille, kuka sitä väsyneenä hosumaan.
Ollaan torstaina tulossa miittiin, Urhon kanssa kahdestaan. Kauhea skenaario, jos olis kaksi Urhoa. Toisaalta mulla on ollut vähän vauvakuumetta viime aikoina. Tekis mieli tyttöä, mutta mulla on ollu jo 10 vuotta hirveän vahvana tunne, että mut on tarkoitettu kahden pojan äidiksi. Mutta onhan tuossa yhdessäkin iloa ja tekemistä. Vauvaprojektia on myöhäistetty, kun ollaan yhden samanhenkisen kaverin kanssa päätetty alkaa yrittää samoihin aikoihin, niin ei tarvi vatsa pystyssä yksin kärvistellä. Ehkä huhtikuussa tai sitten vasta kesällä, kevätvauva ois kiva. Ja jos ei tule, niin ei tule. Miehen kanssa on puhuttu, että voitas ruveta tukiperheeksi sitten joskus. Ja kissat on kanssa kivoja.
No olipa juttua, kerrankin oma hetki
Sande ja Uke the puke
Mun ystävän nelivuotias toivotteli äidille mummolaan yökylään lähtiessä että "hyvää yötä, näe perhosen kuvia ja kakan kuvia". Heh. Ihana.
Vauvakuumetta puskee täälläkin. Katsotaan, mitä tapahtuu vai ei mitään. Menkathan mullakin alkoi jo hmm... sillai että kahdet vai kolmet on jo ollu. Mutta mä söinkin niitä Cerazettejä hetken.
Meidän lapsi on löytänyt kissan ruokakupin. Nyt siis opettelemme sanan ei merkitystä. Pysähtyy siitä jo hetkeksi, katsoo äitiin ja jatkaa matkaa vasta sitten. Kehityskelpoinen? Pari kertaa on konttaillut jo kissan vessaakin kohti. En tiedä mitä siihen keksisi. Ruokakupin eteen saa tuollaisen pienen porrasjakkaran. Ei vielä osaa pujotella sen läpi, kun on niin ahtaat kolot. Kissa onneksi pääsee siitäkin sokkelosta.
Meillä oksennettiin tuossa yhtenä päivänä hintalappu, jonka liiman Inka sai irrotettua, minä en. Hurjaa kamaa tuo vauvan sylki! Pitäs varmaan pullottaa ja myydä tarrojen irrotukseen.
Nyt pitää juosta tuon konttaajan jäljille. Muuten pysyn täällä, enkä mihkään Facebookiin lähe. Oon mä kyllä siellä, mutta harvoin jaksan avata. Paitsi kun nyt jäin yhteen peliin koukkuun siellä. Sen lumo toivottavasti ei kauan kestä.
Lyyti
joo, sande leluja vaan mukaan lennolle. meidän kakkonen viihtyi 1,5 v:nä 6 h lennon hyvin ikkunapaikan jalkatilassa touhuten. ei päässyt karkuun. tekemistä vaan kamalasti, tän ikäinen ei enää nuku tilauksesta koko lentoa :(
'
pitäis lähteä pulkkamäkeen
tuuti
Onko valjaista kenelläkään kokemuksia? Olen nähnyt joitain pikkuisia tyytyväisen näköisenä valjaissa. Myöhään liikehtimään lähtenyt esikoinen ei sellaisia tarvinnut. Ajattelin Urholle ehdottaa.
Vauvakuumeista meillä mies leikillään puhuu tytöstä, mutta mulla pieni epäilys, että poika sieltä tulisi kuitenkin. Tomppa on kyllä niin tyytyväinen vauva, että jos olisi tullut ekana olisi toista voinut harkita nopeamminkin. Meille esikoinen voimakkaalla tempperamentilla on annettu. Kaksplussassa oli juttu äidistä ja tyttärestä joilla oli samanikäiset lapset.
Näyttäisi muuten nyt siltä että ne menkat alkaa, ei pitäisi puhua. Syön niitä cerazetteja, mutta Tomppa tahtoo maitopullonsa, heräsi kun äiti oli könynnyt vierestä jo pois.
Ei ole menkkoja näkynyt, mutta en tiedä tuleeko ollenkaan, kun mulla on hormoonikierukka. Eipä ole ikävä. Nyt ne tietty tulee heti kun mainitsin.
Madeiralla kaikki pikkulapset on valjaissa, joka siellä on käynyt niin tietää että on pakko. Meidän poikien päivähoidossa oli valjaat yhdellä lapsella kun se opetteli liikkumaan liikenteessä. Siis jotain 2 v iässä. Pojilla ei ole ollut mutta kakkonen on ollut usein vöissä vaunuissa, ettei katoa.
tuuti
Hei vaan ja hyvää uutta vuosikymmentä kaikille!
En tahtoisi vieläkään täysin tipahtaa porukasta mutta niin se vaan on ettei mitään ehdi. Tuntuu myös ettei tänne sivulle välillä pääse sitten millään. Kyllähän meidän konekin on museoitumassa ja täällä takahikiällä nettiyhteyskin on mitä on. Hyvä kikka päästä tähän meidän ketjuun on Huutiksen linkin kautta.
Tässä meidän mitat. Ei TH muistanut korttiin merkata joten paino ei ihan tarkka...
Paik 8kk 8150g(?) 69cm
Meillä seuraavaksi 10kk neuvola. Miten muualla?
Meillä ei osata oikein mitään erityistä vielä. ”äiti älä” on sanonut jo kautta aikain ja yhtenä aamuna joulun aikaan sanoi ”mämmi, en tykkää” muuten aloittelee vasta jokellusta.
Rauhallinen on meidän tytär, viihtyy jo itsekseenkin vähän leikkimässä. Syli on tietysti ihan paras paikka. Ryömii eli hilaa itteään taaksepäin, ei konttaa, ei nouse istumaan mut istuu kun laittaa istuun lattialle. Mistään tukeavasten seisomisista nyt puhumattakaan.
En nyt oikein osaa kommentoida mitään, ihanaa on lukea teidän aktiivisten kirjoittajien juttuja.
Miten teillä työhönpaluut?
Mä ihmettelen miten tällä päällä…mutta maaliskuussa meen töihin ja miehellä ensin isäkuukausi ja sitten hoitovapaalla ainakin kesän yli. Tai siis mähän oon ”töissä” huomisesta alkain kun alkaa vuosilomien lusiminen. Niin kesän jälkeen onkin jo esikoisen eskarin aika. Pitkällä tähtäimellä aattelen, että jos vaan olis suinkin varaa jäisin sit syksyllä talven yli kotiin vuorostani tai ainakin lyhennettyä tekisin.
Sitä tässä nyt mietin että ei näitä valvomisia ja hormoonimyrskyä ainakaan mun psyykeellä enää ”tässä iässä” voi helposti sanoa menneen. Lapsiluvusta mun haave aina ollut että enemmän kuin yksi. No se on nyt totta. Miten muut jotka tätä joutuu iän puolesta miettiä? Onko lapsiluku täynnä.?
Meillä mies haluaisi vielä kolmannen (heillä kolme lasta, mun lapsuudenperheessä 8 lasta)
olis kivaa ajatella että tulee jos tulee, mutta kyllä jotain päätöstä on tehtävä, kun on jo puolessa välissä seuraavaa kymmentä.
Sellotragedia
Kaikki tuntuu miettivän enemmän ja vähemmän sitä. Mä ajattelin, että luojankiitos omat lapset niin pieniä ettei vielä tätäkään tragediaa tarvi heille selittää. Sitten meitin niitä uhreja, että olivat varmaan jonkun isä tai äiti.Ja tytär ja poika jne. Sit täytyykin lopettaa ajattelu kun on kaikki muukin ahistaa liikaakin.
Lastenistuimista
Kaukalossa meillä ollaan ja varmaan kesään asti vaikka täyttä on toppapuvun kanssa.Seuraava käyttäjä tarvii toukokuussa.
Esikon siirsin alle 5kuukautisena seuraavaan 0-25kg istuimeen. Hän siirtyi mennä keväänä siitä hetkeksi pelkkään korokkeeseen kunnes saatiin kunnollinen turvavyöistuin. Mielestäni turha hankinta, jos ei paljon autoile, mutta meillä ainakin ihan must kun sukuloidaan ym. jonkinverran. Ja jälleenmyyntiarvo on hyvä, jos osoittautuu turhaksi. Nimimerkillä useamman kuukauden Huutiksesta ko.tuotetta kytännyt.
Naamis
Lupaan aktivoitua Tuutin, Pikkuäiteen, Päkkänän ym seuraksi jos ei tänne muita jää…en itse oo FBiin taipumassa vieläkään. On kivaa jos tää säilyy täälläkin aktiivisena, kun muutenkin ”kaikki” elämä on feissaris. .Tottakai tämän ohella siellä voipi olla ryhmä mut kuhan ette sinne kaikki mene pelkästeen. Joo, olen toki vähemmistöä mielipitteni kanssa, en äkkiä keksi ketään tuttua kuka siellä ei olisi.Jonkun täytyy harata vastaan, mä olen mielelläni se.ihmettelen miten siellä voi anonyymisti keskustella. Mut tosiaan onhan monet teistä tavannutkin jo monasti.
Meillä Lahja kukkuu öisin niin paljon vieläkin, että välillä tuntuu järki lähtevän unen puutteen kanssa. Nyt taas kovasti haaveena unikoulun aloitus. Kun jaksais.
Rakkain terveisin ikäkriisinen ja ah aina niin ”positiivinen” Paik sekä pikku-Lahja noin 8,5kk
Paik, ethän sä ole vanha! Tai mä en ainakaan ole :D Ei mulla iän puolesta vielä tökkis neljättä lasta tehdä, mutta saapi kakkonenkin mennä kouluun ennenkuin edes harkitsen ;) Tää kolmen leikki-ikäisen kaaos on aika korvia huumaava. Meillä on siis kaikki pojat leikki-iässä, jupekin painelee ties missä milloinkin, mölinä vaan kertoo, missä päin taloa. Saman verran on sylissä isommatkin, toki niitä en kanna pesulle ja syömään jne, mutta kun ei tuo tule vielä kutsumalla ;)
tänään hyväntuulinen tuuti, en vain tiedä miksi
Annetaan lapsi ja kolme kissaa hyvään kotiin!!
Nea päätti herätä kahdeksalta sitten jo.. Jei.. Normaalisti herää yhdeksältä siis..
Raskauden toinen kolmannes on energistä aikaa ja paskat.. Niin ei ollut Neaa odottaessa ja niin ei ole nyttenkään. Olen kuoleman väsynyt 24h. Eikä asiaa auta yhtään se, että yöllä ei saa nukuttua tulehtuneen olkapään takia joka jo oliki 2vko tulehtumisen jälkeen 2 päivää terveenä.. Tai se, että ulkona on niin prkl kylmä ettei sinne mene hullukaa..
Noo sitten onkin aamupäikkärien aika kun aamupuuro syöty ysiltä. Ei sillä että niin on aina jos kaheksalta nouseepi hän. Mutta nyt sain jo vartin verran ennen ysiä kuunnella väsykitinää.. Puurotki meni kitinällä vaan alas, eikä edes kaikki..
Lapsi unille.. No eihän se nukahda edes ku on niin väsynyt ettei voi nukkua.. Puoli tuntia sitä sit vatkaat siinä kipeellä olkapäällä et toinen nukahtaa.. Nukahti..
Sitten tulen keittiöön ja aion korjata aamupala astiat pois niin eikös tämä yksi prkl ahne kissa ole syönyt Nean ruuan jämät.. No se ei sinäällään haittaa...
Mutta rahat on totaalisen loppu. Nean ruuat ostetaan kymmen ja kakskyt senttisillä ja ite eletää sit mitä kaapist löytyy, makaronit, riisit, jauhot.. Oli kuitenkin niin luksusta tänä aamuna, että mulla oli pieni leivänpala. Fazerin kaurapuikulat pala leipää. No margariini tietenki ammottaa tyhjyyttää, siitä sai veitsen kärjellisen leivän päälle.. No eipäs se tyhjä rasia roskikseen mahdu ku täällä kukaan muu vie roskia ku minä ja juur sen eilen illalla tein (kuinka hemmetisti meilt tulee roskaa :o btw) .. No sitten kun siinä sitä yritän saaha roskiin tätä rasiaa niin eikö tämä prkl kissa ole syömässä mun leipää!! Mun viimosta leipää josta nyt sit sain itkien syödä puolet..
Tällä hetkellä toivon vain kahta asiaa tai kolmea.. Ensimmäinen olis et menispä semmoset 10 vuotta nopsaa että noi kissat tulis vanhoiks.. Nyt ne on kaik siin 5v nurkilla.. Toinen on, että toivottavasti seuraava lapsi ei ole Nean kaltainen tai meidän lapsiluku jää todellakin kahteen (ei kahta Neaa kestä kukkaa, ei ees parisuhde..) ja kolmas ku joku taikois mulle puolikkaan leivän palan lisää niin oisin niin onnellinen..
Kiitos tästä vuodatuksn mahdollisuudesta.. Nyt painun sinne missä pippuri ei kasva..
Verticia, hyvin hyvin väsynyt ja vit.. Verticia
Voi Verticia, sulla on yks niitä päiviä :-( Mä olin kakkosta odottaessa kans rättipoikki varsinkin jälkimmäisen puoliskon raskautta, vaikka meillä oli ikäeroa enemmän kuin teidän lapsille tulee. Eka ja kolmas raskaus oli paljon helpompia. Kaks lasta pienellä välillä on iso rääkki kropalle. Voimia sinne! Tekisin sulle ison voileivän, jos asuisit lähempänä, ihan vaan terapiamielessä!
Täällä on kans kamala keli, kotona kökötellään
tuuti
Niin, joku sanoi tulevansa ketjuun huuto.netin kautta. Mä teen joka kuukauden ketjuun oman linkin, niin ei tarvi ladata kuin yks hidas sivu. Ja jos mennään toiselle sivulle, niin saatan päivittää sen linkiksi, jos jaksan.
tuuti
Sais jo loppua nämä pakkaset. NO ei se loskakelikään tietysti herkkua ole.
Ne alkoi ne nyt sitten kun menin mainostamaan no ne..väsyttää kauheasti eilen oikein hirvittävästi.
Verticia meillä olisi lihakeittoa (purkkilihasta). Syödään sitä taas kolme päivää, kun ei osaa kertakeittoa keittää.
Ompas nyt hiljaista. Jokos kaikki ovat töissä vai siellä fb:ssa? Mulla loppuu äitiysloma nyt 9.päivä. Jatkan siis hoitovapaalla ainakin elokuun loppuun.
Huomenna aamulla heti Tompan korvatarkastus. En tiedä miten jaksan ennen kahdeksaa lähteä ajelemaan. Tämä päivä ollaankin oltu sisätiloissa pakkasta ollut koko päivän yli 20 astetta. On se nyt kylmää joka paikassa. Uutisissa kerrotaan juuri myös lumipyräköistä Euroopassa.
Käytiin tänään taas päivittelemässä ylihintaisia sekunda-asuntoja. Hoh hoijaa!
Aamulla sammutin kellon ja heräsin puolen tunnin päästä. Nukutti niin vietävästi että. Saku herätti viiden jälkeen huutamalla tutti suussa. Sai maitonsa ja jatkoi uniaan.
Kesken työpäivää juoksin katsomassa kolmea kämppää ja yhtä tonttia. Lopputulos, mies haluaa tontin. Ei halua kuulemma sekunda paskaa remontoida.
Vuokra-asuntoa kävi mies ihmettelemässä. Nimenomaan ihmettelemässä. Oli kuulemma töykeä välittäjä ja outo omistaja. Asunto hmmm. surkea. Jee, vaihtoehdot alkaa olla vähissä.
Huomenna olisi tarkoitus pitää vapaapäivä sillä olisi pankissa papereiden teko. En jaksa enään juosta tukkaputkella paikasta toiseen niin jos olis suosiolla lomapäivällä. Tänään muuten ensimmäinen ilta kun ollaan kotona pitkästä aikaa. Liikenne oli muuten sekaisin tänään töistä tullessa. 5 kilsan matkaan meni melkein 45 minsaa.
Verticialle tsemppiä ja jaksuja. Tompalle toivotaan, että korvat ois terveet.
Nyt loppuu tietsikasta akku ja tästä äitsykästä virta. Taidan mennä nukkumaan ja huomenna on taas päivä uusi ja toivottavasti vähän parempi.
Minä oon ollu niin kovasti kiinni siinä 10 asteen pakkasrajassa, en kyllä tajua miksi.. Ja siten on tullut oltua ihan liian paljon neljän seinän sisällä. Ja olen niin onnellinen, että eilen 12 asteen pakkasella Emminen pyysi meidät kaupungille. Teki niin hyvää!! Tänään jaksaa ihan kummasti paremmin kaikkea!! Vaikka tuo mereltä puhaltava tuuli teki kyllä 12 asteen pakkasesta 120 asteen pakkasen, ihan järkkyy, mut kivaa oli! Kiitos Emminen!
Sain eilen korjattua joulukamppeet loput pois paitti keittiössä on vielä jouluverhot kun uudet verhot eivät ole saapuneet vielä.. Tosin äsken tuli viesti, että saa mennä hakemaan siwasta ne.. Täytyy katsoa koska viitsii taas tuonne pakkaseen mennä..
Oli hyvä tuo Urhon name it:n kuitin oksentaminen.. Mies tokaisi, että ihan kuin meidän Nea kun kerroin tuon sille :D .. Samaisena päivänä kun tuota luin niin Nea oli juur oksentanut jtn en muista mitä :D
Näin lintsillä viime kesänä yhdellä 1v lapsella valjaat ja näytti kyl helpottavilta, vanhemmille helpottavilta :D, mut laps ei näyttänyt niin tyytyväiseltä.. Mut ehkä siinä ihmismäärässä kun muutama tuhat iss:stä siellä on niin oli ihan tarpeen.. :D .. 6000 vaiko 8000 niitä nyt oli..
Hirvee pohdinta olis et olisko päivä makaroonilaatikon vai jauhelihakastikkeen.. Jotenkin oon kallistumassa tuohon kastikkeen puolelle.. :)
Paikin päivittelinkin listaan jo aiemmin muistaakseni..
Olikos se eilen, oli.. Kun Nea teki pahojansa ja sitten sanoin hänelle ei niin tämä meni ympäri kämppää sen jälkeen hokien ei ei ei.. :D Ihana :D
Pitäisi toimeentulohakemustakin taas täytellä joskos turulta jotain apua heruisi mutta tuskinpa ei.. Pittääpi alkaa ettimään turun leipäjonoja :(
Käy kyllä Päkkänää niin sääliksi tuon asuntojutun kanssa.. Tuo on niin hirveetä.. Olisinpa vielä helsingissä kiinteistönvälitystöissä niin etsisin teille unelma tontin :) tai unelmatalon :)
Toivottavasti tämä päivä on teillä parempi ja kaikille muillakin!!
Pitääpi lähteä leikkimään kiljukaulan kanssa lattialle..
Verticia
Mua tympii kans toi pakkanen. Neiti varmaan pärjää hyvin ulkona vaunujen suojassa, äiti ei. Reilun 10 asteen pakkasessa ollaan oltu ulkona sen verran, että päästään kauppaan tai metroon. Sylvi nukkuu kuitenkin tuossa vilpoisessa rappukäytävässä parhaiten, joten turha mun on lähteä ulos. Tuuletuspartsille oon laittanut nukkumaan vain tyynellä parin asteen pakkasella, nukkuu siis matkarattaissa kun vaunut ei tuu tänne ylös millään. Pakkasta pahempi musta on lumi, jota on yllättävän hyvin aurattu jalkakäytäviltä tänä talvena. Eilen kuitenkin piti mennä osa matkasta ajoradalla, että päästiin kotiin. Ei kiva.
Niin ja mulla alkoi eilen kesäloma, joten talvi sais riittää jo! =) Nyt siis viime vuoden kesäloma, sit muutama kk hoitovapaata, ens vuoden lomat ja heinäkuussa takas töihin.
Hah, syöppö Urho-kulta! Mun mieheni on raportoinut paperista Sylvin kakassa, en tiennytkään että tutkii sen niin tarkkaan...
Kiva että Verticialla parempi päivä! Oon ihan varma et käsitteen "energinen keskiraskaus" on keksinyt joku mies.
Tsempit Päkkänälle asunnon etsintään, kuulostaa hurjalta! Toivotaan että uusi koti löytyy pian!
Katsoiko kukaan eilen Martinaa telkkarista? Huh mikä tyyppi, mut parhaat naurut sai Tiina Jylhä: kannattaa treenata raskauden aikana tai vaurioiden korjaaminen tulee kalliiksi! =D Mulle uudet tissit ja rasvaimu, pliis, maksoi mitä maksoi!
t.Tsili & Sylvi
Voisin kurkata tuota fb linkkiä jossain vaiheessa mutta varmasti täälläkin tulee käytyä normaaliin tapaan :)
Mä onnistuin boikotoimaan fbtä tosi pitkään ennen ku joku kuukausi sitten aktivoin kun tuntui että ihan kaikki kavereiden kutsut ym menee aina sitä kautta jne. Nykyään se sitten on auki aika paljon.. :) ja oon koukuttanut itseni muutamaan tosi hömppään peliin siellä :/
Verticialle jaksuja,kiva että Emminen vei kaupungille ja tuli sitten parempi päivä. Tasasta yläalamäkeä tää elo..
Haha nauratti Urhon kuitinoksennukset ja joku muukin oli innostunut :) Ja kukas se olikaan vessaharjasta kiinnostunut, mä löysin
kans yks päivä tuon meidän vesselin vessasta harjaa tutkimasta eww.. Ja olen ollut näkevinäni meidän pojan kakassa mun hiuksia :(
Tsili mä katoin marttiinaa ja eskoa ja aika sama fiilis täällä!
Vauvakuumetta liikenteessä monilla.. täällä myös. Ollaan kyllä päätetty että aletaan tässä jossain vaiheessa käynnistelemään projektia :)
Eritevaroitus : mullakin alkoi vasta viikko sitten ekat menkat. Alkoivat 1,5kk imetyksen lopettamisen jälkeen..
Saa nähdä miten kauan näitä riittää..
Mies on saunaillassa ja vauva nukahti äsken.. laatuaikaa tässä koneella varmaan.. ehkä korkkaan sidukan jopa :P
Mukavaa iltaa ja viikonloppua!
t.iza
Ollut aika hirveä viikko sairastaessa tavallista sitkeempää flunssaa touhukkaan lapsen hoidon ohessa. Loppiainen oli tänä vuonna just oikeessa kohtaa...ja mies hoisi ja mä sain sairastaa. Nyt jo vähän paremmassa kunnossa niin tulin tänne ekaa kertaa tänä vuonna lukemaan koko kuun kuulumiset...nostattivat ihmeesti mielialaa.
Jouululahjaksi sain korkeammalta taholta menkat takaisin. Olin ihan yllättynyt niiden normaaliudesta tai pikemminkin niukkuudesta kun täällä oli mainostettu horror vuotoa. Toisaalta en oo lopettanut imetystä. Enempi kuin vitutti valuminen pelotti jos tyrehtyy maidon tuotanto. Neiti Nausikaa ei vieläkään juo muusta kuin tissistä. Yks päivä kokeilin vettä mukista ni hörppäili sen verran väärään kurkkuun et tuli juuri syödyt ruuatkin ulos. Tunsin itseni taas huonoksi äidiksi.
Joku oli menossa 10kk neuvolaan. Meidät toivotettiin tervetuleeksi vasta 1v. tarkastukseen, ku käytiin 8kk lääkärillä, joka ei edes testannut kuuloa saati katsonut muutenkaan korvia...muita puheluita otti kuitenkin vastaan sinä aikana. Jos jotain kysyy niin vastaukseksi annetaan joku esite aiheesta tai vastataan "sen olevan niin yksilöllistä". Ei ole aikaa kuunnella tai keskustella äitiyden huolista tai dilemmoista. By the way, mulle kukaan kertonut, et d-vitamiinia pitäs vetää imettäessä. Sain tietää tästä vasta lapsen ollessa 7,5kk. No nyt oon sit syöny D.tä purkista. Äidin D-vitamiini ei imeydy maitoon, ja siksi vauvoille ja lapsille annetaan niitä tippoina. Joskus kesällä kun joku taisi täällä miettiä, et omat d.t imeytyisi äidinmaitoon. Tää knoppi tulee vähän myöhässä.
Ravintoterapeutilla käytiin. En tiedä voiko hänen neuvot olla päteviä koska hän ei ollut skarpeimmasta päästä ja luuli Nausikaata pojaksi...olikohan perehtynyt tietoihin ennen tuloamme lainkaan??? Nyt tiedän kuitenkin, et lisään rasvaa omatekemään ruokaan. Ja uskallan laittaa mukaan sipulia ja yrttejä mauksi. Soijaa voi antaa rouheena tai jauhoakin myös tofua. Meillä soija putoo ihan hyvin. Linssejäkin saisi antaa (ei muita palkokasveja), mut meillä ne laitto mahan löysälle. Lihattoman kahteen päivän lämpimään ruokaan kehotti lisäämään kalaa, munaa, soijaa tai tofua...aiemmin olin antanut noita vain yhdellä aterialla. Hän ei osannut oikein sanoa mitään vihannesta, jota en olisi jo antanut.
En tiedä päästäänkö miittiin. Jos on sellainen olo et olen ok, enkä tartuta muita, ni sit tullaan.
En oikein tajua tota nukkumisjuttua. Viime yö oli meillä aika hieno. Tyttö nukahti n 19.30 vaati maitoa 3.15 ja heräsi päivään 6.50. Menee aina aikaisin nukkumaan ja myös herää tosin aikaisin...tsoin myös yleensä ihan liian usein siinä välissä, ei oo nälkäinen mut ei vaan osaa rauhoittua itsekseen.
Joo hoitovapaalle tän kuun lopusta. Mulle tuli tosi yllärinä Helsinki-lisä ja se et se on ihan merkittävä osa koko summasta. Lisä kuulostaa paljon pienemmältä. Ihan alko mietityttää paljonko muut kunnat maksaa?
Nausikaallakin nenä ollut räkäinen. Vähän oon keittosuolaa tiputellut, mut inhoo sitä yli kaiken. Pikkuniistäjät on suosiolla jääny apteekin hyllyyn.
Inkan äisillä onkin helppoa jos keittiöjakkara rajoittaa liikkumista ja sillä voi "suojella" kissan ruokia. Nausikaa siirtelee aika isojakin huonekaluja. Pitäsköhän pultata lattiaan kiinni? Tyttö tai mööpelit? Sehän oli se legendaarinen vitsi "isä, miksi mun pitää kiertää ympyrää? Ole hiljaa, tai naulaan toisenkin jalan kiinni lattiaan". Jos on koko päivän jaksanut olla hyvä äiti voi illalla viljellä tällasta huumoria.
Martina ei oikein sykähdytä, mutta kuolen halusta nähdä Ninjan vauvan. Ninjalla on aivot sillain pysyvästi narikassa, että ihailen ja inhoan häntä siksi...mutta enemmän ihailen, koska haluisin ite olla enempi sillain rennosti tuuliajolla.
Kuten jo tässä kerroin meidän neuvolasta...siellä ei kukaan oo puhunu mistään pakkasrajasta, joten me ollaan ulkoiltu säällä kuin säällä ennen mun flunssaa...ja aiotaan kyl jatkossakin. Vauvan voi pukea tosi lämpimästi...mua vaan välillä mietityttää kasvot. Rasvaatteko vaseliinilla nenää tai jotain?
Tsili...joo joskus on joutunut veteleen vankkureita perässä tai nosteleen kinosten yli kun on halunnut ylittää suojatien ja aurausvallin. Oon niin fiilistelly, et jos ensi talvena on lunta ostan pulkan, jossa on valjaat ja painun keskuspuistoon. Valjaat siksi et N ei tipahda hankeen ja mä painele vaan kevyen pulkan kanssa eteenpäin.
Valjaista. Olin alle 3-vuotiaana perhepäivähoidossa ja kerran menimme torille ja mut laitettiin valjaisiin. Muistan sen vieläkin koska se oli ÄÄRIMMÄISEN NÖYRYYTTÄVÄ kokemus. Tuntui kuin minut olisi aliarvioitu eikä luotettu. Voi myös johtua siitä, että tämä tapahtui vain kerran eikä ollut ns. rutiininomainen käytäntö. Tiedä sit jos on holtiton lapsi ja sitten toinen tai kolmaskin mukula matkassa voi itselläkin olla suuri kiusaus kytkeä lapsi valjaisiin. Nyt musta noi vaunujen valjaat on hyvät, koska kaupassa neiti kurkottelee hyllyihin. Jos joku poika on kiinostunut tytöistä ja autoista ja paskasta niin tuleekohan äidin ekosaarnasta huolimatta himoshoppaaja?
Anteeksi kun näin pitkästi valkkarilasin voimalla ja muistin vain jotain jutun juonia, mut en läheskään nimiä ja naamoja niistä puhuikaan.
Tiuhti
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti -81 t04/09 Helsinki
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Lyyti 6kk 66cm 8850g
PikkuKeiju 6kk 65,5cm 6705g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sailori 6kk 70cm 8245g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
Äitsykkä3 6kk 69cm 8290g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Kaisa_kissa 8kk 75cm 9570g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
Paik 8kk 69cm 8150g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Päkkänä 8kk 71cm 11960g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Juu, ei täältä mihinkään kadota, fb ssa on helpompi jutella, jos just. jostain tietystä asiasta haluaa keskustella tai tapaamisesta sopia. Mut pysytään täällä myös! :)
Meillä oli eilen siivouspäivä, joka jatkuu tänään. Korjattiin joulukuusi ja koristeet pois. Oli myös eilen petivaatteet ulkona, tänään vuorossa matot. Pyykättyäkin on tullut urakalla, lakanat ja pyyhkeet ym.
Oon käyttäny normi rintsikoi koko ajan, öisin en oo käyttäny, öisin on ollu käytös ns. tissipyyhe ;) Mut kohtapuoleen voisi käydä alusvaateostoksilla. Mut mua kans vähän on ruvennu noi ostoskeskukset ahdistaa.. :/
Ostin Saaralle edellispäivänä Stockalta uuden toppapuvun 80cm, vanhan alle ei mahdu villavaatteet. Kovasti ajattelin jotain värikästä ja muuta kuin v.punasta. Mut toisin kävi, ostin 70e maksavan Reiman pinkin siilikuvioisen haalarin. Se oli minusta niin söpö ja ihana. Haluaisin itselleni semmoset siilikuvioiset kumisaappaat.
Mut nyt lähdetään ulos pulkkailemaan, ja aurinkokin paistaa. Ihana ilma! :)
Emminen ja Saara 9kk