***Huhtikuun helmet 2009 tammikuuhun***
Kommentit (193)
Tiuhti on tullut samaan tulokseen neuvolatoiminnan tasosta kuin minäkin, se on yksilöllistä! Mulla oli odotusaikana ihana neuvolalääkäri ja sit 4 kk neuvolassa se oli saanut sen pakollisen (2v?)jaksonsa hoidettua ja lähtenyt erikoistumaan. Vitsi että on ikävä, viimeks oli sellainen hoonosoomi nainen joka katsoi jupen tyrää kauhunsekaisin silmin ja oli onnesta pyöreä, kun sanoin, että ollaan menossa ens kuussa jorviin näyttään sitä. Nyt olis sit 8 kk neuvola ens viikolla, katsotaan minkälaisen lääkärin ne on saaneet paikalle. Toivottavasti se nainen vaan tuurasi, pliiis!!!!!!!!!!! Eipä silti, jupe kasvaa ja voi hyvin tissilakosta huolimatta, kun kerran oppi pullosta juomaan. Eli ei mulla ole siltä mitään kysyttävää.
Mulla on vähän samoja kokemuksia rakentamisesta (tai remontoimisesta) kuin pikkuäidillä, eli rajaton budjetti olis kiva, niin ei tarvis miettiä kaikesta, oisko toi ton arvoinen. Ja sit toinen että taitava ja ammattilainen rakentamaan. Mies kyllä tekee hyvää jälkeä mutta sillä menee iäisyys niissä hommissa ja jos ostaa vaan jonkun suharin tekeen jotain, niin saa itse paikkoa virheitä. Mä tekisin meidän talosta yläkerran huonejaon kokonaan uusiks, ottaisin olohuoneesta palan kodinhoitohuoneeseen (siinä on kyllä keittiö välissä, että sitäkin pitäis siirtää (pikkujuttu ;) ) ja poistaisin saunan ikkunan (sen olisin halunnut heti pois kun tää nähtiin, mutta mies ei vaan suostu, kun haluaa tuulettaa saunan jostain syystä). Silti tää on musta ihan löytö tää talo, eli koskapa ihminen olis tyytyväinen?
Jotain piti kommentoida izalle, mutta ehkä sit ensi kerralla. Hienoa emminen kun veit vertician lenkille, tais tulla tarpeeseen sinä päivänä.
tuuti
Meidän poika päätti aloittaa raivoamisen 9 kk merkkipaalun kunniaksi. Tuli Vertician Nea tarinat mieleen ja yöllä mietiskelin, sitä annetaan kissat ja lapset hyvään kotiin. Pitäiskö tehdä vaihtarit, voisi saada uuden vivahteen tähän hommaan...;-) Ei vaiskaan, mutta joku tolla pikku miehellä on, yökin meni huutaessa, aamulla huudettiin, oli vajaan tunnin hereillä ja vein nukkumaan uudestaan ??!!
Mä en itseasiassa oikein edes haluaisi rakentaa. Järkevintä se varmaan neliöiden laadun kannalta on, mutta muuten ei innosta. Jos tuo tontti tulisi meille niin talosta tulisi tosiaan pieni. Siinä olisi turha miettiä sen enempiä mikä tila tulee mihinkin. Juu ja remontin tiimoilta se rahan käyttö remontointiin on vissisti mielessä. Mitään sellaista mitä haaveilisit niin ei ole varaa ostaa.
Mutta ihan totta, miten nää asuntoasiat voi ollakin näin hankalia. En millään tunnu saavan meidän perheelle edes asuntoa lähinurkilta. Onneksi on vielä aikaa. Nyt on täytetty jo niin monta hakemusta, että jonkun on pakko natsata.
Tiuhtilla oli paljon pohdintaa. Toivottavasti flunssa alkaa helpottamaan. Minä mietin monesti mitä meidän lapsista tulee isona. Saku tuntuu olevan luonteeltaa aivan toisenlainen kuin siskonsa. Minua lämmitti kovasti se, että hunsvotti isosiskolla oli kaikki lukuaineen todistuksessa 9. En olisi uskonut.
Pakkasta piisaa vielä niin paljon, että en tiedä jaksaako tuonne kaupoille edes lähteä. Pitäisi kyllä. Se on noiden talvivaatteiden kanssa vaan niin raskasta. Pitäisi melkein ottaa kaupassa pois päältä.
Jotain muutakin oli sydämellä mutten tietystikään muista.
Mukavia viikonlopun pakkaspäiviä kaikille. Ehkä se ensi viikolla jo hellittää!
Päkkänä
Kädet ja jalat nostetaan ilmaan ja aletaan huutamaan kun ei pääse eteenpäin. Eilen Aamu onnistu jo liikkumaan, hetkutti ja ketkutti itteensä niin että liikku. Mutta vielä ei ihan tietoista toimintaa tainnu olla kun välillä täytyy vetää raivareita. Ja tänään niitä on vedetty ihan koko aamu, tietenkin kun mies on reissussa ja pidetään tytöissä tätä taloa pystyssä. Toivottavasti ei jatku ihan koko päivää.
Me ei varmaan tulla miittiin, kun täytyis yrittää pakkailla ja hommailla vielä kaikkea elämää helpottavaa mukaan. Tämä äiti todenteolla jännittää et kuinka saa pidettyä ton lapsen aisoissa 6 tuntia lentokoneessa, kun matkahan suuntaa Lanzarotelle, ei siis sen eksoottisempaan.
Meillä nukkumaanmeno illalla on vaikeeta, tai siis se et siellä ois. Äitin naama kun pitäis aina välillä nähdä. Mutta mies vissiin totes et on mukavampi et molemmilla on päät samaan suuntaan kun teki seuraa jalkapäähän.
Toivottavasti Päkkänän asuntoasiat järjestyy hyvin, rakentaminenhan on rankka urakka, mutta ainakin siinä on se hyvä puoli jos ite on sitä tekemässä että tietää miten se on tehty, ei pitäis ihan kauheita ylläreitä tulla.
Mä muuten just eilen mietin että missähän on pikku-tiuhti ja Nausikaa, joten kiva kuulla teistä. Ja pikaista paranemista.
Nyt meillä nukahdettiin ekoille päikille, kun ei jaksanu huutoa kuunnella niin toinpa nukkumaan, josko nousis sit paremmalla jalalla.
Mun täytyy urputtaa nyt sitä, että meijän taloyhtiössä ei tunneta sanaa energiansäästö, kämpässä on niin kuuma et välillä pakko avaa ikkunoita et vähän tulis raikkaampi ilma. Tuntuu et happi loppuu kun on niin lämmin. Ja kun ulkona on kovat pakkaset niin ei saa tyttöä ulos nukkumaan ja sisällä harvoin nukkuu kauan, ehkä juurikin sattuneesta syystä. Ehkäpä ens talveen tulee jo korjaus, jos vaikka vaihtasivat termostaatit kaikkiin pattereihin.
Mutta nyt meen syömään aamupalaa, kun sen saa näköjään rauhassa syödä. Toivottavasti. Kaikille hyvää viikonloppua!! Ja paranemisia kipeille!
Satuilija ja Aamu, joka ens viikolla 9 kk
Musta tuntuu nyt siltä, että lähden Tompan kanssa ulos vaunulenkille. Pakkasta näyttää olevan se 20 astetta, eli lauhtumaan päin on. Ehkä kun tästä ulostaudutaan on jo lauhtunut enemmän.
Asuuko satuilijan talossa paljon ikäihmisiä? Itse asuin kerrostalossa jossa melkein kaikki muut oli eläkeläisiä lämmintä ei ollut koskaan liikaa. Ja se asunto oli vielä ikkunat aurinkoon päin.
Valjaista vielä vaikkei niistä omaa kokemusta olekaan niin siskoni yritti niitä parivuotiaalleen aikoinaan, siitä ei tullut mitään. Ehkä tällaiset ihan pienet jotka ei vielä ymmärrä.. tai mitä mä puhun ymmärtäähän nämä, mutta tiedätte kuitenkin ehkä mitä tarkoitan.
JOo jos me nyt yritettäisiin sinne ulos Tompan kanssa päästä. Tomppakaan ei nuku kunnon päiväunia sisällä. Viimeyönä sai jonkun herätyksen ja pieni kaljupää pyöri sängyssä pirteänä. Maitopullon jälkeen sekä pienen imetyksen (on noussut maitoa yhä oikeaan rintaan) tapaus Tomppa tyyntyi nukkumaan kun tajusi ettei isoveljestäkään yöllä leikkikaveria saa.
ulos uskaltautuva pikkuäiti
Iltoo
Jos tänne vielä kirjoittelisi ja sitten menisi lukemaan vaikka uusinta vauva lehteä sänkyyn..
Päivä on ollut aika tuskainen.. Nea on huutanut hela dagen enemmän ja vähemmän.. Sen lisäksi olin joskus 16 aikaan menossa Jadeaden luo autolla ja siwan kautta. Hain kahvimaitoa ja jotexin paketin.. Astun autoon siwan pihassa ja tämä ei lähde käyntiin!! Yritin varmaan 20 kertaa ja vaikka mitä vippaskontteja niin ei.. Ei muuta ku paketin ja maidon ja oman laukun ym kanssa kävelemään kotiin.. Ei siinä mitää, matkaa oli vain ehkä jtn reilu 2km.. Mutta ne kaikki kamat ja sitten mulla oli takin alla vain hyvin hyvin ohut lyhythihainen paita, t-paitaakin ohkaisempi tunika.. Jumankauti, että olin jäässä.. Kotona sitten hommasin kaverini katsomaan autoa 30min matkan päästä.. Hän tuli ja haki mieheni mukaan kun itse olin vielä syväjäässä.. Menivät ja eikös tää kottero lähteny kerrasta käyntiin niin kuin mitään koskaan olisi ollutkaan. Uaaargh!!! Mikä lie hetkellinen häiriö siinä oli, mutta kyllä suututtaa.. Myydään 2005 vuoden Opel Astra farkku 12000e hyvään kotiin! Juuri katsastettu, ei vikoja…
Joo no sain onneksi tänään tehtyä ystävänpäiväkortteja omaan tarpeeseen ja myyntiinkin asti.. Pitäisi vaan ne myyntiin tässä piakkoin laittaa.. Ei ne oikein muuten mene tuolta kaapista.. :D
Nii joo Nea tosiaan oppi tuos joku aika sit kävelee semmosia metrin matkoi ilman tukee.. Tänään sitten vähän lisäsi matkaa kolmeen metriin.. Eli mennä tepsuttaa jo aika kepeesti joka paikkaan.. Enemmän pelottaa vaan se et sil on aina suussa millon mikäki lelu.. Joku kerta kaatuu pahasti vielä :( ..
Mie katoin Marttiinaa telkkarista kanssa.. Oli ihan suht ok ohjelma, yllätyin.. Ajattelin sen olevan suunnilleen komediaa ku on niin surkee.. Ainoo mikä pisti vihaksi oli se treenaaja siellä salilla, uaargh..
Onnea kaikille vauvan yrittäjille!!
Kuntalisät.. Turku ei maksa mitään lisiä.. Raivostuttavaa.. 300e:lla pitäisi tässä pärjätä sitten niinku öö 4kk.. Ja normaalisti laskuihin menee 1000e, että kiva.. Jee jee.. Ja ku luulin et ekat äitiysrahat tulis huhtikuus mut ne tuleeki vasta toukokuus.. eli olemme todellisessa kusessa, kusialtaassa..
Meillä kans Nea siirtelee vaikka mitä.. Kevyimmästä päästä joka päiväisiä on pyykkiteline ja keittiön tuolit.. Raskaimmasta päästä onkin sitten itse tehty iso arkkupöytä.. Uskomattomat voimat tuommoisilla pienillä..
Samaa oon joo kuullu et vauvan kasvoja ei saa rasvata pakkasilla. Kärsivät. Puuteria olen kuullu myös että voisi laittaa.. Meillä ei laiteta yhtää mittää..
Pikku-Tiuhdin päivittelin listaan :)
No mutta semmottiis tällä kertaa.. Nyt sänkyyn.. Särkee jalkojakin niin penteleesti jo..
Verticia
hengissä pakkasesta. Aika kiva ilma kun oli tyyntä, eli pakkanen ei ollut niin purevaa vaikka asteita oli se 20. Tomppa nukahti onnellisena ulos ja nukkui pikaisen lenkkimme jälkeen vaunuissa eteisessä vielä reilun tunnin.
Neuvolassa meilläkin käydään Tompan kanssa kun hän on n.1v. Sillain sanoi neuvolan täti, että 10-12kk iässä jos tuntuu tarvetta olevan niin sitten siinä 10kk. Ehkä menemme huhtikuussa sitten. Sitä ennen olisikin esikoisen 4v neuvola nyt tammikuussa.
Helsinkilisä hoitorahassa kuulostaa mukavalta. Saiskohan sen tänne korpeenkin? Perusteluna vaikka, että koska asutaan niin kaukana Helsingistä. Meidän kuntahan ei maksa mitään lisää. Muistan, että joskus äidit täällä tekivät aloitetta kuntaan, mutta tämä on köyhä kunta ja toisaalta kuitenkin lapsirikas..
Mutta saan esikoisesta myös hoitorahaa, sitä ihmettelin, mutta ilmeisesti se menee niin, että jos on alle kouluikäisiä lapsia heistä maksetaan se hoitoraha, netissä hakemuksen täytin.
Minä myös aina unohdan kun alan kirjoittaa, että mitä oikein piti. Palaan asioihin takautuvasti kun muisti taas toimii. Entisiin höpinöihini viitaten suuri herkku on ollut meillä vanhemmilla paistetut banaanit joihin tulee konjakkia. Kylmän jäätelön kanssa se on hyvää. Huh onneksi ei ole tullut siellä alkossa poikettua. Linjat kiittää, tai mitkä linjat? Unista puhuttu täällä joten kerron, näin viimeyönä unta, että joku taputti vatsaani ja kysyi milloin tämä syntyy johon ihmeissäni vastasin, että onhan se syntynyt jo jäi vain tuo maha... Onneksi ei kukaan ole tullut oikeasti onnittelemaan.
Nämä menkat ihan normaalit tai ehkä normaalia niukemmat vielä kipua ja väsymystä hiukan. Imetin siis viimeyönä yhä nousee maitoa oikealle ja rinnassa tuntuu arka muhkura. En nyt tiedä pitäisikö yrittää tyhjentää maidoista, kun tarkoitus ei ole enää imettää nyt kuitenkin rinta tuntuu tyhjemmältä kuin eilen. No nyt nukkumaan.
Hyvää yötä! yksin höpöttävä pikkuäiti
Meillä kokeiltiin taas vaihteeksi äidin luonteen lujuutta yöllä. Päätin, että maitoa en anna vaikka uni olisi varmaan tullut sen jälkeen paremmin. Oli pakko ottaa viereen, mutta ei oikeen siinäkään rauhottunut. Mekastettiin aika tasasesti 00 -03. Muut pätkät oli siedettäviä.
Ihmeen ok olo kuitenkin, Sakukin ollut ihan yes tänä aamuna eikä ole raivonnut niinkuin eilen.
Mistä olen tosi onnellinen niin on se, että ekat päikyt menee aika putkeen. Tässä kun sen joskus 11 korvilla heittää parvekkeelle niin se riittää. Ei tartte veivata eikä mitään muutakaan. Sinne vaan, kerran saattaa tunnin jälkeen haluta tutin ja yleensä nukkuu tasan 2 h. Meillä on kyllä vaunuissa yksi lämpöpohjallinen sekä sellainen kosteutta eristävä mikä lie sitten nimeltään. Tuntuu poika pysyvän hyvin lämpösenä.
Hassua muuten kun katsoin juuri, että noi kauppojen aukioloajat on muuttuneet aika lailla. Jos nyt ymmärsin oikein niin meidän lähi alepakin on auki joka päivä klo 23:een. Huisii. Joo ja tänäänkin ois kaupat auki. Ja s-ryhmällä tupla bonus.
Mietin kovasti pitäiskö tehdä rästiin jääneitä töitä (siis työ töitä). Taidan ehkä kuitenkin jättää toiseen kertaan. Jos tekis ruuan valmiiksi ja kahdelta pitääkin taas suunnistaa, yllätys yllätys, asuntonättöön.
Sain vihdoin kuvat koneelle.
Kysymys kuuluu:
Enkeli
Sandella hauska dilemma :D Meidän kaljupääkalle näyttää ehkä kaks vuotta nuoremmalta.
Tää viikko alkaa niin surkeasti... Itsellä veto poissa, jupe kakkas kylppärin lattialle ja isot pojat ei tule maanittelemallakaan aamupalalle. Ei sit päästy tänään yhtään minnekään. blaah.
tuuti
Tomppa rapisuttelee muovia, ei kai oikein lapsen leluksi sopisi.. Tomppa näyttää myös Urhoa nuoremmalta ehkä juuri tuo kalju ja tutti suussa tekee nuorekkaaksi eli vauvaisammaksi. Lapset välillä maailman ihanimmat mussukat ja seuraavassa hetkessä hurjimmat riiviöt. 4vuoden äitinä olo kokemuksella näin sanon.
Jupe käytä pottaa! Tomppa tekee usein iltakakan pottaan (jos jaksan laittaa pojan potalle) kun ilmoittaa hyvin kakan tulosta piereksimällä. Makaroonilaatikon laitoin uuniin kun en muutakaan keksinyt ja kaupassakin pitäisi käydä.
Santerillakos oli tullut ekana kulmahammas? Kun Tompalla on kaksi etuhammasta alhaalla ja ylhäällä sitten se kulmahammas. Ei ole poika lukenut hampaiden järjestyssääntöjä. Mites päkkänän asuntonäytöt?
Pikkuäiti, mä alan pikkuhiljaa ymmärtää miksi muovipusseissa on varoitustekstit. Muovipussit ja narut Sylvin mielestä ihan parhaita, varmaan myös siksi ettei niillä saa leikkiä. Jos saa käsiinsä tulee iso itku kun yrittää ottaa pois. Tuli myös iso itku kun laitettiin joulukoristeet pois.
Urhon täytyy olla aina välillä demoni, jotta olisi ihanimmillaan vieläkin ihanampi kuin enkeli. =)
Tiuhtista oli kiva kuulla pitkästä aikaa! D-vitamiinista: oletko syönyt kasvisruokavalion vuoksi (B12) mitään monivitamiinia? Niissä kun on usein mukana myös deetä. Samoin kalsium-napeissa.
Tiuhtin ruokavinkeistä inspiroituneena suunnittelen taas Sylville kokkausta. Suunnittelun asteella tosin vielä...jos tekis vaikka linssikeittoa, niin siitä voisi ottaa Sylville oman osuuden erikseen ja lisätä suolan vasta sitten. Saakohan kookosmaitoa antaa vielä? Jotain itsetehtyä ruokaa olisi kiva taas syöttää, muuten tyttö tykästyy liikaa eineksiin, eikä suostu syömään mun kokkailuja myöhemmin lainkaan. Nyt Sylvi kyllä syö eläimiä purkista, mutta niiden määrä vähenee kun alkaa syödä samaa ruokaa kuin me. Lemppari on ylläripylläri spagetti ja jauhelihakastike. Miten te olette antaneet kananmunaa? Ihan vain keitettyä sormiruokana vai sekoitatteko johonkin?
Sama homma, seuraava neuvola vasta 1 veenä.
Martinasta vielä, mitenkähän niillä on mennyt sen vauvan kanssa? Eikös se ole syntynyt aikoja sitten? Jospa vauvat tekevät äideistään fiksun? Ja sama siis pätisi täällä ;)
Galluppi: paljonko on kiloja verrattuna raskautta edeltävään painolukemaan? Mulla +7, joista 5 tullut takaisin sen jälkeen kun neiti aloitti parveke/rappukäytäväunet. Eli melkein olen vuoden takaisissa kiloissa, aargh! Vaunuttelu näköjään piti kilot hyvin kurissa ja olisi tuolla lumihangessa entistäkin tehokkaampaa, muttei huvita työnnellä huonosti auratuilla kaduilla. Meidän ulkoilumaastoihin ei ole nyt mitään asiaa vaunujen kanssa ja siellä saa muutenkin luisteluhiihtäjiltä sauvasta päähän jos yrittää mennä ilman suksia. Saisko vaunut jotenkin viritettyä kiinni suksiin? Jos pakkasta olis vähän vähemmän, niin Tiuhtin vinkki pulkkailulenkkeilystä on kyllä hyvä! Vauvapulkassa on semmonen vyötäröremmi, ettei vauveli tipahda kyydistä. Sitä oliskin sit ikävä etsiä kun on tuo lumenvärinen äp-haalarikin... ;) Mutta joka tapauksessa nyt alkoi herkkulakko.
Tullaan torstaina miittinkiin.
Mahtavaa matkaa Satuilijalle ja Aamulle!
Tarvii kai kaivaa potta esiin. Pyllyn pesin aamulla, kun oli kakka tullut ja nostin miehen pesuhuoneen lattialle odottamaan. Olis pitänyt nostaa potalle!
Kiloja taitaa olla +4, mutta kaikki on pallona vatsalla, eli ei erityisen esteettisesti soviteltuna. Silti en herkkulakkoa vielä aloita, sit kun pakkaset loppuu ja saa vähän ryhtiä tähän olemiseen. Sit ja sit...
On taas sellainen arkimasennus, että tätäkö tää elo nyt on. Eiks vois joskus vaan mennä putkeen. Ihania poikia kaikki silti ovat, vaikka välillä on ihan voipunut. Mitähän sitä alkais odottaa seuraavaksi, kevättäkö?
tuuti
En uskalla käydä puntarilla. On mitä on, kaikki menetetyt on tulleet varmaan takaisin.
Pikku mies alkaa olla väsy. On käyttäytynyt alkuillan hyvinkin mallikkaasti.
Joo ja se potta. Pitäisi selviytyä tuonne kellariin asti.
Tämän päivän saldo asuntomarkkinoilla: selvitetty hoitopaikka ja kouluasiat vanhoihin paikkoihin ulkopaikkakuntalaisena. Tehty yksi vuokrahakemus. Puhuttu yhden välittäjän kanssa alustavasta hintatarjouksesta. Yritetty saada toista välittäjää kiinni ja selvitetty tonttiasioita. Lopputulos, ei vuokra-asuntoa, ei omistusasuntoa.
Nyt on pakko saada ilta puurot kehiin. Menee poitsulta hermo. Heips! Ai niin, piti kehasta, sain sen FB tilinkin auki. Eli sielläkin puolella on myös elämää huhtikuisten saralla (kiitos Vertician)
Painan ehkä saman kuin alkaessani odottaa Tomppaa eli liikaa.. Raskaudesta ei tullut mitään lisäkiloja on vain nämä entiset pysyvät ikuiset. Siitä on kymmenisen vuotta kun painoa oli hiukan alle 50kg, se olisi mun kokoiselle pätkälle sellainen sopiva paino en vielä olisi edes mitenkään laiha. Toivon painavani nyt alle 60kg, meidän vaaka on rikki tai siinä ei ole pattereita, mutta ei se mitään.
Käytiin miehen kanssa kahden isossa kaupassa ja pojat oli mummolassa. Tompalle piti ostaa maitoja ja vaippojakin. Ostin paketin housuvaippoja kun hoitopöydällä kiemurtelee levoton otus ja sitä paitsi ehkä ne olisi helpompia jos innostuisi potalla käyttämään.
Arkimasennus tuutilla kuulostaa jotenkin lohdulliselta (en parempaakaan sanaa keksi), ehkä joskus onkin hyvä olla hissukseen ja sääliä vähän itseäänkin, niin sitten taas jaksaa odottaa vaikka talvilomia tai jotain keväällähän on vaikka mitä odotettavaa.. Päkkänänkin asuntoasia järjestyy varmasti tavalla tai toisella aika jännittävää kuitenkin.
Mä meen nyt saunaan. Herkkulakko pitäisi munkin aloittaa, joskus.. (runebergit maistuu)
kuumetta (39) ja järkkyä kurkkukipua, yöllä ja Saaran päikkäriaikaan oon hautautuneena kolmen peiton alle. Nyt ekaa kertaa hieman parempi olo.
Oli kiva kuulla ihmisistä, jotka harvemmin ovat viimeaikoina kirjoitelleet, mm. Pikku-Tiuhdista ja Paikista sekä Shinonista.
Tuo facebookin huhtisten ryhmä on myös minun mielestä loisto juttu! :)
Mä katsoin kans sitä Martinan ja Eskon odotuksesta kertovaa ohjelmaa. Oli hieman ehkä lapsellinen tuo Martina, mut ihan hauska ohjelma oli. Munki mies vois joskus yllättää mut hotelliyöllä. :) Uskon että raskaus ja äitiys kasvattavat myös heitä, mielestäni nöyryyttä elämää kohtaan ositti, kun Martina kertoi pohtineensa vaikuttiko abortit siihe meinanneet saada lasta tai shen ettei iis kahden vuoden yrityksen jälkeen oli tärpännyt.
Mulla raskauskiloja ja liikakiloja n.20 :/ Uskon, että kyllä ne tästä lähtevät. Keväällä voi esim. pyöräillä Saaran kanssa, pitää vain semmoinen istuin hommata. Myös uinnin aloitan ensi viikolla. Ja vaunulenkkejä..
Ihon rasvaamisesta ym. Saara käy kyvyssä kahdesti viikossa + aamu ja iltapesut lavuaarissa. Iltaisin rasvaan Saaran ihon nutra derm voitella, tykkää kovasti rasvauksesta. Ihoa on aina kehuttu kauniiksi neuvolassa. Lisäksi kakkan jälkeen laitan tenavan talkkia takapuoleen ja reisimakkaroille. ;)
Saara on kovasti valvottanut viime aikoina, tissittelyä parhaimmillaan 12/krt per yö. Mihin on hävinny hyvin nukkuva vauva. Viime yön nukkui hyvin kun suostui syömään purkin mangoa. :) Saara söi hyvin kun annoin joka toisen lusikan mukamas isille ja sitten taas Saaralle, tyttö rupesikin näyttämään kädellä että nyt on taas isin vuoro ja sitten oma ssuu aukesi. Kyllä oli söpöä! Viime yönä Saara näki painajaista ja nukkui aamuyön mun massun päällä, ihana tuhisia. Johtuukohan hurjasta konttausvauhdista ja siitä, että maailma onkin muuttunut hänen silmissä suuremmaksi..
Pottajuttuja, ostin perjantaina baby björnin selkänojallisen potan. Käydään siinä aamuisin ja ruokailujen jälkeen. jokaisesta pisusta ja kakkasta kehun, on tosi tyytyväinen itseensä. :)
Oli mukava kaupunkipäivä Vertician ja Nean kanssa :) Otetaan pian uusiksi! Mutta tänään en viitsinyt lähteä teitä tartuttamaan ja oma kunto kieltämättä aika heikko.
Päkkänälle suuresti tsemppiä asunnon etsimiseen! :)
Onnea kaikille pikkuista yrittäville! ;) (Meillä ei kyllä vielä)
Hienoja kuvia tullut!
Unihalit kaikille!
Te isot ihmiset ymmärtäkäähän
voi pientäkin joskus ottaa päähän.
Voi lastakin väsyttää päivän työ,
voi häneltäkin mennä huonosti yö.
Voi ystävä pettää ja huutaa "possu"
ja muutenkin olla surkea olo.
Voi raivari tulla ja palaa roppu,
kun aina on niin hirveä hoppu.
Ei murheet ole vain isojen alaa,
voi pikkuiseltakin pinna palaa.
Voi sattua harmeja aamusta asti,
niin että keljuttaa kamalasti.
Voi äiti huutaa ja ymmärtää väärin,
ja isääkin siepata mielinmäärin.
Voi päivä mennä niin pipariksi,
että on pantava ranttaliksi.
Siis koettakaa ottaa lapsenne lukuun,
kun kuulutte samaan heimoon ja sukuun.
Ei aina paista ja ole kesä
ei kotikaan ole kilttien pesä.
Jos paha päivä on sulla tai mulla,
niin annetaan kiukkujen ulos tulla,
niin aina ei vallitse riita ja känä,
ja pysytään muutenkin terveempänä.
Ihana runo Päkkänä.. Mites tuo Nean tämän hetkinen kitinä sit pitäis ottaa..
Äsken se kaatoi kissojen vesikupin eteisen lattialle ja taas saatiin listojen alle vettä, jippiaijee.. Itellä migreeni ja pirun huono olo muutenkin ja toinen kitisee.. Jee jee..
Mutta joo piti vain tulla sanomaan, että kiva runo ja nyt on pakko mennä sohvalle ku ei pysy enää ihmisten kirjoissa..
Verticia
Tomppa nukkuu pihalla vaunuissa, toista tuntia jo kohta nukkunut. En uskalla mennä katsomaan hengittääkö ettei vaan herää. Ihanaa kun on lauhempi ilma.
Ketkäs kaikki oli kipeinä? Emminen kuumeessa, Verticialla migreeni... jatkan että itse poden taas sitä hammasta ja nämä kuukautiset näyttävät vaan jatkuvan kipuineen, vatsaan sattuu. Särkylääke auttanee kaikkeen.
Pihalla pelattiin isomman kanssa ja nyt pitäisi alkaa miettiä jotain iltaruokaa eli päivällistä. Miettisin mieluummin jotain muuta, syöminen ei kiinnosta ed.mainittujen vaivojen vuoksi ainoostaan jotkut herkut menee.
En ole seurannut tapaus Martinaa&Eskoa, mutta sen mukaan mitä olen kuullut, lukenut muualta niin voi olla, että julkisuus pistää pään sekaisin ainakin jos ei jo ennestään ole, mutta ehkäpä lapsi vanhempiaan kasvattaa ja maan pinnalle pudottaa.
Kiitos päkkänälle runosta täytyy vielä lukea uudelleen. Nyt tuli Tomppa isin kanssa sisälle..
Tänään tasan 9kk ikäinen on pieni Tomppa. Korvat olivat ok. Eli todistetusti tulehdus paranee ihan ilman antibioottia. Kiirehän mulle aamulla tuli ja myöhästyttiin hiukan lääkäriajalta, mutta ei se mitään lääkäri tuli meidän jälkeen, mikäli hän nyt on lääkäri... no ei vaineskaan, varmasti on oikea lääkäri.
Pikkutiuhtille että elä vaan laita rasvaa ulos mennessänne. Ennen muinoin rasvattiin ja palelluttiin vielä varmemmin. Joku neuvoi laittamaan puuteria,(lähinnä ehkä isommalle lapselle) en muista kuka.. Onko joku saanut samanlaisia neuvoja? Ja vaunuissa vauva taitaa aika suojassa olla ilman puutereitakin.
Mukava, että siellä Turussa pidätte huolta toisistanne! Eiköhän tässä kevättä kohti olla kuitenkin menossa. Täällä päin ainakin kaupoista löytyi jo laskiaspullia ja runebergin torttuja. Päkkänän asuntoasia jännittää. Oman talon rakentaminenkaan ei hullumpi ajatus varmasti ole, mutta raskas projektihan se on. Minä ajattelin aina ennen, että itse rakentamalla saa juuri mieleisensä talon, mutta ei se ehkä ihan niinkään ole. Kun jotkut asiat voi tietää vasta kun asuu siinä talossa meillä mies suunnittelee jatkuvasti muutoksia taloomme tuosta yläkerrasta nyt puhumattakaan. Sitten kun pääsee sisustuksia suunittelemaan tyssää moni haave rahaan.. (miten jotkut tapetitkin maksaa niin älyttömästi, ostetaan sitä tarjoustapettia siis.) tai meillä täällä keskellä ei mitään siihen ettei yksinkertaisesti ollut valinnanvaraa (otetaanko siniset vai vihreät laatat?)
Tipaton tammikuu jaa tiuhtilla ei ole. Mulla on tipatonta oikeastaan aina. Syksyllä kävin kuitenkin alkossa ostamassa miehelle konjakkipulloa. Ystävällinen myyjä kysyi löytyikö mitä etsit? Aloin selittää, että joo mä vain jotain halpaa, en itse juo.. Siinä vaiheessa älysin lopettaa selittämisen, että imetän ja mies meillä vain "juo". Hyvä kun en kertonut vielä, että mulla on sellainen konjakkikakun resepti. Se on muuten hyvää kakkua, konjakista lähtee siihen hyvä aromi.
ei kun unta palloon otin ibusalia kipuun siis näihin kuukautiskipuihin.. tai mitä tässä selitän. selittelevä pikkuäiti ilman konjakkia.