Ahdistaa, oikeastiko vauvalle jää ikuisia traumoja, jos aloittaa hoidon alle 1v?
Minulla on kaksoset, jotka ovat nyt 7kk, mutta joudun palaamaan töihin heidän ollessa 10-11kk. Olen yksinhuoltaja ja lasten isästä ei ole apua, ei rahallista tai muutakaan, jätti minut kun sain tietää raskaudestani, ei kuulemma ole valmis isäksi.
Lähipiirissä lapset on pääsääntöisesti aloittaneet hoidon siinä 2-3v iässä ja kukaan näiden lasten vanhemmista ei ole yh. Tähän asti nämä tuttavani ovat olleet mukavia, mutta kun nyt on välillä ollut puhetta, että lapseni aloittavat hoidon alle vuoden iässä niin tästä olen saanut kuulla, miten lapseni traumatisoituvat kun joutuvat niin aikaisin hoitoon. Noh, eipä kuitenkaan ole herunut vinkkejä, että miten voisin olla pidempään kotona, siis että pärjäisin taloudellisesti.
Hoitopäivät ei mielestäni mitään älyttömän pitkiä tule olemaan, päivässä hoitoaika on 5-7tuntia, joskus voi olla 8tuntia, mutta tuo todella harvoin. Minä teen kyllä pidempää päivää kun tuon 5tuntia, mutta äitini pystyy hakemaan kaksoset hoidosta aiemmin. Ja hoitopäiviä on viikossa neljä.
Kommentit (104)
Ei ole traumoja :) Äiti on huippu.
Olet yh, tarvitset ne rahat mitä palkkatyöstä saat. Lapsillasi on hoidossa myös aina toisensa, kun ovat samanikäiset. Lisäksi saat itse hengähdysaikaa ja aikuista juttuseuraa. Kaksosten hoito on aika raskasta kun ovat pieniä.
Äläkä tuosta riehujasta välitä, heiluu terrorisoimassa lähes joka ketjua. Ilkeillyt mullekin muutamaan otteeseen eri ketjuissa. Jos lapset menisi pilalla päivähoidossa, maailma olisi täynnä vinksahtaneita lapsia.
Sinut syödään elävältä :) Teet juuri oikein. Minunkaan mielipiteeni ei tässä ole tärkeä, vain oma päätöksesi. Turhaa kannat mitään syyllisyystaakkaa harteillasi, tai mietit synkkiä, sehän on ihan järjetöntä! :D
Jotenkin puistattavaa seurata, kun ihminen menettää itsekontrollin täysin. Toivottavasti hän ei raivoa ja vittuile kotona lapsilleen tuolla tavalla. : (
Ap, voi luvata, että lapsistasi tulee ihan täyspäisiä, kunhan heillä on rakastava äiti. Tsemppiä!