Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeestiko keitätte vauvan juomaveden?

Vierailija
30.12.2009 |

Vau.fin sivuilla kehotetaan keittämään vauvan juomavesi mikrobivaaran vuoksi. Näin voidaan suojata vauvaa Nokian ja Haukiputaan kaltaisilta vesijohtokatastrofeilta...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en keittänyt juomavettä, tutteja, pulloja.. en pessyt vauvan vaatteita erikseen, enkä vouhkannut muustakaan. siisteydestä en tinkinyt. minulla on kaksi tervettä lasta!

Vierailija
2/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkään pulloa taikka tuttia en ole keittänyt, mun mielestä olen joskus kuullut että lisäruokiin siirryttäessä ei tarvitsisi enää keittää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomaveden. Nyt kaksi lasta ja kummallakin kerralla. Toinen oli talvivauva, joten kesällä se jo joi normivettä keitettynä.

Mä olen aina ollut siinä luulossa, että totta kai kaikkihan niin tekee.

Vierailija
4/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iik mikrobeja... pitäähän vauvan jostain vastustuskykyä saada.

Vierailija
5/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, että mikä juomavesi...En muista juottaneeni lapselleni (nyt jo 5-v.) vettä vauvana...

http://www.vau.fi/Teemat/Teemakategoriat/imetys-ja-ravinto/Vauvan-kiell…

Olen vähän kuin nro 3. En keitellyt pulloja, enkä pessyt vaatteita erikseen. Aivan älytöntä vauhkoamista! Ja terve 5-vuotias, allergiaton ym.

Nyt on toinen lapsi tulossa ja pelkään, että rupean vauhkoksi ja teen kärpäsestä härkäsen. Joka asiassa. En enää osaa nauttia raskaudesta kuten esikoisen kohdalla, veikkaan että sama siirtyy vauva-aikaan. APUA, en halua samanlaiseksi kuin eräät perheenäidit, joita seuraan sivusta...OMG...

Ap

Vierailija
6/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vauva saa kaiken tarvitsemansa nesteen äidinmaidosta.

Vierailija
7/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesävauva helteissä eikä maito pysynyt sisällä...

Vierailija
8/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestani kaikki ruokaan ja juomaan liittyva pitaisi ottaa vakavasti. Esim.ruokamyrkytys saattaa pahimmissa tapauksissa olla hengenvaarallinen ja hygieniasta huolta pidettaessa taysin valtettavissa.

Vauva saa kylla ihan tarpeeksi vastustuskykya ryomiessaan lattialla, viettamalla aikaa eri ihmisten seurassa, "syomalla niita kenganpohjia".

Sen sijaan olen aika loysapipoinen sen suhteen, etta lapseni saa sotkea ja sotkua leikeissa ym. En pese uusia vaatteita tms. ennen kayttoa, enka huiluuttele tuttia joka kerta sen lattialle pudotessa.

Vierailija
9/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos esimerkiksi vauva on kipea, kuumeessa ym. ei aidinmaito maistu, nestetta on kuitenkin annettava.

Ja vauvallamme oli koliikkia. Annoimme laakarin ohjeesta fenkolinsiemenista keitettya vetta, joka auttoi todella paljon.

Vierailija
10/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vettä tarvitse keittää. Lapsi nyt 6 kk. Aiemmin ei edes annettu vettä.

Vierailija
11/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos esimerkiksi vauva on kipea, kuumeessa ym. ei aidinmaito maistu, nestetta on kuitenkin annettava. Ja vauvallamme oli koliikkia. Annoimme laakarin ohjeesta fenkolinsiemenista keitettya vetta, joka auttoi todella paljon.

mulla on kyllä neljästä lapsesta sellainen kokemus, että äidin maito maistuu ja pysyy paremmin sisälläkin kuin mikään muu. Siis silloinkin kun vauva on kipeä, mitään vesiä ei tarvita.

Vierailija
12/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän pienet vauvat yleensä tarvitse kuin äidinmaitoa ja jos se ei riitä niin sitten korveketta. Vedessä kasvaa todella paljon mikrobeja eikä vauvan vastustuskyky riitä niihin varsinkaan sellaisissa tapauksissa, joissa se vesi onkin saastunut jollakin ylimääräisellä mikrobilla. Nokia ym.

Vierailija
13/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän pienet vauvat yleensä tarvitse kuin äidinmaitoa ja jos se ei riitä niin sitten korveketta. Vedessä kasvaa todella paljon mikrobeja eikä vauvan vastustuskyky riitä niihin varsinkaan sellaisissa tapauksissa, joissa se vesi onkin saastunut jollakin ylimääräisellä mikrobilla. Nokia ym.

Normaalia puhdasta vettä varmaan vauva sietää. Meidän alueella ainakin sanotaan tulevan tosi laadukasta pohjavettä hanoista.

Ap

Vierailija
14/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset, jotka eivät ole saaneet vettä vauvana, juovat mehua yms. janojuomaksi. Veteen jo vauvana totutelleet lapset taas pyytävät itse vettä :)

Vierailija
15/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset, jotka eivät ole saaneet vettä vauvana, juovat mehua yms. janojuomaksi. Veteen jo vauvana totutelleet lapset taas pyytävät itse vettä :)

Meillä ei juoda mehuja, eikä vauvat ole saaneet vettä/mehua myöskään.

Vierailija
16/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina... vauva on nyt 6 kk ja kohta ruvetaan hanavettä juomaan siis en keitä koska haluan että saa oman vastustuskyvyn =)

Vierailija
17/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keitän omankin juomaveden.

Muutin siis vähän aikaa sitten pohjois-savosta tänne ja meillä oli siellä oma lähde josta vesi tuli ja täällä sain mahani sekaisin tuosta vesijohtovedestä. ´

No onhan se oikeastaan ihan sama missä asuu. Jos talossa on vanhat putket niin se vesi ei ole täysin puhdasta.

Vierailija
18/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen pullukka tulisi vauvasta, jos aina janoonkin antaisi vain maitoa...

Vierailija
19/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi veden keittämisen lopettaa (samoin pullojen yms. keittämisen). Sitä ennen on suolistoinfektion vaara, enkä minä aikanaan lastani vaaranna millään turhalla. Pieni joutuu herkästi sairaalaan tiputukseen, kun jonkun pöpön saa.

Vierailija
20/42 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen pullukka tulisi vauvasta, jos aina janoonkin antaisi vain maitoa...

KUULUU antaa janoon vain maitoa. Äidinmaito "ohenee" helteellä eli on nestepitoisempaa. Kyllä on kauas luonnosta vieraannuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän